Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialkonsulent til kontrol og tilsyn

Ønsker du et job med stort ansvar, mange kontaktflader, fokus på drift og overordnede koordineringsopgaver? Har du flair for udvikling, mod til at træffe beslutninger og er du dygtig til at samarbejde? Har du høje ambitioner for dit arbejdsliv og for den ydelse du leverer? Så er du måske vores nye kollega.

Din nye arbejdsplads bliver områdekontoret i Hobro, hvor du bliver tilknyttet Klientsagsenheden med reference til Klientsagschefen. Der er tale om en nyoprettet stilling, som følge af en ny organisering af området, og du vil derfor få et stort selvstændigt ansvar inden for dit område med god mulighed for selv at præge din hverdag og udfolde dine evner bredt. Klientsagsenhedens øvrige medarbejdere består af jurister og administrative medarbejdere med juridiske opgaver.

Dine opgaver

Du får det faglige ansvar og skal dermed stå for at koordinere, styre og udvikle områdets indsatser over for klienter på fri fod (samfundstjeneste og andre særvilkår, foranstaltningsdømte, prøveløsladte, fodlænke og ungekriminalforsorg). Du kommer til at stå i spidsen for gennemførelse af et kvalitetsløft og harmonisering af området, som i høj grad skal foregå via det eksisterende gode samarbejde med områdets resocialiseringsenhed på den socialfaglige sagsbehandling. Du skal understøtte områdets ledere og chefer så enhederne drives effektivt og professionelt med høj kvalitet og fokus på optimal ressourceudnyttelse. Du vil få fagligt ledelsesansvar for resultaterne og vil være områdets repræsentant i Partnerskabet for Kontrol og Tilsyn i direktoratet, der udstikker de generelle retningslinjer og sikrer ensartethed på tværs af landet. Et væsentligt virkemiddel vil være løbende dialog, sparring og undervisning, foruden kompetenceudvikling af enhedschefer- og ledere samt medarbejderne.

Hvem er du

Vi søger en kollega, der kan sætte tydelige mål og rammer for det faglige arbejde og evne at opnå resultater gennem tillidsfuld dialog med institutionsledelserne og ledere og kollegaer på områdekontoret. Du skal have gennemslagskraft, overblik, kunne opnå følgeskab og få ting til at ske.

Vi forventer at du

  • Har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse (f.eks. cand.jur eller cand.scient.pol)
  • Kan udvikle ledelsesredskaber og skabe udvikling
  • Kan være det faglige fyrtårn på området og skabe harmonisering og ensretning på tværs
  • Kan sikre et kvalitetsløft i den juridiske sagsbehandling
  • Har indgående specialistkendskab til det faglige område eller formår hurtigt at få det
Hvem er vi

Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland er ét af fire geografiske områder i Kriminalforsorgen og har cirka 1000 ansatte. Vi består af områdekontoret i Hobro og 7 institutioner der dækker et udrejsecenter, 3 fængsler, 11 arresthuse, 3 KiF-afdelinger, 2 pensioner og Ungekriminalforsorgen.

Områdekontoret i Hobro varetager opgaver i tæt kontakt med institutionerne indenfor bl.a. resocialisering, klientsagsbehandling, sikkerhed, økonomistyring, daglig kapacitets- og belægsstyring samt HR-udvikling og personaleadministration.

Du bliver en del af et tværfagligt spændende miljø i områdekontoret med tæt kontakt til områdets institutioner og samarbejdspartnere. Vi er en arbejdsplads i stadig udvikling, der lægger vægt på faglighed, engagement, hjælpsomhed og en uformel og åben omgangstone.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Tjenestestedet er områdekontoret i Hobro, Adelgade 75, 9500 Hobro.

Der er tale om en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen. Stillingen er ledig fra 1. juni 2021 eller hurtigst muligt derefter.

Du søger stillingen via linket "Søg stillingen”.

Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest 20. april 2021.

Vi forventer at holde samtaler i uge 17.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef for Klientsagsenheden Rikke Dietz på telefon 7255 7577.





Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.