Specialkonsulent til økonomiafdeling i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger?
Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team.
 
 
Hvem er vi?  
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere.  
Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed.  
 
Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum – et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning.  
 
Hvem er du?  
Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen.  
 
Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø.  
 
Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område.  
 
Dine opgaver vil være indenfor:  
  • Tværgående strategi- og planopgaver  
  • Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring  
  • Ledelsesinformation  
  • Prognoser og regnskab  
  • Budgetlægning- og opfølgning  
  • Udvikling af og ændringer i registreringsrammen  
  • Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv.  
Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok.  
 
Ansættelsesvilkår  
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale.  
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019.
Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22. 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330012530Phoenix-3a96656b12019-04-26T17:00:29.507Specialkonsulent til økonomiafdeling i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger?
Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team.
 
 
Hvem er vi?  
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere.  
Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed.  
 
Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum – et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning.  
 
Hvem er du?  
Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen.  
 
Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø.  
 
Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område.  
 
Dine opgaver vil være indenfor:  
  • Tværgående strategi- og planopgaver  
  • Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring  
  • Ledelsesinformation  
  • Prognoser og regnskab  
  • Budgetlægning- og opfølgning  
  • Udvikling af og ændringer i registreringsrammen  
  • Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv.  
Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok.  
 
Ansættelsesvilkår  
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale.  
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019.
Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22. 
 
Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger? Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team. Hvem er vi? Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere. Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed. Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning. Hvem er du? Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen. Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø. Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område. Dine opgaver vil være indenfor: Tværgående strategi- og planopgaver Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring Ledelsesinformation Prognoser og regnskab Budgetlægning- og opfølgning Udvikling af og ændringer i registreringsrammen Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv. Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok. Ansættelsesvilkår Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019. Yderligere oplysninger Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019. Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22.10Phoenix3a96656b101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157931&DepartmentId=20016&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3514578Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring11Gyldenløvesgade 151600København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent750222KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15793100026-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/5.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Økonomi?12007991Dansk3Læse/ tale244103Økonom3Økonomi361576298mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330020479Direktionskonsulent med skarpt blik på budgetprocesser og økonomistyring til Ledelsessekretariatet i Børne- og UngdomsforvaltningenBasic Børne- og Ungdomsforvaltningen står altid midt i spændende strategiske dagsordener og skal håndtere komplekse udfordringer med effektiviseringer, skabe kapacitet til byens børn og sikre, at der er den bedst mulige kvalitet i skoler og institutioner. Til at hjælpe vores direktion søger vi en direktionskonsulent specialkonsulent, som skal have særligt fokus på at understøtte forvaltningen i forhold til kommunens budgetprocesser og økonomistyring. Arbejdsopgaver Du vil blive én af tre direktionskonsulenter, som arbejder tæt sammen med kolleger og chefer i forvaltningen om at udarbejde analyser og beslutningsoplæg til topledelsen og det politiske udvalg. Dine opgaver vil hovedsageligt relatere sig til Børne- og Ungdomsforvaltningens økonomiske forhold, fx tilrettelægge processer omkring budgetvedtagelse og følge op på aktuelle sager på kapacitet og økonomiområdet i forhold til direktion og borgmester, samt lave mødeforberedelse, forberede seminarer og øvrige sekretariatsopgaver. Du refererer til sekretariatschefen, og har i det daglige tæt dialog og sparring med primært ressourcedirektøren. Din profil Vi forventer, at du har solid forståelse for offentlig styring og kommunaløkonomi evner at navigere i en politisk ledet organisation har stor arbejdskapacitet og evne til at prioritere i opgaverne er præcis og overbevisende i din skriftlige og mundtlige kommunikation er proaktiv, struktureret og vedholdende i dit samarbejde med en kompleks organisation god til at skabe en tillidsfuld, konstruktiv dialog og et godt samarbejde med kolleger og chefer på tværs af forvaltningen kan bevare overblikket og holde humøret højt, også når der er tryk på. Vi forestiller os, at du er kandidat med samfundsvidenskabelig uddannelse og med erfaring fra den kommunale verden, gerne fra et budget- økonomi- regnskabsområde. Løn- og ansættelsesvilkår Dine løn- og ansættelsesforhold bliver fastsat i henhold til gældende overenskomst og løn er efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelsessted er både på Københavns Rådhus og i Hans Nansens Gård i Gyldenløvesgade, hvor kollegerne i centralforvaltningen sidder. Stillingen ønskes besat 1. august 2019. Yderligere oplysninger Ledelsessekretariatet er en stabsfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen med ansvar for at betjene borgmester, politisk udvalg og direktion. Sekretariatet er bindeled mellem topledelsen, forvaltningen og de mange skoler og institutioner. Sekretariatet består af 30 dygtige og dedikerede medarbejdere, der alle beskæftiger sig med politiker- og direktionsbetjening i bred forstand, herunder sagsstyring, mødeforberedelse, kommunikation, pressehåndtering, arbejdsmiljø og strategi- og politikudvikling. Tonen i sekretariatet er uhøjtidelig, og vi har stærke faglige miljøer med daglig sparring på tværs. Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen på www.kk.dk buf Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Tine Weber på 3035 3066. Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 23. maj 2019 Samtaler afholdes fredag den 24. maj.
Børne- og Ungdomsforvaltningen står altid midt i spændende strategiske dagsordener og skal håndtere komplekse udfordringer med effektiviseringer, skabe kapacitet til byens børn og sikre, at der er den bedst mulige kvalitet i skoler og institutioner.  
 
