Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sportekniker, Ringsted

Har du lyst til at være en del at et spændende team, som vedligeholder jernbanesporene på Sjælland?
Vi søger en sportekniker til Banedanmark, Infrastruktur, Spor Øst, Vedligehold, der har ansvaret for alle normpligtige eftersynsopgaver inden for spor på Sjælland, Falster og Lolland.
Du kommer til at indgå i vores sporteam med tjenestested i Ringsted. Du får et alsidigt job i et hektisk miljø, hvor du vil indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, der har stærke faglige kompetencer inden for sporteknik.

Din hverdag er ude på skinnerne
Din primære opgave bliver at udføre tilsyn og vedligehold med vores sporskifter, så vi sikkert kan køre tog. Du får et job med frihed under ansvar, og indgår i et team af 1 eller 2 kolleger.
Vi arbejder hovedsagligt på hverdage, men arbejde på lørdage samt søn- og helligdage vil også forekomme. Jobbet er primært i dagtimerne, men arbejde kan forekomme om natten.

Hvis du ikke allerede er uddannet sporteknikker, vil vi sørge for uddannelsen. Du vil senere også skulle uddanne dig som SR-leder, så du kan spærre spor og opsætte tavler til regulering af hastigheden på banen.

Lyst til at arbejde med spor
Din baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du har lyst til at arbejde med spor. Det er nødvendigt, at du er fleksibelt indstillet, da der forekommer hasteopgaver indimellem. I disse situationer træder du gerne til og hjælper kollegerne, når det brænder på. Du kan ydermere lide at være en del af et team, og det forekommer dig naturligt at bidrage med idéer og input til opgaveløsning.

Det er et krav, at du har gyldigt kørekort, kategori B. (vedlæg gerne kopi ved ansøgningen)

Som sporteknikker skal du desuden udføre sikkerhedsklassificeret arbejde, og du skal derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, og der vil blandt andet blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside.

Løn
Din ansættelse vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten.
Efter endt videreuddannelse vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt Sektionschef Peter Vestergaard Laursen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014992Phoenix-5bdd89e812019-05-01T00:00:00Sportekniker, RingstedHar du lyst til at være en del at et spændende team, som vedligeholder jernbanesporene på Sjælland?
Vi søger en sportekniker til Banedanmark, Infrastruktur, Spor Øst, Vedligehold, der har ansvaret for alle normpligtige eftersynsopgaver inden for spor på Sjælland, Falster og Lolland.
Du kommer til at indgå i vores sporteam med tjenestested i Ringsted. Du får et alsidigt job i et hektisk miljø, hvor du vil indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, der har stærke faglige kompetencer inden for sporteknik.

Din hverdag er ude på skinnerne
Din primære opgave bliver at udføre tilsyn og vedligehold med vores sporskifter, så vi sikkert kan køre tog. Du får et job med frihed under ansvar, og indgår i et team af 1 eller 2 kolleger.
Vi arbejder hovedsagligt på hverdage, men arbejde på lørdage samt søn- og helligdage vil også forekomme. Jobbet er primært i dagtimerne, men arbejde kan forekomme om natten.

Hvis du ikke allerede er uddannet sporteknikker, vil vi sørge for uddannelsen. Du vil senere også skulle uddanne dig som SR-leder, så du kan spærre spor og opsætte tavler til regulering af hastigheden på banen.

Lyst til at arbejde med spor
Din baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du har lyst til at arbejde med spor. Det er nødvendigt, at du er fleksibelt indstillet, da der forekommer hasteopgaver indimellem. I disse situationer træder du gerne til og hjælper kollegerne, når det brænder på. Du kan ydermere lide at være en del af et team, og det forekommer dig naturligt at bidrage med idéer og input til opgaveløsning.

Det er et krav, at du har gyldigt kørekort, kategori B. (vedlæg gerne kopi ved ansøgningen)

Som sporteknikker skal du desuden udføre sikkerhedsklassificeret arbejde, og du skal derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, og der vil blandt andet blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside.

Løn
Din ansættelse vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten.
Efter endt videreuddannelse vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt Sektionschef Peter Vestergaard Laursen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
2019-05-27T00:52:17.240 Har du lyst til at være en del at et spændende team, som vedligeholder jernbanesporene på Sjælland? Vi søger en sportekniker til Banedanmark, Infrastruktur, Spor Øst, Vedligehold, der har ansvaret for alle normpligtige eftersynsopgaver inden for spor på Sjælland, Falster og Lolland. Du kommer til at indgå i vores sporteam med tjenestested i Ringsted. Du får et alsidigt job i et hektisk miljø, hvor du vil indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, der har stærke faglige kompetencer inden for sporteknik. Din hverdag er ude på skinnerne Din primære opgave bliver at udføre tilsyn og vedligehold med vores sporskifter, så vi sikkert kan køre tog. Du får et job med frihed under ansvar, og indgår i et team af 1 eller 2 kolleger. Vi arbejder hovedsagligt på hverdage, men arbejde på lørdage samt søn- og helligdage vil også forekomme. Jobbet er primært i dagtimerne, men arbejde kan forekomme om natten. Hvis du ikke allerede er uddannet sporteknikker, vil vi sørge for uddannelsen. Du vil senere også skulle uddanne dig som SR-leder, så du kan spærre spor og opsætte tavler til regulering af hastigheden på banen. Lyst til at arbejde med spor Din baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du har lyst til at arbejde med spor. Det er nødvendigt, at du er fleksibelt indstillet, da der forekommer hasteopgaver indimellem. I disse situationer træder du gerne til og hjælper kollegerne, når det brænder på. Du kan ydermere lide at være en del af et team, og det forekommer dig naturligt at bidrage med idéer og input til opgaveløsning. Det er et krav, at du har gyldigt kørekort, kategori B. (vedlæg gerne kopi ved ansøgningen) Som sporteknikker skal du desuden udføre sikkerhedsklassificeret arbejde, og du skal derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, og der vil blandt andet blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside. Løn Din ansættelse vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten. Efter endt videreuddannelse vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt Sektionschef Peter Vestergaard Laursen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.11jobnet5bdd89e8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189796&DepartmentId=22015&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3517603Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København Ø25235273DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752331JobNet4981678498167810001-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5bdd89e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5bdd89e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5bdd89e8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5bdd89e8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Produktion_haandvaerk_og_transport/Transport_og_logistik/8.jpgSportekniker, Ringsted12007881Dansk3Læse/ tale931215Jernbanearbejder12Transport og logistik361634645Peter Vestergaardnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330189375Vil du være en del af beredskabet og har du overblik med is i maven?Robot Som hjælpevognsleder kommer du til at stå i spidsen for beredskabet, når ulykken er ude. Så har du hænderne skruet rigtigt på og kan tage styringen, så kan du blive en del af et team af hjælpevognsledere i Banedanmarks eget beredskab. Din arbejdsuge vil være delt mellem en hverdag på værkstedet, hvor du udfører opgaver i forbindelse med vedligehold og øvelser samt deltage på udkald. Da vi ikke kan forudsige mængden af udkald, er det afgørende, at du trives med begge typer af opgaver. Hjælpevognsberedskabet består af et beredskab med specialiseret materiel og køretøjer. Vi rykker blandt andet ud i tilfælde af afsporing og nedbrud på tog eller ved ulykker. Hjælpevognsberedskabet varetager bjergning af jernbanemateriel og vurdering af - samt frigivelse af - materiel efter bjergning, sikrer arbejdsstedet samt arbejder tæt sammen med andre på uheldsstedet. Kan du møde i Glostrup på under en time? For at kunne blive en del af vores beredskab er det nødvendigt, at du har bopæl inden for en afstand, der overholder reaktionstiden for udkald. Du skal derfor kunne være på Banemarksvej i Glostrup under 1 time efter, at du er tilkaldt. Din hverdag i værkstedet Du deltager i den almindelige hverdag i afdelingen, som styres af produktionslederen, når der ikke er udkald. Ligeledes deltager du i øvelser med kollegerne i teamet for at sikre, at alle lærer at arbejde sammen som et velfungerende og kvalificeret team. Du skal også, via kontrol og eftersyn sikre, at vores udstyr altid er klart og vedligeholdt. Du vil få tildelt arbejdsområder og er, på linje med dine kolleger, medansvarlig for, at teamets målsætninger bliver opfyldt, og at teamet er velfungerende. Ligeledes forventer vi, at du er med til at opretholde en omgangsform, der fastholder teamets engagerede medarbejdere, og at du opretholder vital viden om infrastruktur og materiel. Du vil som udgangspunkt få rådighedstjeneste hver 3. uge uden for normal arbejdstid. Når uheldet sker Overordnet set er dit ansvar, som vagthavende hjælpevognsleder, at lede og fordele arbejdsopgaver under udkald til jernbaneuheld. Du skal tilkalde yderligere medarbejdere og udstyr afhængigt af situationen i tæt samarbejde med ledelsen. Med den rette uddannelse og træning samt erfaring, fungerer du som vagthavende hjælpevognsleder og varetager al kontakt til øvrige interessenter på hændelsesstedet samt fordeler ressourcer ved flere samtidige hændelser. Du vil ikke altid være vagthavende hjælpevognsleder, men også deltage på udkald, som hjælpevognsmedarbejder under ledelse af en anden kollega. Det forventes, at du kan registrere data og fakta til opfølgning på hændelsesstedet, og at du har et godt kendskab til IT. Situationsfornemmelse, myndighed og evnen til hurtigt at skabe overblik og handle Den ideelle kandidat kommer med en bred beredskabsmæssig erfaring og har hænderne skruet rigtigt på. Måske har du herudover en håndværksmæssig uddannelsesbaggrund inden for jern, metal, el eller noget tredje. Det er et krav, at du har kørekort til C CE og en fordel, hvis du har krancertifikat E. Det er vigtigt, at du hurtigt kan danne dig overblik og hurtigt kan se løsningen på en kompleks bjærgningsopgave eller ved andre uheld samt i visse tilfælde ulykker her er din evne til at prioritere og uddelegere i centrum. Vi forventer, at du kan tage lederrollen ude i marken . Med din imødekomne tilgang til mennesker formår du at balancere myndighedsrollen og tolerancen overfor vores mange forskellige samarbejdspartnere. Du evner at omstille dig, hvilket har stor betydning for succes i rollen. Det gælder også i det daglige, når der ikke er udkald - og fordi beredskabet er i gang med at udvikle deres kerneområder. I din oplæringsperiode følger du en af dine kolleger i teamet, der er uddannet hjælpevognsleder. Det er en nødvendighed, fordi det i denne periode gælder om at komme med ud til så mange hændelser som muligt, for at opnå den nødvendige erfaring. Du skal, ved opstart, gennemgå en række interne kurser i jernbanemateriels opbygning samt jernbanesikkerhed. Som hjælpevognsleder udfører du sikkerhedsklassificeret arbejde, og du skal derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, og der vil bl.a. blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik- og Byggestyrelsens hjemmeside. Løn Du ansættes efter gældende overenskomst. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Aksel Christensen. Send din ansøgning og dit CV - vedhæft venligst relevante certifikater. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.Som hjælpevognsleder kommer du til at stå i spidsen for beredskabet, når ulykken er ude. Så har du hænderne skruet rigtigt på og kan tage styringen, så kan du blive en del af et team af hjælpevognsledere i Banedanmarks eget beredskab. Din arbejdsuge vil være delt mellem en hverdag på værkstedet, hvor du udfører opgaver i forbindelse med vedligehold og øvelser samt deltage på udkald. Da vi ikke kan forudsige mængden af udkald, er det afgørende, at du trives med begge typer af opgaver.

Hjælpevognsberedskabet består af et beredskab med specialiseret materiel og køretøjer. Vi rykker blandt andet ud i tilfælde af afsporing og nedbrud på tog eller ved ulykker. Hjælpevognsberedskabet varetager bjergning af jernbanemateriel og vurdering af - samt frigivelse af - materiel efter bjergning, sikrer arbejdsstedet samt arbejder tæt sammen med andre på uheldsstedet.

Kan du møde i Glostrup på under en time?
For at kunne blive en del af vores beredskab er det nødvendigt, at du har bopæl inden for en afstand, der overholder reaktionstiden for udkald. Du skal derfor kunne være på Banemarksvej i Glostrup under 1 time efter, at du er tilkaldt.

Din hverdag i værkstedet
Du deltager i den almindelige hverdag i afdelingen, som styres af produktionslederen, når der ikke er udkald. Ligeledes deltager du i øvelser med kollegerne i teamet for at sikre, at alle lærer at arbejde sammen som et velfungerende og kvalificeret team. Du skal også, via kontrol og eftersyn sikre, at vores udstyr altid er klart og vedligeholdt.

Du vil få tildelt arbejdsområder og er, på linje med dine kolleger, medansvarlig for, at teamets målsætninger bliver opfyldt, og at teamet er velfungerende. Ligeledes forventer vi, at du er med til at opretholde en omgangsform, der fastholder teamets engagerede medarbejdere, og at du opretholder vital viden om infrastruktur og materiel.

Du vil som udgangspunkt få rådighedstjeneste hver 3. uge uden for normal arbejdstid.

Når uheldet sker
Overordnet set er dit ansvar, som vagthavende hjælpevognsleder, at lede og fordele arbejdsopgaver under udkald til jernbaneuheld. Du skal tilkalde yderligere medarbejdere og udstyr afhængigt af situationen i tæt samarbejde med ledelsen.

Med den rette uddannelse og træning samt erfaring, fungerer du som vagthavende hjælpevognsleder og varetager al kontakt til øvrige interessenter på hændelsesstedet samt fordeler ressourcer ved flere samtidige hændelser. Du vil ikke altid være vagthavende hjælpevognsleder, men også deltage på udkald, som hjælpevognsmedarbejder under ledelse af en anden kollega. Det forventes, at du kan registrere data og fakta til opfølgning på hændelsesstedet, og at du har et godt kendskab til IT.

Situationsfornemmelse, myndighed og evnen til hurtigt at skabe overblik og handle
Den ideelle kandidat kommer med en bred beredskabsmæssig erfaring og har hænderne skruet rigtigt på. Måske har du herudover en håndværksmæssig uddannelsesbaggrund inden for jern, metal, el eller noget tredje.

Det er et krav, at du har kørekort til C/CE og en fordel, hvis du har krancertifikat E.

Det er vigtigt, at du hurtigt kan danne dig overblik og hurtigt kan se løsningen på en kompleks bjærgningsopgave eller ved andre uheld samt i visse tilfælde ulykker – her er din evne til at prioritere og uddelegere i centrum. Vi forventer, at du kan tage lederrollen ude i "marken". Med din imødekomne tilgang til mennesker formår du at balancere myndighedsrollen og tolerancen overfor vores mange forskellige samarbejdspartnere.

Du evner at omstille dig, hvilket har stor betydning for succes i rollen. Det gælder også i det daglige, når der ikke er udkald - og fordi beredskabet er i gang med at udvikle deres kerneområder.
I din oplæringsperiode følger du en af dine kolleger i teamet, der er uddannet hjælpevognsleder. Det er en nødvendighed, fordi det i denne periode gælder om at komme med ud til så mange hændelser som muligt, for at opnå den nødvendige erfaring.

Du skal, ved opstart, gennemgå en række interne kurser i jernbanemateriels opbygning samt jernbanesikkerhed.

Som hjælpevognsleder udfører du sikkerhedsklassificeret arbejde, og du skal derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, og der vil bl.a. blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik- og Byggestyrelsens hjemmeside.

Løn
Du ansættes efter gældende overenskomst.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt teamleder Aksel Christensen. Send din ansøgning og dit CV - vedhæft venligst relevante certifikater.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.



Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43København V2020-02-20T00:00:002020-03-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vil du være en del af beredskabet og har du overblik med is i maven?

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

København V
Som hjælpevognsleder kommer du til at stå i spidsen for beredskabet, når ulykken er ude. Så har du hænderne skruet rigtigt på og kan tage styringen, så kan du blive en del af et team af hjælpevognsledere i Banedanmarks eget beredskab. Din arbejdsuge...
Indrykket:20. februar 2020