Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Spændende 2-årig stilling som job- og virksomhedskonsulent i Jobcenter Allerød

Stillingen er på 30 timer ugentligt i en tidsbegrænset periode frem til 31. december 2022.

Om os
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.  Herudover, har vi plads til smil og hjælper hinanden- også når vi har travlt.

Jobcenter Allerød beskæftiger ca. 40 medarbejdere, og er en del af den samlede Borgerservice som er placeret på Allerød Rådhus. Virksomhedstemaet består af 13 medarbejdere. 

Om stillingen
I Allerød Kommune er det vores vision, at alle kommunens borgere skal have mulighed for at udfolde deres potentiale og definere egne udfordringer og løsninger, samt at alle der kan, skal bidrage og være en del af fællesskabet.

Vi ser ressourcer i alle. Vi arbejder og trives med en ressourcebaseret tilgang, hvor der er fokus på, at borgere der kan, hurtigst muligt bliver selvforsørgende aktive medborgere, der trives i og med det lokale samfund. 

Det er vores målsætning, at hjælpe borgeren med udgangspunkt i den enkeltes liv og dét den enkelte lige nu oplever som udfordrende. Nogle borgere kan have behov for hjælp i kort tid – andre kan have behov for hjælp i længere tid. Vores ambition er, at sikre sammenhæng, progression og effektivitet i de indsatser der iværksættes i samarbejde med den enkelte borger – og at sikre en faglig tilgang, der understøtter den enkeltes selvstændige livsførelse i videst mulige omfang.

Du vil blive ansvarlig for den virksomhedsrettede del af borgerens plan, og skal kunne handle koordinerende og inddragende i forhold til de samarbejdspartnere, der er omkring borgeren fx plankoordinator, mentor, behandlere, arbejdsgiver mv.

Du skal understøtte, at borgeren får indsigt i eget potentiale, og opnår tilknytning til arbejdsmarkedet. Særligt skal du have fokus på etablering af virksomhedsrettet tilbud til borgere med begrænsninger i arbejdsevnen, og udarbejde skriftlige evalueringer af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet. Målgruppen er primært borgere på uddannelseshjælp, kontanthjælp og borgere på sygedagpenge.

Herudover vil du få ansvaret for den løbende kontakt med borgere, der er visiteret til fleksjob. Opgaven er, at støtte borgeren i egen indsats for at opnå ansættelse i et fleksjob - og for borgere der ikke selv formår dette – at skabe kontakt til arbejdsgivere som er interesseret i at ansætte ledige fleksjobbere. Du skal kunne opbygge en tillidsbaseret relation til borgeren, som led i en systematisk indsats med at sikre borgeren fodfæste på arbejdsmarkedet, og kunne agere professionelt i forhold til samarbejdet med arbejdsgiveren.
 
Vi forventer at du

  • Har erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde
  • Har kendskab til og erfaring med samarbejde med erhvervslivet
  • Har et højt fagligt niveau og evner at træffe afgørelse på baggrund heraf
  • Kan arbejde ud fra en Empowerment baseret og coachende tilgang til borgeren
  • Har kendskab, og en positiv indgang til målgruppen af personer som har begrænsninger i arbejdsevnen grundet fysiske og psykiske problemstillinger
  • Har erfaring med myndighedsopgaver
  • Er udadvendt, fleksibel, empatisk og kan agere under et til tider stort arbejdspres
  • Er stærk i administration og skriftlighed, og forstår nødvendigheden af dette.
  • Kan arbejde selvstændigt, målrettet og helhedsorienteret med borgerne.
 
                                                         
Vi tilbyder      
  • En travl hverdag, hvor ikke to dage er ens
  • Engagerede og kompetente kollegaer.
  • Mulighed for at være med til at præge udviklingen i arbejdet med borgerne
                                
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for HK.

Du er velkommen til at kontakte gruppeleder Charlotte Kleine tlf.: 48 100 183 eller mobil nummer 24 60 63 01 for at høre nærmere om stillingen.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.

Du sender din ansøgning digitalt via linket i annoncen senest 22. november 2020. Uddannelsesbevis, dokumentation for tidligere erfaring og andre relevante bilag uploader du separat med din ansøgning.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 24., 25. og  26. november 2020.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har over 25.500 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.