Til at hjælpe vores direktion søger vi en direktionskonsulent/specialkonsulent, som skal have særligt fokus på at understøtte forvaltningen i forhold til kommunens budgetprocesser og økonomistyring.  
 
Arbejdsopgaver  
Du vil blive én af tre direktionskonsulenter, som arbejder tæt sammen med kolleger og chefer i forvaltningen om at udarbejde analyser og beslutningsoplæg til topledelsen og det politiske udvalg. Dine opgaver vil hovedsageligt relatere sig til Børne- og Ungdomsforvaltningens økonomiske forhold, fx tilrettelægge processer omkring budgetvedtagelse og følge op på aktuelle sager på kapacitet og økonomiområdet i forhold til direktion og borgmester, samt lave mødeforberedelse, forberede seminarer og øvrige sekretariatsopgaver.  
 
Du refererer til sekretariatschefen, og har i det daglige tæt dialog og sparring med primært ressourcedirektøren.  
 
Din profil  
Vi forventer, at du  
  • har solid forståelse for offentlig styring og kommunaløkonomi  
  • evner at navigere i en politisk ledet organisation  
  • har stor arbejdskapacitet og evne til at prioritere i opgaverne  
  • er præcis og overbevisende i din skriftlige og mundtlige kommunikation  
  • er proaktiv, struktureret og vedholdende i dit samarbejde med en kompleks organisation  
  • god til at skabe en tillidsfuld, konstruktiv dialog og et godt samarbejde med kolleger og chefer på tværs af forvaltningen  
  • kan bevare overblikket og holde humøret højt, også når der er tryk på.  
Vi forestiller os, at du er kandidat med samfundsvidenskabelig uddannelse og med erfaring fra den kommunale verden, gerne fra et budget-/økonomi-/regnskabsområde.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Dine løn- og ansættelsesforhold bliver fastsat i henhold til gældende overenskomst og løn er efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.  
 
Ansættelsessted er både på Københavns Rådhus og i Hans Nansens Gård i Gyldenløvesgade, hvor kollegerne i centralforvaltningen sidder.  
 
Stillingen ønskes besat 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger  
Ledelsessekretariatet er en stabsfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen med ansvar for at betjene borgmester, politisk udvalg og direktion. Sekretariatet er bindeled mellem topledelsen, forvaltningen og de mange skoler og institutioner.  
 
Sekretariatet består af 30 dygtige og dedikerede medarbejdere, der alle beskæftiger sig med politiker- og direktionsbetjening i bred forstand, herunder sagsstyring, mødeforberedelse, kommunikation, pressehåndtering, arbejdsmiljø og strategi- og politikudvikling. Tonen i sekretariatet er uhøjtidelig, og vi har stærke faglige miljøer med daglig sparring på tværs.  
 
Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen på www.kk.dk/buf 
 
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Tine Weber på 3035 3066.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 23. maj 2019
Samtaler afholdes fredag den 24. maj. 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngLedelsessekretariatetKøbenhavn V2019-05-09T13:00:17.8202019-05-23T00:00:00
330019231Økonomer med konsulenterfaring til Intern RevisionBasic Vi søger økonomer med konsulenterfaring, hos os får du store muligheder for personlige og faglige udfordringer i en af landets største og mest komplekse organisationer. Københavns Kommune søger medarbejdere til Team Særlige Undersøgelser i Intern Revision, der er organiseret som en stabsfunktion med direkte reference til Borgerrepræsentationen. Intern Revision, som pt. udgør 16 medarbejdere, er etableret med det formål at understøtte god og effektiv økonomistyring i Københavns Kommune, herunder at understøtte Borgerrepræsentationen i dennes tilsyn med forvaltningen af kommunens økonomiske midler. Intern Revision er organiseret i tre teams henholdsvis et team for Finansiel revision, et for Særlige undersøgelser og et databeskyttelsesteam. I rollen som medarbejder i Team Særlige Undersøgelser skal du primært varetage opgaver i tilknytning til økonomistyring, økonomiske analyser, optimering af eksempelvis procedurer og økonomistyringsmodeller m.v. og give en professionel sparring til de enkelte forvaltninger og afdelinger. Du vil få et stort ansvar i forbindelse med planlægning, udførelse og rapportering af opgaverne i samarbejde de andre i teamet. Du tilbydes en spændende stilling i en professionel afdeling, hvor du vil få muligheden for at præge såvel udviklingen i afdelingen som din egen personlige og faglige udvikling. Hertil kommer en attraktiv løn og et liv med plads til mere end blot arbejde. Intern Revision har kontor i Suhmsgade tæt på Nørreport Station i København. Vi søger en kollega, som har erfaring fra konsulentvirksomhed indenfor økonomistyring gerne fra et af de større konsulenthuse opbygget et solidt fundament i brug af analyseværktøjer og metodikker stor erfaring med planlægning og styring af udviklingsopgaver projekter inden for økonomistyring herunder budgetlægning og budgetopfølgning kendskab til de administrative og økonomiske processer i en kommune eller staten gode evner til at formidle resultater fra analyser både mundtligt og skriftligt en relevant akademisk uddannelse Endelig er det nødvendigt, at du er erfaren bruger af de gængse IT-værktøjer og er velformuleret i både skrift og tale. Om dig Som person skal du kunne identificere dig med Intern Revisions værdier. Det betyder, at du skal være engageret, målrettet, troværdig og innovativ. Samtidig er du tillidsvækkende og samarbejdsorienteret både i organisationen og i afdelingen. Du er analytisk og har nemt ved at sætte dig ind i komplekse problemstillinger i en kommune. Du trives med at arbejde i mindre teams, men kan lige så vel arbejde selvstændigt. Du er en person, der kan tilpasse dig i takt med forandringer, og du besidder evnen til at prioritere samtidig med, at du kan beholde overblikket og overholde tidsfrister. Københavns Kommune lægger stor vægt på den enkelte medarbejders kompetenceudvikling og ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, faglighed, personlighed og evner. Se mere på www.kk.dk Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte revisionschef Jesper Andersen på 2042 9088 eller senior manager Allan Bojer på 2220 2754. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 11. juni 2019 Forventet tiltrædelse den 1. august eller snarest derefter.
Vi søger økonomer med konsulenterfaring, hos os får du store muligheder for personlige og faglige udfordringer i en af landets største og mest komplekse organisationer.  
 
