Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialkonsulent til økonomiafdeling i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger?
Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team.
 
 
Hvem er vi?  
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere.  
Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed.  
 
Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum – et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning.  
 
Hvem er du?  
Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen.  
 
Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø.  
 
Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område.  
 
Dine opgaver vil være indenfor:  
  • Tværgående strategi- og planopgaver  
  • Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring  
  • Ledelsesinformation  
  • Prognoser og regnskab  
  • Budgetlægning- og opfølgning  
  • Udvikling af og ændringer i registreringsrammen  
  • Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv.  
Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok.  
 
Ansættelsesvilkår  
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale.  
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019.
Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22. 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330012530Phoenix-3a96656b12019-04-26T17:00:29.507Specialkonsulent til økonomiafdeling i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger?
Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team.
 
 
Hvem er vi?  
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere.  
Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed.  
 
Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum – et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning.  
 
Hvem er du?  
Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen.  
 
Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø.  
 
Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område.  
 
Dine opgaver vil være indenfor:  
  • Tværgående strategi- og planopgaver  
  • Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring  
  • Ledelsesinformation  
  • Prognoser og regnskab  
  • Budgetlægning- og opfølgning  
  • Udvikling af og ændringer i registreringsrammen  
  • Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv.  
Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok.  
 
Ansættelsesvilkår  
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale.  
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019.  
 
Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019.
Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22. 
 
2019-05-22T00:50:35.300 Har du et solidt overblik, indsigt i økonomistyring og komplekse økonomiske udredninger? Har du erfaring med at arbejde i SAP systemer? Så er du måske den rette til vores team. Hvem er vi? Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 10,5 mia. kr. Stillingen er placeret i teamet Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring i Administrativt Ressourcecenter. Centeret har godt 170 medarbejdere. Økonomi-, Anlægs- og kapacitetsstyring består af 20 engagerede og dygtige kollegaer, som håndterer en bred opgaveportefølje med fokus på styring af økonomi, anlæg og kapacitet. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medarbejdere i både teamet, centeret som helhed og også have samarbejdsflader og kontakt med andre centre og andre forvaltninger. Du bliver en del af et område, hvor der hele tiden er fokus på høj faglighed, effektive arbejdsgange, bred koordination og økonomisk ansvarlighed. Vi har i slutningen af 2017 taget et nyt økonomistyringssystem i anvendelse (Kvantum et standardiseret SAP-system). Derfor skal vi udvikle og tilpasse opgaverne i forvaltningen, så de understøtter vores samlede styringsbehov og anvender mulighederne i vores nye økonomisystem. Selvfølgelig i et tæt samarbejde med kolleger i vores egen forvaltning. Hvem er du? Du er glad for tal og kan analysere og kommunikere komplekse økonomiske problemstillinger. Du synes, at det er interessant at drifte, herunder også at udvikle tekniske løsninger ift. fx udvikling af registreringsrammen, og løbende forbedre økonomistyringen i den offentlige sektor. Du har solide færdigheder indenfor Excel og databehandling og arbejder gerne med systemer af mere teknisk karakter. Du kan hurtigt sætte dig ind i problemstillinger og kommunikere disse klart og tydeligt. Du har et stærkt blik for både brugernes behov og for betjening af den samlede ledelse i forvaltningen. Du arbejder selvstændigt, struktureret og resultatorienteret, og er samtidig god til at samarbejde. Du har en positiv indstilling, forstår at holde hovedet koldt og humøret højt i travle perioder og kan arbejde med korte deadlines. Vi forventer, at vi alle bidrager positivt til samarbejdet, så vi kan skabe arbejdsglæde og sikre et godt arbejdsmiljø. Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Du må gerne have erfaring med økonomistyring og konsulentopgaver fra en større organisation, f.eks. det kommunale område. Dine opgaver vil være indenfor: Tværgående strategi- og planopgaver Udviklingsopgaver ift. forvaltningens økonomistyring Ledelsesinformation Prognoser og regnskab Budgetlægning- og opfølgning Udvikling af og ændringer i registreringsrammen Indlæsning af budgetter i økonomisystemet mv. Du vil blive ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø hvor vi løfter i flok. Ansættelsesvilkår Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med tilknyttet flekstidsaftale. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen ønskes besat den 1. juli eller 1. august 2019. Yderligere oplysninger Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Michelbrink på 4022 5387. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 21. maj 2019. Samtalerne forventes afholdt i uge 21 og 22.10Phoenix3a96656b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157931&DepartmentId=20016&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3514578Økonomi-, Anlægs- og Kapacitetsstyring11Gyldenløvesgade 151600København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent750222KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15793100026-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a96656b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/5.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Økonomi?12007991Dansk3Læse/ tale244103Økonom3Økonomi361576298mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330071169Excelspecialist med økonomisk faglighed og lyst til datacontrolling til Vejdata i Byens Fysik, Center for ByvedligeholdBasic Har du erfaring fra en kommunal økonomi- eller administrationsafdeling? Har du lyst til at arbejde med datacontrolling? Om jobbet: Københavns Kommune har fået nyt ERP system, og i Vejdata i Byens Fysik har vi brug for indgående opfølgning på projekt- aktivitetsregistreringer og økonomien i disse. Der er tale om nye processer, som skal følges til dørs og controlles i samarbejde med entrepriseledere og opgavekoordinatorer. Vores ERP system er en SAP platform, hvorfra de enkelte projekter opgaver styres i en nøje beskrevet proces. Du skal være med til at sikre, at data er korrekte, og at der sker en dag til dag opfølgning i forhold til den økonomi, der bliver registreret. Om dig: Som en del af vores enhed forventer vi, at du har erfaring fra en kommunal økonomi- eller administrationsafdeling. Derudover har du lyst til at påtage dig ansvaret for den daglige controlling i samarbejde med enhedschefer, entrepriseledere og opgavekoordinatorer og efterfølgende koordinere eventuelle ændringer i de aftalte processer. Det kræver struktur og evnen til at sikre, at opgaverne kommer i mål. Desuden har du: erfaring med SAP ERP (Kvantum), herunder PM- og indkøbsordredelen samt kendskab til BO-rapportering specialist kendskab til Excel stor erfaring med udgiftsopfølgninger evnen til at kommunikere den økonomifaglige viden til samarbejdspartnere og kollegaer på en letforståelig måde et godt overblik, er bevidst om værdien af kvalitet, og du er god til at tænke strategisk evt. projekterfaring Som person er du inddragende og forstår at udnytte forskelligheder, så de bliver til en styrke. Administrationsteamet er hjertet i driftsorganisationen og har dermed kontakt til alle faggrupper. Det er derfor vigtigt, at du har et udtalt servicegen og bidrager til at hjælpe hele vejen rundt, så arbejdet ude i marken forløber bedst muligt. Et kompetent, udviklende og engageret arbejdsklima: Vi lægger vægt på et uformelt og inspirerende arbejdsklima med fokus på læring og kompetenceudvikling samt samarbejde med gode kolleger. Jobbet rummer mange udviklingsmuligheder og udfordringer, både fagligt og personligt. Derudover tilbyder vi dig en gennemsnitlig 30 timers arbejdsuge inklusiv frokost. Vi har flextidsordning og prioriterer et afbalanceret forhold mellem arbejds-, familie- og fritidsliv. Løn- og ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med din forhandlingsberettigede. Er du blevet nysgerrig? Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Thomas Klint Martinsen på 2117 7027 eller Mette Christensen på 2383 3414. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 26. august 2019

