Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Souschef til daginstitutionen Mariehønen i Jelling

Om jobbet 
Den integrerede institution Mariehønen i Jelling søger en dygtig souschef til en fast fuldtidsstillingstilling, som har lyst til at blive en vigtig medspiller i den igangværende pædagogiske udvikling. 
 
Har du ledelseserfaring, og er du en faglig velfunderet pædagog, som nyder at være omgivet af børn, så er stillingen måske noget for dig. Vores kommende souschef skal have lyst til at fortsætte i de spor, der er lagt ud og bidrage yderligere til en inspirerende pædagogisk praksis, hvor omdrejningspunktet er børnenes trivsel, udvikling og læring og dannelse.  
 
Som souschef vil du være tilknyttet en af vores børnegrupper og indgå i enten børnehavens eller vuggestuens teamsamarbejde. Derudover vil du have 10 ledelsestimer ugentligt, hvor samarbejde og sparring danner grundlag for et tæt samarbejde med institutionslederen. Vi leder således efter en souschef, som både mestrer det pædagogiske daglige arbejde med børnene og samtidigt bibringer et naturligt lederskab. Et lederskab, der gennem initiativ, ansvarstagen, åben dialog og ærlig feedback både i forhold til leder, medarbejdere og forældre vil gøre dig til en værdifuld nøgleperson. 
 
Tiltrædelse: 1. juli 2019. 
 
Vi forventer af dig 
  • Du har ledelseserfaring, arbejder værdibaseret og er kendt for en anerkendende og tillidsskabende tilgang. 
  • Du har erfaring med administrative opgaver og IT.  
  • Du brænder for faget og kontakten til både børn og voksne. 
  • Du holder dig ajour med nye pædagogiske tiltag og inspirerer gerne teamet/forældre hermed. 
  • Du har en samarbejdsform, der bygger på åbenhed, synlighed, humor og dialog. 
  • Du har god energi og arbejder involverende, så arbejdsglæden kan ses og mærkes. 
  • Du har evnen til at arbejde positivt, målrettet og konstruktivt i forhold til forandringer.  
  • Du har gode kommunikative kompetencer, såvel mundtligt som skriftligt. 
  • Du er optaget af leg og læring og i stand til at skabe inspirerende lege- og læringsmiljøer. 
  • Du er robust, idérig, omstillingsparat og har godt overblik. 
  • Det er en stor fordel, hvis du har kompetencer inden for musik, sang og rytmik. 
 
Vi tilbyder dig 
  • En institution hvor trivsel og anerkendende dialog er et must for både børn forældre og medarbejdere. 
  • En dynamisk og velfungerende personalegruppe med 25 medarbejdere, som udviser høj grad af faglighed, ansvarlighed og engagement. 
  • En kerne af topengagerede medarbejdere med lang anciennitet, som sikrer stabilitet, genkendelighed og kontinuerligt fører vores stærke værdier videre.  
  • En personalegruppe, der ser muligheder i forandringer og udfordringer, og som gerne prøver nye veje med udvikling til følge. 
  • Et højt fagligt niveau med læreplaner, pædagogiske værktøjer, traditioner og 
  • værdier. 
  • En engageret forældrebestyrelse og en forældregruppe, der støtter op om institutionen og vores arrangementer. 
  • Muligheden for at sætte eget præg på fremtidige arbejdsopgaver. 
 
Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.  
 
Om os 
Mariehønen er en velfungerende integreret daginstitution med pt. 25 vuggestuebørn og 73 børnehavebørn. Vi arbejder i teams og vægter dette samarbejde højt. Vi er særligt optaget af udeliv, bevægelse, motorik, sprog, musik og sund kost. Pædagogisk praksis udspringer af vores læreplaner, som er et vigtigt redskab for os. Vi er i gang med processen omkring udarbejdelse af den styrkede læreplan, og vi arbejder målrettet med udviklingen af lege- og læringsmiljøer. I Mariehønen vægter vi at tilbyde børnene nærværende, imødekommende og anerkendende medarbejdere. 
 
Flere oplysninger 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og høre mere om, hvorfor netop du skal være Mariehønens nye souschef.  
Du er meget velkommen til at kontakte institutionsleder Lene Berg Fallesen på mobil: 21 81 49 47 eller på mail: lebfa@vejle.dk hvis du har spørgsmål til jobbet eller har lyst til at besøge os.  
 