Københavns Kommune søger medarbejdere til Team Særlige Undersøgelser i Intern Revision, der er organiseret som en stabsfunktion med direkte reference til Borgerrepræsentationen. Intern Revision, som pt. udgør 16 medarbejdere, er etableret med det formål at understøtte god og effektiv økonomistyring i Københavns Kommune, herunder at understøtte Borgerrepræsentationen i dennes tilsyn med forvaltningen af kommunens økonomiske midler.
 
Intern Revision er organiseret i tre teams henholdsvis et team for Finansiel revision, et for Særlige undersøgelser og et databeskyttelsesteam.   
 
I rollen som medarbejder i Team Særlige Undersøgelser skal du primært varetage opgaver i tilknytning til økonomistyring, økonomiske analyser, optimering af eksempelvis procedurer og økonomistyringsmodeller m.v. og give en professionel sparring til de enkelte forvaltninger og afdelinger. Du vil få et stort ansvar i forbindelse med planlægning, udførelse og rapportering af opgaverne i samarbejde de andre i teamet.   
 
Du tilbydes en spændende stilling i en professionel afdeling, hvor du vil få muligheden for at præge såvel udviklingen i afdelingen som din egen personlige og faglige udvikling. Hertil kommer en attraktiv løn og et liv med plads til mere end blot arbejde. Intern Revision har kontor i Suhmsgade tæt på Nørreport Station i København.
 
Vi søger en kollega, som har   
  • erfaring fra konsulentvirksomhed indenfor økonomistyring – gerne fra et af de større konsulenthuse  
  • opbygget et solidt fundament i brug af analyseværktøjer og metodikker  
  • stor erfaring med planlægning og styring af udviklingsopgaver/projekter inden for økonomistyring herunder budgetlægning og budgetopfølgning  
  • kendskab til de administrative og økonomiske processer i en kommune eller staten 
  • gode evner til at formidle resultater fra analyser både mundtligt og skriftligt  
  • en relevant akademisk uddannelse 
Endelig er det nødvendigt, at du er erfaren bruger af de gængse IT-værktøjer og er velformuleret i både skrift og tale.
 
Om dig
Som person skal du kunne identificere dig med Intern Revisions værdier. Det betyder, at du skal være engageret, målrettet, troværdig og innovativ. Samtidig er du tillidsvækkende og samarbejdsorienteret både i organisationen og i afdelingen. Du er analytisk og har nemt ved at sætte dig ind i komplekse problemstillinger i en kommune. Du trives med at arbejde i mindre teams, men kan lige så vel arbejde selvstændigt. Du er en person, der kan tilpasse dig i takt med forandringer, og du besidder evnen til at prioritere samtidig med, at du kan beholde overblikket og overholde tidsfrister.   
 
Københavns Kommune lægger stor vægt på den enkelte medarbejders kompetenceudvikling og ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, faglighed, personlighed og evner.   
 
Se mere på www.kk.dk
 
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte revisionschef Jesper Andersen på 2042 9088 eller senior manager Allan Bojer på 2220 2754.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 11. juni 2019 
Forventet tiltrædelse den 1. august eller snarest derefter.  
 
