Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialist med økonomibaggrund til kvalitetssikring, erhvervsregistrering og sagsbehandling

Har du lyst til at arbejde med registrering af danske virksomheder. Og sikre at beskatning samt afregning af deres moms og afgifter er korrekt udført? Så ser vi frem til at høre fra dig!


Kontrol, kvalitetssikring og sagsbehandling
Til vores enhed Erhvervsregistrering Vest i Randers søger vi en medarbejder til sagsbehandling vedrørende det forebyggende restancearbejde, hvor du får direkte kommunikation med borgere, virksomheder og rådgivere. Et vigtigt element er også forebyggelse af svig i registreringsfasen og du får derfor kontakt til nogle af Skatteforvaltningens øvrige afdelinger. Sagsbehandlingen omfatter blandt andet afgørelser om moms- og lønsumsafgift og sanktioner efter Opkrævningslovens § 11.

Vi er en driftsenhed med pt. 22 medarbejdere under Skattestyrelsen. Vi sikrer, at grundregistreringer af virksomheder er korrekte og dermed grundlaget for korrekt afregning af skatter og afgifter, samt forebyggelse af restancer og svig.

Vi kan tilbyde dig alsidige og udfordrende opgaver, som du tilrettelægger selvstændigt. Du får mulighed for fordybelse, fleksible arbejdstider og frihed under ansvar. Dine kommende kolleger er dygtige og ansvarsbevidste, og vi udvikler os bl.a. ved faglig sparring samt løbende og hyppig sparring om faglighed og udvikling. Du bliver en del af en arbejdsplads i flotte rammer og som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.


Kvalitetsbevidst, detaljeorienteret og serviceminded
Vi forventer, at du har en relevant faglig uddannelse, hvilket kan være en videregående uddannelse som fx cand.merc.aud., HD i Regnskab og Økonomistyring, skatterevisor, diplom i skat/moms, Skatteforvaltningens fuldmægtig-uddannelse eller tilsvarende.

Dine erfaringer kan du have opnået fra en anden stilling i skatteforvaltningen, fra revisionsbranchen eller en større virksomheds økonomi- eller regnskabsfunktion. Du må gerne have et bredt kendskab til skatte- og afgiftslovgivningen og erfaring med sagsbehandling. Et godt kendskab til vores journalsystem WorkZone eller tilsvarende er en fordel, men ikke et krav.

Vi har altid kunden i centrum og ønsker at hjælpe virksomhederne med korrekt registrering og hurtig sagsbehandling. Derfor er det vigtigt, at du er fagligt velfunderet, detaljeorienteret og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning. Du arbejder systematisk, er struktureret og god til at prioritere.

Du vil indgå i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere, hvilket kræver at du er serviceminded og kommunikerer ubesværet i skrift og tale. Vi har ofte travlt, så du kommer langt med gode samarbejdsevner, et godt humør og tilgår opgaver og udfordringer med et stort engagement.


Ansøgning og kontakt
Send senest søndag den 8. marts 2020 din ansøgning inklusive CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen”. Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Kim T. Thomsen pr. tlf. 72 37 55 09 eller fagkonsulent Inge Greve Bacher pr. telefon 72 37 28 98, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Samtaler forventes holdt onsdag den 18. marts 2020.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Toldbodgade 3, 8900 Randers C.

Stillingen forventes besat pr. 1. maj 2020 eller snarest muligt.

Der vil blive indhentet straffeattest, referencer og oplysningsskema i forbindelse med ansættelse.



Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.