Start din karriere som kontorelev i Vurderingsstyrelsen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor vi tilpasser ansvar og udfordringer til dine behov og på den måde sikrer, at du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation.

Vi søger elever til Haderslev, Herning, Roskilde og Aalborg.

Er du klar til spændende udfordringer?
Som elev i Vurderingsstyrelsen specialiserer du din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Vurderingsstyrelsens opgaver. Vurderingsstyrelsens primære opgave er at vurdere alle landets grunde og ejendomme og sikre, at der sker korrekt beskatning.

Eksempler på opgaver kunne være:

  • sagsbehandling i vores nye E&G system, hvor vi løser forskellige opgaver for at sikre, at vi har det korrekte datagrundlag for vurderingen
  • skønsmæssig vurdering af atypiske ejendomme
  • behandling af indsigelser over udsendte deklarationsmeddelelser
  • behandling af klager over udsendte vurderingsmeddelelser
  • kommunikation med borgere og samarbejdspartnere både telefonisk og skriftligt.
Arbejdet byder på en udfordrende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed, både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten eller vores deadlines, hvilket betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi sørger for at tilrettelægge din uddannelse, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder.

Du kan derfor se frem til nye og spændende udfordringer gennem hele uddannelsesforløbet.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt, og du går engageret ind i løsningen af en opgave. Du er glad for sparring med kolleger og forsøger at opsøge den nødvendige viden for at kunne løse opgaven bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du kan balancere både effektivitet og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du kan formulere dig både skriftligt og mundtligt, og at du har en god talmæssig forståelse.

Vi tilbyder

  • en afvekslende og udfordrende hverdag med egne og alsidige opgaver
  • mulighed for specialisering i det vurderingsfaglige områder samtidig med, at du tager din uddannelse
  • et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel samt en uformel omgangstone
  • et fagligt stærkt videndelingsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer
  • en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til dit privatliv
  • et job med mange kontaktflader i en stor forvaltning
  • muligheden for at medvirke til at løse en stor og vigtig samfundsopgave, ved at sikre at der opkræves korrekte skatter hos borgere.
Samtidig får du en oplæringsansvarlig kollega og et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen, hvor du også har mulighed for at indgå i et netværk med over 100 andre kontorelever.

Adgangskrav
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUD/EUS-grundforløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev her.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 16. maj 2022. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, uddannelsen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige i Vurderingsstyrelsen Astrid Fandrup på telefon 72 37 15 27 eller på mail af@vurdst.dk eller den rekrutteringsansvarlige Malene Bro på mail Malene.Bro@adst.dk.

Hvis du vil vide mere om, hvad vi lægger vægt på i ansøgningen, kan du læse nærmere her.

Vi vil evt. gøre brug af en mindre personligheds- og logiktest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Ansættelse er pr. 1. september 2022. Arbejdsstedet vil være på en af nedenstående adresser:

  • Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev
  • Brændgårdvej 10, 7400 Herning
  • Ny Østergade 7-9, 4000 Roskilde
  • Vestre Havnepromenade 5, 9000 Aalborg
Du vælger adresse i forbindelse med ansøgningen.

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Start din karriere som kontorelev i Vurderingsstyrelsen

Som elev hos os får du en lærerig elevtid, hvor vi tilpasser ansvar og udfordringer til dine behov og på den måde sikrer, at du udvikler dine faglige, personlige og sociale kompetencer og får omsat din teoretiske viden til praksis i en moderne offentlig organisation.

Vi søger elever til Haderslev, Herning, Roskilde og Aalborg.

Er du klar til spændende udfordringer?
Som elev i Vurderingsstyrelsen specialiserer du din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til Vurderingsstyrelsens opgaver. Vurderingsstyrelsens primære opgave er at vurdere alle landets grunde og ejendomme og sikre, at der sker korrekt beskatning.

Eksempler på opgaver kunne være:

  • sagsbehandling i vores nye E&G system, hvor vi løser forskellige opgaver for at sikre, at vi har det korrekte datagrundlag for vurderingen
  • skønsmæssig vurdering af atypiske ejendomme
  • behandling af indsigelser over udsendte deklarationsmeddelelser
  • behandling af klager over udsendte vurderingsmeddelelser
  • kommunikation med borgere og samarbejdspartnere både telefonisk og skriftligt.
Arbejdet byder på en udfordrende hverdag med opgaver, der har stor bevågenhed, både fra befolkningen og fra politisk side. Vi går derfor ikke på kompromis med kvaliteten eller vores deadlines, hvilket betyder, at du skal være omstillingsparat, når opgaverne kræver det.

Som elev i offentlig administration skal du igennem nogle specifikke fagområder såsom sagsbehandling, administration, økonomi og kommunikation. Vi sørger for at tilrettelægge din uddannelse, så du får et bredt kendskab til organisationens faglige områder.

Du kan derfor se frem til nye og spændende udfordringer gennem hele uddannelsesforløbet.

Personlige og faglige kvalifikationer
Du er nysgerrig og vil gerne lære nyt, og du går engageret ind i løsningen af en opgave. Du er glad for sparring med kolleger og forsøger at opsøge den nødvendige viden for at kunne løse opgaven bedst muligt.

Herudover skal du kunne trives med opgaver, der kræver, at du kan balancere både effektivitet og kvalitet. Ligeledes er det vigtigt, at du kan formulere dig både skriftligt og mundtligt, og at du har en god talmæssig forståelse.

Vi tilbyder

  • en afvekslende og udfordrende hverdag med egne og alsidige opgaver
  • mulighed for specialisering i det vurderingsfaglige områder samtidig med, at du tager din uddannelse
  • et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel samt en uformel omgangstone
  • et fagligt stærkt videndelingsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer
  • en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til dit privatliv
  • et job med mange kontaktflader i en stor forvaltning
  • muligheden for at medvirke til at løse en stor og vigtig samfundsopgave, ved at sikre at der opkræves korrekte skatter hos borgere.
Samtidig får du en oplæringsansvarlig kollega og et fagligt stærkt og socialt netværk på tværs af Skatteforvaltningen, hvor du også har mulighed for at indgå i et netværk med over 100 andre kontorelever.

Adgangskrav
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUD/EUS-grundforløb.

Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, bedes denne vedlagt din ansøgning.

Du kan læse mere om Vurderingsstyrelsen, og hvordan det er at være elev her.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 16. maj 2022. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, uddannelsen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte den elevansvarlige i Vurderingsstyrelsen Astrid Fandrup på telefon 72 37 15 27 eller på mail af@vurdst.dk eller den rekrutteringsansvarlige Malene Bro på mail Malene.Bro@adst.dk.

Hvis du vil vide mere om, hvad vi lægger vægt på i ansøgningen, kan du læse nærmere her.

Vi vil evt. gøre brug af en mindre personligheds- og logiktest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst for kontorelever i staten.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Ansættelse er pr. 1. september 2022. Arbejdsstedet vil være på en af nedenstående adresser:

  • Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev
  • Brændgårdvej 10, 7400 Herning
  • Ny Østergade 7-9, 4000 Roskilde
  • Vestre Havnepromenade 5, 9000 Aalborg
Du vælger adresse i forbindelse med ansøgningen.

Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.