 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngIntern RevisionKøbenhavn K2019-05-07T19:00:42.3472019-06-11T00:00:00
330025507Special-/chefkonsulent til Økonomi i Københavns Ejendomme og IndkøbBasic Vil du bidrage med at udvikle økonomistyring og ledelsesbetjening i en politisk organisation i udvikling? Kan du selvstændigt drive tværgående processer, og bidrage med overblik og grundlag for styring? Og har du lyst til at indgå i et velfungerende team af controllere, som er under hastig udvikling? Så er du måske vores nye special- chefkonsulent i Københavns Ejendomme og Indkøb. Københavns Ejendomme og Indkøb (KEID) er er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendoms-, indkøbs- og forsikringsområdet på tværs af kommunen. Hvordan er jobbet? Vores nye kollega er et dygtigt og ambitiøst menneske, som selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer skal kunne løfte følgende opgaver: udarbejdelse af budgetopfølgning til direktionen koordinere regnskab- og budgetopfølgningsprocessen for Københavns Ejendomme og Indkøb indgå i budgetprocessen både internt og ved de årlige forhandlinger ved overførsels- og budgetsagen controlling af bevillingen til køb af grunde og ejendomme samt kommunens forsikringsordning bidrage til udviklingen af den økonomiske styring af midlerne til vedligeholdelse af kommunens bygninger i ejendomsporteføljestyringssystemet KASA gennemførelse af analyser og udviklingsopgaver inden for økonomi, og deltagelse i tværfaglige projekter i KEID bidrage til effektivisering af driften af kommunens ejendomme ved at identificere og arbejde med standardprocesser, som kan optimeres eller digitaliseres Hvem er du? Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.polit, cand.scient.pol, cand.merc. eller lignende, og har nogle års relevant erfaring. Vi forventer, at du har godt kendskab til økonomistyring i en offentlig forvaltning, og har lyst til at udvikle det har kendskab til økonomistyringssystemer eller endnu bedre Københavns Kommunens økonomisystem, Kvantum (SAP) kan lide at fagligt udfordre din leder og kollegaer kan omsætte din faglighed til let forståelige tekster til direktions- og politisk niveau kan drive egne opgaver, og proaktivt håndterer udfordringer i opgaveløsningen har systemforståelse kan selvstændigt drive tværgående processer i enheden evner at skabe relationer både internt i KEID og til samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen og resten af kommunen Vi forventer derudover, at du brænder for at udfolde dine talenter og stiller krav til os om, at de videreudvikles. Kendskab til Københavns Kommune er en fordel, men ikke et krav. Hvordan er vi? I Økonomi bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med ca. 20 kollegaer med en uformel tone. Vi har for nylig organiseret os i faglige cirkler med henblik på at forbedre det tværgående samarbejde om styringen af KEIDs økonomi, og ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet. Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen. Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner. Løn- og ansættelsesvilkår Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny løn. Arbejdstiden er gennemsnitlig på 37 timer om ugen, inklusive frokost. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Har du spørgsmål? Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chef for Økonomi, Kasper Thimgaard 2624 7671 eller koordinator Eva Kjørtsholtsen 2496 8330. Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 12. juni 2019. Samtaler foregår i uge 25, og der kan indgå tests. Københavns Ejendomme og Indkøb vi skaber rum Københavns Ejendomme og Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.
Vil du bidrage med at udvikle økonomistyring og ledelsesbetjening i en politisk organisation i udvikling? Kan du selvstændigt drive tværgående processer, og bidrage med overblik og grundlag for styring? Og har du lyst til at indgå i et velfungerende team af controllere, som er under hastig udvikling? Så er du måske vores nye special-/chefkonsulent i Københavns Ejendomme og Indkøb.  
 
Københavns Ejendomme og Indkøb (KEID) er er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendoms-, indkøbs- og forsikringsområdet på tværs af kommunen.    
 
Hvordan er jobbet?  
Vores nye kollega er et dygtigt og ambitiøst menneske, som selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer skal kunne løfte følgende opgaver:  
  • udarbejdelse af budgetopfølgning til direktionen  
  • koordinere regnskab- og budgetopfølgningsprocessen for Københavns Ejendomme og Indkøb  
  • indgå i budgetprocessen både internt og ved de årlige forhandlinger ved overførsels- og budgetsagen  
  • controlling af bevillingen til køb af grunde og ejendomme samt kommunens forsikringsordning  
  • bidrage til udviklingen af den økonomiske styring af midlerne til vedligeholdelse af kommunens bygninger i ejendomsporteføljestyringssystemet KASA  
  • gennemførelse af analyser og udviklingsopgaver inden for økonomi, og deltagelse i tværfaglige projekter i KEID  
  • bidrage til effektivisering af driften af kommunens ejendomme ved at identificere og arbejde med standardprocesser, som kan optimeres eller digitaliseres   
Hvem er du?  
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.polit, cand.scient.pol, cand.merc. eller lignende, og har nogle års relevant erfaring.  
 
Vi forventer, at du
  • har godt kendskab til økonomistyring i en offentlig forvaltning, og har lyst til at udvikle det  
  • har kendskab til økonomistyringssystemer eller endnu bedre Københavns Kommunens økonomisystem, Kvantum (SAP)  
  • kan lide at fagligt udfordre din leder og kollegaer  
  • kan omsætte din faglighed til let forståelige tekster til direktions- og politisk niveau  
  • kan drive egne opgaver, og proaktivt håndterer udfordringer i opgaveløsningen  
  • har systemforståelse  
  • kan selvstændigt drive tværgående processer i enheden  
  • evner at skabe relationer både internt i KEID og til samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen og resten af kommunen  
Vi forventer derudover, at du brænder for at udfolde dine talenter og stiller krav til os om, at de videreudvikles. Kendskab til Københavns Kommune er en fordel, men ikke et krav.  
 
Hvordan er vi?  
I Økonomi bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med ca. 20 kollegaer med en uformel tone. Vi har for nylig organiseret os i faglige cirkler med henblik på at forbedre det tværgående samarbejde om styringen af KEIDs økonomi, og ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet. Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen. Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny løn. Arbejdstiden er gennemsnitlig på 37 timer om ugen, inklusive frokost. Stillingen er til besættelse snarest muligt.   
 
