Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialkonsulent til Arbejdsmarkedsområdet

Høje-Taastrup Kommune oplever en positiv udvikling i beskæftigelsen særligt i relation borgere på kontanthjælp og uddannelseshjælp samt forsikrede ledige. Vi har brug for dig til at understøtte denne trend ved at hjælpe områdets ledere med budgetlægning, budgetopfølgning og ledelsesinformation. Du har brug for os – hvis du vil videreudvikle din økonomifaglighed på beskæftigelsesområdet.

Høje-Taastrup Kommune er med sine godt 50.000 indbyggere og strategiske placering i Hovedstadsområdet på mange fronter en kommune i rivende udvikling.
Høje-Taastrup Kommunes Økonomi- og Digitaliseringscenter (ØDC) understøtter Byrådet, Økonomiudvalget og Direktionen i styringen af kommunes økonomi. Økonomikonsulenterne i ØDC spiller en vigtig rolle både i den overordnede og den detaljerede økonomistyring af de forskellige sektorområder. Aktuelt søger vi en ny kollega til arbejdet med økonomistyring indenfor beskæftigelsesområdet.

Opgaverne
Dine arbejdsopgaver fordrer, at du står på en faglig platform ift. både økonomistyring og beskæftigelsesområdet, idet du yder sparring og rådgivning af områdets centerchef samt controlling og ledelsesinformation til områdets budgetansvarlige ledere og økonomimedarbejdere. Dine opgaver er blandt andet:

   • Aktivt at udvikle områdets økonomistyring og ledelsesinformation
   • At udarbejde de 3 årlige politiske budgetopfølgninger til Arbejdsmarkedsudvalget, Økonomiudvalget og Byrådet samt bemærkninger til det endelige årsregnskab
   • At udarbejde budgetoplæg, prioriteringsforslag og indarbejde tekniske korrektioner i økonomisystemet Prisme
   • At udarbejde tværgående analyser på arbejdsmarkedsområdet

Du arbejder som specialkonsulent tæt sammen med både kolleger i Økonomi- og Digitaliseringscentret og kolleger i Borger- og Arbejdsmarkedscentret.
 
Forventninger til dine faglige kompetencer

   • Du har kommunal erfaring med økonomistyring på arbejdsmarkedsområdet og kan indgå i faglig dialog med fagledere og -medarbejdere omkring budgetforudsætninger og indsatser
   • Du kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse
   • Du formidler økonomisk indsigt forståeligt i et klart sprog
   • Du har kendskab til økonomisystemet Prisme samt er superbruger i Excel
   • Du har kendskab til Targit, som understøtter kommunens ledelsesinformation


Forventninger til dine personlige kompetencer

   • Du kan lede møder og tage ejerskab for proces og produkt på tværs af ØDC og Borger- og Arbejdsmarkedscentret
   • Du kan navigere i forskellige niveauer – lige fra dataindsamling hos den enkelte medarbejder til dialog og præsentation for centerchef og direktør
   • Du arbejder struktureret og grundigt og har øje for detaljer, når det er påkrævet
   • Du er ansvarsbevidst, tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs
   • Du kan både arbejde selvstændigt og samarbejde med forskellige faggrupper
   • Du er i besiddelse af en kritisk nysgerrighed og udforsker nye veje og områder med en anerkendende tilgang

Om os
Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens otte fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 3 enheder: Økonomistyring og indkøb (19 personer), Økonomiservice (18 personer) samt IT og Digitalisering (21 personer).

I økonomistyringsenheden, hvor stillingen som specialkonsulent er placeret, har vi et højt fagligt niveau og et stærkt sammenhold, som vores nye kollega vil kunne profitere af.
Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement. Opgaverne er mange og varierende, omgangstonen er uhøjtidelig, og der kan aftales fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstiden.

Yderligere oplysninger
Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.
Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer.

Du skal sende din ansøgning bilagt CV senest den 22. april 2018 via kommunens e-rekrutteringssystem.

