Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Special-/Chefkonsulent med interesse for digitaliseringens konsekvenser

Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor holdånd og faglighed dominerer, og hvor vi har fokus på at udvikle værdiskabende løsninger på komplekse problemstillinger med stor betydning for borgere og erhvervsliv?

Både i Danmark, på europæisk niveau og globalt sker der en hastig digitalisering. Som konsekvens ændrer markeder sig, nogle oplever en tilbagegang, mens andre kigger ind i en kraftig vækst og nye aktører melder sig på banen. Det danske post- og pakkemarked er – ligesom i en del andre lande - præget af modsatrettede bevægelser. På den ene side et markant fald i brevmængderne drevet af digitalisering og på den anden side en stor stigning i pakkemængder drevet af mere online salg. Samtidig dukker nye forretningsmodeller op, hvor levering af post- og pakker i større grad betragtes som en blandt flere service- og logistikydelser.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed på post- og pakkeområdet og skal navigere i de nævnte bevægelser. Styrelsen har alle de klassiske myndighedsrelaterede opgaver på området og de ændrede rammevilkår betyder, at opgaver som fx minister- og departementsbetjening, lov- og bekendtgørelsesarbejde samt EU- og andet internationalt samarbejde i den kommende tid vil fylde rigtig meget. Derudover vil der være fokus på opgaver som fx udarbejdelse af strategi for fremtidens tilsyn med aktørerne på markedet.

Vi søger derfor en ny kollega, som har energien og værktøjerne til at drive styrelsens arbejde på post- og pakkeområdet. Du vil indgå i et team på ca. 12 medarbejdere, som består af generalister, jurister og økonomer. De fleste arbejder med regulering af luftfartsområdet, men opgavetyper og de redskaber, som skal bruges i opgaveløsningen er de samme. Du vil derfor indgå i dette team, hvor du sammen med teamkoordinatoren skal bringe teamets samlede viden og ressourcer bedst mulig i spil, så du i din opgavevaretagelse høster de oplagte synergieffekter.

Arbejdet består i den daglige administration af den nationale og internationale post- og pakkelovgivning. Styrelsen fører tilsyn med virksomhedernes overholdelse af lovgivningen, og fungerer herunder som klageinstans. Som følge af den nævnte markedsudvikling må der forudses aktiv deltagelse i den internationale regelfastsættelse på både EU- og globalt plan.

Som vores nye kollega bliver du en del af et kontor, hvor vi arbejder på tværs, deler viden og støtter hinanden med respekt for hinandens fagligheder og forskelligheder. Vi har travlt, men vi vil også have det sjovt.

Vi forestiller os, at du:

• har en videregående uddannelse som cand. scient. pol, cand. adm., cand. jur eller lignende

• har erfaring fra enten styrelse, departement eller anden politisk ledet organisation

• er god til at formidle letforståeligt, skabe dialog, sikre fremdrift og sætte dagsordenen

• er opmærksom på processens betydning for resultatet

• er god til at gennemskue problemstillinger med stor kompleksitet - og endnu bedre til at finde kreative løsninger

• har gode engelskkundskaber

• har lyst til at være en del af en arbejdsplads præget af høj faglig stolthed og et godt samarbejdsklima

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse snarest muligt og forventes afhængigt af kompetenceniveau at blive besat på enten special- eller chefkonsulentniveau.

Ansættelse forventes at være pr. 1. december 2019.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen - hvem er vi…
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er en styrelse under Transport- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart og havne samt regulering af bygge- og boligområdet.

Vi er en åben og udadvendt organisation, placeret mellem det politiske niveau, organisationerne og virksomhederne. Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister.

Udover et varieret og udfordrende job, som kræver høj faglig kvalitet, lægger vi vægt på løbende kompetenceudvikling samt udvikling gennem ansvar og indflydelse på egne opgaver. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Lars Korsholm på tlf. 41 78 01 23.

Ansøgning
Send din ansøgning og CV via Trafik-, Bygge– og Boligstyrelsens ansøgningsportal på www.tbst.dk senest den 21. oktober 2019.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 44. Test vil blive anvendt i rekrutteringsprocessen.






Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Engageret akademisk medarbejder til Enhed for Kvalitet og Tilsyn i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for Kvalitet og Tilsyn

København V
Vil du være med til at udvikle rammerne for risikobaseret tilsyn med beskæftigelsesindsatsen både internt i forvaltningen og med vores eksterne leverandører? Så er du måske vores nye kollega i Enhed for Kvalitet og Tilsyn. Du vil blive en del af Enh...
Indrykket:6. august 2020

Akademisk medarbejder/jurist til rettighedsområdet i Økonomiforforvaltningen, Københavns Kommune

Center for Økonomi

København V
Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger en dygtig cand.jur. cand.merc.jur. gerne med erfaring fra ejendomsområdet. Du kommer til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettigheder over fast ...
Indrykket:12. august 2020

Kompetent og erfaren akademisk medarbejder til enheden Bro og Tunnel

Bro og Tunnel

København S
Vil du være med til at sætte dit præg på hovedstaden ved at sikre høj kvalitet i det politiske arbejde med genopretning af byens mange broer og andre bygværker eller ved at bidrage med sagsbehandlingen af nye broanlæg og bygværker i byen? Teknik- og...
Indrykket:14. august 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Er du struktureret og strategisk i din opgaveløsning og evner du at bevare overblikket og levere opgaver af høj, faglig kvalitet i en hverdag, hvor der er fart på? Så er det dig, vi søger til stillingen som akademisk medarbejder i Enhed for HR og Se...
Indrykket:24. juli 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Organisation og Ledelse

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:5. august 2020

Engageret akademisk medarbejder til Enhed for Kvalitet og Tilsyn i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for Kvalitet og Tilsyn

København V
Vil du være med til at udvikle rammerne for risikobaseret tilsyn med beskæftigelsesindsatsen både internt i forvaltningen og med vores eksterne leverandører? Så er du måske vores nye kollega i Enhed for Kvalitet og Tilsyn. Du vil blive en del af Enh...
Indrykket:6. august 2020

Akademisk medarbejder/jurist til rettighedsområdet i Økonomiforforvaltningen, Københavns Kommune

Center for Økonomi

København V
Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger en dygtig cand.jur. cand.merc.jur. gerne med erfaring fra ejendomsområdet. Du kommer til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettigheder over fast ...
Indrykket:12. august 2020

Kompetent og erfaren akademisk medarbejder til enheden Bro og Tunnel

Bro og Tunnel

København S
Vil du være med til at sætte dit præg på hovedstaden ved at sikre høj kvalitet i det politiske arbejde med genopretning af byens mange broer og andre bygværker eller ved at bidrage med sagsbehandlingen af nye broanlæg og bygværker i byen? Teknik- og...
Indrykket:14. august 2020