Gem job

Stærk profil til økonomi- og driftsstyring i Ledelsessekretariat Person

Er du detaljeorienteret og har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer? Trives du med at have det store overblik samtidig med at have ansvaret for drift og overholdelse af deadlines? Og motiveres du samtidig af at arbejde i en organisation i forandring, så er det netop dig vi søger til jobbet i Ledelsessekretariat Person i Skattestyrelsen, Ribe.

Styring, controlling og afrapportering af fagområdets økonomi og drift
I Ledelsessekretariatet Person søger vi en dygtig kollega, der bliver en del af sekretariatets styringsteam. Du bliver dén kapacitet der skal bistå kontorchefen med styring, opfølgning og afrapportering af fagområdets økonomi og drift. Samtidig skal du sikre, at kontoret overholder deadlines og leverer ledelsesbetjening af høj kvalitet til fagdirektøren og dennes ledergruppe. Dine opgaver vil omfatte: henholdsvis økonomi- og driftsstyring, hvor du vil bidrage til at kvalitetssikre form og indhold af budgetter, driftsresultater, oplæg og skriftlige produkter fra hele fagområdet, andre fagområder og styrelser i Skatteforvaltningen. Du vil i den forbindelse få mulighed for at samarbejde med en bred vifte af interessenter både i og uden for organisationen.

Dine øvrige opgaver vil være:

  • Vedligeholdelse og eventuelt optimering af diverse produktions- og risikooversigter, herunder styringstavler samt understøtte sammenfatning af månedlige opfølgninger til ledelsen
  • Udarbejde og systematisere præsentationer
  • Analyser, opfølgningsaktiviteter og bidrag til sager til direktionen, departementet og Folketinget
  • Bidrage til at udvikle og effektivisere styrelsens koncepter og principper for økonomi- og driftsstyring i samarbejde med centrale funktioner i Skattestyrelsen.
Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne på kandidatniveau, som fx cand.merc., cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Du har gerne erfaring fra en lignende stilling, og erfaring fra fx et departement eller en statslig styrelse.

For at blive en succes i stillingen, er du både talstærk og har en analytisk tilgang til økonomiske problemstillinger. Du er i stand til at formulere dig på et strategisk niveau og sikre høj kvalitet i din opgaveløsning. Det er vigtigt, at du trives i en hverdag, som ofte byder på uforudsete opgaver med korte deadlines. Samtidig har vi en stor berøringsflade, som gør det essentielt at du kan prioritere og holde fokus på den enkelt sag – henunder også trives med selv at være den opsøgende part.

Du vil komme til at indgå i en fagligt stærk gruppe af medarbejdere, der brænder for at understøtte gode beslutningsprocesser, sikre god opfølgning samt at skabe gode og positive relationer - både internt og eksternt.

Ledelsessekretariatet i Person
Ledelsessekretariatet i Person understøtter fagledelsen, og håndterer udover økonomi- og driftsstyring opgaver der relaterer sig til ministerbetjening, projektarbejde, HR-understøttende opgaver samt sekretariatsbetjening. Kontoret har p.t. 14 medarbejdere og ledes af en kontorchef. Ledelsessekretariatet er en del af afdelingen Personprocesser, som ledes af en underdirektør.

Vores arbejdsdag er præget af et højt tempo med mange samarbejdspartnere både i fagområdet, på tværs af hele Skatteforvaltningen og eksternt. Vi samarbejder om opgaverne og har en uformel omgangstone.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Ansøgning og kontakt
Passer profilen på dig, og har du lyst til at udvide din arbejdsmæssige erfaring, så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt og senest 20. maj 2022, via nedenstående link ”Søg jobbet”.

Har du spørgsmål til jobbet, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Nielsen på telefon 7237 5066.

Vi afholder løbende første og anden samtaler. I forbindelse med en evt. anden samtale, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personlighedsanalyse og en logisk analyse.

Forventet tiltrædelse 1. juli 2022 eller efter aftale.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

?Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

?Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

AC-konsulent til forskerstøtte i Psykiatrien i Reg...

Administrationen

Vejle
Vil du være med til at understøtte forskning til gavn for mennesker med psykiske lidelser? Psykiatrien i Region Syddanmark anser forskning som en del af kerneopgaven for sygehuset - sammen med udredning, behandling og uddannelse. Ambitionen er at v...
29. april 2022

Procesansvarlig til Skatteforvaltningens eksterne ...

Skatteforvaltningen, Ribe

Ribe
Antallet af brugere på Skatteforvaltningens fælles Kommunikationsplatform stiger, og vi har brug for dine kompetencer til at sikre drift og udvikling af en af Danmarks største kontaktcenterløsninger. Skat er ikke enkelt – men vores mål er, at det ska...
3. maj 2022

Akademisk medarbejder med flair for data, Excel og...

Energiadministration

Esbjerg
Vil du være med til at kvalitetssikre udbetalingen af over 7 mia. kr. årligt i støtte til produktion af vedvarende energi og arbejde for Danmarks grønne omstilling? Har du flair for data, Excel og kvalitetssikring? Så har vi et spændende og udfordren...
9. maj 2022

Stærk profil til økonomi- og driftsstyring i Ledelsessekretariat Person

Er du detaljeorienteret og har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer? Trives du med at have det store overblik samtidig med at have ansvaret for drift og overholdelse af deadlines? Og motiveres du samtidig af at arbejde i en organisation i forandring, så er det netop dig vi søger til jobbet i Ledelsessekretariat Person i Skattestyrelsen, Ribe.

Styring, controlling og afrapportering af fagområdets økonomi og drift
I Ledelsessekretariatet Person søger vi en dygtig kollega, der bliver en del af sekretariatets styringsteam. Du bliver dén kapacitet der skal bistå kontorchefen med styring, opfølgning og afrapportering af fagområdets økonomi og drift. Samtidig skal du sikre, at kontoret overholder deadlines og leverer ledelsesbetjening af høj kvalitet til fagdirektøren og dennes ledergruppe. Dine opgaver vil omfatte: henholdsvis økonomi- og driftsstyring, hvor du vil bidrage til at kvalitetssikre form og indhold af budgetter, driftsresultater, oplæg og skriftlige produkter fra hele fagområdet, andre fagområder og styrelser i Skatteforvaltningen. Du vil i den forbindelse få mulighed for at samarbejde med en bred vifte af interessenter både i og uden for organisationen.

Dine øvrige opgaver vil være:

  • Vedligeholdelse og eventuelt optimering af diverse produktions- og risikooversigter, herunder styringstavler samt understøtte sammenfatning af månedlige opfølgninger til ledelsen
  • Udarbejde og systematisere præsentationer
  • Analyser, opfølgningsaktiviteter og bidrag til sager til direktionen, departementet og Folketinget
  • Bidrage til at udvikle og effektivisere styrelsens koncepter og principper for økonomi- og driftsstyring i samarbejde med centrale funktioner i Skattestyrelsen.
Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne på kandidatniveau, som fx cand.merc., cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Du har gerne erfaring fra en lignende stilling, og erfaring fra fx et departement eller en statslig styrelse.

For at blive en succes i stillingen, er du både talstærk og har en analytisk tilgang til økonomiske problemstillinger. Du er i stand til at formulere dig på et strategisk niveau og sikre høj kvalitet i din opgaveløsning. Det er vigtigt, at du trives i en hverdag, som ofte byder på uforudsete opgaver med korte deadlines. Samtidig har vi en stor berøringsflade, som gør det essentielt at du kan prioritere og holde fokus på den enkelt sag – henunder også trives med selv at være den opsøgende part.

Du vil komme til at indgå i en fagligt stærk gruppe af medarbejdere, der brænder for at understøtte gode beslutningsprocesser, sikre god opfølgning samt at skabe gode og positive relationer - både internt og eksternt.

Ledelsessekretariatet i Person
Ledelsessekretariatet i Person understøtter fagledelsen, og håndterer udover økonomi- og driftsstyring opgaver der relaterer sig til ministerbetjening, projektarbejde, HR-understøttende opgaver samt sekretariatsbetjening. Kontoret har p.t. 14 medarbejdere og ledes af en kontorchef. Ledelsessekretariatet er en del af afdelingen Personprocesser, som ledes af en underdirektør.

Vores arbejdsdag er præget af et højt tempo med mange samarbejdspartnere både i fagområdet, på tværs af hele Skatteforvaltningen og eksternt. Vi samarbejder om opgaverne og har en uformel omgangstone.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Ansøgning og kontakt
Passer profilen på dig, og har du lyst til at udvide din arbejdsmæssige erfaring, så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt og senest 20. maj 2022, via nedenstående link ”Søg jobbet”.

Har du spørgsmål til jobbet, så er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Nielsen på telefon 7237 5066.

Vi afholder løbende første og anden samtaler. I forbindelse med en evt. anden samtale, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personlighedsanalyse og en logisk analyse.

Forventet tiltrædelse 1. juli 2022 eller efter aftale.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

?Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

?Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

AC-konsulent til forskerstøtte i Psykiatrien i Reg...

Administrationen

Vejle
Vil du være med til at understøtte forskning til gavn for mennesker med psykiske lidelser? Psykiatrien i Region Syddanmark anser forskning som en del af kerneopgaven for sygehuset - sammen med udredning, behandling og uddannelse. Ambitionen er at v...
29. april 2022

Procesansvarlig til Skatteforvaltningens eksterne ...

Skatteforvaltningen, Ribe

Ribe
Antallet af brugere på Skatteforvaltningens fælles Kommunikationsplatform stiger, og vi har brug for dine kompetencer til at sikre drift og udvikling af en af Danmarks største kontaktcenterløsninger. Skat er ikke enkelt – men vores mål er, at det ska...
3. maj 2022

Akademisk medarbejder med flair for data, Excel og...

Energiadministration

Esbjerg
Vil du være med til at kvalitetssikre udbetalingen af over 7 mia. kr. årligt i støtte til produktion af vedvarende energi og arbejde for Danmarks grønne omstilling? Har du flair for data, Excel og kvalitetssikring? Så har vi et spændende og udfordren...
9. maj 2022