Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Statens It i Ballerup søger it-arkitekt (genopslag)

Er du tekniker med potentiale for at udvikle dig til it-arkitekt eller er du allerede it-arkitekt? Har du forståelse for udvikling og drift, og har du lyst til at arbejde med at omsætte forretningsmæssige krav til it-understøttelse i dialog med kunder og leverandører?
Om stillingen
Som it-arkitekt skal du på professionel og analytisk vis og i dialog med kunder og leverandører omsætte forretningsmæssige krav og løsningsforslag til konkrete implementeringsklare løsninger. Som sparringspartner for it-projektledere og kunder skal du anvende dit samlede tekniske overblik til at sikre, at løsninger etableres i overensstemmelse med kundens behov, Statens It’s standarder og ”best practices”. Som it-arkitekt er det også dig, der som en af de første har viden om, hvor kunden bevæger sig hen på it-området for på denne baggrund dels at kunne identificere behov for tilpasning af Statens It’s servicekatalog og dels identificere allerede eksisterende løsninger over for kunden.

Du vil indgå i et stærkt fagligt samarbejde med andre arkitekter og kravstillende projektledere. Tilsammen betjener I en række specifikke ministerier med tilhørende institutioner.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området, på tværs af statens mange institutioner. Du får mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling i forhold til at kunne udfylde en rolle som IT arkitekt, og vi hjælpe dig i den retning ved at give dig jobmæssige udfordringer, der vil udvikle dine kompetencer.

Om dig
Du har en relevant videregående it-uddannelse eller har erhvervserfaring kombineret med relevant kompetencegivende efteruddannelse. Du behøver ikke at have været i rollen som it-arkitekt før, men du har driftserfaring og ønsker at prøve kræfter med design og rådgivningsrollen.

Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du bl.a.
• arbejder analytisk og se afhængigheder – både i detaljerne og i større sammenhænge
• er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt, der kan dokumentere krav og design af løsninger
og formidle komplekse problemstillinger til målgrupper - både med og uden it-mæssige
forudsætninger
• har en bred it-teknisk indsigt om infrastruktur, med forståelse for både udvikling og drift af
løsninger
• er struktureret og kan bevare overblikket – også under pres
• er engageret, serviceminded og trives med at have direkte kundekontakt
• er en selvstændigt arbejdende teamplayer, positivt indstillet med godt humør og har en konstruktiv
tilgang til opgaver og samarbejdspartnere både internt og eksternt.

Om os
Statens It drifter systemer for over 19.000 brugere i 12 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services samt deres fagsystemer. Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at danne en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere løsninger. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET-graden HEMMELIGT under din ansættelse i Statens It.

Ansøgning
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutterings-system - Tryk på knappen ’Søg her’. Indsend senest torsdag 19. september 2019.

Yderligere information
Har du brug for yderligere oplysning om stilling, er du velkommen til at kontakte it-driftspartner Frederik Bærentsen tlf. 7231 1418 eller it- driftspartner Jesper Jensen tlf. 7231 1501.

























Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330085152Phoenix-0e24229412019-09-05T00:00:00Statens It i Ballerup søger it-arkitekt (genopslag)Er du tekniker med potentiale for at udvikle dig til it-arkitekt eller er du allerede it-arkitekt? Har du forståelse for udvikling og drift, og har du lyst til at arbejde med at omsætte forretningsmæssige krav til it-understøttelse i dialog med kunder og leverandører?
Om stillingen
Som it-arkitekt skal du på professionel og analytisk vis og i dialog med kunder og leverandører omsætte forretningsmæssige krav og løsningsforslag til konkrete implementeringsklare løsninger. Som sparringspartner for it-projektledere og kunder skal du anvende dit samlede tekniske overblik til at sikre, at løsninger etableres i overensstemmelse med kundens behov, Statens It’s standarder og ”best practices”. Som it-arkitekt er det også dig, der som en af de første har viden om, hvor kunden bevæger sig hen på it-området for på denne baggrund dels at kunne identificere behov for tilpasning af Statens It’s servicekatalog og dels identificere allerede eksisterende løsninger over for kunden.

Du vil indgå i et stærkt fagligt samarbejde med andre arkitekter og kravstillende projektledere. Tilsammen betjener I en række specifikke ministerier med tilhørende institutioner.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området, på tværs af statens mange institutioner. Du får mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling i forhold til at kunne udfylde en rolle som IT arkitekt, og vi hjælpe dig i den retning ved at give dig jobmæssige udfordringer, der vil udvikle dine kompetencer.

Om dig
Du har en relevant videregående it-uddannelse eller har erhvervserfaring kombineret med relevant kompetencegivende efteruddannelse. Du behøver ikke at have været i rollen som it-arkitekt før, men du har driftserfaring og ønsker at prøve kræfter med design og rådgivningsrollen.

Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du bl.a.
• arbejder analytisk og se afhængigheder – både i detaljerne og i større sammenhænge
• er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt, der kan dokumentere krav og design af løsninger
og formidle komplekse problemstillinger til målgrupper - både med og uden it-mæssige
forudsætninger
• har en bred it-teknisk indsigt om infrastruktur, med forståelse for både udvikling og drift af
løsninger
• er struktureret og kan bevare overblikket – også under pres
• er engageret, serviceminded og trives med at have direkte kundekontakt
• er en selvstændigt arbejdende teamplayer, positivt indstillet med godt humør og har en konstruktiv
tilgang til opgaver og samarbejdspartnere både internt og eksternt.

Om os
Statens It drifter systemer for over 19.000 brugere i 12 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services samt deres fagsystemer. Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at danne en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere løsninger. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET-graden HEMMELIGT under din ansættelse i Statens It.

Ansøgning
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutterings-system - Tryk på knappen ’Søg her’. Indsend senest torsdag 19. september 2019.

Yderligere information
Har du brug for yderligere oplysning om stilling, er du velkommen til at kontakte it-driftspartner Frederik Bærentsen tlf. 7231 1418 eller it- driftspartner Jesper Jensen tlf. 7231 1501.
























2019-11-01T00:51:15.187 Er du tekniker med potentiale for at udvikle dig til it-arkitekt eller er du allerede it-arkitekt? Har du forståelse for udvikling og drift, og har du lyst til at arbejde med at omsætte forretningsmæssige krav til it-understøttelse i dialog med kunder og leverandører? Om stillingen Som it-arkitekt skal du på professionel og analytisk vis og i dialog med kunder og leverandører omsætte forretningsmæssige krav og løsningsforslag til konkrete implementeringsklare løsninger. Som sparringspartner for it-projektledere og kunder skal du anvende dit samlede tekniske overblik til at sikre, at løsninger etableres i overensstemmelse med kundens behov, Statens It s standarder og best practices . Som it-arkitekt er det også dig, der som en af de første har viden om, hvor kunden bevæger sig hen på it-området for på denne baggrund dels at kunne identificere behov for tilpasning af Statens It s servicekatalog og dels identificere allerede eksisterende løsninger over for kunden. Du vil indgå i et stærkt fagligt samarbejde med andre arkitekter og kravstillende projektledere. Tilsammen betjener I en række specifikke ministerier med tilhørende institutioner. Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området, på tværs af statens mange institutioner. Du får mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling i forhold til at kunne udfylde en rolle som IT arkitekt, og vi hjælpe dig i den retning ved at give dig jobmæssige udfordringer, der vil udvikle dine kompetencer. Om dig Du har en relevant videregående it-uddannelse eller har erhvervserfaring kombineret med relevant kompetencegivende efteruddannelse. Du behøver ikke at have været i rollen som it-arkitekt før, men du har driftserfaring og ønsker at prøve kræfter med design og rådgivningsrollen. Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du bl.a. • arbejder analytisk og se afhængigheder både i detaljerne og i større sammenhænge • er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt, der kan dokumentere krav og design af løsninger og formidle komplekse problemstillinger til målgrupper - både med og uden it-mæssige forudsætninger • har en bred it-teknisk indsigt om infrastruktur, med forståelse for både udvikling og drift af løsninger • er struktureret og kan bevare overblikket også under pres • er engageret, serviceminded og trives med at have direkte kundekontakt • er en selvstændigt arbejdende teamplayer, positivt indstillet med godt humør og har en konstruktiv tilgang til opgaver og samarbejdspartnere både internt og eksternt. Om os Statens It drifter systemer for over 19.000 brugere i 12 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services samt deres fagsystemer. Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at danne en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere løsninger. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET-graden HEMMELIGT under din ansættelse i Statens It. Ansøgning Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutterings-system - Tryk på knappen Søg her . Indsend senest torsdag 19. september 2019. Yderligere information Har du brug for yderligere oplysning om stilling, er du velkommen til at kontakte it-driftspartner Frederik Bærentsen tlf. 7231 1418 eller it- driftspartner Jesper Jensen tlf. 7231 1501.11jobnet0e242294100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-31T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=125225&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslund3602337Statens It11Lautruphøj 22750BallerupDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent819200JobNet5040528504052810005-09-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e242294https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e242294https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e242294&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0e242294&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/9.jpgStatens It i Ballerup søger it-arkitekt (genopslag)12008951Dansk3Læse/ tale933208IT-arkitekt1IT362599607noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330158455Lead Concept Architect for research and technology projectsRobot Does leading technical research projects on concept ideas within sound processing, connectivity, sensors, human-computer interfaces and machine learning sound appealing to you? Then this is your chance to make your mark on future solutions that will improve the quality of life for people with a hearing impairment. Join Global R D to lead major technology shifts At GN Hearing s HQ in Ballerup, Denmark, you become a part of our Innovation Pipeline Management team. As the starting point for all new product-related concept ideas, our job is to scope how new technologies can be developed and matured into value-adding solutions for the end user and commercially viable products for GN Hearing. In other words, we facilitate the transformation of new technologies into future hearing aid solutions that make life sound better. Manage cutting-edge technology projects As the Lead Concept Architect, you drive multidisciplinary projects with the aim of maturing select ideas into concepts for product development. You are responsible for setting project goals and aligning the teams and stakeholders. Providing both a project overview and in-depth technical knowhow, you: Participate in the ideation and definition of project concepts that combine new technologies, user needs and market opportunities Manage and ensure timely delivery of projects Coordinate, communicate, and monitor project progress, roadblocks and scope to stakeholders and owners, and take corrective action when needed Coordinate and secure communication and alignment within the team and with other teams across the global organization. Ensure smooth handover of projects to the development organization International project teams You can expect to manage 1-3 projects at a time. These typically last a maximum of a few years. Project activities and members are located in Denmark, the Netherlands and the US. The daily communication with the members is handled online, but occasional travel is to be expected approximately 10-12 days per year. Holistic technical lead with knowledge of sound and AI You are able to holistically bridge different disciplines and prioritize where others should devote their efforts and you can communicate and manage different stakeholders with respect for their backgrounds and stake in the project. Project limits are not readily defined but change and evolve as we move forward. Therefore, it is also important you can handle uncertainty and unpredictability and, to a certain extent, thrive with it, asking the right questions to find the answers that can drive the projects forward. Moreover, you bring: 5 years of experience partaking in technical projects ideally related to sound processing, acoustics or AI Big data Minimum a Master´s degree in acoustic engineering, signal processing, Robot technology or similar A technical understanding of sound, sound processing, HW, SW, apps, Cloud, AI and how they relate A proven ability to understand and combine user needs, value creation and technology Ideally, experience with agile leadership, project management and or development Fluency in spoken and written English Danish is an advantage Would you like to know more? To apply, use the APPLY link no later than January 31 2020. Applications are assessed on a continuous basis, which is why we encourage you to send your application as soon as possible. If you want to know more about the position, you are welcome to contact Manager, Innovation Roadmap planning, Maria Mehlsen on 45 4575 1637.

 

Does leading technical research projects on concept ideas within sound processing, connectivity, sensors, human-computer interfaces and machine learning sound appealing to you?


Then this is your chance to make your mark on future solutions that will improve the quality of life for people with a hearing impairment.

 

Join Global R&D to lead major technology shifts

At GN Hearing’s HQ in Ballerup, Denmark, you become a part of our Innovation Pipeline Management team. As the starting point for all new product-related concept ideas, our job is to scope how new technologies can be developed and matured into value-adding solutions for the end user and commercially viable products for GN Hearing.

 

In other words, we facilitate the transformation of new technologies into future hearing aid solutions that make life sound better.

 

Manage cutting-edge technology projects
As the Lead Concept Architect, you drive multidisciplinary projects with the aim of maturing select ideas into concepts for product development. You are responsible for setting project goals and aligning the teams and stakeholders. Providing both a project overview and in-depth technical knowhow, you:

 

  • Participate in the ideation and definition of project concepts that combine new technologies, user needs and market opportunities
  • Manage and ensure timely delivery of projects
  • Coordinate, communicate, and monitor project progress, roadblocks and scope to stakeholders and owners, and take corrective action when needed
  • Coordinate and secure communication and alignment within the team and with other teams across the global organization.
  • Ensure smooth handover of projects to the development organization

 

International project teams

You can expect to manage 1-3 projects at a time. These typically last a maximum of a few years. Project activities and members are located in Denmark, the Netherlands and the US. The daily communication with the members is handled online, but occasional travel is to be expected – approximately 10-12 days per year.

 

Holistic technical lead with knowledge of sound and AI

You are able to holistically bridge different disciplines and prioritize where others should devote their efforts – and you can communicate and manage different stakeholders with respect for their backgrounds and stake in the project.

 

Project limits are not readily defined but change and evolve as we move forward. Therefore, it is also important you can handle uncertainty and unpredictability and, to a certain extent, thrive with it, asking the right questions to find the answers that can drive the projects forward.

 

Moreover, you bring:

  • 5+ years of experience partaking in technical projects – ideally related to sound processing, acoustics or AI/Big data
  • Minimum a Master´s degree in acoustic engineering, signal processing, Robot technology or similar
  • A technical understanding of sound, sound processing, HW, SW, apps, Cloud, AI and how they relate
  • A proven ability to understand and combine user needs, value creation and technology
  • Ideally, experience with agile leadership, project management and/or development
  • Fluency in spoken and written English – Danish is an advantage

Would you like to know more?

To apply, use the ‘APPLY’ link no later than January 31 2020. Applications are assessed on a continuous basis, which is why we encourage you to send your application as soon as possible. 

 

If you want to know more about the position, you are welcome to contact Manager, Innovation Roadmap planning, Maria Mehlsen on +45 4575 1637.

GN HEARING A/SBallerup2020-01-16T00:00:002020-01-31T00:00:00
330142482Senior Developer - PaymentRobot Transform Finance with Blockchains At Coinify we are building the next generation of our Blockchain payment systems, which are being used globally by thousands of customers. We are therefore expanding our development team with new Senior Developers. Do you share our vision of how disruption of Financial Services is propelled by Virtual Currencies and share our vision of becoming the Mastercard of Virtual Currencies? Do you have several years of experience writing distributed applications, thrive in a fast- paced environment and want to help us transform the world of finance by developing awesome software, then Coinify is a great match for you . We use cutting edge technologies such as ES2017, Typescript, Node.js, Docker, RabbitMQ, PostgreSQL, microservices and AWS. We value no bureaucracy, no bullshit and the ability to do things the proper way. At Coinify you will Be involved in all phases of developing Coinify s payment platform Take features from idea to production Contribute to relevant Open Source projects As a person, we expect you to Love code and take pride in your work Know that developing software is a team effort Have a DevOps mindset. We push to production several times a day Show willingness to take ownership. See something you don t like? Change it! We expect you to have experience with Architecting and writing secure, scalable distributed applications Writing unit integration tests Data modelling SQL REST APIs Agile methodologies Any experience with the following will be a great plus Payment systems Amazon Web Services Domain Driven design What we offer A startup mentality with just enough process Ample opportunities for growth and choosing your own direction A dynamic and international environment with 18 different nationalities representing 4 continents Great hands-on experience while helping scale one of the most important fintech companies in Europe Since diversity and inclusion lies at the core of Coinify values, you will join a company that prides itself on its policies for tolerance, diversity and equal opportunity A flat hierarchy with an informal work culture A lot of fun: We regularly organize team-building activities, company events and parties How to apply Please submit your CV and cover letter in PDF format. We review applications as they come, so do not hesitate to apply as soon as possible. We look forward to reading your application. About Coinify Coinify has since 2014 been offering a global virtual currency trading and payment platform. Our goal is to bridge between the virtual currency markets and the traditional financial space. You will be working with the Coinify team that has backgrounds in payments, finance, risk, e-commerce, and compliance, guaranteeing you a busy and fun workday in an international environment. Read more on Conify.com

Transform Finance with Blockchains

At Coinify we are building the next generation of our Blockchain payment systems, which are being used globally by thousands of customers. We are therefore expanding our development team with new Senior Developers.

Do you share our vision of how disruption of Financial Services is propelled by Virtual Currencies and share our vision of becoming the Mastercard of Virtual Currencies?

Do you have several years of experience writing distributed applications, thrive in a fast- paced environment and want to help us transform the world of finance by developing awesome software, then Coinify is a great match for you .

We use cutting edge technologies such as ES2017, Typescript, Node.js, Docker, RabbitMQ, PostgreSQL, microservices and AWS. We value no bureaucracy, no bullshit and the ability to do things the proper way.

 

At Coinify you will

  • Be involved in all phases of developing Coinify’s payment platform
  • Take features from idea to production
  • Contribute to relevant Open Source projects

As a person, we expect you to

  • Love code and take pride in your work
  • Know that developing software is a team effort
  • Have a DevOps mindset. We push to production several times a day
  • Show willingness to take ownership. See something you don’t like? Change it!

We expect you to have experience with

  • Architecting and writing secure, scalable distributed applications
  • Writing unit & integration tests
  • Data modelling & SQL
  • REST APIs
  • Agile methodologies

Any experience with the following will be a great plus

  • Payment systems
  • Amazon Web Services
  • Domain Driven design

What we offer

  • A startup mentality with "just enough" process
  • Ample opportunities for growth and choosing your own direction
  • A dynamic and international environment with 18 different nationalities representing 4 continents
  • Great hands-on experience while helping scale one of the most important fintech companies in Europe
  • Since diversity and inclusion lies at the core of Coinify values, you will join a company that prides itself on its policies for tolerance, diversity and equal opportunity
  • A flat hierarchy with an informal work culture
  • A lot of fun: We regularly organize team-building activities, company events and parties

How to apply

Please submit your CV and cover letter in PDF format. We review applications as they come, so do not hesitate to apply as soon as possible. We look forward to reading your application.

 

About Coinify

Coinify has since 2014 been offering a global virtual currency trading and payment platform. Our goal is to bridge between the virtual currency markets and the traditional financial space. You will be working with the Coinify team that has backgrounds in payments, finance, risk, e-commerce, and compliance, guaranteeing you a busy and fun workday in an international environment. Read more on Conify.com

COINIFY ApSHerlev2020-01-09T00:00:002020-02-05T00:00:00
330139835Software Arkitekt til LuftfartsindustrienRobot Er du systematisk og struktureret i dit arbejde, og trives du i en travl hverdag med fokus på processer? Vil du gerne arbejde med udvikling og optimering af Vestergaard Company s software arkitektur? Og har du bare lyst til at arbejde i en unik og spændende virksomhed, og udnytte dine stærke software kompetencer, så kunne denne stilling måske være noget for dig. Historien om Vestergaard Company A S Vehicle Specialist Equipment Manufacturer Vestergaard Company er et familieejet produktionsselskab med hovedsæde beliggende i Lejre, Roskilde ca. 50 km fra København. Bortset fra Danmark har Vestergaard Company også kontorer produktionsfaciliteter i Nordamerika, Thailand og Frankrig. Som svar på markedets krav har Vestergaard vokset betydeligt de seneste år og beskæftiger nu ca. 380 mennesker til at støtte kundernes behov på verdensplan. Vores produktionssted dækker mere end 13.800 m2 til fremstilling af Elephant familien af ??deicers, vakuum toilet service enheder, drikkevands enheder. Mere end 1.500 deicers og 400 toilet- vandenheder er produceret i Danmark de seneste 50 år. Virksomheden har mere end 50 års erfaring i fremstilling af GSE-udstyr af høj kvalitet, der passer til den mindste pendlers behov såvel som de største kommercielle fly. Læs mere på www.vestergaardcompany.com Om rollen Der er tale om en nyoprettet stilling, som har fokus på, sammen med de øvrige kollegaer, at løfte afdelingen til next level . Vestergaard Company stiler mod større udnyttelse af Software kapaciteten, og til det formål, søges en stærk kompetence, som har en solid softwareudvikler og PLC programmør baggrund. I rollen som software udvikler i Electrical Engineering afdelingen er formålet med stillingen at fastholde og udvikle softwarearkitektur, samt at udnytte og udbygge software synergien mellem produkterne. Derudover at sikre udnyttelse af software for programmering, der arbejdes primært i Codesys. Du skal kunne udvikle softwaresystemer på en struktureret og systematisk måde, som adresserer den krævede funktionalitet og understøtter systemets nødvendige kvaliteter. Afdelingen har 16 medarbejdere, og du får direkte reference til Electrical Manager. Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver er følgende:Programmere, udvikle og kvalitetssikre PLC programmerDu tager ansvar for versionsstyring og biblioteker, så der skabes overblik og strukturProjektstyring af elektriske projekter i samspil med afdelingen for Mechanical EngineeringFastholdelse og udvikling af softwarestrukturSystematisk kvalitetssikring af softwareSupportere interne eksterne kunderUdarbejdelse af dokumentation, arbejdsinstrukser, sikkerhedsanvisninger og teknisk informationPlanlægge, udføre og kvalitetssikre PLC programmer Du har en solid teknisk baggrund gerne fra større produktionsvirksomhedDerudover har du nogle års erfaring med opbygning af softwarestruktur, kvalitetssikring og programmering af mobile eller procesanlæg, helst fra en produktions- eller industri virksomhed.Du er formentlig datalog, ingeniør eller skarp datamatiker.Der arbejdes primært med Codesys 3 programmering. Erfaring med, C , C el. Java er bestemt en fordel.Gode danske og engelske kundskaber både skriftligt og mundtligt, kan du tysk er det bare en fordel.Du trives i et dynamisk team, hvor opgaverne er alsidige og spænder bredt.Du har et agilt mind-set og måske har du allerede stiftet bekendtskab med LEAN. Da Vestergaard Companys produkter er komplekse og ofte kundespecifikke, er det vigtigt, at du kan arbejde og tænke selvstændig, samt at du forholder dig konstruktivt til opgaverne. Du har en struktureret, systematisk tilgang til dit arbejde samt stor datadisciplin. Du sætter en ære i god opfølgning, deltager aktivt og positivt i teamets udvikling, såvel som i dit eget arbejde. Som person er du inkluderende, omgængelig og hjælpsom, du trives med korte deadlines, samtidig er du omstillingsparat og kan håndtere, at der jævnligt sker ændringer også i sidste øjeblik. Du vil blive grundigt introduceret til vores produkter, og du må forvente en stejl læringskurve. Virksomheden tilbyder dig Vi tilbyder en meget selvstændig og vigtig rolle i en produktionsvirksomhed der består af i alt 380 medarbejdere. Du har stor mulighed for selv at bidrage til udviklingen i en vækstvirksomhed, hvor modning af forretningsgange og processer ofte kommer i spil. Det gælder inden for dit område men også i samspil med dine interessenter i en hverdag hvor der er en hands-on tilgang, med kort vej fra beslutning til handling. Ansøgning og kontakt Er du interesseret i stillingen, så send venligst din ansøgning og dit CV via linket nedenfor. Vi afholder løbende samtaler med egnede kandidater til stillingen, da den skal besættes snarest muligt. Stillingen kan derfor potentielt blive besat før ansøgningsfristens udløb vi venter dog gerne på den rigtige kandidat. BEM RK: Vi kan desværre ikke håndtere ansøgninger sendt pr. alm. mail. Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Dorthe Majbrit Bonnicksen fra DeZignated ApS på telefon 45 2715 4303, som varetager rekrutteringsprocessen i samarbejde med Vestergaard Company A S. Vi ser frem til at høre fra dig.Er du systematisk og struktureret i dit arbejde, og trives du i en travl hverdag med fokus på processer? Vil du gerne arbejde med udvikling og optimering af Vestergaard Company’s software arkitektur? Og har du bare lyst til at arbejde i en unik og spændende virksomhed, og udnytte dine stærke software kompetencer, så kunne denne stilling måske være noget for dig.