Har du spørgsmål?  
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chef for Økonomi, Kasper Thimgaard 2624 7671 eller koordinator Eva Kjørtsholtsen 2496 8330.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 12. juni 2019.
Samtaler foregår i uge 25, og der kan indgå tests. 
 
Københavns Ejendomme og Indkøb – vi skaber rum  
Københavns Ejendomme og Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngØkonomiKøbenhavn NV2019-05-16T11:00:56.8232019-06-12T00:00:00
330017972ØkonometrikerRobot Registeranalyser og anvendt økonometri Vil du være med til at udføre kvantitative analyser på højt fagligt niveau i et af Danmarks stærkeste registerforskningsmiljøer? Så er du måske vores nye kollega. Hvem er vi? VIVEs formål er at udarbejde og formidle viden om velfærdssamfundets udvikling, borgernes levevilkår og indretningen af den offentlige sektor, herunder fremme af kvalitetsudvikling, bedre ressourceanvendelse og styring. Centeret skal bidrage til at styrke vidensgrundlaget for udvikling af velfærdssamfundet og beslutningsgrundlaget for lovgivning og forvaltning. Hvem søger vi? Vi mangler nye kolleger, der brænder for at gennemføre økonometriske analyser inden for de store service- og politikområder i den offentlige sektor. Vi beskæftiger os med både sundhed, arbejdsmarked, det sociale område, uddannelse og integration, og du skal ofte samarbejde med kolleger med andre fagligheder. Arbejdet vil bestå i at udføre forskning og analyse ved brug af anvendt økonometri. Det er centralt, at du har erfaring med både økonometrisk metode og registerdata på et højt fagligt niveau. Vi lægger især vægt på, at du har erfaring med at gennemføre effektmålinger ved brug af statistisk konstruerede kontrolgrupper eller kontrollerede forsøg. Dine arbejdsopgaver vil afhængig af din anciennitet blandt andet omfatte: • Ansvar for gennemførelse af forsknings- og analyseprojekter, som kan omfatte flere deltagere og med forskellige fagligheder. • Repræsentation af VIVE på udvalgte områder gennem formidling og udvikling af netværk blandt centrale interessenter. • Medvirke ved udarbejdelse af ansøgninger og tilbud. Hvad forventer vi? Stillingen besættes med en erfaren forsker seniorforsker eller senioranalytiker chefanalytiker. Du kan læse mere om vores stillingskategorier på vores hjemmeside eller her: https: www.vive.dk media 2090 stillingsstruktur-for-forsknings-og-analysemedarbejdere-i-vive.pdf Du er sandsynligvis universitetsuddannet økonom, og det vil være en styrke, hvis du opfylder en eller flere af følgende kvalifikationer: • Har en ph.d.-grad • Har erfaring med anvendte mikroøkonometriske metoder samt meget gerne kendskab til at koble effektmålinger sammen med økonomi (cost-benefit analyser, cost-effectiveness analyser mv). • Prioriterer at formidle dine resultater til VIVEs målgrupper, rekvirenter, interessenter og til pressen • Publicerer artikler i internationale videnskabelige tidsskrifter • Har succesfuld erfaring med at hjemtage ekstern finansiering til forskning og analyser og kan udvikle ideer til nye projekter • Har netværk med centrale rekvirenter og fagfæller på universiteter, forskningsinstitutter mv. eller har lyst til at opbygge sådanne netværk • Gode samarbejdsevner - også i forhold til kollegaer med andre fagligheder end dig selv. Hvad tilbyder vi? VIVE kan tilbyde et af Danmarks stærkeste kvantitative samfundsvidenskabelige forsknings- og analysemiljøer med mange års erfaring i registeranalyser. Vi har mange eksterne samarbejdspartnere, fx universiteter, andre forskningsmiljøer, konsulenthuse mv. Internt har VIVE fokus på udveksling af erfaringer med kvantitative metoder og teori på tværs af VIVEs kvantitative medarbejdere, ligesom der er rige muligheder for at sparre med dygtige kollegaer. Der er således gode muligheder for løbende faglig udvikling og videnskabelig meritering. Forsker eller analytiker? VIVEs forsknings- og analysemedarbejdere er ansat i to stillingsspor, og til denne stilling kan du vælge, hvilket af sporene, du ønsker ansættelse i. Se igen: https: www.vive.dk media 2090 stillingsstruktur-for-forsknings-og-analysemedarbejdere-i-vive.pdf Ønsker du ansættelse i forskersporet, skal du have en ph.d.-grad eller tilsvarende kvalifikationer. Du har sandsynligvis forskningserfaring fra et universitet eller anden forskningsinstitution og gerne kombineret med erfaring fra den offentlige sektor eller et konsulenthus. Hvis du ønsker ansættelse i analytikersporet, vil erhvervserfaring fra den offentlige sektor eller et konsulenthus være en fordel, og det kan også være en fordel at have en relevant ph.d.-grad. Ansættelsesvilkår og -proces Du ansættes i henhold til overenskomsten for akademikere i staten. Afhængig af kvalifikationer vil der være mulighed for en lønforhandling. Du kan vælge ansættelse i VIVE København eller VIVE Aarhus. En ansættelse i forskersporet sker med baggrund i protokollatet til overenskomsten for akademikere i staten for videnskabeligt personale med forskningsopgaver ved sektorforskningsinstitutionerne. En ansættelse i analytikersporet vil med baggrund i dine kvalifikationer og erfaringer ske enten som senioranalytiker eller chefanalytiker. Vi går efter en så hurtig ansættelsesproces som muligt, og du kan læse mere om processen på vores hjemmeside eller her: https: www.vive.dk media 2089 fa-ansaettelsesproces-2.pdf Nærmere oplysninger Vil du vide mere om stillingerne eller VIVE, er du velkommen til at kontakte forsknings- og analysechef Hans Hummelgaard på tlf. 4240 8141, mail: hahu@vive.dk eller læse på vores hjemmeside www.vive.dk. Ansøgning Du søger stillingerne via vores elektroniske rekrutteringssystem og alle bilag uploades sammen med ansøgningen. Ansøgningsfrist: mandag den 27. maj 2019, kl. 12.00. Materiale modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive taget i betragtning. I ansøgningen skal du gøre opmærksom på: • Hvilket spor og hvilken stillingskategori du søger • Uploade materiale jf. oplysninger herom i ovennævnte link om ansættelsesprocessen VIVE ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge. OM VIVE VIVE Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd er en uafhængig statslig institution, som producerer og formidler forskning og analyser om velfærdssamfundet og den offentlige sektor. Vi beskæftiger os med socialområdet, sundhed, uddannelse, børn og unge, beskæftigelse, integration, ældrepleje, økonomi, offentlig ledelse og andre emner, der har relevans for borgernes velfærd.Registeranalyser og anvendt økonometri

