Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialist med juridisk baggrund søges til projektstyring

Kan du omsætte strategier til håndgribelige indsatser, som du i samarbejde med ledergruppen i Afgifter kan styre efter? Formår du at arbejde på tværs af projekter i en travl og spændende hverdag, med mange snitflader i afdelingen, såvel som resten af Skattestyrelsen og har du evnerne til at arbejde med et juridisk komplekst område - så er du måske vores nye specialist.

Projektstyring, driftsopfølgning og ledelsessparring
Opgaverne i Afgifter løses i en projektorganisering på tværs af 7 enheder lokaliseret rundt i hele landet. Du vil derfor have en central funktion, hvor du i tæt samarbejde med underdirektøren skaber overblik over Afgifters drift og understøtter ledergruppens arbejde og samarbejde. Du følger løbende op på driften og sikrer at projekterne når deres opsatte mål. Ligeledes spiller du aktivt ind i ledergruppen med ideer og tiltag, til den videre udvikling af driften i Afgifter, og du er blandt andet med i maskinrummet, når den årlige aktivitetsplan skal defineres.



Du kommer til at referere til underdirektøren for Afgifter, og samarbejde med afdelingens ledergruppe på 7 ledere samt underdirektørens personlige assistent. Her får du en spændende rolle, hvor du dels arbejder med drift og den konkrete opgaveløsning, mens du sikrer opgavernes sammenhæng med de overordnede strategier.



Herudover, får du mulighed for at være med til at påvirke ny lovgivning på Afgiftsområdet, da du bliver omdrejningspunktet for kvalificering og implementering af Afgifters ideer til nye lovændringer. Du har desuden en rolle i at kvalificere lovhøringer og implementere ny lovgivning.



Du er med til at skabe sammenhæng og samarbejde på tværs af de andre underdirektørområder i Erhverv og kommer til at deltage i Skattestyrelsens faglige forum for regelefterlevelse, hvor tværgående tiltag og strategier koordineres.

Juridisk profil med solid erfaring
Du har en længere videregående uddannelse, f.eks. Cand. Jur. og har solid erfaring med driftsledelse og myndighedsafgørelser. Det er afgørende for os, at du er naturligt relationsskabende og har gode samarbejdskompetencer, da du på daglig basis vil have et tæt samarbejde internt i Afgifter og med interessenter på tværs af Skattestyrelsen. Du skal kunne holde mange bolde i luften i en travl hverdag, hvor der er behov for struktur og levering inden for korte frister. Det er vigtigt for os, at du er engageret i at fastholde et højt fagligt niveau og en sikker drift, mens du er udviklingsorienteret og bidrager til stadig effektivisering af opgaver og processer. Det anses som en fordel, hvis du har erfaring med Afgiftsområdet.

Om Afgifter
Afgifter er placeret under fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen, og bidrager til finansieringen af den offentlige sektor med over 85 mia. kr. om året. Afdelingen består af 7 enheder med hver deres funktionsleder og i alt 130 medarbejdere. Underdirektørområdet udmærker sig ved at have en høj faglighed og trivsel, samt en dedikeret ledergruppe.



Juridisk set er Afgifter et kompliceret område med mere end 40 love hvilket afspejles i de opgaver og meget forskellige projekter afdelingen varetager. Projekterne kan for eksempel dreje sig om Indsatser og kontroller for at hindre Illegal Import af varer over grænserne. Du har måske hørt om vores kontroller på grænsen, i kiosk- og restaurationsmiljøet.



Afgifter er et lovområde, hvor vi ofte skal implementere ændringer, da der er kontinuerlig politisk interesse for at regulere på forskellige afgifter.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv og yderligere materiale senest torsdag den 1. august 2019. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte PA: Nathalie Praem på tlf. 72 37 43 77 indtil 15.juli. Efter 15. juli er du velkommen til at kontakte Underdirektør Anne Sofie Hedemann på telefon 72 37 43 77.



Første samtaler forventes afholdt tirsdag den 7. august og anden samtaler den 14. august. Mellem første og anden samtale indgår der en logisk test og en personprofil.



Vi forventer at ansætte på special- eller chefkonsulent niveau. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.



