Specialist til kontrol og revision i selskabsskat - Aalborg

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for selskabsskat og for opgaver med kontrol og revision af regnskaber? Har du god regnskabsforståelse? Har du lyst til at udvikle din faglighed gennem komplicerede problemstillinger, der involverer nogen af de største koncerner i Danmark? Hvis du samtidig stræber efter samarbejde og konstruktiv dialog med såvel kollegaer som selskaber og deres rådgivere, så er stillingen i vores nye kombinerede selskabsskat- og transfer pricing-enhed i Aalborg måske noget for dig.

Bredt ansvar inden for selskabsskatteret
Som ny medarbejder i enheden, Store Selskaber 14, vil du sammen med kontorets 14 medarbejdere indgå i den løbende opgaveløsning og sagsbehandling omkring store selskabers selskabs- og kildeskatteforhold. Flere af selskaberne fungerer på tværs af landegrænserne, derfor får du også mulighed for at arbejde med internationale skatteforhold.

Dine primære opgaver er

  • sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger, som identificeres af enten Skattestyrelsen eller selskaberne. Dvs. kontrol af selskabernes regnskaber og selvangivelser samt behandling af henvendelser fra selskaberne og deres rådgivere, hvor der foretages vurdering i forhold til relevant lovgivning.
  • udsøgning af selskaber til kontrol i tilfælde, hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i selskabers indkomstopgørelse. Dette udmøntes i Skattestyrelsen oftest i kontrolprojekter.
  • samordnede revisioner sammen med enhedens transfer pricing-medarbejdere om internationale skatteforhold. Det kunne være om kildeskatteforhold.
Metodisk stærk og åben dialog
Du har en teoretisk baggrund som cand.merc.aud., HD-R., cand.merc.jur, cand.jur., skatterevisor eller lignende. Du kan også have erhvervet de faglige kompetencer på anden vis, f.eks. med en teoretisk uddannelse inden for skat og/eller praktisk erfaring hermed. Vi søger flere profiler, både erfarne og nyuddannede. Det afgørende for os er, at du har den metodiske tilgang samt lyst og evne til at lære.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har revisions- og regnskabsmæssige forståelse
  • er analytisk og fagligt velfunderet, således du kan vejlede og guide selskaberne og deres rådgivere på bedst mulig vis
  • er interesseret i at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde og undtagelsesvist med stramme deadlines.
  • kan forklare komplicerede problemstillinger på en enkel måde, idet vi er i tæt dialog med selskaber og rådgivere, som ikke nødvendigvis har samme faglige baggrund som dig
Herudover trives du med den udadvendte kontakt med selskaber og den skriftlige kontakt med revisorer og selskaber. Du bliver en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast.

Verden forandrer sig. Det gælder både de globale vilkår, som selskaberne arbejder under, samt skatte- og afgiftsreglerne. Derfor skal du have evnen og viljen til at sætte dig ind i denne foranderlige globaliserede verden. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt – evt. med vejledning af en mere erfaren kollega. Du forventes at vedligeholde din faglige viden om skat, IFRS og revisionsteknik gennem relevant efter- og videreuddannelse.

Store Selskaber 14 – din nye enhed
Enheden Store Selskaber 14 blev etableret pr. 1. juni 2021, som den første kombinerede selskabsskat- og transfer pricing-enhed i Skattestyrelsen. Enheden består af 14 dygtige specialister med meget høj faglighed inden for selskabsskat og transfer pricing.

Enheden Store Selskaber 14 er en del af afdelingen Store Selskaber, der er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner.

Vi sætter en ære i at være gode til at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab, selskabsskat og transfer pricing, og har stort fokus på kvaliteten i vores opgaveløsning. Vi har et godt samarbejde og en god dialog, såvel internt i enhed og Skattestyrelsen som i vores relation til selskaber og rådgivere.

Vi har en åben, god tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok og passer på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt som menneskeligt, men også på udvikling af vores opgaver. Vi løser vores opgaver effektivt, samtidig med høj kvalitet i opgaveløsningen og god trivsel opretholdes.

Endelig er det vigtigt for os, at der er en god balance mellem dit arbejde og din fritid.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12:00 den 11. oktober 2021. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Henrik Juhl 72 38 41 69. Vi holder løbende samtaler. Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. december 2021 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet).