Du kan læse mere om os på www.mariehonen.vejle.dk.  
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest 19. maj 2019. 
Vi holder ansættelsessamtaler 23. maj 2019.  
 
Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest.   
 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015707Phoenix-eb1bd7a212019-05-02T18:06:01.400Souschef til daginstitutionen Mariehønen i Jelling
Om jobbet 
Den integrerede institution Mariehønen i Jelling søger en dygtig souschef til en fast fuldtidsstillingstilling, som har lyst til at blive en vigtig medspiller i den igangværende pædagogiske udvikling. 
 
Har du ledelseserfaring, og er du en faglig velfunderet pædagog, som nyder at være omgivet af børn, så er stillingen måske noget for dig. Vores kommende souschef skal have lyst til at fortsætte i de spor, der er lagt ud og bidrage yderligere til en inspirerende pædagogisk praksis, hvor omdrejningspunktet er børnenes trivsel, udvikling og læring og dannelse.  
 
Som souschef vil du være tilknyttet en af vores børnegrupper og indgå i enten børnehavens eller vuggestuens teamsamarbejde. Derudover vil du have 10 ledelsestimer ugentligt, hvor samarbejde og sparring danner grundlag for et tæt samarbejde med institutionslederen. Vi leder således efter en souschef, som både mestrer det pædagogiske daglige arbejde med børnene og samtidigt bibringer et naturligt lederskab. Et lederskab, der gennem initiativ, ansvarstagen, åben dialog og ærlig feedback både i forhold til leder, medarbejdere og forældre vil gøre dig til en værdifuld nøgleperson. 
 
Tiltrædelse: 1. juli 2019. 
 
Vi forventer af dig 
  • Du har ledelseserfaring, arbejder værdibaseret og er kendt for en anerkendende og tillidsskabende tilgang. 
  • Du har erfaring med administrative opgaver og IT.  
  • Du brænder for faget og kontakten til både børn og voksne. 
  • Du holder dig ajour med nye pædagogiske tiltag og inspirerer gerne teamet/forældre hermed. 
  • Du har en samarbejdsform, der bygger på åbenhed, synlighed, humor og dialog. 
  • Du har god energi og arbejder involverende, så arbejdsglæden kan ses og mærkes. 
  • Du har evnen til at arbejde positivt, målrettet og konstruktivt i forhold til forandringer.  
  • Du har gode kommunikative kompetencer, såvel mundtligt som skriftligt. 
  • Du er optaget af leg og læring og i stand til at skabe inspirerende lege- og læringsmiljøer. 
  • Du er robust, idérig, omstillingsparat og har godt overblik. 
  • Det er en stor fordel, hvis du har kompetencer inden for musik, sang og rytmik. 
 
Vi tilbyder dig 
  • En institution hvor trivsel og anerkendende dialog er et must for både børn forældre og medarbejdere. 
  • En dynamisk og velfungerende personalegruppe med 25 medarbejdere, som udviser høj grad af faglighed, ansvarlighed og engagement. 
  • En kerne af topengagerede medarbejdere med lang anciennitet, som sikrer stabilitet, genkendelighed og kontinuerligt fører vores stærke værdier videre.  
  • En personalegruppe, der ser muligheder i forandringer og udfordringer, og som gerne prøver nye veje med udvikling til følge. 
  • Et højt fagligt niveau med læreplaner, pædagogiske værktøjer, traditioner og 
  • værdier. 
  • En engageret forældrebestyrelse og en forældregruppe, der støtter op om institutionen og vores arrangementer. 
  • Muligheden for at sætte eget præg på fremtidige arbejdsopgaver. 
 
Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.  
 
Om os 
Mariehønen er en velfungerende integreret daginstitution med pt. 25 vuggestuebørn og 73 børnehavebørn. Vi arbejder i teams og vægter dette samarbejde højt. Vi er særligt optaget af udeliv, bevægelse, motorik, sprog, musik og sund kost. Pædagogisk praksis udspringer af vores læreplaner, som er et vigtigt redskab for os. Vi er i gang med processen omkring udarbejdelse af den styrkede læreplan, og vi arbejder målrettet med udviklingen af lege- og læringsmiljøer. I Mariehønen vægter vi at tilbyde børnene nærværende, imødekommende og anerkendende medarbejdere. 
 
Flere oplysninger 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og høre mere om, hvorfor netop du skal være Mariehønens nye souschef.  
Du er meget velkommen til at kontakte institutionsleder Lene Berg Fallesen på mobil: 21 81 49 47 eller på mail: lebfa@vejle.dk hvis du har spørgsmål til jobbet eller har lyst til at besøge os.  
 
Du kan læse mere om os på www.mariehonen.vejle.dk.  
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest 19. maj 2019. 
Vi holder ansættelsessamtaler 23. maj 2019.  
 
Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest.   
 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.  
2019-05-20T00:50:40.517 Om jobbet Den integrerede institution Mariehønen i Jelling søger en dygtig souschef til en fast fuldtidsstillingstilling, som har lyst til at blive en vigtig medspiller i den igangværende pædagogiske udvikling. Har du ledelseserfaring, og er du en faglig velfunderet pædagog, som nyder at være omgivet af børn, så er stillingen måske noget for dig. Vores kommende souschef skal have lyst til at fortsætte i de spor, der er lagt ud og bidrage yderligere til en inspirerende pædagogisk praksis, hvor omdrejningspunktet er børnenes trivsel, udvikling og læring og dannelse. Som souschef vil du være tilknyttet en af vores børnegrupper og indgå i enten børnehavens eller vuggestuens teamsamarbejde. Derudover vil du have 10 ledelsestimer ugentligt, hvor samarbejde og sparring danner grundlag for et tæt samarbejde med institutionslederen. Vi leder således efter en souschef, som både mestrer det pædagogiske daglige arbejde med børnene og samtidigt bibringer et naturligt lederskab. Et lederskab, der gennem initiativ, ansvarstagen, åben dialog og ærlig feedback både i forhold til leder, medarbejdere og forældre vil gøre dig til en værdifuld nøgleperson. Tiltrædelse: 1. juli 2019. Vi forventer af dig Du har ledelseserfaring, arbejder værdibaseret og er kendt for en anerkendende og tillidsskabende tilgang. Du har erfaring med administrative opgaver og IT. Du brænder for faget og kontakten til både børn og voksne. Du holder dig ajour med nye pædagogiske tiltag og inspirerer gerne teamet forældre hermed. Du har en samarbejdsform, der bygger på åbenhed, synlighed, humor og dialog. Du har god energi og arbejder involverende, så arbejdsglæden kan ses og mærkes. Du har evnen til at arbejde positivt, målrettet og konstruktivt i forhold til forandringer. Du har gode kommunikative kompetencer, såvel mundtligt som skriftligt. Du er optaget af leg og læring og i stand til at skabe inspirerende lege- og læringsmiljøer. Du er robust, idérig, omstillingsparat og har godt overblik. Det er en stor fordel, hvis du har kompetencer inden for musik, sang og rytmik. Vi tilbyder dig En institution hvor trivsel og anerkendende dialog er et must for både børn forældre og medarbejdere. En dynamisk og velfungerende personalegruppe med 25 medarbejdere, som udviser høj grad af faglighed, ansvarlighed og engagement. En kerne af topengagerede medarbejdere med lang anciennitet, som sikrer stabilitet, genkendelighed og kontinuerligt fører vores stærke værdier videre. En personalegruppe, der ser muligheder i forandringer og udfordringer, og som gerne prøver nye veje med udvikling til følge. Et højt fagligt niveau med læreplaner, pædagogiske værktøjer, traditioner og værdier. En engageret forældrebestyrelse og en forældregruppe, der støtter op om institutionen og vores arrangementer. Muligheden for at sætte eget præg på fremtidige arbejdsopgaver. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn. Om os Mariehønen er en velfungerende integreret daginstitution med pt. 25 vuggestuebørn og 73 børnehavebørn. Vi arbejder i teams og vægter dette samarbejde højt. Vi er særligt optaget af udeliv, bevægelse, motorik, sprog, musik og sund kost. Pædagogisk praksis udspringer af vores læreplaner, som er et vigtigt redskab for os. Vi er i gang med processen omkring udarbejdelse af den styrkede læreplan, og vi arbejder målrettet med udviklingen af lege- og læringsmiljøer. I Mariehønen vægter vi at tilbyde børnene nærværende, imødekommende og anerkendende medarbejdere. Flere oplysninger Vi glæder os til at modtage din ansøgning og høre mere om, hvorfor netop du skal være Mariehønens nye souschef. Du er meget velkommen til at kontakte institutionsleder Lene Berg Fallesen på mobil: 21 81 49 47 eller på mail: lebfa@vejle.dk hvis du har spørgsmål til jobbet eller har lyst til at besøge os. Du kan læse mere om os på www.mariehonen.vejle.dk. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest 19. maj 2019. Vi holder ansættelsessamtaler 23. maj 2019. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.10Phoenixeb1bd7a2101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1377&ProjectId=145887&DepartmentId=19998&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandVejle3518663Mariehønen11Søndervang 47300JellingDKDanmarkORS/eb1bd7a2_logo.pngORS/Small/eb1bd7a2_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent752960VejleMinimum14588700002-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb1bd7a2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb1bd7a2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb1bd7a2&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb1bd7a2&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSouschef til daginstitutionen Mariehønen i Jelling1Dansk3Læse/ tale122918Souschef6Ledelse361659716lebfa@vejle.dkDanmarkDanmark330104831Souschef til Kernehuset i BredballeBasic Har du lyst til at arbejde med ledelse og være en del af ledelsesteamet. Vil du være med til at sætte retning og skabe rammer, så vores lege- og læringsmiljøer fremmer livsduelige børn i Kernehuset. Om jobbet Vi har fokus på at skabe gode læringsmiljøer, der fremmer børns trivsel, udvikling og dannelse, med afsæt i Den Styrkede Pædagogiske Læreplan. Som souschef er du en del af normeringen, og du er dermed en synlig del af ledelsen ude i børnegruppen. Derudover er der afsat ca. en dag om ugen til ledelsesopgaver. Tiltrædelse Den 1. januar 2020. Vi forventer af dig At du er uddannet pædagog. At du har lederevner, gennemslagskraft, og kan være med til at sikre kvalitet i pædagogikken. At du har en interesse og viden om god evalueringskultur, og er helhedsorienteret. At du arbejder målrettet, struktureret med det enkelte barn og børnegruppens dannelse i små grupper ud fra en faglig vinkel. At du brænder for pædagogik og ser kompetenceudvikling som en varig udfordring. At du er en loyal sparringspartner for lederen. At du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, samarbejdspartnere. At du kan bevare det positive perspektiv i pressede situationer, og ser mulighederne frem for begrænsningerne. At du har godt IT kendskab. Vi tilbyder dig Et ambitiøst og mangfoldigt børnehus, med mange spændende muligheder for leg og læring både ude og inde. En flok glade og livlige børn, og en engageret forældregruppe. Vi er en åben og engageret medarbejdergruppe med høj faglighed, som bæres frem af et særligt fokus på barnets trivsel og selvhjulpenhed. Alt hvad vi gør tager udgangspunkt i et fokus på barnet i centrum. Ansættelsesvilkår Efter gældende overenskomst. Om os Kernehuset er et aldersintegreret dagtilbud med ca. 105 børn i alderen 0-6 år. Vi har en vuggestueafdeling og en børnehaveafdeling, der arbejder tæt sammen omkring børnenes trivsel, udvikling og dannelse. Vi er stueopdelte, men arbejder også på tværs af grupperne stuerne. Vi er beliggende i hjertet af Bredballe tæt på natur og med muligheder for at tage bussen på ture til byen. I Kernehuset er hverdagens struktur sat op som læringsrum med fokus på fællesskab, nærvær og relationer. Vi nyder at have det sjovt og humor er en del af hverdagen. Flere oplysninger Der er åbent hus den 27. november kl. 15 16, for interesserede ansøgere. For flere oplysninger har du også mulighed for at kontakte leder Susanne Stentoft på tlf. nr. 21 48 70 79 eller pædagog Gitte Jensen på tlf. nr. 29 66 95 10. Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.kernehuset.vejle.dk Ansøgningsfrist Den 1. december 2019. Profilanalyse Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. Børneattest og straffeattest Vi indhenter børneattest og offentlig straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Har du lyst til at arbejde med ledelse og være en del af ledelsesteamet. Vil du være med til at sætte retning og skabe rammer, så vores lege- og læringsmiljøer fremmer livsduelige børn i Kernehuset.  