Høje-Taastrup Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

Der afholdes samtaler den 24. april med henblik på ansættelse pr. 1. juni 2018. Efter aftale med dig indhenter vi referencer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte budget- og analysechef Stine Basballe på telefon 6079 9990.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329785281Phoenix-ca3ae03712018-03-28T17:06:59.280Specialkonsulent til ArbejdsmarkedsområdetHøje-Taastrup Kommune oplever en positiv udvikling i beskæftigelsen særligt i relation borgere på kontanthjælp og uddannelseshjælp samt forsikrede ledige. Vi har brug for dig til at understøtte denne trend ved at hjælpe områdets ledere med budgetlægning, budgetopfølgning og ledelsesinformation. Du har brug for os – hvis du vil videreudvikle din økonomifaglighed på beskæftigelsesområdet.

Høje-Taastrup Kommune er med sine godt 50.000 indbyggere og strategiske placering i Hovedstadsområdet på mange fronter en kommune i rivende udvikling.
Høje-Taastrup Kommunes Økonomi- og Digitaliseringscenter (ØDC) understøtter Byrådet, Økonomiudvalget og Direktionen i styringen af kommunes økonomi. Økonomikonsulenterne i ØDC spiller en vigtig rolle både i den overordnede og den detaljerede økonomistyring af de forskellige sektorområder. Aktuelt søger vi en ny kollega til arbejdet med økonomistyring indenfor beskæftigelsesområdet.

Opgaverne
Dine arbejdsopgaver fordrer, at du står på en faglig platform ift. både økonomistyring og beskæftigelsesområdet, idet du yder sparring og rådgivning af områdets centerchef samt controlling og ledelsesinformation til områdets budgetansvarlige ledere og økonomimedarbejdere. Dine opgaver er blandt andet:

   • Aktivt at udvikle områdets økonomistyring og ledelsesinformation
   • At udarbejde de 3 årlige politiske budgetopfølgninger til Arbejdsmarkedsudvalget, Økonomiudvalget og Byrådet samt bemærkninger til det endelige årsregnskab
   • At udarbejde budgetoplæg, prioriteringsforslag og indarbejde tekniske korrektioner i økonomisystemet Prisme
   • At udarbejde tværgående analyser på arbejdsmarkedsområdet

Du arbejder som specialkonsulent tæt sammen med både kolleger i Økonomi- og Digitaliseringscentret og kolleger i Borger- og Arbejdsmarkedscentret.
 
Forventninger til dine faglige kompetencer

   • Du har kommunal erfaring med økonomistyring på arbejdsmarkedsområdet og kan indgå i faglig dialog med fagledere og -medarbejdere omkring budgetforudsætninger og indsatser
   • Du kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse
   • Du formidler økonomisk indsigt forståeligt i et klart sprog
   • Du har kendskab til økonomisystemet Prisme samt er superbruger i Excel
   • Du har kendskab til Targit, som understøtter kommunens ledelsesinformation


Forventninger til dine personlige kompetencer

   • Du kan lede møder og tage ejerskab for proces og produkt på tværs af ØDC og Borger- og Arbejdsmarkedscentret
   • Du kan navigere i forskellige niveauer – lige fra dataindsamling hos den enkelte medarbejder til dialog og præsentation for centerchef og direktør
   • Du arbejder struktureret og grundigt og har øje for detaljer, når det er påkrævet
   • Du er ansvarsbevidst, tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs
   • Du kan både arbejde selvstændigt og samarbejde med forskellige faggrupper
   • Du er i besiddelse af en kritisk nysgerrighed og udforsker nye veje og områder med en anerkendende tilgang

Om os
Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens otte fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 3 enheder: Økonomistyring og indkøb (19 personer), Økonomiservice (18 personer) samt IT og Digitalisering (21 personer).

I økonomistyringsenheden, hvor stillingen som specialkonsulent er placeret, har vi et højt fagligt niveau og et stærkt sammenhold, som vores nye kollega vil kunne profitere af.
Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement. Opgaverne er mange og varierende, omgangstonen er uhøjtidelig, og der kan aftales fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstiden.

Yderligere oplysninger
Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.
Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer.

Du skal sende din ansøgning bilagt CV senest den 22. april 2018 via kommunens e-rekrutteringssystem.

Høje-Taastrup Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

Der afholdes samtaler den 24. april med henblik på ansættelse pr. 1. juni 2018. Efter aftale med dig indhenter vi referencer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte budget- og analysechef Stine Basballe på telefon 6079 9990.
 