Har du erfaring fra en kommunal økonomi- eller administrationsafdeling? Har du lyst til at arbejde med datacontrolling?

Om jobbet:

Københavns Kommune har fået nyt ERP system, og i Vejdata i Byens Fysik har vi brug for indgående opfølgning på projekt-/aktivitetsregistreringer og økonomien i disse. Der er tale om nye processer, som skal følges til dørs og controlles i samarbejde med entrepriseledere og opgavekoordinatorer.

Vores ERP system er en SAP platform, hvorfra de enkelte projekter/opgaver styres i en nøje beskrevet proces. Du skal være med til at sikre, at data er korrekte, og at der sker en dag til dag opfølgning i forhold til den økonomi, der bliver registreret.

Om dig:

Som en del af vores enhed forventer vi, at du har erfaring fra en kommunal økonomi- eller administrationsafdeling. Derudover har du lyst til at påtage dig ansvaret for den daglige controlling i samarbejde med enhedschefer, entrepriseledere og opgavekoordinatorer og efterfølgende koordinere eventuelle ændringer i de aftalte processer. Det kræver struktur og evnen til at sikre, at opgaverne kommer i mål.

Desuden har du:

  • erfaring med SAP ERP (Kvantum), herunder PM- og indkøbsordredelen samt kendskab til BO-rapportering
  • specialist kendskab til Excel
  • stor erfaring med udgiftsopfølgninger
  • evnen til at kommunikere den økonomifaglige viden til samarbejdspartnere og kollegaer på en letforståelig måde
  • et godt overblik, er bevidst om værdien af kvalitet, og du er god til at tænke strategisk
  • evt. projekterfaring

Som person er du inddragende og forstår at udnytte forskelligheder, så de bliver til en styrke.

Administrationsteamet er hjertet i driftsorganisationen og har dermed kontakt til alle faggrupper. Det er derfor vigtigt, at du har et udtalt servicegen og bidrager til at hjælpe hele vejen rundt, så arbejdet ude i marken forløber bedst muligt.

Et kompetent, udviklende og engageret arbejdsklima:

Vi lægger vægt på et uformelt og inspirerende arbejdsklima med fokus på læring og kompetenceudvikling samt samarbejde med gode kolleger. Jobbet rummer mange udviklingsmuligheder og udfordringer, både fagligt og personligt.

Derudover tilbyder vi dig en gennemsnitlig 30 timers arbejdsuge inklusiv frokost. Vi har flextidsordning og prioriterer et afbalanceret forhold mellem arbejds-, familie- og fritidsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med din forhandlingsberettigede.

Er du blevet nysgerrig?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Thomas Klint Martinsen på 2117 7027 eller Mette Christensen på  2383 3414.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 26. august 2019

 

 

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngVejdataKøbenhavn S2019-08-12T10:00:13.3702019-08-26T00:00:00
330070806Økonomisk Institut søger student til studieadministrativt arbejdeRobot Økonomisk Institut søger en studerende med interesse for studieadministration og sagsbehandling. Som studentermedarbejder i studieadministrationen vil du få et job, som er værdsat af instituttet og kendetegnet ved et stort ansvar og gode kollegaer. De væsentligste arbejdsopgaver er at assistere studieadministrationen i opgaver inden for sagsbehandling af meritansøgninger, kursustilmeldinger og ansøgninger fra enkelfagsstuderende. Opgaverne aftales indbyrdes med administrationen og de andre studentermedarbejdere. Det er en fordel, hvis du tidligere har beskæftiget dig med opgaver, der involverer kendskab til forvaltningsloven eller betjening vejledning af studerende, men det er ikke et krav. Det er et krav, at du er systematisk, præcis og omhyggelig. Vi forventer at du: læser på en videregående uddannelse er ansvarsbevidst og grundig i dit arbejde kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage initiativ har gode engelskkundskaber både skriftligt og mundtligt at du har lyst til og mulighed for at blive i stillingen i en længere periode har gode samarbejdsevner Ansættelsesforhold Den ugentlige arbejdstid er ca. 12-15 timer. Vi tager naturligvis hensyn til perioder, hvor du læser går til eksamen. Ansættelse og aflønning sker som studerende i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) samt Organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) § 35. Minimumstimelønnen er kr. 123,04 (1. oktober 2018-niveau). Du vil blive lønindplaceret på baggrund af tidligere ansættelser Yderligere oplysninger Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til fuldmægtig Katja Dall Svendsen på tlf.: 35 32 32 56 Din ansøgning Har ovenstående vakt din interesse, opfordrer vi dig til at søge stillingen. Send din ansøgning elektronisk, vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og relevant dokumentation via jobportalen (klik på SØG STILLINGEN i opslaget), så den er os i hænde senest søndag den 25. august 2019. Vi afholder ansættelsessamtaler umiddelbart herefter i uge 35. Tiltrædelse hurtigst muligt derefter. Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Økonomisk Institut søger en studerende med interesse for studieadministration og sagsbehandling.

Som studentermedarbejder i studieadministrationen vil du få et job, som er værdsat af instituttet og kendetegnet ved et stort ansvar og gode kollegaer.

De væsentligste arbejdsopgaver er at assistere studieadministrationen i opgaver inden for sagsbehandling af meritansøgninger, kursustilmeldinger og ansøgninger fra enkelfagsstuderende. Opgaverne aftales indbyrdes med administrationen og de andre studentermedarbejdere.

Det er en fordel, hvis du tidligere har beskæftiget dig med opgaver, der involverer kendskab til forvaltningsloven eller betjening/vejledning af studerende, men det er ikke et krav. Det er et krav, at du er systematisk, præcis og omhyggelig.

Vi forventer at du:

  • læser på en videregående uddannelse
  • er ansvarsbevidst og grundig i dit arbejde
  • kan arbejde selvstændigt og ikke er bange for at tage initiativ
  • har gode engelskkundskaber både skriftligt og mundtligt
  • at du har lyst til og mulighed for at blive i stillingen i en længere periode
  • har gode samarbejdsevner
Ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er ca. 12-15 timer. Vi tager naturligvis hensyn til perioder, hvor du læser/går til eksamen.

Ansættelse og aflønning sker som studerende i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) samt Organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) § 35. Minimumstimelønnen er kr. 123,04 (1. oktober 2018-niveau). Du vil blive lønindplaceret på baggrund af tidligere ansættelser

Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til fuldmægtig Katja Dall Svendsen på tlf.: 35 32 32 56

Din ansøgning
Har ovenstående vakt din interesse, opfordrer vi dig til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk, vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og relevant dokumentation via jobportalen (klik på ”SØG STILLINGEN” i opslaget), så den er os i hænde senest søndag den 25. august 2019.

Vi afholder ansættelsessamtaler umiddelbart herefter i uge 35. Tiltrædelse hurtigst muligt derefter.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.







KU-CENTER FOR SUNDHED OG SAMFUNDKøbenhavn K2019-08-09T00:00:002019-08-25T00:00:00
330069605Økonom til konsekvensberegninger og registeranalyser på beskæftigelsesområdetRobot Har du lyst til at beregne konsekvenserne af ændringer på det danske arbejdsmarked? Og vil du bidrage til politikudvikling på beskæftigelsesområdet gennem registerbaserede analyser? Så er du måske vores nye kollega i Analyseteamet i Center for Viden og Analyse. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere. Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrund-lag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker. Du kan læse mere om os på www.star.dk. Kom tæt på den politiske proces Vi søger en økonom til Analyseteamet i Center for Viden og Analyse du kan være både nyuddannet eller erfaren. I centeret understøtter vi det policy-forberedende arbejde med fx økonomiske konsekvensberegninger, data og statistikker, større analyser, implementering og opfølgning på beskæftigelsesindsatsen og re-forminitiativer. Herudover overvåger vi udviklingen på arbejdsmarkedet og opsamler viden om effekterne af beskæftigelsesindsatsen og ydelsessystemet. Opgaverne i Analyseteamet spænder bredt og omfatter bl.a.: konsekvensberegninger til brug for politikudvikling på beskæftigelsesområdet, herunder i forbindelse med større reformer og sekretariatsbetjening af kommissioner og udvalg betjening af minister og departement i relation til regeringssamarbejdet, politiske forhandlinger og folketingsarbejde registerbaserede analyser, herunder økonometriske effektanalyser, af specifikke elementer i beskæftigelsesindsatsen eller ydelsessystemet samarbejde med andre ministerier, kommuner og interesseorganisationer med aktier i beskæftigelsesområdet. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand.scient.oecon. eller tilsvarende har stor interesse for arbejdsmarkedsområdet har erfaring med eller interesse for økonomiske konsekvensberegninger på det offentlige område har politisk interesse og kan tænke analysearbejde ind i en politisk kontekst har kendskab til registerdata på arbejdsmarkedsområdet, herunder DREAM-registeret har kendskab til registerbaserede analyser og gerne erfaring med økonometriske metoder er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation og kan formidle vanskeligt stof på en lettilgængelig måde kan bevare overblikket, sansen for detaljen og det gode humør - særligt når det går stærkt. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. oktober 2019. Du vil blive ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Gross Havsager på tlf. nr. 7221 7774 eller teamleder for Analyseteamet Hanne Rasmussen på tlf. nr. 7221 7749. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5139. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer elekronisk senest onsdag den 21. august 2019 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 35.Har du lyst til at beregne konsekvenserne af ændringer på det danske arbejdsmarked? Og vil du bidrage til politikudvikling på beskæftigelsesområdet gennem registerbaserede analyser? Så er du måske vores nye kollega i Analyseteamet i Center for Viden og Analyse.



Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.



Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrund-lag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.



Du kan læse mere om os på www.star.dk.



Kom tæt på den politiske proces
Vi søger en økonom til Analyseteamet i Center for Viden og Analyse – du kan være både nyuddannet eller erfaren. I centeret understøtter vi det policy-forberedende arbejde med fx økonomiske konsekvensberegninger, data og statistikker, større analyser, implementering og opfølgning på beskæftigelsesindsatsen og re-forminitiativer. Herudover overvåger vi udviklingen på arbejdsmarkedet og opsamler viden om effekterne af beskæftigelsesindsatsen og ydelsessystemet.



Opgaverne i Analyseteamet spænder bredt og omfatter bl.a.:

  • konsekvensberegninger til brug for politikudvikling på beskæftigelsesområdet, herunder i forbindelse med større reformer og sekretariatsbetjening af kommissioner og udvalg
  • betjening af minister og departement i relation til regeringssamarbejdet, politiske forhandlinger og folketingsarbejde
  • registerbaserede analyser, herunder økonometriske effektanalyser, af specifikke elementer i beskæftigelsesindsatsen eller ydelsessystemet
  • samarbejde med andre ministerier, kommuner og interesseorganisationer med aktier i beskæftigelsesområdet.
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand.scient.oecon. eller tilsvarende
  • har stor interesse for arbejdsmarkedsområdet
  • har erfaring med eller interesse for økonomiske konsekvensberegninger på det offentlige område
  • har politisk interesse og kan tænke analysearbejde ind i en politisk kontekst
  • har kendskab til registerdata på arbejdsmarkedsområdet, herunder DREAM-registeret
  • har kendskab til registerbaserede analyser og gerne erfaring med økonometriske metoder
  • er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation og kan formidle vanskeligt stof på en lettilgængelig måde
  • kan bevare overblikket, sansen for detaljen og det gode humør - særligt når det går stærkt.


Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.



Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.



Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. oktober 2019.



Du vil blive ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.



Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Gross Havsager på tlf. nr. 7221 7774 eller teamleder for Analyseteamet Hanne Rasmussen på tlf. nr. 7221 7749.



Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Andras Kjartansson Thomassen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5139.



Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.



Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer elekronisk senest onsdag den 21. august 2019 kl. 12.00.



Vi forventer at afholde samtaler i uge 35.



Styrelsen for Arbejdsmarked og RekrutteringKøbenhavn S2019-08-07T00:00:002019-08-21T00:00:00
330068063Kriminalforsorgen Hovedstaden, Områdekontoret i København søger ØkonomRobot Kriminalforsorgen Hovedstaden, Områdekontoret i København søger Økonom. Har du lyst til at have en central rolle i den økonomiske styring af Kriminalforsorgen Hovedstaden? Vil du være med til at udvikle Kriminalforsorgen Hovedstadens økonomistyring? Så er du måske den medarbejder, vi leder efter. Den ledige stilling er placeret i ressourceenheden i Områdekontoret i København og hovedopgaverne vil være relateret til: Drift og udvikling af områdets økonomistyring, som har en årlig bevilling på godt 700 mio. kr. Økonomisk afrapportering til Direktoratet for Kriminalforsorgen Udgiftsopfølgning og controlling af områdets institutioner Tæt sparring og samarbejde med budgetansvarlige i områdets institutioner Budgetanalyser Styring af større bygge- og vedligeholdelsesarbejder Styring af områdets overordnede kapacitet og belæg Indkøb og Facility Management Ledelsesinformation Generelle driftsøkonomiske opgaver Du får i stillingen en væsentlig rolle i udvikling, planlægning og styring af Kriminalforsorgen Hovedstadens økonomi og et tæt udadvendt samarbejde i forhold til både samarbejdspartnere internt i Kriminalforsorgen og i forhold til de andre myndigheder på Justitsministeriets område. Kriminalforsorgen på koncernniveau og i områdernes ressourceenheder arbejdes der målrettet med at styrke økonomistyringen. Der arbejdes aktuelt på at forberede overgangen til det nye statslige budgetsystem, ligesom en ny koncernfælles registreringsramme, fælles budget og opfølgningsværktøjer samt forbedret ledelsesinformation skal understøtte højere transparens og bedre ressourceudnyttelse. Du bliver en del af ressourceenheden, som er et team på 12 kollegaer, og du vil få en hverdag, hvor tempoet ofte er højt, opgaverne omskiftelige og udfordrende. Vi hjælper hinanden i hverdagen, hvor arbejdsglæde, vidensdeling og fagligt engagement spiller en væsentlig rolle i opgaveløsningen. Hertil er tonen uformel og humoristisk. Kvalifikationer og kompetencer Du har en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse (fx cand.oecon, cand. polit, cand.scient.pol). Vi ser gerne, at du har erfaring med økonomisk rådgivning og økonomistyring i staten. Du er en dygtig analytiker. Du har administrativ erfaring og politisk forståelse og er interesseret i Kriminalforsorgens kerneopgaver. Du kan formulere dig klart og præcist, både i skrift og i tale. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til overenskomsten for akademikere i staten med indplacering som fuldmægtig. Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen Hovedstaden, Skt. Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Ansøgningen Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via søg stillingen Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen er modtaget korrekt og dermed, at du kommer i betragtning til den ledige stilling. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge. Ansøgningsfristen er den 21. august 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 35. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Alle kandidater, som indkaldes til samtale, vil skulle give samtykke til at blive tjekket i det Centrale Kriminalregister. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Områdechef for Ressourcer Jørgen Pedersen på tlf. 40 15 97 33 Om Kriminalforsorgen Hovedstaden Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 5 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Bornholm og på Færøerne. Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dkKriminalforsorgen Hovedstaden, Områdekontoret i København søger Økonom.

Har du lyst til at have en central rolle i den økonomiske styring af Kriminalforsorgen Hovedstaden?

Vil du være med til at udvikle Kriminalforsorgen Hovedstadens økonomistyring?

Så er du måske den medarbejder, vi leder efter.

Den ledige stilling er placeret i ressourceenheden i Områdekontoret i København og hovedopgaverne vil være relateret til:

  • Drift og udvikling af områdets økonomistyring, som har en årlig bevilling på godt 700 mio. kr.
  • Økonomisk afrapportering til Direktoratet for Kriminalforsorgen
  • Udgiftsopfølgning og controlling af områdets institutioner
  • Tæt sparring og samarbejde med budgetansvarlige i områdets institutioner
  • Budgetanalyser
  • Styring af større bygge- og vedligeholdelsesarbejder
  • Styring af områdets overordnede kapacitet og belæg
  • Indkøb og Facility Management
  • Ledelsesinformation
  • Generelle driftsøkonomiske opgaver
Du får i stillingen en væsentlig rolle i udvikling, planlægning og styring af Kriminalforsorgen Hovedstadens økonomi og et tæt udadvendt samarbejde i forhold til både samarbejdspartnere internt i Kriminalforsorgen og i forhold til de andre myndigheder på Justitsministeriets område.

Kriminalforsorgen på koncernniveau og i områdernes ressourceenheder arbejdes der målrettet med at styrke økonomistyringen. Der arbejdes aktuelt på at forberede overgangen til det nye statslige budgetsystem, ligesom en ny koncernfælles registreringsramme, fælles budget – og opfølgningsværktøjer samt forbedret ledelsesinformation skal understøtte højere transparens og bedre ressourceudnyttelse.

Du bliver en del af ressourceenheden, som er et team på 12 kollegaer, og du vil få en hverdag, hvor tempoet ofte er højt, opgaverne omskiftelige og udfordrende. Vi hjælper hinanden i hverdagen, hvor arbejdsglæde, vidensdeling og fagligt engagement spiller en væsentlig rolle i opgaveløsningen. Hertil er tonen uformel og humoristisk.

Kvalifikationer og kompetencer

Du har en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse (fx cand.oecon, cand. polit, cand.scient.pol).

Vi ser gerne, at du har erfaring med økonomisk rådgivning og økonomistyring i staten. Du er en dygtig analytiker. Du har administrativ erfaring og politisk forståelse og er interesseret i Kriminalforsorgens kerneopgaver. Du kan formulere dig klart og præcist, både i skrift og i tale.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til overenskomsten for akademikere i staten med indplacering som fuldmægtig.

Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen Hovedstaden, Skt. Kjelds Plads 11, 2100 København Ø.

Ansøgningen

Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale sendes via "søg stillingen"

Ved at søge elektronisk sikrer du, at ansøgningen er modtaget korrekt og dermed, at du kommer i betragtning til den ledige stilling. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.

Ansøgningsfristen er den 21. august 2019.

Samtaler forventes afholdt i uge 35.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Alle kandidater, som indkaldes til samtale, vil skulle give samtykke til at blive tjekket i det Centrale Kriminalregister.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Områdechef for Ressourcer Jørgen Pedersen på tlf. 40 15 97 33

Om Kriminalforsorgen Hovedstaden

Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 5 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Bornholm og på Færøerne.

Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

Vi opfordrer alle interesserede – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – til at søge stillingen.

For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk






Områdekontor ØsterbroKøbenhavn Ø2019-08-05T00:00:002019-08-21T00:00:00
330062992Forsyningstilsynet søger økonom til analyserRobot Vil du være med til at gennemføre og formidle analyser, der skal understøtte og udvikle et stærkt og effektivt tilsyn af naturlige monopoler i energisektoren? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidige opgaver og gode kollegaer. Spændende rolle i analyser og i reguleringen af energivirksomheder Som økonom i Forsyningstilsynet bliver din primære opgave at udarbejde analyser til brug for udviklingen af reguleringen af energisektoren i Danmark, og Forsyningstilsynets håndhævelse af reguleringen. Analyserne skal bidrage til at udvikle rammer, der tilskynder energiforsyningerne til at levere høj forsyningssikkerhed, grøn omstilling og innovation, samtidig med, at energiforsyningerne er effektive og sætter lave priser samt rimelige vilkår for forbrugerne. Vi kan tilbyde en stilling med opgaver, der kræver et højt fagligt niveau, og som giver indsigt i økonomiske forhold, rammevilkår og øvrige mekanismer i reguleringen af naturlige monopoler. Som vores nye kollega vil du blive en del af et af de stærkest faglige regulatoriske miljøer i Danmark, hvor du kommer til at anvende dine økonomfaglige kompetencer og bygge videre på din viden. Sammen laver vi dybdegående analyser inden for regulering af energisektoren. Arbejdet skifter mellem opgaver med korte deadlines og større analyser, der løber over længere tid. I Center for Økonomisk Regulering af el- og gasNet får du 20 kollegaer, der hovedsageligt er økonomer og jurister. Fagligt stærk økonom Du er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand. scient. oecon. eller har en lignende samfundsfaglig uddannelse med stærke analysekompetencer. Du har eller evner hurtigt få en god forståelse af de incitamenter virksomheder har i konkurrence med hinanden og de incitamenter, der kan skabes under regulering. Du er analytisk tænkende, fagligt ambitiøs og er i stand til at se problemstillinger fra flere forskellige vinkler, ligesom du hurtigt formår at sætte dig ind i nye fagområder. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med at udarbejde økonomiske analyser. Du har interesse for energisektoren og ser en positiv udfordring i at arbejde sammen med andre faggrupper, og du trives med at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi, jura, teknik og politik og med tæt kontakt til energisektoren og interesseorganisationer. Du har gode formidlingskompetencer mundtligt såvel som skriftligt. Som person er du i stand til at tænke kritisk, have fokus på detaljen og bidrager med gode idéer. Derfor er det vigtigt, at du er nysgerrig, udviser engagement og aktivt opsøger samarbejde med dine kollegaer. Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling I Forsyningstilsynet er vi ca. 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. Den 16. december flytter vi til nye, flotte omgivelser på Torvegade 10 i Frederiksværk. Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv. Interesseret? Har vi fanget din interesse, så søg stillingen gennem linket her på siden. Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse. Ansøgningsfrist: Søndag den 18. august 2019. Der indkaldes løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold. Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Thorbjørn Nejsum på telefon 4171 5430 eller specialkonsulent Martin Hjelmsø på telefon 4171 5366. Alle, uanset etnisk baggrund, alder og køn, opfordres til at søge.Vil du være med til at gennemføre og formidle analyser, der skal understøtte og udvikle et stærkt og effektivt tilsyn af naturlige monopoler i energisektoren? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidige opgaver og gode kollegaer.

Spændende rolle i analyser og i reguleringen af energivirksomheder

Som økonom i Forsyningstilsynet bliver din primære opgave at udarbejde analyser til brug for udviklingen af reguleringen af energisektoren i Danmark, og Forsyningstilsynets håndhævelse af reguleringen. Analyserne skal bidrage til at udvikle rammer, der tilskynder energiforsyningerne til at levere høj forsyningssikkerhed, grøn omstilling og innovation, samtidig med, at energiforsyningerne er effektive og sætter lave priser samt rimelige vilkår for forbrugerne.

Vi kan tilbyde en stilling med opgaver, der kræver et højt fagligt niveau, og som giver indsigt i økonomiske forhold, rammevilkår og øvrige mekanismer i reguleringen af naturlige monopoler. Som vores nye kollega vil du blive en del af et af de stærkest faglige regulatoriske miljøer i Danmark, hvor du kommer til at anvende dine økonomfaglige kompetencer og bygge videre på din viden. Sammen laver vi dybdegående analyser inden for regulering af energisektoren. Arbejdet skifter mellem opgaver med korte deadlines og større analyser, der løber over længere tid.

I Center for Økonomisk Regulering af el- og gasNet får du 20 kollegaer, der hovedsageligt er økonomer og jurister.

Fagligt stærk økonom

  • Du er uddannet cand.polit., cand.oecon., cand. scient. oecon. eller har en lignende samfundsfaglig uddannelse med stærke analysekompetencer.
  • Du har eller evner hurtigt få en god forståelse af de incitamenter virksomheder har i konkurrence med hinanden og de incitamenter, der kan skabes under regulering.
  • Du er analytisk tænkende, fagligt ambitiøs og er i stand til at se problemstillinger fra flere forskellige vinkler, ligesom du hurtigt formår at sætte dig ind i nye fagområder.
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med at udarbejde økonomiske analyser.
  • Du har interesse for energisektoren og ser en positiv udfordring i at arbejde sammen med andre faggrupper, og du trives med at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi, jura, teknik og politik og med tæt kontakt til energisektoren og interesseorganisationer.
  • Du har gode formidlingskompetencer mundtligt såvel som skriftligt.
  • Som person er du i stand til at tænke kritisk, have fokus på detaljen og bidrager med gode idéer.
  • Derfor er det vigtigt, at du er nysgerrig, udviser engagement og aktivt opsøger samarbejde med dine kollegaer.
Et socialt arbejdsmiljø med fokus på faglig udvikling

I Forsyningstilsynet er vi ca. 100 engagerede medarbejdere, der skaber rammerne for en effektiv, sikker og innovativ energiforsyning. Den 16. december flytter vi til nye, flotte omgivelser på Torvegade 10 i Frederiksværk.

Du bliver en del af en organisation med en flad struktur og et godt socialt miljø, hvor faglig sparring og udvikling er i fokus. Miljøet er energisk og inspirerende med plads til læring og ambitioner, hvor du som medarbejder er med til at træffe vigtige beslutninger. Du vil i det daglige opleve frihed og fleksibilitet, som er med til at skabe en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Interesseret?

Har vi fanget din interesse, så søg stillingen gennem linket her på siden. Du bedes venligst vedhæfte relevante dokumenter, herunder eksamensbeviser for bachelor- og kandidatuddannelse.

Ansøgningsfrist: Søndag den 18. august 2019. Der indkaldes løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent ud fra en samlet vurdering af de kompetencer og erfaringer, du har i forhold til stillingens indhold.

Vil du høre mere om stillingen, så kontakt gerne kontorchef Thorbjørn Nejsum på telefon 4171 5430 eller specialkonsulent Martin Hjelmsø på telefon 4171 5366.

Alle, uanset etnisk baggrund, alder og køn, opfordres til at søge.

ForsyningstilsynetValby2019-07-23T00:00:002019-08-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Excelspecialist med økonomisk faglighed og lyst til datacontrolling til Vejdata i Byens Fysik, Center for Byvedligehold

Vejdata

København S
Har du erfaring fra en kommunal økonomi- eller administrationsafdeling? Har du lyst til at arbejde med datacontrolling? Om jobbet: Københavns Kommune har fået nyt ERP system, og i Vejdata i Byens Fysik har vi brug for indgående opfølgning på projekt...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019

Økonomisk Institut søger student til studieadministrativt arbejde

KU-CENTER FOR SUNDHED OG SAMFUND

København K
Økonomisk Institut søger en studerende med interesse for studieadministration og sagsbehandling. Som studentermedarbejder i studieadministrationen vil du få et job, som er værdsat af instituttet og kendetegnet ved et stort ansvar og gode kollegaer. ...
Indrykket:9. august 2019
Udløbsdato:25. august 2019

Økonom til konsekvensberegninger og registeranalyser på beskæftigelsesområdet

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

København S
Har du lyst til at beregne konsekvenserne af ændringer på det danske arbejdsmarked? Og vil du bidrage til politikudvikling på beskæftigelsesområdet gennem registerbaserede analyser? Så er du måske vores nye kollega i Analyseteamet i Center for Viden...
Indrykket:7. august 2019
Udløbsdato:21. august 2019

Kriminalforsorgen Hovedstaden, Områdekontoret i København søger Økonom

Områdekontor Østerbro

København Ø
Kriminalforsorgen Hovedstaden, Områdekontoret i København søger Økonom. Har du lyst til at have en central rolle i den økonomiske styring af Kriminalforsorgen Hovedstaden? Vil du være med til at udvikle Kriminalforsorgen Hovedstadens økonomistyring?...
Indrykket:5. august 2019
Udløbsdato:21. august 2019

Forsyningstilsynet søger økonom til analyser

Forsyningstilsynet

Valby
Vil du være med til at gennemføre og formidle analyser, der skal understøtte og udvikle et stærkt og effektivt tilsyn af naturlige monopoler i energisektoren? Så har du muligheden for at blive en del af en dynamisk organisation med alsidige opgaver ...
Indrykket:23. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019