Historien om Vestergaard Company A/S – Vehicle Specialist Equipment Manufacturer
Vestergaard Company er et familieejet produktionsselskab med hovedsæde beliggende i Lejre, Roskilde ca. 50 km fra København. Bortset fra Danmark har Vestergaard Company også kontorer / produktionsfaciliteter i Nordamerika, Thailand og Frankrig. Som svar på markedets krav har Vestergaard vokset betydeligt de seneste år og beskæftiger nu ca. 380 mennesker til at støtte kundernes behov på verdensplan. Vores produktionssted dækker mere end 13.800 m2 til fremstilling af Elephant® familien af ??deicers, vakuum toilet service enheder, drikkevands enheder. Mere end 1.500 deicers og 400 toilet- / vandenheder er produceret i Danmark de seneste 50 år. Virksomheden har mere end 50 års erfaring i fremstilling af GSE-udstyr af høj kvalitet, der passer til den mindste pendlers behov såvel som de største kommercielle fly. Læs mere på www.vestergaardcompany.com

Om rollen
Der er tale om en nyoprettet stilling, som har fokus på, sammen med de øvrige kollegaer, at løfte afdelingen til ”next level”. Vestergaard Company stiler mod større udnyttelse af Software kapaciteten, og til det formål, søges en stærk kompetence, som har en solid softwareudvikler og PLC programmør baggrund. I rollen som software udvikler i Electrical Engineering afdelingen er formålet med stillingen at fastholde og udvikle softwarearkitektur, samt at udnytte og udbygge software synergien mellem produkterne. Derudover at sikre udnyttelse af software for programmering, der arbejdes primært i Codesys. Du skal kunne udvikle softwaresystemer på en struktureret og systematisk måde, som adresserer den krævede funktionalitet og understøtter systemets nødvendige kvaliteter.
Afdelingen har 16 medarbejdere, og du får direkte reference til Electrical Manager.

Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver er følgende:
  • Programmere, udvikle og kvalitetssikre PLC programmer
  • Du tager ansvar for versionsstyring og biblioteker, så der skabes overblik og struktur
  • Projektstyring af elektriske projekter i samspil med afdelingen for Mechanical Engineering
  • Fastholdelse og udvikling af softwarestruktur
  • Systematisk kvalitetssikring af software
  • Supportere interne/eksterne kunder
  • Udarbejdelse af dokumentation, arbejdsinstrukser, sikkerhedsanvisninger og teknisk information
  • Planlægge, udføre og kvalitetssikre PLC programmer

Du har en solid teknisk baggrund gerne fra større produktionsvirksomhed
  • Derudover har du nogle års erfaring med opbygning af softwarestruktur, kvalitetssikring og programmering af mobile eller procesanlæg, helst fra en produktions- eller industri virksomhed.
  • Du er formentlig datalog, ingeniør eller skarp datamatiker.
  • Der arbejdes primært med Codesys 3 programmering. Erfaring med, C++, C# el. Java er bestemt en fordel.
  • Gode danske og engelske kundskaber både skriftligt og mundtligt, kan du tysk er det bare en fordel.
  • Du trives i et dynamisk team, hvor opgaverne er alsidige og spænder bredt.
  • Du har et agilt mind-set og måske har du allerede stiftet bekendtskab med LEAN.

Da Vestergaard Companys produkter er komplekse og ofte kundespecifikke, er det vigtigt, at du kan arbejde og tænke selvstændig, samt at du forholder dig konstruktivt til opgaverne. Du har en struktureret, systematisk tilgang til dit arbejde samt stor datadisciplin. Du sætter en ære i god opfølgning, deltager aktivt og positivt i teamets udvikling, såvel som i dit eget arbejde. Som person er du inkluderende, omgængelig og hjælpsom, du trives med korte deadlines, samtidig er du omstillingsparat og kan håndtere, at der jævnligt sker ændringer – også i sidste øjeblik. Du vil blive grundigt introduceret til vores produkter, og du må forvente en stejl læringskurve.

Virksomheden tilbyder dig
Vi tilbyder en meget selvstændig og vigtig rolle i en produktionsvirksomhed der består af i alt 380 medarbejdere. Du har stor mulighed for selv at bidrage til udviklingen i en vækstvirksomhed, hvor modning af forretningsgange og processer ofte kommer i spil. Det gælder inden for dit område men også i samspil med dine interessenter i en hverdag hvor der er en hands-on tilgang, med kort vej fra beslutning til handling.

Ansøgning og kontakt
Er du interesseret i stillingen, så send venligst din ansøgning og dit CV via linket nedenfor. Vi afholder løbende samtaler med egnede kandidater til stillingen, da den skal besættes snarest muligt. Stillingen kan derfor potentielt blive besat før ansøgningsfristens udløb – vi venter dog gerne på den rigtige kandidat. BEMÆRK: Vi kan desværre ikke håndtere ansøgninger sendt pr. alm. mail. Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Dorthe Majbrit Bonnicksen fra DeZignated ApS på telefon +45 2715 4303, som varetager rekrutteringsprocessen i samarbejde med Vestergaard Company A/S.  Vi ser frem til at høre fra dig.  
 
   

DeZignated ApSKøbenhavn S2019-12-12T00:00:002020-01-30T00:00:00
330146739Talentfuld løsningsarkitekt til statens økonomisystemerRobot Moderniseringsstyrelsen leverer de økonomisystemer, som er rygraden i de statslige institutioners økonomistyring og regnskabsarbejde. Vi søger en analytisk skarp profil til en ny stilling, som løsningsarkitekt på tværs af systemerne på økonomidomænet med det formål at få bedre løsninger både individuelt og i samspillet mellem løsningerne. Systemleverance med entusiasme Du bliver en del af et stærk fagligt miljø, hvor der er stort engagement og høj ansvarlighed i opgaveløsningen. Vi arbejder hele tiden på at sikre og forbedre professionalismen i vores leverancer båret af, at vores løsninger understøtter en lang række betydelige og forretningskritiske processer i staten. Som del af det maskinrum, der udvikler og driver kernesystemerne på økonomiområdet får du muligheden for at præge den måde vi udvikler nye løsninger og videreudvikler på eksisterende løsninger. Vi er optaget af konstant at være på omgangshøjde med stigningen i de statslige institutioners berettigede forventninger om effektive, sikre og brugervenlige løsninger. Du får en central og vigtig rolle på tværs af vores systemer Som løsningsarkitekt har du fokus på at udvikle, anskaffe eller videreudvikle konkrete systemløsninger, der skal understøtte de forskellige økonomiprocesser i staten. Du programmerer ikke selv, men skaber rammerne og tager ansvaret for, at der skabes hele løsninger enten i samarbejde med egne udviklere eller eksterne leverandører. Du vil indledningsvist blive løsningsarkitekt på den nært forestående anskaffelse af nyt fællesstatsligt system til tilskudsadministration. En forretningskritisk løsning, der skal udvikles i samarbejde med en ekstern leverandør. Parallelt vil du indgå i et analyseforløb, der skal munde ud i en udviklingsplan for to egenudviklede systemer, som understøtter henholdsvis udarbejdelse af statsregnskabet og finanslovsprocessen. Du skal trives i en varieret og foranderlig hverdag Dine opgaver vil over tid kunne variere i omfang og varighed. Lige såvel som du vil kunne indgå i flere projekter samtidigt. Du skal derfor være udpræget projektmenneske, med lyst og evne til at holde flere bolde i luften samtidigt. Vi forventer, at det ligger dig helt naturligt at gå analytisk til værks og skabe gode strukturer i og mellem vores forskellige løsninger på økonomiområdet. Din uddannelsesmæssige baggrund og erfaring med løsningsarkitektur (ikke infrastruktur) sikrer, at det sker både metodisk og effektivt. Vi arbejder i stigende grad efter agile principper, hvilket øger kravene til et effektivt udviklings- og driftssetup. Du er derfor bekendt med begreberne fra det agile univers og bliver en naturlig ambassadør i vores fortsatte transformation. Vi prioriterer et balanceret og fleksibelt arbejdsmiljø Arbejdet foregår med en høj grad af selvstændighed, men med fokus på, at vi sammen skal skabe resultater og nå mål. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer. Det er vigtigt for os, at du løbende udvikler dig og udbygger dine kompetencer. Kommunikationen er ligefrem og åben. Vi lægger stor vægt på arbejdsglæde og på, at vi har det sjovt i hverdagen. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Facklamm Jensen på telefon 33 95 47 49 eller e-mail tje@modst.dk. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Moderniseringsstyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration. Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest mandag den 20. januar 2020. Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.Moderniseringsstyrelsen leverer de økonomisystemer, som er rygraden i de statslige institutioners økonomistyring og regnskabsarbejde. Vi søger en analytisk skarp profil til en ny stilling, som løsningsarkitekt på tværs af systemerne på økonomidomænet med det formål at få bedre løsninger – både individuelt og i samspillet mellem løsningerne.
Systemleverance med entusiasme
Du bliver en del af et stærk fagligt miljø, hvor der er stort engagement og høj ansvarlighed i opgaveløsningen. Vi arbejder hele tiden på at sikre og forbedre professionalismen i vores leverancer båret af, at vores løsninger understøtter en lang række betydelige og forretningskritiske processer i staten.

Som del af det maskinrum, der udvikler og driver kernesystemerne på økonomiområdet får du muligheden for at præge den måde vi udvikler nye løsninger og videreudvikler på eksisterende løsninger. Vi er optaget af konstant at være på omgangshøjde med stigningen i de statslige institutioners berettigede forventninger om effektive, sikre og brugervenlige løsninger.


Du får en central og vigtig rolle på tværs af vores systemer
Som løsningsarkitekt har du fokus på at udvikle, anskaffe eller videreudvikle konkrete systemløsninger, der skal understøtte de forskellige økonomiprocesser i staten. Du programmerer ikke selv, men skaber rammerne og tager ansvaret for, at der skabes hele løsninger – enten i samarbejde med egne udviklere eller eksterne leverandører.

Du vil indledningsvist blive løsningsarkitekt på den nært forestående anskaffelse af nyt fællesstatsligt system til tilskudsadministration. En forretningskritisk løsning, der skal udvikles i samarbejde med en ekstern leverandør.

Parallelt vil du indgå i et analyseforløb, der skal munde ud i en udviklingsplan for to egenudviklede systemer, som understøtter henholdsvis udarbejdelse af statsregnskabet og finanslovsprocessen.


Du skal trives i en varieret og foranderlig hverdag
Dine opgaver vil over tid kunne variere i omfang og varighed. Lige såvel som du vil kunne indgå i flere projekter samtidigt. Du skal derfor være udpræget projektmenneske, med lyst og evne til at holde flere bolde i luften samtidigt.

Vi forventer, at det ligger dig helt naturligt at gå analytisk til værks og skabe gode strukturer i og mellem vores forskellige løsninger på økonomiområdet. Din uddannelsesmæssige baggrund og erfaring med løsningsarkitektur (ikke infrastruktur) sikrer, at det sker både metodisk og effektivt.

Vi arbejder i stigende grad efter agile principper, hvilket øger kravene til et effektivt udviklings- og driftssetup. Du er derfor bekendt med begreberne fra det agile univers og bliver en naturlig ambassadør i vores fortsatte transformation.



Vi prioriterer et balanceret og fleksibelt arbejdsmiljø
Arbejdet foregår med en høj grad af selvstændighed, men med fokus på, at vi sammen skal skabe resultater og nå mål. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer. Det er vigtigt for os, at du løbende udvikler dig og udbygger dine kompetencer. Kommunikationen er ligefrem og åben. Vi lægger stor vægt på arbejdsglæde og på, at vi har det sjovt i hverdagen.


Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Facklamm Jensen på telefon 33 95 47 49 eller e-mail tje@modst.dk.


Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Moderniseringsstyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.


Ansøgning
Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest mandag den 20. januar 2020.

Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

ModerniseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-12-20T00:00:002020-01-20T00:00:00
330145395It-arkitekter til digitalt sundhedskort og Næste generation Digital PostRobot Danmark ligger i den internationale top, når det gælder udviklingen af en digital offentlig infrastruktur, og Digitaliseringsstyrelsen er en drivende kraft i udviklingen af det digitale Danmark. Vil du være med? Digitaliseringsstyrelsen søger to løsningsarkitekter til hhv. udviklingen af et digitalt sundhedskort og Næste generation Digital Post. Om stillingen Danmark er verdensmestre, når det gælder udviklingen af en digital offentlig infrastruktur og løsninger, som kommer borgere og virksomheder til gode. For at sikre de rette og bedste implementeringer søger vi to ambitiøse it-arkitekter, der har lyst til at få en central rolle på to af vores vigtigste løsninger de kommende år digitalt sundhedskort og Næste generation Digital Post. Vi søger særligt nyuddannede it-arkitekter, der med støtte og sparring har lyst til at udvikle sig i arbejdet med vores vigtige kommende løsninger. Regeringen, KL og Danske Regioner har besluttet, at danskerne fremover skal tilbydes et digitalt supplement til det velkendte fysiske sundhedskort en sundhedskort-app. Udviklingen af appen bor i Digitaliseringsstyrelsens Center for infrastrukturudvikling (CIU), som allerede er i fuld gang med udviklingen af det digitale kørekort. Som it-arkitekt på appen får du en central rolle. Du kommer til at have indflydelse på en vigtig digital dagsorden i samarbejde med en bred vifte af offentlige myndigheder, borgere samt med private leverandører og konsulenter, og du kommer til at arbejde med nyudvikling af en digital løsning, som vil komme 5,8 millioner danskere til gavn i hverdagen. Du bliver, med god støtte og sparring, en central del af det samlede projektteam, som designer og etablerer både det digitale kørekort og det digitale sundhedskort. Som nyuddannet it-arkitekt vil du få god støtte og sparing af projektteamet, der består af projektleder, Product Owner, dig, udviklere, UX er og to projektmedarbejdere. Teamet arbejder i et agilt setup, med agil coach tilknyttet, der hjælper os alle med at lære at arbejde agilt. Vi søger også en it-arkitekt til Næste generation Digital Post, som skal have det samlede ansvar for arkitekturen af løsningen. Du får en central rolle i forbindelse med udviklingen der netop er påbegyndt i samarbejde med vores leverandør og for at sikre sammenhæng på tværs af de agile udviklingsteams, der knokler for at levere Danmarks bedste post-løsning. Du får 12 fantastiske kollegaer, der består af både projektledere, teknikere, Product Owners og testmanagers samt muligheden for samspillet med tre udviklingsteams hos vores leverandør. For alle vores it-arkitekter i huset har vi et stærkt fagligt miljø, forankret i et arkitekt-netværk, hvor vores arkitekter på tværs af huset sparrer, erfaringsudveksler og hjælper hinanden. Som it-arkitekt hos os kommer du bl.a. til at arbejde med at: udarbejde tekniske løsningsoplæg i samarbejde med resten af projektteamet og projektets øvrige interessenter analysere og komme med forslag til løsninger på tekniske problemstillinger medvirke i udviklingen af løsningsarkitekturen i samarbejde med leverandørens it-arkitekter bistå beslutningstagere (fx Product Owner og projektleder) med generel løsningsarkitektur og teknologivalg samarbejde med udviklere uanset om de sidder inhouse eller om det er leverandørens udviklere. Om dig Vi er på udkig efter dig, der er nuyuddannet og som har lyst til at blive udfordret! Du får hjælp og sparring og bliver oplært i, hvad it-arkitektur er hos os. Du vil gerne indgå i projektteamets agile set-up med det fælles mål at skabe solide digitale supplementer til det velkendte fysiske sundhedskort og kørekort og eller som brænder for at skabe en solid, robust og fremtidssikret Digital Post løsning for danskerne. Du motiveres af arbejdet med kritiske løsninger og har en grundlæggende viden omkring Security-by Design og generel sikkerhedsarkitektur. Det er en fordel hvis du har kendskab til ny teknologi, herunder cloud-teknologi, såsom container teknologi, continous integration og event-driven arkitektur. Du har prøvet, fx på studiet, at indgå i projektteams og eller udviklingsteams og har kendskab og gerne erfaring med: agil it-udvikling (inkremental iterativ leverancemodel) løsningsarkitektur og applikationsarkitektur generelt notationsformer til dokumentation, fx UML og Archimate. Vi søger desuden en kollega, som: er en stærk formidler er pragmatisk, kan finde løsninger og skabe resultater baseret på kollegers input og feedback arbejder ansvarsbevidst og sørger for fremdrift i tekniske afklaringer er social og involverende og kan facilitere samarbejde på tværs af fagområder. Om os Du bliver en del af Center for infrastrukturudvikling, hvor vi arbejder med frembringelsen af digitale løsninger som eksempelvis det kommende digitale sundhedskort og det digitale kørekort samt de kommende generation af Danmarks digitale infrastruktur i form af Næste generation Digital Post, MitID og NemLog-in3. Vi har et stærkt fagligt og socialt fællesskab, og du kan se frem til at blive udfordret, udviklet og støttet af din chef og kolleger. Det bedste ved at arbejde i Digitaliseringsstyrelsen er, at jeg via mit arbejde som arkitekt har indflydelse på løsninger, der rammer hele Danmarks befolkning og dermed har jeg indflydelse på folks hverdag. Thomas Pedersen, arkitekt i Digitaliseringsstyrelsen. I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 dygtige medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet med at skabe et mere digitalt offentligt Danmark. Vi vil være en attraktiv arbejdsplads, hvor høje ambitioner og et godt socialt fællesskab går hånd i hånd, og hvor der er et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling. Du kan læse mere om os og vores medarbejdere på www.digst.dk job. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Moderniseringsstyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration. Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Sarah Kirkeby på 33 92 60 73 sakir@digst.dk. Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, så tryk på Søg her -knappen og send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest torsdag d. 30. januar. Vi forventer at holde samtaler løbende og ser frem til at byde vores nye kollega velkommen d. 1. april 2020. Du kan forvente at skulle løse en case i forbindelse med rekrutteringsforløbet. Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.Danmark ligger i den internationale top, når det gælder udviklingen af en digital offentlig infrastruktur, og Digitaliseringsstyrelsen er en drivende kraft i udviklingen af det digitale Danmark. Vil du være med?
Digitaliseringsstyrelsen søger to løsningsarkitekter til hhv. udviklingen af et digitalt sundhedskort og Næste generation Digital Post.
Om stillingen
Danmark er verdensmestre, når det gælder udviklingen af en digital offentlig infrastruktur og løsninger, som kommer borgere og virksomheder til gode. For at sikre de rette og bedste implementeringer søger vi to ambitiøse it-arkitekter, der har lyst til at få en central rolle på to af vores vigtigste løsninger de kommende år – digitalt sundhedskort og Næste generation Digital Post. Vi søger særligt nyuddannede it-arkitekter, der med støtte og sparring har lyst til at udvikle sig i arbejdet med vores vigtige kommende løsninger.

Regeringen, KL og Danske Regioner har besluttet, at danskerne fremover skal tilbydes et digitalt supplement til det velkendte fysiske sundhedskort – en sundhedskort-app. Udviklingen af appen bor i Digitaliseringsstyrelsens Center for infrastrukturudvikling (CIU), som allerede er i fuld gang med udviklingen af det digitale kørekort.

Som it-arkitekt på appen får du en central rolle. Du kommer til at have indflydelse på en vigtig digital dagsorden i samarbejde med en bred vifte af offentlige myndigheder, borgere samt med private leverandører og konsulenter, og du kommer til at arbejde med nyudvikling af en digital løsning, som vil komme 5,8 millioner danskere til gavn i hverdagen. Du bliver, med god støtte og sparring, en central del af det samlede projektteam, som designer og etablerer både det digitale kørekort og det digitale sundhedskort. Som nyuddannet it-arkitekt vil du få god støtte og sparing af projektteamet, der består af projektleder, Product Owner, dig, udviklere, UX'er og to projektmedarbejdere. Teamet arbejder i et agilt setup, med agil coach tilknyttet, der hjælper os alle med at lære at arbejde agilt.

Vi søger også en it-arkitekt til Næste generation Digital Post, som skal have det samlede ansvar for arkitekturen af løsningen. Du får en central rolle i forbindelse med udviklingen der netop er påbegyndt i samarbejde med vores leverandør og for at sikre sammenhæng på tværs af de agile udviklingsteams, der knokler for at levere Danmarks bedste post-løsning. Du får 12 fantastiske kollegaer, der består af både projektledere, teknikere, Product Owners og testmanagers samt muligheden for samspillet med tre udviklingsteams hos vores leverandør. For alle vores it-arkitekter i huset har vi et stærkt fagligt miljø, forankret i et arkitekt-netværk, hvor vores arkitekter på tværs af huset sparrer, erfaringsudveksler og hjælper hinanden.

Som it-arkitekt hos os kommer du bl.a. til at arbejde med at:

  • udarbejde tekniske løsningsoplæg i samarbejde med resten af projektteamet og projektets øvrige interessenter
  • analysere og komme med forslag til løsninger på tekniske problemstillinger
  • medvirke i udviklingen af løsningsarkitekturen i samarbejde med leverandørens it-arkitekter
  • bistå beslutningstagere (fx Product Owner og projektleder) med generel løsningsarkitektur og teknologivalg
  • samarbejde med udviklere – uanset om de sidder inhouse eller om det er leverandørens udviklere.

Om dig
Vi er på udkig efter dig, der er nuyuddannet og som har lyst til at blive udfordret! Du får hjælp og sparring og bliver oplært i, hvad it-arkitektur er hos os. Du vil gerne indgå i projektteamets agile set-up med det fælles mål at skabe solide digitale supplementer til det velkendte fysiske sundhedskort og kørekort og/eller som brænder for at skabe en solid, robust og fremtidssikret Digital Post løsning for danskerne.

Du motiveres af arbejdet med kritiske løsninger og har en grundlæggende viden omkring Security-by Design og generel sikkerhedsarkitektur. Det er en fordel hvis du har kendskab til ny teknologi, herunder cloud-teknologi, såsom container teknologi, continous integration og event-driven arkitektur.

Du har prøvet, fx på studiet, at indgå i projektteams og/eller udviklingsteams og har kendskab og gerne erfaring med:

  • agil it-udvikling (inkremental/iterativ leverancemodel)
  • løsningsarkitektur og applikationsarkitektur generelt
  • notationsformer til dokumentation, fx UML og Archimate.
Vi søger desuden en kollega, som:

  • er en stærk formidler
  • er pragmatisk, kan finde løsninger og skabe resultater baseret på kollegers input og feedback
  • arbejder ansvarsbevidst og sørger for fremdrift i tekniske afklaringer
  • er social og involverende og kan facilitere samarbejde på tværs af fagområder.

Om os
Du bliver en del af Center for infrastrukturudvikling, hvor vi arbejder med frembringelsen af digitale løsninger som eksempelvis det kommende digitale sundhedskort og det digitale kørekort samt de kommende generation af Danmarks digitale infrastruktur i form af Næste generation Digital Post, MitID og NemLog-in3. Vi har et stærkt fagligt og socialt fællesskab, og du kan se frem til at blive udfordret, udviklet og støttet af din chef og kolleger.

”Det bedste ved at arbejde i Digitaliseringsstyrelsen er, at jeg via mit arbejde som arkitekt har indflydelse på løsninger, der rammer hele Danmarks befolkning – og dermed har jeg indflydelse på folks hverdag.”
Thomas Pedersen, arkitekt i Digitaliseringsstyrelsen.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 dygtige medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet med at skabe et mere digitalt offentligt Danmark. Vi vil være en attraktiv arbejdsplads, hvor høje ambitioner og et godt socialt fællesskab går hånd i hånd, og hvor der er et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling. Du kan læse mere om os og vores medarbejdere på www.digst.dk/job.


Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Moderniseringsstyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.


Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Sarah Kirkeby på 33 92 60 73 / sakir@digst.dk.


Ansøgning
Hvis du er interesseret i stillingen, så tryk på ”Søg her”-knappen og send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest torsdag d. 30. januar.

Vi forventer at holde samtaler løbende og ser frem til at byde vores nye kollega velkommen d. 1. april 2020. Du kan forvente at skulle løse en case i forbindelse med rekrutteringsforløbet.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.


DigitaliseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-12-19T00:00:002020-01-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Lead Concept Architect for research and technology projects

GN HEARING A/S

Ballerup
Does leading technical research projects on concept ideas within sound processing, connectivity, sensors, human-computer interfaces and machine learning sound appealing to you? Then this is your chance to make your mark on future solutions that will...
Indrykket:16. januar 2020

Senior Developer - Payment

COINIFY ApS

Herlev
Transform Finance with Blockchains At Coinify we are building the next generation of our Blockchain payment systems, which are being used globally by thousands of customers. We are therefore expanding our development team with new Senior Developers....
Indrykket:9. januar 2020

Software Arkitekt til Luftfartsindustrien

DeZignated ApS

København S
Er du systematisk og struktureret i dit arbejde, og trives du i en travl hverdag med fokus på processer? Vil du gerne arbejde med udvikling og optimering af Vestergaard Company s software arkitektur? Og har du bare lyst til at arbejde i en unik og s...
Indrykket:12. december 2019

Talentfuld løsningsarkitekt til statens økonomisystemer

Moderniseringsstyrelsen

København K
Moderniseringsstyrelsen leverer de økonomisystemer, som er rygraden i de statslige institutioners økonomistyring og regnskabsarbejde. Vi søger en analytisk skarp profil til en ny stilling, som løsningsarkitekt på tværs af systemerne på økonomidomæne...
Indrykket:20. december 2019

It-arkitekter til digitalt sundhedskort og Næste generation Digital Post

Digitaliseringsstyrelsen

København K
Danmark ligger i den internationale top, når det gælder udviklingen af en digital offentlig infrastruktur, og Digitaliseringsstyrelsen er en drivende kraft i udviklingen af det digitale Danmark. Vil du være med? Digitaliseringsstyrelsen søger to løs...
Indrykket:19. december 2019