Vil du være med til at udføre kvantitative analyser på højt fagligt niveau i et af Danmarks stærkeste registerforskningsmiljøer? Så er du måske vores nye kollega.

Hvem er vi?
VIVEs formål er at udarbejde og formidle viden om velfærdssamfundets udvikling, borgernes levevilkår og indretningen af den offentlige sektor, herunder fremme af kvalitetsudvikling, bedre ressourceanvendelse og styring. Centeret skal bidrage til at styrke vidensgrundlaget for udvikling af velfærdssamfundet og beslutningsgrundlaget for lovgivning og forvaltning.

Hvem søger vi?
Vi mangler nye kolleger, der brænder for at gennemføre økonometriske analyser inden for de store service- og politikområder i den offentlige sektor. Vi beskæftiger os med både sundhed, arbejdsmarked, det sociale område, uddannelse og integration, og du skal ofte samarbejde med kolleger med andre fagligheder.

Arbejdet vil bestå i at udføre forskning og analyse ved brug af anvendt økonometri. Det er centralt, at du har erfaring med både økonometrisk metode og registerdata på et højt fagligt niveau. Vi lægger især vægt på, at du har erfaring med at gennemføre effektmålinger ved brug af statistisk konstruerede kontrolgrupper eller kontrollerede forsøg.

Dine arbejdsopgaver vil afhængig af din anciennitet blandt andet omfatte:
• Ansvar for gennemførelse af forsknings- og analyseprojekter, som kan omfatte flere deltagere og med forskellige fagligheder.
• Repræsentation af VIVE på udvalgte områder gennem formidling og udvikling af netværk blandt centrale interessenter.
• Medvirke ved udarbejdelse af ansøgninger og tilbud.

Hvad forventer vi?
Stillingen besættes med en erfaren forsker/seniorforsker eller senioranalytiker/chefanalytiker. Du kan læse mere om vores stillingskategorier på vores hjemmeside eller her: https://www.vive.dk/media/2090/stillingsstruktur-for-forsknings-og-analysemedarbejdere-i-vive.pdf

Du er sandsynligvis universitetsuddannet økonom, og det vil være en styrke, hvis du opfylder en eller flere af følgende kvalifikationer:
• Har en ph.d.-grad
• Har erfaring med anvendte mikroøkonometriske metoder samt meget gerne kendskab til at koble effektmålinger sammen med økonomi (cost-benefit analyser, cost-effectiveness analyser mv).
• Prioriterer at formidle dine resultater til VIVEs målgrupper, rekvirenter, interessenter og til pressen
• Publicerer artikler i internationale videnskabelige tidsskrifter
• Har succesfuld erfaring med at hjemtage ekstern finansiering til forskning og analyser og kan udvikle ideer til nye projekter
• Har netværk med centrale rekvirenter og fagfæller på universiteter, forskningsinstitutter mv. eller har lyst til at opbygge sådanne netværk
• Gode samarbejdsevner - også i forhold til kollegaer med andre fagligheder end dig selv.

Hvad tilbyder vi?
VIVE kan tilbyde et af Danmarks stærkeste kvantitative samfundsvidenskabelige forsknings- og analysemiljøer med mange års erfaring i registeranalyser. Vi har mange eksterne samarbejdspartnere, fx universiteter, andre forskningsmiljøer, konsulenthuse mv. Internt har VIVE fokus på udveksling af erfaringer med kvantitative metoder og teori på tværs af VIVEs kvantitative medarbejdere, ligesom der er rige muligheder for at sparre med dygtige kollegaer. Der er således gode muligheder for løbende faglig udvikling og videnskabelig meritering.

Forsker eller analytiker?
VIVEs forsknings- og analysemedarbejdere er ansat i to stillingsspor, og til denne stilling kan du vælge, hvilket af sporene, du ønsker ansættelse i. Se igen:
https://www.vive.dk/media/2090/stillingsstruktur-for-forsknings-og-analysemedarbejdere-i-vive.pdf

Ønsker du ansættelse i forskersporet, skal du have en ph.d.-grad eller tilsvarende kvalifikationer. Du har sandsynligvis forskningserfaring fra et universitet eller anden forskningsinstitution – og gerne kombineret med erfaring fra den offentlige sektor eller et konsulenthus.

Hvis du ønsker ansættelse i analytikersporet, vil erhvervserfaring fra den offentlige sektor eller et konsulenthus være en fordel, og det kan også være en fordel at have en relevant ph.d.-grad.

Ansættelsesvilkår og -proces
Du ansættes i henhold til overenskomsten for akademikere i staten. Afhængig af kvalifikationer vil der være mulighed for en lønforhandling.
Du kan vælge ansættelse i VIVE København eller VIVE Aarhus.

En ansættelse i forskersporet sker med baggrund i protokollatet til overenskomsten for akademikere i staten for videnskabeligt personale med forskningsopgaver ved sektorforskningsinstitutionerne.

En ansættelse i analytikersporet vil med baggrund i dine kvalifikationer og erfaringer ske enten som senioranalytiker eller chefanalytiker.

Vi går efter en så hurtig ansættelsesproces som muligt, og du kan læse mere om processen på vores hjemmeside eller her:
https://www.vive.dk/media/2089/fa-ansaettelsesproces-2.pdf

Nærmere oplysninger
Vil du vide mere om stillingerne eller VIVE, er du velkommen til at kontakte forsknings- og analysechef Hans Hummelgaard på tlf. 4240 8141, mail: hahu@vive.dk eller læse på vores hjemmeside www.vive.dk.

Ansøgning
Du søger stillingerne via vores elektroniske rekrutteringssystem og alle bilag uploades sammen med ansøgningen.
Ansøgningsfrist: mandag den 27. maj 2019, kl. 12.00. Materiale modtaget efter dette tidspunkt vil ikke blive taget i betragtning.

I ansøgningen skal du gøre opmærksom på:
• Hvilket spor og hvilken stillingskategori du søger
• Uploade materiale jf. oplysninger herom i ovennævnte link om ansættelsesprocessen

VIVE ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge.

OM VIVE
VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd er en uafhængig statslig institution, som producerer og formidler forskning og analyser om velfærdssamfundet og den offentlige sektor. Vi beskæftiger os med socialområdet, sundhed, uddannelse, børn og unge, beskæftigelse, integration, ældrepleje, økonomi, offentlig ledelse og andre emner, der har relevans for borgernes velfærd.


VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for VelfærdKøbenhavn K2019-05-06T00:00:002019-06-27T00:00:00
330017036Økonomer til udvikling og vedligeholdelse af datavarehusRobot Vil du være med til at udvikle og vedligeholde vores statistiske datavarehus og vores statistikbank jobindsats.dk? Og kan du analysere og behandle store datamængder samt formidle disse på en på en let forståelig måde? Så er du måske den fagligt stærke kandidat, som vi søger til Datateamet i Center for Viden og Analyse. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere. Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker. Du kan læse mere om os på www.star.dk. Vær med til at vedligeholde styrelsens statistiske datavarehus og vores statistikbank - jobindsats.dk I Center for Viden og Analyse er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings data-, videns- og evidensarbejde forankret. I centeret understøtter vi det policy-forberedende arbejde samt implementeringen og den løbende opfølgning på beskæftigelsesindsatsen og de beskæftigelsespolitiske reforminitiativer mv. Grundlaget herfor er data, som vi præsenterer i statistikker, analyser, økonomiske konsekvensberegninger, evalueringer og vidensopsamling mv. Som vores nye økonom bliver du en del af vores datateam, som består af 16 medarbejdere samt et antal fast tilknyttede eksterne programmører. Datateamets opgaver består blandt andet i at indsamle, validere og præsentere data og statistikker til styrelsens statistikbank www.jobindsats.dk og til styrelsens løbende opfølgning på resultater og effekter af beskæftigelsesindsatsen. Dine opgaver vil bl.a. være at: have ansvaret for eget dataområde- og statistikker med ansvar for analyse, validering og formidling af data på området skulle understøtte og videreudvikle indsamling af øvrige beskæftigelsespolitiske data udvikle nye statistikker til www.jobindsats.dk samt sikre den løbende drift af de eksisterende statistikker bistå kollegaer i centeret og styrelsens øvrige kontorer med formidling af data til belysning af sager kunne få ansvar for eget selvstændigt projekt på dataområdet bidrage til betjeningen af direktion og departement, herunder udarbejdelse af sagsfremstillinger og projekt- og beslutningsoplæg. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: er cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller lignende har erfaring med at analysere og arbejde med store mængder data, herunder databehandling på individniveau har erfaring med SAS eller lignende programmeringssprog og er vant til at arbejde i Excel kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger og kan formidle disse på en let forståelig måde har kendskab til datakilder og statistik på beskæftigelsesområdet og beskæftigelsesområdet generelt. er stærk i såvel skriftlig som mundtlig kommunikation kan arbejde selvstændigt samt har gode samarbejdsevner og et godt humør. Vi arbejder med et område, hvor erfaring er en vigtig faktor, men dygtige nyuddannede kan også komme i betragtning til stillingen. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. juli 2019. Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Dit daglige arbejdssted er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Njalsgade 72A, 2300 København S. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Klaus Langager på tlf.nr. 7221 7776 Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5139. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 21. maj 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 21 og 22.Vil du være med til at udvikle og vedligeholde vores statistiske datavarehus og vores statistikbank jobindsats.dk? Og kan du analysere og behandle store datamængder samt formidle disse på en på en let forståelig måde? Så er du måske den fagligt stærke kandidat, som vi søger til Datateamet i Center for Viden og Analyse.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.

