Solid international virksomhed i København søger en løsningsorienteret og analytisk stærk Finansiel Controller

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Beskrivelse

Er du en stærk Finansiel Controller, som brænder for korrekt, kvalitetssikret og fejlfrit regnskab? Trives du i et erfarent og dynamisk team, som har interesse i automatisering af processer samt at forbedre systemer i regnskab? Så er du lige dén, som vi søger.

Som Finansiel Controller vil du blive en del af virksomhedens Shared Service Finance, som opererer i hele Norden. Du vil være med til at håndtere virksomhedens måneds- og årsregnskaber samt tage del i arbejdet med afstemninger, herunder dokumentere det interne kontrolmiljø. Du bliver en del af et team bestående af 25 medarbejdere i Record to Report, hvor ni medarbejdere sidder i Danmark. Teamet er erfarent, kompetent og kendetegnet ved en uformel og proaktiv attitude, samt at man løfter i flok. Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

Arbejdsopgaver

  • Deltage i måneds- og årsregnskab herunder koncernrapportering
  • Udføre og kvalitetssikre løbende afstemninger og internt kontrolmiljø
  • Controlling og analysere udvikling af regnskabstal
  • Effektivisering og udvikling af processer i finans- og regnskabsprocesser
  • Koordinering med ekstern revisor
  • Skatte- og momsforhold
  • Yde støtte til kollegaer og outsourcing partnere inden for Record to Report-processer

Om virksomheden

Der er tale om en stor international virksomhed, der er førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger i hele Norden. Du bliver en del af en virksomhed med mere end 29.000 ansatte, hvoraf mere end 400 medarbejdere sidder på kontoret på i København. Virksomheden prioriterer gode personaleforhold, bla. i form af meget god pension, hjemmearbejdsdage, sociale arrangementer og lækker frokostordning.

Personlige kompetencer

  • Du har solid erfaring og forståelse for regnskab og dets processer.
  • Du er generalist og har analytisk sans.
  • Du har en struktureret tilgang til at løse komplekse opgaver.
  • Du er løsningsorienteret og proaktiv.
  • Du trives med at være del at et team, som støtter og supporterer både i teamet og i forhold til øvrige kolleger samt samarbejdspartnere.
  • Vi ser gerne, at du er ansvarlig, hjælper med interesse og driver udvikling, optimering/effektivisering og automatisering af processer og systemer indenfor regnskabsprocessen på en kvalitetsbevidst måde.

IT-kompetencer

Du er en erfaren bruger af Excel samt kender og kan anvende øvrige dele af Office 365 og har gerne kendskab til større ERP-system f.eks. SAP.

Uddannelse & Erfaring

Du har en akademisk uddannelse, såsom cand.merc.aud., HD(R) eller lignende. Du har god erfaring indenfor økonomi og regnskab fra tidligere job i revision eller økonomi-/regnskabsafdeling med udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber herunder kendskab til IFRS.

Sprog

Dansk og engelsk i skrift og tale og gerne kendskab til svensk eller norsk.

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen & Nicoline Kjær

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Solid international virksomhed i København søger en løsningsorienteret og analytisk stærk Finansiel Controller

Beskrivelse

Er du en stærk Finansiel Controller, som brænder for korrekt, kvalitetssikret og fejlfrit regnskab? Trives du i et erfarent og dynamisk team, som har interesse i automatisering af processer samt at forbedre systemer i regnskab? Så er du lige dén, som vi søger.

Som Finansiel Controller vil du blive en del af virksomhedens Shared Service Finance, som opererer i hele Norden. Du vil være med til at håndtere virksomhedens måneds- og årsregnskaber samt tage del i arbejdet med afstemninger, herunder dokumentere det interne kontrolmiljø. Du bliver en del af et team bestående af 25 medarbejdere i Record to Report, hvor ni medarbejdere sidder i Danmark. Teamet er erfarent, kompetent og kendetegnet ved en uformel og proaktiv attitude, samt at man løfter i flok. Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

Arbejdsopgaver

  • Deltage i måneds- og årsregnskab herunder koncernrapportering
  • Udføre og kvalitetssikre løbende afstemninger og internt kontrolmiljø
  • Controlling og analysere udvikling af regnskabstal
  • Effektivisering og udvikling af processer i finans- og regnskabsprocesser
  • Koordinering med ekstern revisor
  • Skatte- og momsforhold
  • Yde støtte til kollegaer og outsourcing partnere inden for Record to Report-processer

Om virksomheden

Der er tale om en stor international virksomhed, der er førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger i hele Norden. Du bliver en del af en virksomhed med mere end 29.000 ansatte, hvoraf mere end 400 medarbejdere sidder på kontoret på i København. Virksomheden prioriterer gode personaleforhold, bla. i form af meget god pension, hjemmearbejdsdage, sociale arrangementer og lækker frokostordning.

Personlige kompetencer

  • Du har solid erfaring og forståelse for regnskab og dets processer.
  • Du er generalist og har analytisk sans.
  • Du har en struktureret tilgang til at løse komplekse opgaver.
  • Du er løsningsorienteret og proaktiv.
  • Du trives med at være del at et team, som støtter og supporterer både i teamet og i forhold til øvrige kolleger samt samarbejdspartnere.
  • Vi ser gerne, at du er ansvarlig, hjælper med interesse og driver udvikling, optimering/effektivisering og automatisering af processer og systemer indenfor regnskabsprocessen på en kvalitetsbevidst måde.

IT-kompetencer

Du er en erfaren bruger af Excel samt kender og kan anvende øvrige dele af Office 365 og har gerne kendskab til større ERP-system f.eks. SAP.

Uddannelse & Erfaring

Du har en akademisk uddannelse, såsom cand.merc.aud., HD(R) eller lignende. Du har god erfaring indenfor økonomi og regnskab fra tidligere job i revision eller økonomi-/regnskabsafdeling med udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber herunder kendskab til IFRS.

Sprog

Dansk og engelsk i skrift og tale og gerne kendskab til svensk eller norsk.

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen & Nicoline Kjær

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.