Om jobbet

Vi har fokus på at skabe gode læringsmiljøer, der fremmer børns trivsel, udvikling og dannelse, med afsæt i Den Styrkede Pædagogiske Læreplan.

Som souschef er du en del af normeringen, og du er dermed en synlig del af ledelsen ude i børnegruppen. Derudover er der afsat ca. en dag om ugen til ledelsesopgaver.

Tiltrædelse

Den 1. januar 2020.

Vi forventer af dig

  • At du er uddannet pædagog.
  • At du har lederevner, gennemslagskraft, og kan være med til at sikre kvalitet i pædagogikken.
  • At du har en interesse og viden om god evalueringskultur, og er helhedsorienteret.
  • At du arbejder målrettet, struktureret med det enkelte barn og børnegruppens dannelse i små grupper ud fra en faglig vinkel.
  • At du brænder for pædagogik og ser kompetenceudvikling som en varig udfordring.
  • At du er en loyal sparringspartner for lederen.
  • At du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, samarbejdspartnere.
  • At du kan bevare det positive perspektiv i pressede situationer, og ser mulighederne frem for begrænsningerne.
  • At du har godt IT kendskab.

Vi tilbyder dig

Et ambitiøst og mangfoldigt børnehus, med mange spændende muligheder for leg og læring både ude og inde. En flok glade og livlige børn, og en engageret forældregruppe. Vi er en åben og engageret medarbejdergruppe med høj faglighed, som bæres frem af et særligt fokus på barnets trivsel og selvhjulpenhed. Alt hvad vi gør tager udgangspunkt i et fokus på barnet i centrum.

Ansættelsesvilkår

Efter gældende overenskomst.

Om os

Kernehuset er et aldersintegreret dagtilbud med ca. 105 børn i alderen 0-6 år. Vi har en vuggestueafdeling og en børnehaveafdeling, der arbejder tæt sammen omkring børnenes trivsel, udvikling og dannelse. Vi er stueopdelte, men arbejder også på tværs af grupperne/ stuerne. Vi er beliggende i hjertet af Bredballe tæt på natur og med muligheder for at tage bussen på ture til byen.

I Kernehuset er hverdagens struktur sat op som læringsrum med fokus på fællesskab, nærvær og relationer. Vi nyder at have det sjovt og humor er en del af hverdagen.

Flere oplysninger

Der er åbent hus den 27. november kl. 15 – 16, for interesserede ansøgere. For flere oplysninger har du også mulighed for at kontakte leder Susanne Stentoft på tlf. nr. 21 48 70 79 eller pædagog Gitte Jensen på tlf. nr. 29 66 95 10.

Link til egen hjemmeside

Du kan læse mere om os på www.kernehuset.vejle.dk

Ansøgningsfrist

Den 1. december 2019. 

Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. 

Børneattest og straffeattest

Vi indhenter børneattest og offentlig straffeattest.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