Dit arbejdssted bliver indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse pr. 01.10.2019.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330048564Phoenix-d2b6abb012019-06-24T00:00:00Specialist med juridisk baggrund søges til projektstyringKan du omsætte strategier til håndgribelige indsatser, som du i samarbejde med ledergruppen i Afgifter kan styre efter? Formår du at arbejde på tværs af projekter i en travl og spændende hverdag, med mange snitflader i afdelingen, såvel som resten af Skattestyrelsen og har du evnerne til at arbejde med et juridisk komplekst område - så er du måske vores nye specialist.

Projektstyring, driftsopfølgning og ledelsessparring
Opgaverne i Afgifter løses i en projektorganisering på tværs af 7 enheder lokaliseret rundt i hele landet. Du vil derfor have en central funktion, hvor du i tæt samarbejde med underdirektøren skaber overblik over Afgifters drift og understøtter ledergruppens arbejde og samarbejde. Du følger løbende op på driften og sikrer at projekterne når deres opsatte mål. Ligeledes spiller du aktivt ind i ledergruppen med ideer og tiltag, til den videre udvikling af driften i Afgifter, og du er blandt andet med i maskinrummet, når den årlige aktivitetsplan skal defineres.



Du kommer til at referere til underdirektøren for Afgifter, og samarbejde med afdelingens ledergruppe på 7 ledere samt underdirektørens personlige assistent. Her får du en spændende rolle, hvor du dels arbejder med drift og den konkrete opgaveløsning, mens du sikrer opgavernes sammenhæng med de overordnede strategier.



Herudover, får du mulighed for at være med til at påvirke ny lovgivning på Afgiftsområdet, da du bliver omdrejningspunktet for kvalificering og implementering af Afgifters ideer til nye lovændringer. Du har desuden en rolle i at kvalificere lovhøringer og implementere ny lovgivning.



Du er med til at skabe sammenhæng og samarbejde på tværs af de andre underdirektørområder i Erhverv og kommer til at deltage i Skattestyrelsens faglige forum for regelefterlevelse, hvor tværgående tiltag og strategier koordineres.

Juridisk profil med solid erfaring
Du har en længere videregående uddannelse, f.eks. Cand. Jur. og har solid erfaring med driftsledelse og myndighedsafgørelser. Det er afgørende for os, at du er naturligt relationsskabende og har gode samarbejdskompetencer, da du på daglig basis vil have et tæt samarbejde internt i Afgifter og med interessenter på tværs af Skattestyrelsen. Du skal kunne holde mange bolde i luften i en travl hverdag, hvor der er behov for struktur og levering inden for korte frister. Det er vigtigt for os, at du er engageret i at fastholde et højt fagligt niveau og en sikker drift, mens du er udviklingsorienteret og bidrager til stadig effektivisering af opgaver og processer. Det anses som en fordel, hvis du har erfaring med Afgiftsområdet.

Om Afgifter
Afgifter er placeret under fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen, og bidrager til finansieringen af den offentlige sektor med over 85 mia. kr. om året. Afdelingen består af 7 enheder med hver deres funktionsleder og i alt 130 medarbejdere. Underdirektørområdet udmærker sig ved at have en høj faglighed og trivsel, samt en dedikeret ledergruppe.



Juridisk set er Afgifter et kompliceret område med mere end 40 love hvilket afspejles i de opgaver og meget forskellige projekter afdelingen varetager. Projekterne kan for eksempel dreje sig om Indsatser og kontroller for at hindre Illegal Import af varer over grænserne. Du har måske hørt om vores kontroller på grænsen, i kiosk- og restaurationsmiljøet.



Afgifter er et lovområde, hvor vi ofte skal implementere ændringer, da der er kontinuerlig politisk interesse for at regulere på forskellige afgifter.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv og yderligere materiale senest torsdag den 1. august 2019. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte PA: Nathalie Praem på tlf. 72 37 43 77 indtil 15.juli. Efter 15. juli er du velkommen til at kontakte Underdirektør Anne Sofie Hedemann på telefon 72 37 43 77.



Første samtaler forventes afholdt tirsdag den 7. august og anden samtaler den 14. august. Mellem første og anden samtale indgår der en logisk test og en personprofil.



Vi forventer at ansætte på special- eller chefkonsulent niveau. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.



Dit arbejdssted bliver indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse pr. 01.10.2019.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



2019-08-02T00:52:29.737 Kan du omsætte strategier til håndgribelige indsatser, som du i samarbejde med ledergruppen i Afgifter kan styre efter? Formår du at arbejde på tværs af projekter i en travl og spændende hverdag, med mange snitflader i afdelingen, såvel som resten af Skattestyrelsen og har du evnerne til at arbejde med et juridisk komplekst område - så er du måske vores nye specialist. Projektstyring, driftsopfølgning og ledelsessparring Opgaverne i Afgifter løses i en projektorganisering på tværs af 7 enheder lokaliseret rundt i hele landet. Du vil derfor have en central funktion, hvor du i tæt samarbejde med underdirektøren skaber overblik over Afgifters drift og understøtter ledergruppens arbejde og samarbejde. Du følger løbende op på driften og sikrer at projekterne når deres opsatte mål. Ligeledes spiller du aktivt ind i ledergruppen med ideer og tiltag, til den videre udvikling af driften i Afgifter, og du er blandt andet med i maskinrummet, når den årlige aktivitetsplan skal defineres. Du kommer til at referere til underdirektøren for Afgifter, og samarbejde med afdelingens ledergruppe på 7 ledere samt underdirektørens personlige assistent. Her får du en spændende rolle, hvor du dels arbejder med drift og den konkrete opgaveløsning, mens du sikrer opgavernes sammenhæng med de overordnede strategier. Herudover, får du mulighed for at være med til at påvirke ny lovgivning på Afgiftsområdet, da du bliver omdrejningspunktet for kvalificering og implementering af Afgifters ideer til nye lovændringer. Du har desuden en rolle i at kvalificere lovhøringer og implementere ny lovgivning. Du er med til at skabe sammenhæng og samarbejde på tværs af de andre underdirektørområder i Erhverv og kommer til at deltage i Skattestyrelsens faglige forum for regelefterlevelse, hvor tværgående tiltag og strategier koordineres. Juridisk profil med solid erfaring Du har en længere videregående uddannelse, f.eks. Cand. Jur. og har solid erfaring med driftsledelse og myndighedsafgørelser. Det er afgørende for os, at du er naturligt relationsskabende og har gode samarbejdskompetencer, da du på daglig basis vil have et tæt samarbejde internt i Afgifter og med interessenter på tværs af Skattestyrelsen. Du skal kunne holde mange bolde i luften i en travl hverdag, hvor der er behov for struktur og levering inden for korte frister. Det er vigtigt for os, at du er engageret i at fastholde et højt fagligt niveau og en sikker drift, mens du er udviklingsorienteret og bidrager til stadig effektivisering af opgaver og processer. Det anses som en fordel, hvis du har erfaring med Afgiftsområdet. Om Afgifter Afgifter er placeret under fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen, og bidrager til finansieringen af den offentlige sektor med over 85 mia. kr. om året. Afdelingen består af 7 enheder med hver deres funktionsleder og i alt 130 medarbejdere. Underdirektørområdet udmærker sig ved at have en høj faglighed og trivsel, samt en dedikeret ledergruppe. Juridisk set er Afgifter et kompliceret område med mere end 40 love hvilket afspejles i de opgaver og meget forskellige projekter afdelingen varetager. Projekterne kan for eksempel dreje sig om Indsatser og kontroller for at hindre Illegal Import af varer over grænserne. Du har måske hørt om vores kontroller på grænsen, i kiosk- og restaurationsmiljøet. Afgifter er et lovområde, hvor vi ofte skal implementere ændringer, da der er kontinuerlig politisk interesse for at regulere på forskellige afgifter. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, cv og yderligere materiale senest torsdag den 1. august 2019. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte PA: Nathalie Praem på tlf. 72 37 43 77 indtil 15.juli. Efter 15. juli er du velkommen til at kontakte Underdirektør Anne Sofie Hedemann på telefon 72 37 43 77. Første samtaler forventes afholdt tirsdag den 7. august og anden samtaler den 14. august. Mellem første og anden samtale indgår der en logisk test og en personprofil. Vi forventer at ansætte på special- eller chefkonsulent niveau. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Dit arbejdssted bliver indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse pr. 01.10.2019. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnetd2b6abb0100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-01T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123756&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3551914Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé11Lyseng Allé 18270HøjbjergDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent783030JobNet5009191500919110024-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2b6abb0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2b6abb0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2b6abb0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d2b6abb0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgSpecialist med juridisk baggrund søges til projektstyring12007991Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration362122660noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK