Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialkonsulent/AC-fuldmægtig søges til økonomifunktion og dataarbejde

Kan du lide at have mange bolde i luften og være den, der skaber sammenhæng mellem faglighed og økonomi? Brænder du for offentlig økonomistyring og datadrevet udvikling?

Vi tilbyder
En spændende stilling, hvor du kommer til at medvirke til fortsat udvikling af Socialstyrelsens økonomistyring og ledelsesinformation, herunder dataunderstøttet drift og udvikling. Kan du lide at arbejde i højt tempo og have mange udviklingsopgaver, så er her en enestående mulighed for at bruge din faglighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner og nære samarbejdsrelationer til IT og øvrige stabsfunktioner.

Stillingsbeskrivelse
Vi søger en kollega, der vil bidrage til den fortsatte udvikling af styrelsens økonomistyringskoncept samt den igangværende udvikling af datadrevet ledelsesinformation med analyser, monitorering og rapportering i PowerBI. Du vil derfor både kunne komme til at arbejde med konceptualisering af økonomistyring, håndtering af store datamængder samt formidling til fagligt ansvarlige projektledere, kontorchefer, topledelse mv.

Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som:

  • Fremskudt økonomiressourceperson for fagcentre
  • Arbejde med Finanslov, aktstykker og udgiftsopfølgning over for departementet
  • Økonomistyring af styrelsens mange reservationsbevillinger
  • Udarbejdelse af skriftlige oplæg til fagcentre og direktionen
  • Undervisning og formidling
  • Datatilrettelselæggelse og validering af data
  • Rapportudvikle i PowerBI
  • Omlægning af arbejdsgange og registreringsrutiner i praksis.
Da stillingens virkefelt her er bredt formuleret, vil det være muligt at fokusere din opgaveportefølje ud fra dine konkrete kompetencer og erfaring. Dit arbejde vil bestå af en række faste arbejdsopgaver og ansvarsområder, ligesom der kan forventes en vis mængde ad hoc opgaver, som eksempelvis departementsbetjening og tværgående udviklingsopgaver.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand. oecon, cand. scient. pol, cand. polit., cand. merc., revisionsmæssig uddannelse eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, men det er ikke et krav. Det er ligeledes vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk forståelse, system- og dataforståelse. Du har eventuelt relevant erfaring med dataanalyse og datatilrettelæggelse samt regnskabsmæssige kompetencer.

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. Du har it-kvalifikationer til bearbejdning og analyse af større datamængder (vi anvender Excel, Navision, ØS LDV, PowerBI mv.). Du er desuden humørfyldt og trives i en uformel omgangstone.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om økonomienheden
Enheden er organiseret i to teams – budgetteam og regnskabsteam. Budgetteamet består pt. af 8 AC’ere og to studenter. Regnskabsteamet består af 6 regnskabsmedarbejdere.
Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening og den datamæssige understøttelse af disse opgaver. Stillingen i dette opslag er i budgetteamet. Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen og månedsluk. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem budget og regnskab.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Afhængig af erfaring og kompetencer kan ansættelse ske som fuldmægtig eller specialkonsulent. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Stillingens ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 16. juni 2019. Vi afholder samtaler den 20. juni 2019.
Du kan blive bedt om at løse en mindre opgave som led i ansættelsessamtalen.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte Økonomichef Doris Tranberg Jørgensen, 61 96 56 79, djor@socialstyrelsen.dk eller Souschef Marlene Hedelund Porsgaard, 41 74 00 08, mhpo@socialstyrelsen.dk eller læs mere på www.socialstyrelsen.dk.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033730Phoenix-0c4714bf12019-05-28T00:00:00Specialkonsulent/AC-fuldmægtig søges til økonomifunktion og dataarbejdeKan du lide at have mange bolde i luften og være den, der skaber sammenhæng mellem faglighed og økonomi? Brænder du for offentlig økonomistyring og datadrevet udvikling?

Vi tilbyder
En spændende stilling, hvor du kommer til at medvirke til fortsat udvikling af Socialstyrelsens økonomistyring og ledelsesinformation, herunder dataunderstøttet drift og udvikling. Kan du lide at arbejde i højt tempo og have mange udviklingsopgaver, så er her en enestående mulighed for at bruge din faglighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner og nære samarbejdsrelationer til IT og øvrige stabsfunktioner.

Stillingsbeskrivelse
Vi søger en kollega, der vil bidrage til den fortsatte udvikling af styrelsens økonomistyringskoncept samt den igangværende udvikling af datadrevet ledelsesinformation med analyser, monitorering og rapportering i PowerBI. Du vil derfor både kunne komme til at arbejde med konceptualisering af økonomistyring, håndtering af store datamængder samt formidling til fagligt ansvarlige projektledere, kontorchefer, topledelse mv.

Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som:

  • Fremskudt økonomiressourceperson for fagcentre
  • Arbejde med Finanslov, aktstykker og udgiftsopfølgning over for departementet
  • Økonomistyring af styrelsens mange reservationsbevillinger
  • Udarbejdelse af skriftlige oplæg til fagcentre og direktionen
  • Undervisning og formidling
  • Datatilrettelselæggelse og validering af data
  • Rapportudvikle i PowerBI
  • Omlægning af arbejdsgange og registreringsrutiner i praksis.
Da stillingens virkefelt her er bredt formuleret, vil det være muligt at fokusere din opgaveportefølje ud fra dine konkrete kompetencer og erfaring. Dit arbejde vil bestå af en række faste arbejdsopgaver og ansvarsområder, ligesom der kan forventes en vis mængde ad hoc opgaver, som eksempelvis departementsbetjening og tværgående udviklingsopgaver.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand. oecon, cand. scient. pol, cand. polit., cand. merc., revisionsmæssig uddannelse eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, men det er ikke et krav. Det er ligeledes vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk forståelse, system- og dataforståelse. Du har eventuelt relevant erfaring med dataanalyse og datatilrettelæggelse samt regnskabsmæssige kompetencer.

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. Du har it-kvalifikationer til bearbejdning og analyse af større datamængder (vi anvender Excel, Navision, ØS LDV, PowerBI mv.). Du er desuden humørfyldt og trives i en uformel omgangstone.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om økonomienheden
Enheden er organiseret i to teams – budgetteam og regnskabsteam. Budgetteamet består pt. af 8 AC’ere og to studenter. Regnskabsteamet består af 6 regnskabsmedarbejdere.
Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening og den datamæssige understøttelse af disse opgaver. Stillingen i dette opslag er i budgetteamet. Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen og månedsluk. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem budget og regnskab.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Afhængig af erfaring og kompetencer kan ansættelse ske som fuldmægtig eller specialkonsulent. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Stillingens ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 16. juni 2019. Vi afholder samtaler den 20. juni 2019.
Du kan blive bedt om at løse en mindre opgave som led i ansættelsessamtalen.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte Økonomichef Doris Tranberg Jørgensen, 61 96 56 79, djor@socialstyrelsen.dk eller Souschef Marlene Hedelund Porsgaard, 41 74 00 08, mhpo@socialstyrelsen.dk eller læs mere på www.socialstyrelsen.dk.

2019-06-17T00:55:51.227 Kan du lide at have mange bolde i luften og være den, der skaber sammenhæng mellem faglighed og økonomi? Brænder du for offentlig økonomistyring og datadrevet udvikling? Vi tilbyder En spændende stilling, hvor du kommer til at medvirke til fortsat udvikling af Socialstyrelsens økonomistyring og ledelsesinformation, herunder dataunderstøttet drift og udvikling. Kan du lide at arbejde i højt tempo og have mange udviklingsopgaver, så er her en enestående mulighed for at bruge din faglighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner og nære samarbejdsrelationer til IT og øvrige stabsfunktioner. Stillingsbeskrivelse Vi søger en kollega, der vil bidrage til den fortsatte udvikling af styrelsens økonomistyringskoncept samt den igangværende udvikling af datadrevet ledelsesinformation med analyser, monitorering og rapportering i PowerBI. Du vil derfor både kunne komme til at arbejde med konceptualisering af økonomistyring, håndtering af store datamængder samt formidling til fagligt ansvarlige projektledere, kontorchefer, topledelse mv. Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som: Fremskudt økonomiressourceperson for fagcentre Arbejde med Finanslov, aktstykker og udgiftsopfølgning over for departementet Økonomistyring af styrelsens mange reservationsbevillinger Udarbejdelse af skriftlige oplæg til fagcentre og direktionen Undervisning og formidling Datatilrettelselæggelse og validering af data Rapportudvikle i PowerBI Omlægning af arbejdsgange og registreringsrutiner i praksis. Da stillingens virkefelt her er bredt formuleret, vil det være muligt at fokusere din opgaveportefølje ud fra dine konkrete kompetencer og erfaring. Dit arbejde vil bestå af en række faste arbejdsopgaver og ansvarsområder, ligesom der kan forventes en vis mængde ad hoc opgaver, som eksempelvis departementsbetjening og tværgående udviklingsopgaver. Din profil Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand. oecon, cand. scient. pol, cand. polit., cand. merc., revisionsmæssig uddannelse eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, men det er ikke et krav. Det er ligeledes vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk forståelse, system- og dataforståelse. Du har eventuelt relevant erfaring med dataanalyse og datatilrettelæggelse samt regnskabsmæssige kompetencer. I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. Du har it-kvalifikationer til bearbejdning og analyse af større datamængder (vi anvender Excel, Navision, ØS LDV, PowerBI mv.). Du er desuden humørfyldt og trives i en uformel omgangstone. Desuden lægger vi vægt på, at du: kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt udviser engagement og motivation både fagligt og socialt er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel bidrager til egen læring og udvikling formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik. Om økonomienheden Enheden er organiseret i to teams budgetteam og regnskabsteam. Budgetteamet består pt. af 8 AC ere og to studenter. Regnskabsteamet består af 6 regnskabsmedarbejdere. Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening og den datamæssige understøttelse af disse opgaver. Stillingen i dette opslag er i budgetteamet. Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen og månedsluk. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem budget og regnskab. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Afhængig af erfaring og kompetencer kan ansættelse ske som fuldmægtig eller specialkonsulent. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Stillingens ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 16. juni 2019. Vi afholder samtaler den 20. juni 2019. Du kan blive bedt om at løse en mindre opgave som led i ansættelsessamtalen. Vil du vide mere? Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte Økonomichef Doris Tranberg Jørgensen, 61 96 56 79, djor@socialstyrelsen.dk eller Souschef Marlene Hedelund Porsgaard, 41 74 00 08, mhpo@socialstyrelsen.dk eller læs mere på www.socialstyrelsen.dk.11jobnet0c4714bf100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123214&DepartmentId=8892&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3536861Socialstyrelsen11Edisonsvej 18, 1.5000Odense CDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769502JobNet4996971499697110028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c4714bfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c4714bfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c4714bf&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c4714bf&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSpecialkonsulent/AC-fuldmægtig søges til økonomifunktion og dataarbejde1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361938074Marlenemhpo@socialstyrelsen.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK