Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stærk chef til udvikling af kultur- og fritidstilbud i Kultur V

Kan du drive og sætte retning for kultur-, idræt-, biblioteksområdet i fire bydele i rivende udvikling? Tør du tænke innovativt og udpege nye veje og løsninger for mødet mellem borger og kommune? Og evner du at lede og motivere en mangfoldig organisation med mange kerneområder og fagligheder?

Kultur V – hvem er vi?
Kultur V har ca. 80 medarbejdere, der varetager alle borgernære opgaver på kultur- og idrætsområdet i samspil med brugerne, kulturaktørerne, foreningslivet, lokaludvalg, skoler og dagtilbud i Valby, Vesterbro, Sydhavn og Vanløse. Bydelene er alle under kraftig udvikling bl.a. i form af områdefornyelse, nybyggerier (fx Carlsbergområdet og Grønttorvet) og et stigende antal tilflyttere.

I øjeblikket er der strategisk fokus på udviklingen af vores målrettede indsatser på biblioteksområdet i Kultur V, tilblivelsen af en ny tværgående biblioteksplan for alle Københavns Biblioteker, anlæg af nyt bibliotek i Valby, bedre samtænkning af biblioteks- og kulturhusdrift, omlægning af kulturtilbud til øget samskabelse med københavnerne, samt etablering af flere værkstedstilbud (fx Copenhagen Fablab i Valby og keramikværkstedet på Vesterbro). Herudover er der fokus på udvikling af værtskabet i alle vores institutioner med øget brug af selvbetjening og strategisk samarbejde med caféforpagterne i tilknytning til vores kultur- og idrætsanlæg.

Relationsstærk og strategisk tænkende lederprofil
Vi lægger vægt på dine evner til at indgå i et stærkt tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige chefer og direktionen i forhold til at udvikle og gennemføre Kultur- og Fritidspolitikken og skabe sammenhængskraft på tværs af forvaltningen.

Du har ikke kun ambitioner for videreudviklingen af Kultur V, men også for udviklingen af Kultur- og Fritidsforvaltningen i sin helhed. Eksempler på aktuelle tværgående dagsordener er arbejdet med kerneopgaven, servicekultur samt digital- og datadrevet ledelse.

Som person er du åben og lyttende og har fokus på at skabe gode relationer til interne samarbejdspartnere i kommunen såvel som eksterne samarbejdspartnere - herunder kultur- og idrætsforeninger, lokaludvalg, private partnerskaber og det frivillige foreningsliv.

Du har et godt menneskekendskab og kan motivere, sætte retning og få andre med dig. Du mister ikke troen på visionen og strategien, og du evner at se de store sammenhænge og kan bringe medarbejdernes forskellige fagligheder i spil, så der opstår frugtbare synergier.

Derudover forventer vi, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse samt lederuddannelse
  • er en stærk lederprofil og har dokumenteret ledelseserfaring
  • har erfaring med at lede opad i organisationen og med at lede gennem ledere
  • har gennemslagskraft og kan navigere sikkert i en flad, tillidsbaseret, politisk organisation med mange interessenter
  • kan vise resultater i forhold til udvikling og drift af en større organisation – gerne indenfor kultur-, idræt-, borgerservice eller biblioteksområdet
  • har erfaring med økonomistyring, gennemførelse af større projekter og processer samt udarbejdelse af investeringscases og beslutningsgrundlag til en politisk ledelse
  • kan skabe visioner og har fokus på nytænkning og erfaring med forandringsledelse
  • brænder for at arbejde med strategisk borgerinvolvering og har interesse for byudvikling
  • kan skabe en god og positiv kultur omkring dig, selvom tempoet er højt

Fakta
Kultur V har ca. 80 medarbejdere, som arbejder med udvikling og drift af Kultur V’s biblioteks-, idræts- og kulturtilbud, og de betjener således ca. 165.000 københavnere med en bred vifte af faciliteter og tilbud. Enheden har et årligt budget på ca. 78 mio. kr. herunder et kommercielt indtægtskrav på ca. 12 mio. kr.

Yderligere oplysninger
Lønnen fastsættes i forhold til kvalifikationer efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Lønrammen ligger i spændet 680.000-720.000 kr./år. Hertil kommer indplacering på cheflønsaftale samt pension på 20,17%. Stillingen ønskes besat den 1. august 2019.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Thomas Jakobsen på 2673 2327 eller HR-konsulent Mette Rasmussen på 2369 4424. Du kan læse mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen og Kultur- og Fritidspolitikken her: www.kk.dk/kff og www.kk.dk/artikel/kultur-og-fritidspolitik.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 10. juni 2019.
Første samtalerunde gennemføres den 18. juni. Hvis du går videre til anden samtalerunde, som ligger den 26. juni, skal du være forberedt på at skulle gennemføre en test ved rekrutteringsbureauet Mercuri Urval. Der vil desuden blive taget referencer efter anden samtalerunde.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330029979Phoenix-7a68447012019-05-23T14:03:10.067Stærk chef til udvikling af kultur- og fritidstilbud i Kultur V

Kan du drive og sætte retning for kultur-, idræt-, biblioteksområdet i fire bydele i rivende udvikling? Tør du tænke innovativt og udpege nye veje og løsninger for mødet mellem borger og kommune? Og evner du at lede og motivere en mangfoldig organisation med mange kerneområder og fagligheder?

Kultur V – hvem er vi?
Kultur V har ca. 80 medarbejdere, der varetager alle borgernære opgaver på kultur- og idrætsområdet i samspil med brugerne, kulturaktørerne, foreningslivet, lokaludvalg, skoler og dagtilbud i Valby, Vesterbro, Sydhavn og Vanløse. Bydelene er alle under kraftig udvikling bl.a. i form af områdefornyelse, nybyggerier (fx Carlsbergområdet og Grønttorvet) og et stigende antal tilflyttere.

I øjeblikket er der strategisk fokus på udviklingen af vores målrettede indsatser på biblioteksområdet i Kultur V, tilblivelsen af en ny tværgående biblioteksplan for alle Københavns Biblioteker, anlæg af nyt bibliotek i Valby, bedre samtænkning af biblioteks- og kulturhusdrift, omlægning af kulturtilbud til øget samskabelse med københavnerne, samt etablering af flere værkstedstilbud (fx Copenhagen Fablab i Valby og keramikværkstedet på Vesterbro). Herudover er der fokus på udvikling af værtskabet i alle vores institutioner med øget brug af selvbetjening og strategisk samarbejde med caféforpagterne i tilknytning til vores kultur- og idrætsanlæg.

Relationsstærk og strategisk tænkende lederprofil
Vi lægger vægt på dine evner til at indgå i et stærkt tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige chefer og direktionen i forhold til at udvikle og gennemføre Kultur- og Fritidspolitikken og skabe sammenhængskraft på tværs af forvaltningen.

Du har ikke kun ambitioner for videreudviklingen af Kultur V, men også for udviklingen af Kultur- og Fritidsforvaltningen i sin helhed. Eksempler på aktuelle tværgående dagsordener er arbejdet med kerneopgaven, servicekultur samt digital- og datadrevet ledelse.

Som person er du åben og lyttende og har fokus på at skabe gode relationer til interne samarbejdspartnere i kommunen såvel som eksterne samarbejdspartnere - herunder kultur- og idrætsforeninger, lokaludvalg, private partnerskaber og det frivillige foreningsliv.

Du har et godt menneskekendskab og kan motivere, sætte retning og få andre med dig. Du mister ikke troen på visionen og strategien, og du evner at se de store sammenhænge og kan bringe medarbejdernes forskellige fagligheder i spil, så der opstår frugtbare synergier.

Derudover forventer vi, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse samt lederuddannelse
  • er en stærk lederprofil og har dokumenteret ledelseserfaring
  • har erfaring med at lede opad i organisationen og med at lede gennem ledere
  • har gennemslagskraft og kan navigere sikkert i en flad, tillidsbaseret, politisk organisation med mange interessenter
  • kan vise resultater i forhold til udvikling og drift af en større organisation – gerne indenfor kultur-, idræt-, borgerservice eller biblioteksområdet
  • har erfaring med økonomistyring, gennemførelse af større projekter og processer samt udarbejdelse af investeringscases og beslutningsgrundlag til en politisk ledelse
  • kan skabe visioner og har fokus på nytænkning og erfaring med forandringsledelse
  • brænder for at arbejde med strategisk borgerinvolvering og har interesse for byudvikling
  • kan skabe en god og positiv kultur omkring dig, selvom tempoet er højt

Fakta
Kultur V har ca. 80 medarbejdere, som arbejder med udvikling og drift af Kultur V’s biblioteks-, idræts- og kulturtilbud, og de betjener således ca. 165.000 københavnere med en bred vifte af faciliteter og tilbud. Enheden har et årligt budget på ca. 78 mio. kr. herunder et kommercielt indtægtskrav på ca. 12 mio. kr.

Yderligere oplysninger
Lønnen fastsættes i forhold til kvalifikationer efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Lønrammen ligger i spændet 680.000-720.000 kr./år. Hertil kommer indplacering på cheflønsaftale samt pension på 20,17%. Stillingen ønskes besat den 1. august 2019.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Thomas Jakobsen på 2673 2327 eller HR-konsulent Mette Rasmussen på 2369 4424. Du kan læse mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen og Kultur- og Fritidspolitikken her: www.kk.dk/kff og www.kk.dk/artikel/kultur-og-fritidspolitik.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 10. juni 2019.
Første samtalerunde gennemføres den 18. juni. Hvis du går videre til anden samtalerunde, som ligger den 26. juni, skal du være forberedt på at skulle gennemføre en test ved rekrutteringsbureauet Mercuri Urval. Der vil desuden blive taget referencer efter anden samtalerunde.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.

2019-06-11T00:53:13 Kan du drive og sætte retning for kultur-, idræt-, biblioteksområdet i fire bydele i rivende udvikling? Tør du tænke innovativt og udpege nye veje og løsninger for mødet mellem borger og kommune? Og evner du at lede og motivere en mangfoldig organisation med mange kerneområder og fagligheder? Kultur V hvem er vi? Kultur V har ca. 80 medarbejdere, der varetager alle borgernære opgaver på kultur- og idrætsområdet i samspil med brugerne, kulturaktørerne, foreningslivet, lokaludvalg, skoler og dagtilbud i Valby, Vesterbro, Sydhavn og Vanløse. Bydelene er alle under kraftig udvikling bl.a. i form af områdefornyelse, nybyggerier (fx Carlsbergområdet og Grønttorvet) og et stigende antal tilflyttere. I øjeblikket er der strategisk fokus på udviklingen af vores målrettede indsatser på biblioteksområdet i Kultur V, tilblivelsen af en ny tværgående biblioteksplan for alle Københavns Biblioteker, anlæg af nyt bibliotek i Valby, bedre samtænkning af biblioteks- og kulturhusdrift, omlægning af kulturtilbud til øget samskabelse med københavnerne, samt etablering af flere værkstedstilbud (fx Copenhagen Fablab i Valby og keramikværkstedet på Vesterbro). Herudover er der fokus på udvikling af værtskabet i alle vores institutioner med øget brug af selvbetjening og strategisk samarbejde med caféforpagterne i tilknytning til vores kultur- og idrætsanlæg. Relationsstærk og strategisk tænkende lederprofil Vi lægger vægt på dine evner til at indgå i et stærkt tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige chefer og direktionen i forhold til at udvikle og gennemføre Kultur- og Fritidspolitikken og skabe sammenhængskraft på tværs af forvaltningen. Du har ikke kun ambitioner for videreudviklingen af Kultur V, men også for udviklingen af Kultur- og Fritidsforvaltningen i sin helhed. Eksempler på aktuelle tværgående dagsordener er arbejdet med kerneopgaven, servicekultur samt digital- og datadrevet ledelse. Som person er du åben og lyttende og har fokus på at skabe gode relationer til interne samarbejdspartnere i kommunen såvel som eksterne samarbejdspartnere - herunder kultur- og idrætsforeninger, lokaludvalg, private partnerskaber og det frivillige foreningsliv. Du har et godt menneskekendskab og kan motivere, sætte retning og få andre med dig. Du mister ikke troen på visionen og strategien, og du evner at se de store sammenhænge og kan bringe medarbejdernes forskellige fagligheder i spil, så der opstår frugtbare synergier. Derudover forventer vi, at du har en relevant akademisk uddannelse samt lederuddannelse er en stærk lederprofil og har dokumenteret ledelseserfaring har erfaring med at lede opad i organisationen og med at lede gennem ledere har gennemslagskraft og kan navigere sikkert i en flad, tillidsbaseret, politisk organisation med mange interessenter kan vise resultater i forhold til udvikling og drift af en større organisation gerne indenfor kultur-, idræt-, borgerservice eller biblioteksområdet har erfaring med økonomistyring, gennemførelse af større projekter og processer samt udarbejdelse af investeringscases og beslutningsgrundlag til en politisk ledelse kan skabe visioner og har fokus på nytænkning og erfaring med forandringsledelse brænder for at arbejde med strategisk borgerinvolvering og har interesse for byudvikling kan skabe en god og positiv kultur omkring dig, selvom tempoet er højt Fakta Kultur V har ca. 80 medarbejdere, som arbejder med udvikling og drift af Kultur V s biblioteks-, idræts- og kulturtilbud, og de betjener således ca. 165.000 københavnere med en bred vifte af faciliteter og tilbud. Enheden har et årligt budget på ca. 78 mio. kr. herunder et kommercielt indtægtskrav på ca. 12 mio. kr. Yderligere oplysninger Lønnen fastsættes i forhold til kvalifikationer efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Lønrammen ligger i spændet 680.000-720.000 kr. år. Hertil kommer indplacering på cheflønsaftale samt pension på 20,17 . Stillingen ønskes besat den 1. august 2019. Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Thomas Jakobsen på 2673 2327 eller HR-konsulent Mette Rasmussen på 2369 4424. Du kan læse mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen og Kultur- og Fritidspolitikken her: www.kk.dk kff og www.kk.dk artikel kultur-og-fritidspolitik. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 10. juni 2019. Første samtalerunde gennemføres den 18. juni. Hvis du går videre til anden samtalerunde, som ligger den 26. juni, skal du være forberedt på at skulle gennemføre en test ved rekrutteringsbureauet Mercuri Urval. Der vil desuden blive taget referencer efter anden samtalerunde. Kultur- og Fritidsforvaltningen I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.10Phoenix7a684470101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-10T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158551&DepartmentId=19022&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3532874Kultur V11Valgårdsvej 42500ValbyDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent766067KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15855100023-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7a684470https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=7a684470https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7a684470&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=7a684470&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgStærk chef til udvikling af kultur- og fritidstilbud i Kultur V12007991Dansk3Læse/ tale123208Chef6Ledelse361854608mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330137841Erfaren og engageret enhedschef til Almene Boliger i Byens UdviklingBasic Vil du være med til at sikre en socialt bæredygtig byudvikling i København? Og vil du være chef for en enhed med 30 dygtige og engagerede medarbejdere? I Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger vi en ambitiøs, kompetent og dedikeret enhedschef til enheden Almene Boliger, som er en del af serviceområdet Byens Udvikling. Der er et stort pres på boligmarkedet i København og derfor et stort politisk fokus på at sikre flere billige boliger, så alle har mulighed for at bo i byen. Udviklingen af både nye og eksisterende almene boliger er det primære værktøj til at skabe en socialt bæredygtig byudvikling. Enhedschef for Almene Boliger: opgaver og forventninger Kerneopgaverne i enheden omfatter nybyggeri og renovering af almene boliger, tilsyn med de almene boligorganisationer, strategisk udvikling af udsatte byområder og politikudvikling på tværs af området. Som enhedschef i Almene Boliger skal du stå i spidsen for at skabe gode almene boliger af høj kvalitet til rimelige huslejer. Du skal sikre styring af komplicerede processer og en omfattende opgaveportefølje og økonomi. Der er p.t. over 3.600 nye almene boliger på vej fordelt på familieboliger, ungdomsboliger og ældreboliger. Endnu flere nybyggerier vil komme til i de kommende år, da Københavns Kommune kræver minimum 25 almene boliger, når der planlægges nye boliger i kommunen. Nye boliger er kun en del af løsningen. Hver femte bolig i København er almen, og mange gennemgår i disse år omfattende renoveringer, som skal sikre tidssvarende og sunde boliger. Der renoveres i de næste år mere end 6.900 boliger i kommunen. Også her er der en central styringsopgave i at sikre kvalitet og en holdbar økonomi i sagerne. Københavns Kommune er ambitiøs i udviklingen af de udsatte byområder i kommunen. Under rammen Politik for Udsatte Byområder løfter enheden vigtige opgaver herunder de strategiske udviklingsplaner for Tingbjerg og Mjølnerparken, de øvrige udpegede ghettoområder og det boligsociale område. Det er et kompliceret område med stort politisk fokus, som kræver strategisk sans og politisk tæft. Du vil være ansvarlig for det kommunale tilsyn med de almene boligorganisationer, der spænder fra et overordnet økonomisk tilsyn til et tilsyn med almene ejendommes renoveringer og overholdelse af de beboerdemokratiske principper. Det kræver konstant udvikling at skabe nye muligheder for at opføre flere almene boliger, skabe rammer for nye boligformer mv. Derfor skal du som enhedschef sætte retningen for den løbende policy-udvikling. Dine opgaver vil desuden omfatte politisk betjening af teknik- og miljøborgmesteren, Teknik- og Miljøudvalget og Borgerrepræsentationen. Opgaverne løses i tæt samarbejde med resten af Teknik- og Miljøforvaltningen og de øvrige forvaltninger i Københavns Kommune. Motiverende leder med stort drive Du bliver personaleleder for 30 dedikerede medarbejdere med forskellige fagligheder inden for jura og administration, arkitektur, politikudvikling og strategisk byudvikling. Der er en programleder og en programkoordinator i kontoret med det faglige ansvar for hhv. nybyggeri og Udsat By. Som enhedschef i Almene Boliger skal du både skabe synlige resultater og et godt arbejdsmiljø, og du skal evne at sætte retning og rammer. Du kan prioritere, er løsningsorienteret, ser muligheder og handler. Du bidrager til at gøre arbejdspladsen attraktiv og effektiv med høj kvalitet og ordentlighed, der skaber tillid hos politikere og omverdenen i øvrigt. Du evner løbende at optimere sagsgangene i enheden og samarbejdet på tværs i serviceområdet og forvaltningen. Du prioriterer nærværende ledelse højt og bidrager til at skabe trivsel og motivation, har stor menneskeforståelse og arbejder for at skabe et udviklende og inspirerende arbejdsklima. Enhedschefen skal sammen med den øvrige ledelse kunne prioritere i opgaverne og sætte en klar retning. Du skal gennem sparring med medarbejderne sikre, at de nødvendige beslutninger bliver truffet, og at opgaverne bliver løst til tiden og på et tilfredsstillende fagligt niveau. Desuden deltager du aktivt i chefgruppen i Byens Udvikling og bidrager til serviceområdets samlede leverancer, herunder politikudvikling og udvikling af serviceområdet. Endeligt er du en dygtig diplomat og forhandler i den løbende dialog med kommunens øvrige forvaltninger og de mange eksterne interessenter, herunder de 27 almene boligorganisationer i København. Vi forventer, at du herudover har solid erfaring med personaleledelse og er nysgerrig i forhold til forskellige fagligheder og formår at bringe dem i spil har konkret erfaring med styring af en omfattende opgaveportefølje og økonomistyring har erfaring med at arbejde i et politisk miljø og gerne kendskab til den almene sektor har gennemslagskraft og gode forhandlingsevner og kommunikerer let og ubesværet med både interne og eksterne interessenter trives med et højt tempo og har overskud til et godt grin i en travl hverdag. Du møder dine omgivelser positivt, ligefremt og med en naturlig autoritet er udviklingsorienteret både i forhold til driftsopgaver og det tværgående samarbejde i serviceområdet. Vi tilbyder Et spændende og udviklende lederjob, hvor du sætter præg på fremtidens København. Det sker i et godt kollegialt miljø, hvor du også har stor mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt som leder. Du vil blive en del af et dygtigt og kollegialt fællesskab i chefgruppen, hvor vi prioriterer faglig og ledelsesmæssig udvikling højt. Byens Udvikling holder til i åbne omgivelser centralt placeret i Njalsgade. Løn- og ansættelsesvilkår Tiltrædelse 1. marts 2020. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til cheflønaftalen for Københavns Kommune og gældende overenskomst. Lønniveauet i stillingen er omkring 600.000 kr. ekskl. pension. Er du nysgerrig? Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vicedirektør Karsten Biering Nielsen på 2326 6230. Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 9. januar 2020 Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4.

Vil du være med til at sikre en socialt bæredygtig byudvikling i København? Og vil du være chef for en enhed med 30 dygtige og engagerede medarbejdere?

I Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger vi en ambitiøs, kompetent og dedikeret enhedschef til enheden Almene Boliger, som er en del af serviceområdet Byens Udvikling.

Der er et stort pres på boligmarkedet i København og derfor et stort politisk fokus på at sikre flere billige boliger, så alle har mulighed for at bo i byen. Udviklingen af både nye og eksisterende almene boliger er det primære værktøj til at skabe en socialt bæredygtig byudvikling.

Enhedschef for Almene Boliger: opgaver og forventninger
Kerneopgaverne i enheden omfatter nybyggeri og renovering af almene boliger, tilsyn med de almene boligorganisationer, strategisk udvikling af udsatte byområder og politikudvikling på tværs af området.

Som enhedschef i Almene Boliger skal du stå i spidsen for at skabe gode almene boliger af høj kvalitet til rimelige huslejer. Du skal sikre styring af komplicerede processer og en omfattende opgaveportefølje og økonomi. Der er p.t. over 3.600 nye almene boliger på vej fordelt på familieboliger, ungdomsboliger og ældreboliger. Endnu flere nybyggerier vil komme til i de kommende år, da Københavns Kommune kræver minimum 25 % almene boliger, når der planlægges nye boliger i kommunen.  

Nye boliger er kun en del af løsningen. Hver femte bolig i København er almen, og mange gennemgår i disse år omfattende renoveringer, som skal sikre tidssvarende og sunde boliger. Der renoveres i de næste år mere end 6.900 boliger i kommunen. Også her er der en central styringsopgave i at sikre kvalitet og en holdbar økonomi i sagerne.

Københavns Kommune er ambitiøs i udviklingen af de udsatte byområder i kommunen. Under rammen ”Politik for Udsatte Byområder” løfter enheden vigtige opgaver; herunder de strategiske udviklingsplaner for Tingbjerg og Mjølnerparken, de øvrige udpegede ghettoområder og det boligsociale område.
Det er et kompliceret område med stort politisk fokus, som kræver strategisk sans og politisk tæft.

Du vil være ansvarlig for det kommunale tilsyn med de almene boligorganisationer, der spænder fra et overordnet økonomisk tilsyn til et tilsyn med almene ejendommes renoveringer og overholdelse af de beboerdemokratiske principper.

Det kræver konstant udvikling at skabe nye muligheder for at opføre flere almene boliger, skabe rammer for nye boligformer mv. Derfor skal du som enhedschef sætte retningen for den løbende policy-udvikling.

Dine opgaver vil desuden omfatte politisk betjening af teknik- og miljøborgmesteren, Teknik- og Miljøudvalget og Borgerrepræsentationen. Opgaverne løses i tæt samarbejde med resten af Teknik- og Miljøforvaltningen og de øvrige forvaltninger i Københavns Kommune.

Motiverende leder med stort drive
Du bliver personaleleder for 30 dedikerede medarbejdere med forskellige fagligheder inden for jura og administration, arkitektur, politikudvikling og strategisk byudvikling. Der er en programleder og en programkoordinator i kontoret med det faglige ansvar for hhv. nybyggeri og Udsat By.

Som enhedschef i Almene Boliger skal du både skabe synlige resultater og et godt arbejdsmiljø, og du skal evne at sætte retning og rammer. Du kan prioritere, er løsningsorienteret, ser muligheder og handler. Du bidrager til at gøre arbejdspladsen attraktiv og effektiv med høj kvalitet og ordentlighed, der skaber tillid hos politikere og omverdenen i øvrigt. Du evner løbende at optimere sagsgangene i enheden og samarbejdet på tværs i serviceområdet og forvaltningen.

Du prioriterer nærværende ledelse højt og bidrager til at skabe trivsel og motivation, har stor menneskeforståelse og arbejder for at skabe et udviklende og inspirerende arbejdsklima.

Enhedschefen skal sammen med den øvrige ledelse kunne prioritere i opgaverne og sætte en klar retning. Du skal gennem sparring med medarbejderne sikre, at de nødvendige beslutninger bliver truffet, og at opgaverne bliver løst til tiden og på et tilfredsstillende fagligt niveau. Desuden deltager du aktivt i chefgruppen i Byens Udvikling og bidrager til serviceområdets samlede leverancer, herunder politikudvikling og udvikling af serviceområdet. Endeligt er du en dygtig diplomat og forhandler i den løbende dialog med kommunens øvrige forvaltninger og de mange eksterne interessenter, herunder de 27 almene boligorganisationer i København.

Vi forventer, at du herudover

  • har solid erfaring med personaleledelse og er nysgerrig i forhold til forskellige fagligheder og formår at bringe dem i spil
  • har konkret erfaring med styring af en omfattende opgaveportefølje og økonomistyring
  • har erfaring med at arbejde i et politisk miljø og gerne kendskab til den almene sektor
  • har gennemslagskraft og gode forhandlingsevner og kommunikerer let og ubesværet med både interne og eksterne interessenter
  • trives med et højt tempo og har overskud til et godt grin i en travl hverdag. Du møder dine omgivelser positivt, ligefremt og med en naturlig autoritet
  • er udviklingsorienteret både i forhold til driftsopgaver og det tværgående samarbejde i serviceområdet.

Vi tilbyder
Et spændende og udviklende lederjob, hvor du sætter præg på fremtidens København. Det sker i et godt kollegialt miljø, hvor du også har stor mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt som leder. Du vil blive en del af et dygtigt og kollegialt fællesskab i chefgruppen, hvor vi prioriterer faglig og ledelsesmæssig udvikling højt.

Byens Udvikling holder til i åbne omgivelser centralt placeret i Njalsgade.

Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse 1. marts 2020.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til cheflønaftalen for Københavns Kommune og gældende overenskomst. Lønniveauet i stillingen er omkring 600.000 kr. ekskl. pension.

Er du nysgerrig?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vicedirektør Karsten Biering Nielsen på 2326 6230.

Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 9. januar 2020
Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngAlmene boligerKøbenhavn S2019-12-10T16:07:17.2202020-01-09T00:00:00
330127416Økonomichef søges til dansk datterselskab i stor international koncern i HvidovreProfile Beskrivelse Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og sparringspartner for den administrerende direktør. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af to medarbejdere, som står for virksomhedens daglige bogholderi. Din primære funktion vil være rettet imod tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men du vil også tage hånd om hands-on opgaver. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens direktør, samt have tæt kontakt til moderselskabet i Frankrig. Der vil kunne forekomme rejseaktivitet i meget begrænset omfang. Dine primære opgaver vil være: Arbejdsopgaver Ledelse af to regnskabsmedarbejdere Budgetter og budgetopfølgning Analyser Forecast Cash Flow og nøgletal Rapportering til moderselskab Forberedelse af årsregnskab til revisor Sparringspartner for direktør på forretningsudvikling Optimering af processer Ad hoc Om virksomheden Her er tale om en meget veletableret og solid salgsvirksomhed, der er en del af en større fransk koncern. Virksomheden er repræsenteret i mere end 80 lande og beskæftiger over 35.000 medarbejdere. Det danske selskab er hovedkontor for det skandinaviske marked og beskæftiger godt 30 medarbejdere, der arbejder i et meget uformelt og dynamisk miljø med fokus på en professionel behandling af kunderne. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring, frokostordning og medarbejderarrangementer. Personlige kompetencer Som person er du stabil og loyal. Du har en fleksibel tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at overskue mange problemstillinger samt øjne muligheder for at forbedre de processer, som økonomifunktionen arbejder efter. Herudover er du kvalitetsbevidst og sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet. Sidst, men ikke mindst, trives du i en funktion med mange alsidige arbejdsopgaver. IT-kompetencer Du er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer Uddannelse & erfaring Du har en HD-R eller Cand.merc. Herudover har du erfaring fra en lignende stilling i en international virksomhed. Sprog Engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren Billeschou Christiansen & Christina Nielsen Ansøgningsproces Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden. Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

Beskrivelse

Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og sparringspartner for den administrerende direktør. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af to medarbejdere, som står for virksomhedens daglige bogholderi. Din primære funktion vil være rettet imod tungere regnskabs- og økonomistyringsopgaver, men du vil også tage hånd om hands-on opgaver. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens direktør, samt have tæt kontakt til moderselskabet i Frankrig. Der vil kunne forekomme rejseaktivitet i meget begrænset omfang. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Ledelse af to regnskabsmedarbejdere
  • Budgetter og budgetopfølgning
  • Analyser
  • Forecast
  • Cash Flow og nøgletal
  • Rapportering til moderselskab
  • Forberedelse af årsregnskab til revisor
  • Sparringspartner for direktør på forretningsudvikling
  • Optimering af processer
  • Ad hoc

Om virksomheden

Her er tale om en meget veletableret og solid salgsvirksomhed, der er en del af en større fransk koncern. Virksomheden er repræsenteret i mere end 80 lande og beskæftiger over 35.000 medarbejdere. Det danske selskab er hovedkontor for det skandinaviske marked og beskæftiger godt 30 medarbejdere, der arbejder i et meget uformelt og dynamisk miljø med fokus på en professionel behandling af kunderne. Fra virksomhedens side tilbydes der gode personaleforhold med pensionsordning, sundhedsforsikring, frokostordning og medarbejderarrangementer.

Personlige kompetencer

Som person er du stabil og loyal. Du har en fleksibel tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at overskue mange problemstillinger samt øjne muligheder for at forbedre de processer, som økonomifunktionen arbejder efter. Herudover er du kvalitetsbevidst og sætter en ære i at levere dit arbejde til tiden og i høj kvalitet. Sidst, men ikke mindst, trives du i en funktion med mange alsidige arbejdsopgaver.

IT-kompetencer

Du er en erfaren bruger af et eller flere økonomisystemer

Uddannelse & erfaring

Du har en HD-R eller Cand.merc. Herudover har du erfaring fra en lignende stilling i en international virksomhed.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren Billeschou Christiansen & Christina Nielsen

Ansøgningsproces

Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.

ORS/Small/b7f3218c_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-11-20T01:00:08.6172020-01-04T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Erfaren og engageret enhedschef til Almene Boliger i Byens Udvikling

Almene boliger

København S
Vil du være med til at sikre en socialt bæredygtig byudvikling i København? Og vil du være chef for en enhed med 30 dygtige og engagerede medarbejdere? I Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger vi en ambitiøs, kompetent og dedikeret...
Indrykket:10. december 2019
Udløbsdato:9. januar 2020

Økonomichef søges til dansk datterselskab i stor international koncern i Hvidovre

Proselection

København K
Beskrivelse Som økonomichef bliver du det centrale omdrejningspunkt for virksomhedens økonomifunktion og sparringspartner for den administrerende direktør. Du vil få ansvaret for en regnskabsafdeling bestående af to medarbejdere, som står for virkso...
Indrykket:20. november 2019
Udløbsdato:4. januar 2020