Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Søger du efter juridiske udfordringer

Vil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret eller skatteforvaltningsret? Lige nu søger vi flere kolleger, der vil være en del af vores kontor.

Du bliver en del af Skatteproces og Forvaltningsret i Jura, hvor vi arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltnings-, forvaltnings- og offentlighedsloven. Vi bistår Skatteforvaltningen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver både i relation til konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Vi deltager også i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen.

Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger

Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

  • Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger
  • Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager
  • Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning
  • Lovkoordinerende opgaver
  • Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter.


Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende og har erfaring med det offentligretlige område. Har du yderligere erfaring med at undervise, er det et plus, da vi løbende underviser vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
  • Brænder for at sparre med og rådgive kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen
  • Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen
  • Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret – så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål


Jura – din nye afdeling

Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura.

Kontoret - Skatteproces og Forvaltningsret - består af 10 medarbejdere og en kontorchef.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest søndag d. 25. august 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.





Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330070625Phoenix-a123339412019-08-09T00:00:00Søger du efter juridiske udfordringerVil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret eller skatteforvaltningsret? Lige nu søger vi flere kolleger, der vil være en del af vores kontor.

Du bliver en del af Skatteproces og Forvaltningsret i Jura, hvor vi arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltnings-, forvaltnings- og offentlighedsloven. Vi bistår Skatteforvaltningen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver både i relation til konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Vi deltager også i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen.

Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger

Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:

  • Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger
  • Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager
  • Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning
  • Lovkoordinerende opgaver
  • Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter.


Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende og har erfaring med det offentligretlige område. Har du yderligere erfaring med at undervise, er det et plus, da vi løbende underviser vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
  • Brænder for at sparre med og rådgive kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen
  • Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen
  • Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret – så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål


Jura – din nye afdeling

Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura.

Kontoret - Skatteproces og Forvaltningsret - består af 10 medarbejdere og en kontorchef.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest søndag d. 25. august 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




2019-08-26T00:53:00.550 Vil du være med til at rådgive Skatteforvaltningens medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål inden for områderne forvaltningsret, offentlighedsret eller skatteforvaltningsret? Lige nu søger vi flere kolleger, der vil være en del af vores kontor. Du bliver en del af Skatteproces og Forvaltningsret i Jura, hvor vi arbejder med en bred vifte af spørgsmål inden for skatteforvaltnings-, forvaltnings- og offentlighedsloven. Vi bistår Skatteforvaltningen dels med afklaring af juridiske processuelle spørgsmål dels med sikring af, at reglerne efterleves. Vi rådgiver både i relation til konkrete afgørelser og lovfortolkning på området. Vi deltager også i en lang række tværgående projekter og arbejdsgrupper, herunder udviklingsprojekter i hele Skatteforvaltningen. Hos os får du et stort ansvar og faglige udfordringer, der vil udvikle og styrke dine kompetencer. Vi tilbyder dig en fleksibel hverdag, hvor du har mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag. Sparring og vurdering af konkrete lovfortolkninger Vi arbejder primært sammen i teams og løser mange af opgaverne i samarbejde. Derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform og ved, hvordan du selv bidrager til et godt samarbejde. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af: Generel og konkret lovfortolkning i forbindelse med besvarelser af henvendelser fra kolleger Juridisk sparring for øvrige enheder, både i forhold til generelle spørgsmål og i forhold til konkrete sager Udarbejdelse af information om ny lovgivning i form af styresignaler, interne meddelelser og ajourføring af Den juridiske vejledning Lovkoordinerende opgaver Deltagelse i tværgående udviklingsprojekter, herunder især digitale udviklingsprojekter. Dine kompetencer høj faglighed inden for dit fagområde Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende og har erfaring med det offentligretlige område. Har du yderligere erfaring med at undervise, er det et plus, da vi løbende underviser vores kolleger i Skatteforvaltningen inden for forskellige juridiske emner. Derudover lægger vi vægt på, at du: Har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver Brænder for at sparre med og rådgive kolleger og samarbejdspartnere i hele Skatteforvaltningen Kan arbejde med flere opgaver ad gangen, er i stand til at bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen Er selvstændig, initiativrig og resultatorienteret så vi sikrer, at du og kontoret når vores mål Jura din nye afdeling Du bliver en del af fagdirektørområdet Jura, der består af to afdelinger: Proces og Videndeling, der dækker det forvaltnings- og strafferetlige område inden for skatter og afgifter med videre samt Skattefaglig afdeling, som dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Jura skal gennem vejledning og rådgivning sikre korrekt lovfortolkning, ensartet regelanvendelse og praksis i Skatteforvaltningen. Vi er ca. 225 medarbejdere i Jura. Kontoret - Skatteproces og Forvaltningsret - består af 10 medarbejdere og en kontorchef. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest søndag d. 25. august 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Proces 1, Anne Sophie Stricker, på telefon 72 37 05 55. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden . Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobneta1233394100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-25T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=124274&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3572804Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade11Østbanegade 1232100København ØDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent803897JobNet5028040502804010009-08-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a1233394https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a1233394https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a1233394&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a1233394&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/2.jpgSøger du efter juridiske udfordringer12008071Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362288710noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK