Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stabil og effektiv klagesagsbehandler til Ansøgning og Udbetaling i Ydelsesservice København

Ydelsesservice København søger en klagesagsbehandler til et barselsvikariat fra den 1. april 2018.
 
Du får en spændende stilling som barselsvikar i et travlt miljø med gode kolleger og trivsel samt kompetence- og udviklingsmuligheder. Derudover bliver du en del af en organisation, der er under konstant udvikling og lægger vægt på at tilpasse opgaverne og medarbejderne til de opgaver, vi bliver stillet over for.   
 
Ydelsesservice København 
Ydelsesservice København er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen, der har en ambition om at blive den kommune – blandt sammenlignelige kommuner – der har flest borgere i job og uddannelse. Når flere borgere kommer i job og uddannelse, giver det den enkelte livskvalitet og frihed, og det skaber mere vækst i byen. For os betyder det et særligt fokus på effektivitet og kvalitet i sagsbehandlingen.  
 
Kontanthjælpsafdelingen  
Du bliver en del af Kontanthjælpsafdelingen. Her arbejder du med klagesagsopgaver, og derudover vil du løse diverse kontrolopgaver.
 
Vi er ca. 70 medarbejdere i afdelingen, der blandet andet løser følgende opgaver
  • modtagelse og behandling af ansøgninger
  • opfølgning m.v. indenfor Lov om Aktiv Socialpolitik, primært uddannelses- og kontanthjælp
  • integrationsydelse
Vi er opdelt i forskellige grupper med ansvar for flere opgaver – f.eks. behandling af diverse hændelser, beregninger m.v.  
 
Om stillingen 
Vores opgave er sammen at sikre, at vi udbetaler den rette ydelse til den rette tid. Du indgår i en klagesagsgruppe, der har ansvaret for at behandle vores klagesager og hjemvisninger indenfor den givne frist og være med til at sikre fokus på fagligheden.  
Derudover vil der være øvrige kontrolopgaver og løbende fokus på effektivisering af arbejdsgange.
 
Hvem er du? 
Vi ser gerne, at du har en relevant erhvervsmæssig baggrund og erfaring med opgaverne. Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med de fagsystemer, som bruges i den forbindelse. Du trives med at yde god service og er engageret i dit arbejde.  
 
Vi lægger vægt på følgende faglige og personlige kompetencer  
  • erfaring, der kan bidrage til at sikre rigtig og ensartet sagsbehandling indenfor forsørgelsesydelser, idet du kan håndtere kompleksiteten i de enkelte sager  
  • gerne kendskab til blandt andet KMD-sag, KMD-aktiv og Facit  
  • god til telefonkontakt med borgere, så borgeren forstår baggrund for og indhold i afgørelsen, og gerne med et smil  
  • gode kommunikationsevner, både mundtlig og skriftligt, så du kan formidle svære afgørelser og arbejde med standardbreve  
  • evne til at tage ansvar for prioritering af opgaver, for egen udvikling i arbejdet og egen produktion  
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune. 
 
Lønnen er efter principperne om ny løn.
 
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning, og arbejdsstedet er Krumtappen i Valby.
 
Vi har en række personaleordninger, bl.a. kantine-, massage- og frugtordning.  
 
Tiltrædelse efter nærmere aftale.  
 
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Peter Mangor Martinussen på 2977 5024.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 9. februar 2018  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her