Specialist til Toldstyrelsens kontrol af virksomheders regnskaber

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du bidrage til at sikre, at virksomheder og andre aktører betaler den korrekte told og fører et retvisende toldregnskab? Har du stærke analytiske evner og erfaring med kontrol, revision og sagsbehandling? Så er du måske vores nye kollega.

Tag del i den toldmæssige kontrol af virksomheders regnskaber
Toldstyrelsen forvalter EU’s regler for handel over grænser og sikrer en nem og enkel angivelse af korrekt told. Gennem effektiv toldkontrol beskytter vi det danske samfund mod indførsel af ulovlige varer.

I enheden T20, Efterkontrol er vi 22 medarbejdere, der bidrager til at sikre, at virksomhederne følger toldreglerne. Enhedens opgaver er finansiel efterkontrol, dokumentkontrol og kontrol af særlige procedurer. Du vil som udgangspunkt blive en del af teamet for finansiel efterkontrol, hvor du skal gennemføre regnskabsmæssige kontroller hos importører, eksportører, speditører mv. Du får også ansvaret for den efterfølgende sagsbehandling og afgørelse.

Dine opgaver vil omfatte at:

  • kontrollere og gennemføre revision af virksomheder, herunder at gennemgå regnskaber, bogføring m.m.
  • udarbejde sagsfremstillinger
  • behandle både små og store sager
  • gennemføre kontrolbesøg i virksomheder
  • sikre, at både national lovgivning og EU-lovgivning overholdes.
Du vil også kunne indgå i enhedens øvrige teams.

Du løser opgaverne i tæt samarbejde med dine erfarne kolleger i enheden, og du får også en stor kontaktflade på tværs af Toldstyrelsen. Desuden vil du indgå i samarbejde med kolleger fra andre dele af Skatteforvaltningen og med EU og andre landes toldmyndigheder. Vi løser opgaverne både fra kontoret og ude i virksomhederne, og du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine opgaver og din dagligdag.

Analytiske evner og god talmæssig forståelse
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse på diplom-, bachelor- eller kandidatniveau eller lignende. Du kan også have tilegnet dig dine faglige kompetencer på anden vis. Det vigtigste er, at du kan dokumentere analytiske evner samt administrativ og talmæssig forståelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med kontrol, revision og sagsbehandling – fx inden for skatte-, afgifts - og/eller momsområdet. Det er også en fordel, hvis du har kendskab til toldområdet.

Vi forventer, at du:

  • er nysgerrig og gerne udfordrer normal praksis
  • trives med sager, der kræver høj faglighed og stor detaljeringsgrad
  • er imødekommende over for virksomhederne, samtidig med at du påtager dig myndighedsrollen på en troværdig og professionel måde
  • er i stand til at videreformidle indholdet i love og regler til personer, der ikke har samme faglige viden som dig
  • kan bevare overblikket – også når informationsmængden er stor, og læringskurven er stejl.
Det motiverer dig at lære nyt og dygtiggøre dig, og du trives samtidig i en udadvendt rolle, hvor du ofte er i kontakt med både interne og eksterne parter.

Du vil blive oplært gennem sidemandsoplæring og interne kurser.

Kørekort til personbil er et krav, da vi gennemfører kontroller i hele landet.

Vi sikrer smidig handel
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I handelsenhederne arbejder vi hver dag på at sikre smidig handel på tværs af grænser og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I enheden giver vi plads til, at vi hver især kan varetage opgaver selvstændigt, samtidig med at

vi er gode til at involvere og sparre med hinanden. Vi har en god og fri omgangstone samt et rigtigt

godt sammenhold, hvor vi hjælper hinanden.

Ansøgning og kontakt
Send ansøgning, cv samt dokumentation for uddannelse senest tirsdag den 12. oktober 2021 via linket ”Søg stillingen ”.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Pia From på telefon 72 38 14 50 alle hverdage kl. 13-14.

Vi forventer at holde samtaler i uge 42.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Dit arbejdssted er indtil videre Carlsensvej 8, 4600 Køge.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

Toldstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Specialist til Toldstyrelsens kontrol af virksomheders regnskaber

Vil du bidrage til at sikre, at virksomheder og andre aktører betaler den korrekte told og fører et retvisende toldregnskab? Har du stærke analytiske evner og erfaring med kontrol, revision og sagsbehandling? Så er du måske vores nye kollega.

Tag del i den toldmæssige kontrol af virksomheders regnskaber
Toldstyrelsen forvalter EU’s regler for handel over grænser og sikrer en nem og enkel angivelse af korrekt told. Gennem effektiv toldkontrol beskytter vi det danske samfund mod indførsel af ulovlige varer.

I enheden T20, Efterkontrol er vi 22 medarbejdere, der bidrager til at sikre, at virksomhederne følger toldreglerne. Enhedens opgaver er finansiel efterkontrol, dokumentkontrol og kontrol af særlige procedurer. Du vil som udgangspunkt blive en del af teamet for finansiel efterkontrol, hvor du skal gennemføre regnskabsmæssige kontroller hos importører, eksportører, speditører mv. Du får også ansvaret for den efterfølgende sagsbehandling og afgørelse.

Dine opgaver vil omfatte at:

  • kontrollere og gennemføre revision af virksomheder, herunder at gennemgå regnskaber, bogføring m.m.
  • udarbejde sagsfremstillinger
  • behandle både små og store sager
  • gennemføre kontrolbesøg i virksomheder
  • sikre, at både national lovgivning og EU-lovgivning overholdes.
Du vil også kunne indgå i enhedens øvrige teams.

Du løser opgaverne i tæt samarbejde med dine erfarne kolleger i enheden, og du får også en stor kontaktflade på tværs af Toldstyrelsen. Desuden vil du indgå i samarbejde med kolleger fra andre dele af Skatteforvaltningen og med EU og andre landes toldmyndigheder. Vi løser opgaverne både fra kontoret og ude i virksomhederne, og du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine opgaver og din dagligdag.

Analytiske evner og god talmæssig forståelse
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse på diplom-, bachelor- eller kandidatniveau eller lignende. Du kan også have tilegnet dig dine faglige kompetencer på anden vis. Det vigtigste er, at du kan dokumentere analytiske evner samt administrativ og talmæssig forståelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med kontrol, revision og sagsbehandling – fx inden for skatte-, afgifts - og/eller momsområdet. Det er også en fordel, hvis du har kendskab til toldområdet.

Vi forventer, at du:

  • er nysgerrig og gerne udfordrer normal praksis
  • trives med sager, der kræver høj faglighed og stor detaljeringsgrad
  • er imødekommende over for virksomhederne, samtidig med at du påtager dig myndighedsrollen på en troværdig og professionel måde
  • er i stand til at videreformidle indholdet i love og regler til personer, der ikke har samme faglige viden som dig
  • kan bevare overblikket – også når informationsmængden er stor, og læringskurven er stejl.
Det motiverer dig at lære nyt og dygtiggøre dig, og du trives samtidig i en udadvendt rolle, hvor du ofte er i kontakt med både interne og eksterne parter.

Du vil blive oplært gennem sidemandsoplæring og interne kurser.

Kørekort til personbil er et krav, da vi gennemfører kontroller i hele landet.

Vi sikrer smidig handel
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I handelsenhederne arbejder vi hver dag på at sikre smidig handel på tværs af grænser og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I enheden giver vi plads til, at vi hver især kan varetage opgaver selvstændigt, samtidig med at

vi er gode til at involvere og sparre med hinanden. Vi har en god og fri omgangstone samt et rigtigt

godt sammenhold, hvor vi hjælper hinanden.

Ansøgning og kontakt
Send ansøgning, cv samt dokumentation for uddannelse senest tirsdag den 12. oktober 2021 via linket ”Søg stillingen ”.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Pia From på telefon 72 38 14 50 alle hverdage kl. 13-14.

Vi forventer at holde samtaler i uge 42.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Dit arbejdssted er indtil videre Carlsensvej 8, 4600 Køge.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

Toldstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.