Du kan læse mere om os på www.star.dk.

Vær med til at vedligeholde styrelsens statistiske datavarehus og vores statistikbank - jobindsats.dk
I Center for Viden og Analyse er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings data-, videns- og evidensarbejde forankret. I centeret understøtter vi det policy-forberedende arbejde samt implementeringen og den løbende opfølgning på beskæftigelsesindsatsen og de beskæftigelsespolitiske reforminitiativer mv. Grundlaget herfor er data, som vi præsenterer i statistikker, analyser, økonomiske konsekvensberegninger, evalueringer og vidensopsamling mv.

Som vores nye økonom bliver du en del af vores datateam, som består af 16 medarbejdere samt et antal fast tilknyttede eksterne programmører. Datateamets opgaver består blandt andet i at indsamle, validere og præsentere data og statistikker til styrelsens statistikbank www.jobindsats.dk og til styrelsens løbende opfølgning på resultater og effekter af beskæftigelsesindsatsen. Dine opgaver vil bl.a. være at:
  • have ansvaret for eget dataområde- og statistikker med ansvar for analyse, validering og formidling af data på området
  • skulle understøtte og videreudvikle indsamling af øvrige beskæftigelsespolitiske data
  • udvikle nye statistikker til www.jobindsats.dk samt sikre den løbende drift af de eksisterende statistikker
  • bistå kollegaer i centeret og styrelsens øvrige kontorer med formidling af data til belysning af sager
  • kunne få ansvar for eget selvstændigt projekt på dataområdet
  • bidrage til betjeningen af direktion og departement, herunder udarbejdelse af sagsfremstillinger og projekt- og beslutningsoplæg.
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:
  • er cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller lignende
  • har erfaring med at analysere og arbejde med store mængder data, herunder databehandling på individniveau
  • har erfaring med SAS eller lignende programmeringssprog og er vant til at arbejde i Excel
  • kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger og kan formidle disse på en let forståelig måde
  • har kendskab til datakilder og statistik på beskæftigelsesområdet og beskæftigelsesområdet generelt.
  • er stærk i såvel skriftlig som mundtlig kommunikation
  • kan arbejde selvstændigt samt har gode samarbejdsevner og et godt humør.
Vi arbejder med et område, hvor erfaring er en vigtig faktor, men dygtige nyuddannede kan også komme i betragtning til stillingen.

Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. juli 2019.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Njalsgade 72A, 2300 København S.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Klaus Langager på tlf.nr. 7221 7776
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5139.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 21. maj 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 21 og 22.
Styrelsen for Arbejdsmarked og RekrutteringKøbenhavn S2019-05-06T00:00:002019-05-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Direktionskonsulent med skarpt blik på budgetprocesser og økonomistyring til Ledelsessekretariatet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Ledelsessekretariatet

København V
Børne- og Ungdomsforvaltningen står altid midt i spændende strategiske dagsordener og skal håndtere komplekse udfordringer med effektiviseringer, skabe kapacitet til byens børn og sikre, at der er den bedst mulige kvalitet i skoler og institutioner....
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019

Økonomer med konsulenterfaring til Intern Revision

Intern Revision

København K
Vi søger økonomer med konsulenterfaring, hos os får du store muligheder for personlige og faglige udfordringer i en af landets største og mest komplekse organisationer. Københavns Kommune søger medarbejdere til Team Særlige Undersøgelser i Intern Re...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:11. juni 2019

Special-/chefkonsulent til Økonomi i Københavns Ejendomme og Indkøb

Økonomi

København NV
Vil du bidrage med at udvikle økonomistyring og ledelsesbetjening i en politisk organisation i udvikling? Kan du selvstændigt drive tværgående processer, og bidrage med overblik og grundlag for styring? Og har du lyst til at indgå i et velfungerende...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Økonometriker

VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd

København K
Registeranalyser og anvendt økonometri Vil du være med til at udføre kvantitative analyser på højt fagligt niveau i et af Danmarks stærkeste registerforskningsmiljøer? Så er du måske vores nye kollega. Hvem er vi? VIVEs formål er at udarbejde og for...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:27. juni 2019

Økonomer til udvikling og vedligeholdelse af datavarehus

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

København S
Vil du være med til at udvikle og vedligeholde vores statistiske datavarehus og vores statistikbank jobindsats.dk? Og kan du analysere og behandle store datamængder samt formidle disse på en på en let forståelig måde? Så er du måske den fagligt stær...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:21. maj 2019