ORS/Small/d2b45a13_logo.pngKernehusetVejle Øst2019-10-10T16:05:15.6602019-12-01T00:00:00
330102696Souschef til dagplejen i Kolding kommuneBasic Arbejdssted: Dagplejen, Dyrehavevej 108a Arbejdstid: Fuld tid Ansættelsestidspunkt: 1. januar 2020 Dagplejen søger en souschef som drømmer om at sætte sin pædagogiske faglighed engagement og lyst til ledelse i spil. Dagplejen i Kolding: Den kommunale Dagpleje i Kolding Kommune er et stærkt samlet dagtilbud, bestående af 278 kommunale dagplejere, 8 mini dagplejere - som er dagpleje for børn, som kræver en ekstra indsats - 20 dagplejekonsulenter, 2 administrative medarbejdere, 1 pladsanviser, 2 frikøbte TR AMR samt en souschef. Dagplejen har pt. ca. 900 børn i indmeldt, som er fordelt på 22 områder og et antal legestuegrupper. Dagplejen råder ligeså over 2 gæstehuse og 6 gæstefunktioner til de kommunale dagplejere. Derudover godkender vi private pasningsordninger og fører p.t. tilsyn med 71 private pasningsordninger. Samskabende, anderkende og innovativ er de centrale værdiord i Dagplejen. Dagplejens kerneopgave er at skabe omsorg, trivsel og udvikling for det enkelte barn og dens familie. Sikre det enkelte barns følelsesmæssige og sociale udvikling, så det enkelte barn får en sikker fornemmelse af sig selv. Kerneopgaven skal være i fokus, både for dig som souschef og for alle medarbejdere i Dagplejen. Vi vægter et tæt og tillidsfuldt forældresamarbejde, hvor der er en gensidig forpligtigelse til løbende at informere hinanden om forhold, der har betydning for barnets trivsel og udvikling. Sammen skal vi skabe de bedste betingelser for Det gode børneliv , så de små børns læring, dannelse, trivsel og udvikling er i fokus. I Dagplejen arbejdes der målrettet ud fra de pædagogiske læreplaner i planlægning, udførelsen og dokumentation af aktiviteter med børnene i dagligdagen. Dagplejen er sammen med de andre dagtilbud med i et 4 årigt udviklings- projekt Program for Læringsledelse . Et projekt med fokus på målstyring, effekt og faglig kapacitetsopbygning af medarbejdernes faglige og personlige kompetencer i opgaveløsningen. Overordnede opgaver: Souschefen skal i samarbejde med dagplejelederen være med til at sikre den pædagogiske udvikling i Dagplejen. Samtidig skal souschefen understøtte de pædagogiske processer der omsætter dagplejens retning og de pædagogiske læreplaner til handling. Derudover skal souschefen være med til, at de kommunale indsatser bliver implementeret i praksis hos medarbejderne. Souschefen skal have kendskab til og medansvar for dagplejens mål, visioner og værdier samt dagplejens kerneopgaver. Samtidig er stillingen en tovholderfunktion, hvor der skal koordineres, samles sammen og bringe informationer videre være bindeled både i og uden for organisationen. Souschefen vil få ansvaret for vores private pasningsordninger, herunder sikre, at vi følger gældende lovgivning, i tæt samarbejde med forvaltningen og dagplejekonsulenterne. Souschefen har ansvaret for ansættelser, afskedigelser og sygefraværssamtaler af dagplejerne. Sammen med lederen skal du sikre stabilitet og trivsel samt vedholdenhed over for de beslutninger som træffes og skal føres ud i praksis. Vores forventninger til dine: Faglige kompetencer og ledelsesmæssige kompetencer For at få succes som souschef er det vigtigt, at du har en høj faglighed, pædagogiske ambitioner, lyst til at være i forandring og besidder gode kommunikations- og samarbejdskompetencer. Du besidder et godt organisatorisk overblik og du kan bringe medarbejdernes kompetencer i spil gennem inddragelse, tillid, feedback og anerkendelse. Du skal være i stand til at skabe en arbejdsplads med fokus på trivsel og udvikling for såvel børn, forældre og medarbejdere. Du skal som souschef kunne arbejde selvstændigt og udvise ansvarlighed og åbenhed. Vi forventer at du har en pædagogisk professionsbachelor, gerne efteruddannelse i ledelse og gerne erfaring fra dagpleje- og dagtilbudsområdet. Derudover er du teoretisk velfunderet og velformuleret både mundtlig som skriftligt. Personlige kompetencer Vi søger en souschef som mestre en empatisk og anerkendende kommunikation i forhold til børn, forældre, medarbejdere, og andre aktører interne og eksternt omkring Dagplejen. En souschef som er synlig og tilgængelig i hverdagen, Som er lyttende, Vægter tillid, Udstråler glæde Humor og varme. En souschef som er loyal, kan danne trygge relationer og udviser engement for Dagplejen. Har en ledelsesstil, der bygger på dialog og medinddragelse. Hvad kan vi tilbyde: Vi kan tilbyde en Dagpleje som ligger i Kolding kommune, hvor vi er optaget af at sikre sammenhænge mellem institution og forvaltning med udgangspunkt i borgers centrum. Det betyder for dig, at du bliver en del af et ledelsesteam bestående af dig og din leder, men hvor du også bliver en del af et netværk af andre souschefer. Et job i en kommune med høj faglighed, alsidighed og stor indflydelse på egen planlægning, opgaveløsning og organisationsudvikling. Et job med ansvar og mulighed for at udvikle dig som souschef. Souschefen refererer til dagplejelederen. For den endelige jobbeskrivelse vil vi som udgangspunkt tage afsæt i ledelsens samlede styrker og kompetencer. Som udgangspunkt er der skemalagt 25 timer til ledelse og 12 timer til konsulent timer. Der vil være en morgenvagt om ugen. Løn: Lønnen vil blive fastsat efter principperne for ny løn i henhold til stillingens funktioner, og ansøgerens kvalifikationer. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Dagplejeleder Lise Lotte Damgaard tlf. 29259335 Ansøgningen sendes elektronisk via knappen Ansøg . Ansøgningsfrist den 31. oktober 2019 kl.: 12.00. Ansættelsessamtaler: Vi forventer at afholde 1. runde samtale er den 13. november 2019. De kandidater, som går videre til 2. runde kan forvente, at samtalerne gennemføres den 18 november 2019. Der skal udarbejdes en personprofiltest efter 1 samtale. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune børne- og straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Arbejdssted: Dagplejen, Dyrehavevej 108a