2018-04-23T00:50:57.330 Høje-Taastrup Kommune oplever en positiv udvikling i beskæftigelsen særligt i relation borgere på kontanthjælp og uddannelseshjælp samt forsikrede ledige. Vi har brug for dig til at understøtte denne trend ved at hjælpe områdets ledere med budgetlægning, budgetopfølgning og ledelsesinformation. Du har brug for os hvis du vil videreudvikle din økonomifaglighed på beskæftigelsesområdet. Høje-Taastrup Kommune er med sine godt 50.000 indbyggere og strategiske placering i Hovedstadsområdet på mange fronter en kommune i rivende udvikling. Høje-Taastrup Kommunes Økonomi- og Digitaliseringscenter (ØDC) understøtter Byrådet, Økonomiudvalget og Direktionen i styringen af kommunes økonomi. Økonomikonsulenterne i ØDC spiller en vigtig rolle både i den overordnede og den detaljerede økonomistyring af de forskellige sektorområder. Aktuelt søger vi en ny kollega til arbejdet med økonomistyring indenfor beskæftigelsesområdet. Opgaverne Dine arbejdsopgaver fordrer, at du står på en faglig platform ift. både økonomistyring og beskæftigelsesområdet, idet du yder sparring og rådgivning af områdets centerchef samt controlling og ledelsesinformation til områdets budgetansvarlige ledere og økonomimedarbejdere. Dine opgaver er blandt andet: Aktivt at udvikle områdets økonomistyring og ledelsesinformation At udarbejde de 3 årlige politiske budgetopfølgninger til Arbejdsmarkedsudvalget, Økonomiudvalget og Byrådet samt bemærkninger til det endelige årsregnskab At udarbejde budgetoplæg, prioriteringsforslag og indarbejde tekniske korrektioner i økonomisystemet Prisme At udarbejde tværgående analyser på arbejdsmarkedsområdet Du arbejder som specialkonsulent tæt sammen med både kolleger i Økonomi- og Digitaliseringscentret og kolleger i Borger- og Arbejdsmarkedscentret. Forventninger til dine faglige kompetencer Du har kommunal erfaring med økonomistyring på arbejdsmarkedsområdet og kan indgå i faglig dialog med fagledere og -medarbejdere omkring budgetforudsætninger og indsatser Du kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse Du formidler økonomisk indsigt forståeligt i et klart sprog Du har kendskab til økonomisystemet Prisme samt er superbruger i Excel Du har kendskab til Targit, som understøtter kommunens ledelsesinformation Forventninger til dine personlige kompetencer Du kan lede møder og tage ejerskab for proces og produkt på tværs af ØDC og Borger- og Arbejdsmarkedscentret Du kan navigere i forskellige niveauer lige fra dataindsamling hos den enkelte medarbejder til dialog og præsentation for centerchef og direktør Du arbejder struktureret og grundigt og har øje for detaljer, når det er påkrævet Du er ansvarsbevidst, tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs Du kan både arbejde selvstændigt og samarbejde med forskellige faggrupper Du er i besiddelse af en kritisk nysgerrighed og udforsker nye veje og områder med en anerkendende tilgang Om os Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens otte fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 3 enheder: Økonomistyring og indkøb (19 personer), Økonomiservice (18 personer) samt IT og Digitalisering (21 personer). I økonomistyringsenheden, hvor stillingen som specialkonsulent er placeret, har vi et højt fagligt niveau og et stærkt sammenhold, som vores nye kollega vil kunne profitere af. Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement. Opgaverne er mange og varierende, omgangstonen er uhøjtidelig, og der kan aftales fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstiden. Yderligere oplysninger Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer. Du skal sende din ansøgning bilagt CV senest den 22. april 2018 via kommunens e-rekrutteringssystem. Høje-Taastrup Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen. Der afholdes samtaler den 24. april med henblik på ansættelse pr. 1. juni 2018. Efter aftale med dig indhenter vi referencer. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte budget- og analysechef Stine Basballe på telefon 6079 9990.11Jobnetca3ae037100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-22T00:00:000000https://htk.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=12b5ae84-3b9c-4b98-9703-0ca17916e36d0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-Taastrup3199431Høje-Taastrup Kommune11Bygaden 22630TaastrupDKDanmark155.6516415012.26445980
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent547450JobNet48026051000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ca3ae037https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ca3ae037https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ca3ae037&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ca3ae037&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/1.jpgMed et job indenfor Kontor og administration bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som medarbejder lige noget for dig.12008001Dansk3Læse/ tale5Kontor og administration354009603StineStineba@htk.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK