Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Stærk kommunikatør til Børne- og Ungdomsforvaltningen

Hvordan deler man viden og erfaringer på tværs af 70 skoler med 40.000 skolebørn? Hvordan skriver og visualiserer man de bedste værktøjer, processer og ideer, så de får et liv i fremtidens københavnske skole til gavn for medarbejdere og elever? Hvis du kan hjælpe os med at udforske og svare på de spørgsmål, skal du sende os din ansøgning.

Vi er landets største forvaltning. Vi sørger for omsorg og dannelse til mere end 35.000 små københavnerbørn og 40.000 skolebørn – og vi har brug for en stærk kommunikatør til at hjælpe os med at dele viden og erfaringer mellem de mange dygtige medarbejdere og understøtte dialogen med hovedstadens børn og forældre.

Om stillingen
Stillingen er en toårig projektansættelse, og du får en særlig rolle i at understøtte den indsats, der allerede er i gang i de københavnske folkeskoler med at udvikle tilbud og muligheder for de ældste klassetrin. Din rolle som kommunikatør vil være at sikre formidling og vidensdeling af de gode ideer og eksempler mellem skoler, projekter, forældre og fagfolk.

Du skal mestre rollen som projektleder, redaktør, skribent og rådgiver. Du skal hjælpe os med at finde nye måder at dele og forankre viden i en stor, decentral organisation – ligesom vi skal forbedre og udfordre velkendte metoder som trykte hæfter og digitale værktøjer. Du vil samtidig indgå i den daglige drift i kommunikationsteamet og f.eks. hjælpe med indhold til intranet, web og SoMe, med kampagneideer og -eksekvering, og med driften af vores medarbejderrettede kanaler.

Du bliver del af et kommunikationsteam på fem faste medarbejdere, en studentermedhjælper og kommunikationschefen. Kommunikationsteamet løser mange forskellige opgaver, bl.a. rådgivning af direktion og ledere i forvaltningen, tilrettelæggelse af intern og ekstern forandringskommunikation, borgerrettet digital kommunikation, udvikling og drift af interne kommunikationskanaler, kampagner og krisekommunikation. Teamet samarbejder desuden tæt med forvaltningens presseteam og har berøringsflader i store dele af organisationen.

Som kommunikationskonsulent i Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) bliver du en del af Ledelsessekretariatet, der har det samlede ansvar for at betjene borgmester, politisk udvalg og direktion. Sekretariatet består af 30 dygtige og dedikerede medarbejdere, der fungerer som bindeled mellem topledelsen, forvaltningen og de mange skoler og institutioner.

Om dig

  • Du har en relevant videregående uddannelse og en bred kommunikationsfaglig profil.
  • Du kan omsætte faglige mål til konkrete produkter i samarbejde med forvaltningens fagfolk og samtidig lægge planen for, hvordan produkterne får et liv og skaber værdi på skolerne.
  • Du er velskrivende og gør en dyd ud af at levere indhold og løsninger af høj kvalitet.
  • Du kan drive dine egne projekter og lægger vægt på et respektfuldt og konstruktivt samarbejde med ledere og kollegaer.
  • Du er ambitiøs og initiativrig omkring dit arbejde. Du arbejder grundigt og struktureret, men glemmer ikke at tænke nyt og udfordre vanerne.
  • Du kan navigere i en kompleks organisation, hvor der er mange dagsordner og fagligheder i spil.

Om forvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen driver og udvikler dagtilbud, skoler, fritids- og specialtilbud.
Med små 20.000 ansatte er vi Danmarks største forvaltning.

I Børne- og Ungdomsforvaltningen arbejder vi for, at alle københavnske børn og unge får de bedst
mulige kort på hånden. Vi skaber rammer og grundlag for, at børnene trives, kan indgå i fællesskab
med andre og lærer så meget, de kan. Kommunikation er et vigtigt led i arbejdet med at nå vores
mål.

Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen på www.kk.dk/buf.

Din ansøgning
I ansøgningen vil vi gerne høre om dine relevante erfaringer og mest succesfulde projekter, men også om dine tanker om og visioner for god skriftlig kommunikation og vidensdeling mellem fagfolk, forældre – og ikke mindst børn.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en toårig projektansættelse med forventet tiltrædelse senest 1. april 2020.
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.

Ansættelsesstedet er Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen. Du får
arbejdsplads dels i Hans Nansens Gård, Gyldenløvesgade, hvor forvaltningen er placeret, og dels
på Københavns Rådhus, hvor borgmester og direktion sidder.

Yderligere oplysninger
Du kan få mere at vide om stillingen ved at ringe til kommunikationschef Michael Kreutzfeldt på
4047 5507.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 17. februar 2020
Ansættelsessamtaler finder sted i uge 8 og 9.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.