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Specialist til kontrol og revision i selskabsskat - Aalborg

Brænder du for selskabsskat og for opgaver med kontrol og revision af regnskaber? Har du god regnskabsforståelse? Har du lyst til at udvikle din faglighed gennem komplicerede problemstillinger, der involverer nogen af de største koncerner i Danmark? Hvis du samtidig stræber efter samarbejde og konstruktiv dialog med såvel kollegaer som selskaber og deres rådgivere, så er stillingen i vores nye kombinerede selskabsskat- og transfer pricing-enhed i Aalborg måske noget for dig.

Bredt ansvar inden for selskabsskatteret
Som ny medarbejder i enheden, Store Selskaber 14, vil du sammen med kontorets 14 medarbejdere indgå i den løbende opgaveløsning og sagsbehandling omkring store selskabers selskabs- og kildeskatteforhold. Flere af selskaberne fungerer på tværs af landegrænserne, derfor får du også mulighed for at arbejde med internationale skatteforhold.

Dine primære opgaver er

  • sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger, som identificeres af enten Skattestyrelsen eller selskaberne. Dvs. kontrol af selskabernes regnskaber og selvangivelser samt behandling af henvendelser fra selskaberne og deres rådgivere, hvor der foretages vurdering i forhold til relevant lovgivning.
  • udsøgning af selskaber til kontrol i tilfælde, hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i selskabers indkomstopgørelse. Dette udmøntes i Skattestyrelsen oftest i kontrolprojekter.
  • samordnede revisioner sammen med enhedens transfer pricing-medarbejdere om internationale skatteforhold. Det kunne være om kildeskatteforhold.
Metodisk stærk og åben dialog
Du har en teoretisk baggrund som cand.merc.aud., HD-R., cand.merc.jur, cand.jur., skatterevisor eller lignende. Du kan også have erhvervet de faglige kompetencer på anden vis, f.eks. med en teoretisk uddannelse inden for skat og/eller praktisk erfaring hermed. Vi søger flere profiler, både erfarne og nyuddannede. Det afgørende for os er, at du har den metodiske tilgang samt lyst og evne til at lære.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har revisions- og regnskabsmæssige forståelse
  • er analytisk og fagligt velfunderet, således du kan vejlede og guide selskaberne og deres rådgivere på bedst mulig vis
  • er interesseret i at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde og undtagelsesvist med stramme deadlines.
  • kan forklare komplicerede problemstillinger på en enkel måde, idet vi er i tæt dialog med selskaber og rådgivere, som ikke nødvendigvis har samme faglige baggrund som dig
Herudover trives du med den udadvendte kontakt med selskaber og den skriftlige kontakt med revisorer og selskaber. Du bliver en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast.

Verden forandrer sig. Det gælder både de globale vilkår, som selskaberne arbejder under, samt skatte- og afgiftsreglerne. Derfor skal du have evnen og viljen til at sætte dig ind i denne foranderlige globaliserede verden. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt – evt. med vejledning af en mere erfaren kollega. Du forventes at vedligeholde din faglige viden om skat, IFRS og revisionsteknik gennem relevant efter- og videreuddannelse.

Store Selskaber 14 – din nye enhed
Enheden Store Selskaber 14 blev etableret pr. 1. juni 2021, som den første kombinerede selskabsskat- og transfer pricing-enhed i Skattestyrelsen. Enheden består af 14 dygtige specialister med meget høj faglighed inden for selskabsskat og transfer pricing.

Enheden Store Selskaber 14 er en del af afdelingen Store Selskaber, der er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner.

Vi sætter en ære i at være gode til at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab, selskabsskat og transfer pricing, og har stort fokus på kvaliteten i vores opgaveløsning. Vi har et godt samarbejde og en god dialog, såvel internt i enhed og Skattestyrelsen som i vores relation til selskaber og rådgivere.

Vi har en åben, god tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok og passer på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt som menneskeligt, men også på udvikling af vores opgaver. Vi løser vores opgaver effektivt, samtidig med høj kvalitet i opgaveløsningen og god trivsel opretholdes.

Endelig er det vigtigt for os, at der er en god balance mellem dit arbejde og din fritid.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 12:00 den 11. oktober 2021. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Henrik Juhl 72 38 41 69. Vi holder løbende samtaler. Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. december 2021 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet).

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.