Arbejdstid: Fuld tid

Ansættelsestidspunkt: 1. januar 2020

 

Dagplejen søger en souschef som drømmer om at sætte sin pædagogiske faglighed – engagement og lyst til ledelse i spil.

 

Dagplejen i Kolding:

Den kommunale Dagpleje i Kolding Kommune er et stærkt samlet dagtilbud, bestående af 278 kommunale dagplejere, 8 mini dagplejere - som er dagpleje for børn, som kræver en ekstra indsats - 20 dagplejekonsulenter, 2 administrative medarbejdere, 1 pladsanviser, 2 frikøbte TR/ AMR samt en souschef.

Dagplejen har pt. ca. 900 børn i indmeldt, som er fordelt på 22 områder og et antal legestuegrupper.

Dagplejen råder ligeså over 2 gæstehuse og 6 gæstefunktioner til de kommunale dagplejere.

Derudover godkender vi private pasningsordninger og fører p.t. tilsyn med 71 private pasningsordninger. 

 

Samskabende, anderkende og innovativ er de centrale værdiord i Dagplejen.

Dagplejens kerneopgave er at skabe omsorg, trivsel og udvikling for det enkelte barn og dens familie. Sikre det enkelte barns følelsesmæssige og sociale udvikling, så det enkelte barn får en sikker fornemmelse af sig selv.  Kerneopgaven skal være i fokus, både for dig som souschef og for alle medarbejdere i Dagplejen.

Vi vægter et tæt og tillidsfuldt forældresamarbejde, hvor der er en gensidig forpligtigelse til løbende at informere hinanden om forhold, der har betydning for barnets trivsel og udvikling.

Sammen skal vi skabe de bedste betingelser for ”Det gode børneliv”, så de små børns læring, dannelse, trivsel og udvikling er i fokus. 

 

I Dagplejen arbejdes der målrettet ud fra de pædagogiske læreplaner i planlægning, udførelsen og dokumentation af aktiviteter med børnene i dagligdagen. Dagplejen er sammen med de andre dagtilbud med i et 4 årigt udviklings- projekt ” Program for Læringsledelse”. Et projekt med fokus på målstyring, effekt og faglig kapacitetsopbygning af medarbejdernes faglige og personlige kompetencer i opgaveløsningen.

 

 

Overordnede opgaver:

Souschefen skal i samarbejde med dagplejelederen være med til at sikre den pædagogiske udvikling i Dagplejen.

Samtidig skal souschefen understøtte de pædagogiske processer der omsætter dagplejens retning og de pædagogiske læreplaner til handling. Derudover skal souschefen være med til, at de kommunale indsatser bliver implementeret i praksis hos medarbejderne. 

 

Souschefen skal have kendskab til og medansvar for dagplejens mål, visioner og værdier samt dagplejens kerneopgaver. Samtidig er stillingen en tovholderfunktion, hvor der skal koordineres, samles sammen og bringe informationer videre – være bindeled både i og uden for organisationen.

 

Souschefen vil få ansvaret for vores private pasningsordninger, herunder sikre, at vi følger gældende lovgivning, i tæt samarbejde med forvaltningen og dagplejekonsulenterne.

 

Souschefen har ansvaret for ansættelser, afskedigelser og sygefraværssamtaler af dagplejerne.

Sammen med lederen skal du sikre stabilitet og trivsel samt vedholdenhed over for de beslutninger som træffes og skal føres ud i praksis.

  

 

Vores forventninger til dine:

 

Faglige kompetencer og ledelsesmæssige kompetencer

 

For at få succes som souschef er det vigtigt, at du har en høj faglighed, pædagogiske ambitioner, lyst til at være i forandring og besidder gode kommunikations- og samarbejdskompetencer. Du besidder et godt organisatorisk overblik og du kan bringe medarbejdernes kompetencer i spil gennem inddragelse, tillid, feedback og anerkendelse. Du skal være i stand til at skabe en arbejdsplads med fokus på trivsel og udvikling for såvel børn, forældre og medarbejdere.  

Du skal som souschef kunne arbejde selvstændigt og udvise ansvarlighed og åbenhed.

 

Vi forventer at du har en pædagogisk professionsbachelor, gerne efteruddannelse i ledelse og gerne erfaring fra dagpleje- og dagtilbudsområdet.  Derudover er du teoretisk velfunderet og velformuleret både mundtlig som skriftligt. 

 

Personlige kompetencer

 

Vi søger en souschef som mestre en empatisk og anerkendende kommunikation i forhold til børn, forældre, medarbejdere, og andre aktører interne og eksternt omkring Dagplejen. En souschef som er synlig og tilgængelig i hverdagen,

  • Som er lyttende,

  • Vægter tillid,

  • Udstråler glæde

  • Humor og varme.

En souschef som er loyal, kan danne trygge relationer og udviser engement for Dagplejen.

Har en ledelsesstil, der bygger på dialog og medinddragelse.

 

Hvad kan vi tilbyde:

 

Vi kan tilbyde en Dagpleje som ligger i Kolding kommune, hvor vi er optaget af at sikre sammenhænge mellem institution og forvaltning med udgangspunkt i borgers centrum. Det betyder for dig, at du bliver en del af et ledelsesteam bestående af dig og din leder, men hvor du også bliver en del af et netværk af andre souschefer.

Et job i en kommune med høj faglighed, alsidighed og stor indflydelse på egen planlægning, opgaveløsning og organisationsudvikling. Et job med ansvar og mulighed for at udvikle dig som souschef.

Souschefen refererer til dagplejelederen. 

 

For den endelige jobbeskrivelse vil vi som udgangspunkt tage afsæt i ledelsens samlede styrker og kompetencer. Som udgangspunkt er der skemalagt 25 timer til ledelse og 12 timer til konsulent timer. Der vil være en morgenvagt om ugen.

 

Løn:

Lønnen vil blive fastsat efter principperne for ny løn i henhold til stillingens funktioner, og ansøgerens kvalifikationer.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Dagplejeleder Lise Lotte Damgaard tlf. 29259335

 

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen ”Ansøg”.

 

Ansøgningsfrist den 31. oktober 2019 kl.: 12.00.

  

Ansættelsessamtaler:

Vi forventer at afholde 1. runde samtale er den 13. november 2019. De kandidater, som går videre til 2. runde kan forvente, at samtalerne gennemføres den 18 november 2019.

Der skal udarbejdes en personprofiltest efter 1 samtale.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune børne- og straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

ORS/Small/ef749d1a_logo.pngDagplejenKolding2019-10-08T14:00:57.8802019-10-31T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Souschef til Kernehuset i Bredballe

Kernehuset

Vejle Øst
Har du lyst til at arbejde med ledelse og være en del af ledelsesteamet. Vil du være med til at sætte retning og skabe rammer, så vores lege- og læringsmiljøer fremmer livsduelige børn i Kernehuset. Om jobbet Vi har fokus på at skabe gode læringsmil...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:1. december 2019

Souschef til dagplejen i Kolding kommune

Dagplejen

Kolding
Arbejdssted: Dagplejen, Dyrehavevej 108a Arbejdstid: Fuld tid Ansættelsestidspunkt: 1. januar 2020 Dagplejen søger en souschef som drømmer om at sætte sin pædagogiske faglighed engagement og lyst til ledelse i spil. Dagplejen i Kolding: Den kommunal...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:31. oktober 2019