Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Statsforvaltningen søger en skarp kommunikationskonsulent

Statsforvaltningen søger skarp kommunikationskonsulent

 



Statsforvaltningen søger en skarp kommunikationskonsulent, der kan være med til at videreføre arbejdet med udviklingen af Statsforvaltningens kommunikationsarbejde.

Arbejdsopgaver

Presse- og kommunikationskonsulenten er i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen ansvarlig for Statsforvaltningens eksterne og interne kommunikation.

Det indebærer blandt andet ansvaret for videreudvikling af Statsforvaltningens hjemmeside og Intranet samt udnyttelse af de digitale kanaler og sociale mediers mange muligheder.

Derudover har kommunikationskonsulenten også ansvaret for Statsforvaltningens tekster på borger.dk samt en vigtig funktion i forhold til modernisering af sproget i vores kommunikation med borgerne.

En anden væsentlig opgave er at være mediernes indgang til Statsforvaltningen, herunder at stå for udbredelsen af Statsforvaltningens egne nyheder til pressen.

Vi forventer, at du bl.a. kan:

  • Være sparringspartner for ledelsen i spørgsmål om organisationens strategiske kommunikation
  • Holde hovedet koldt i kritiske situationer
  • Varetage kontakten til medierne i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen
  • Tilrettelægge og gennemføre interne kommunikationsrelevante kurser, workshops og arrangementer
  • Udarbejde og bistå med opsætning af spørgeskemaer til både intern og ekstern brug
Om dig

Du skal have en solid kommunikationsfaglig uddannelse enten som journalist eller anden længerevarende kommunikationsuddannelse samt praktisk erfaring med såvel webbaseret som skriftlig kommunikation.

Du har sandsynligvis en baggrund som kommunikationsmedarbejder/ansvarlig i en kompleks organisation/afdeling – herunder erfaring med kontakt til eksterne samarbejdspartnere og medierne.

Du har erfaring med kommunikation via digitale kanaler og på de sociale medier.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejde med borger.dk guidelines og hvis du har erfaring med politisk styrede organisationer.

Derudover ønsker vi os en medarbejder som:

  •  Er engageret, ambitiøs og som brænder for formidling og kommunikation
  • Har en flydende og skarp pen og skriver et perfekt dansk hvilket bl.a. indebærer, at du mestrer grammatisk komma
  •  Er struktureret, ansvarlig og har organisatorisk forståelse
  • Er god til at samarbejde, har et godt humør og tør byde ind med sin faglighed
Vi tilbyder:

  • Et spændende, alsidigt og udfordrende job med højt arbejdstempo og mange deadlines
  • Mange forskelligartede opgaver på en dynamisk arbejdsplads
  • Et selvstændigt job med mulighed for at påvirke opgaverne efter egne styrker og interesser
 

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet vil være Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Statsforvaltningens hovedkontor i Aabenraa.

Stillingen er på fuld tid.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte direktør Helle Haxgart på mobil 41 32 52 40 eller HR-chef Inge Maria Frydendahl på mobil 22 43 97 33. Du kan også læse mere om Statsforvaltningens arbejdsopgaver på www.statsforvaltningen.dk.

Ansøgning  Hvis du er interesseret i stillingen, kan du sende en ansøgning, cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Statsforvaltningens hjemmeside – www.statsforvaltningen.dk – senest tirsdag den 20. februar 2018. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 23. februar 2018.  

Statsforvaltningen ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.



 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329756334Phoenix-43ffaeb312018-02-07T02:00:33.683Statsforvaltningen søger en skarp kommunikationskonsulentStatsforvaltningen søger skarp kommunikationskonsulent

 



Statsforvaltningen søger en skarp kommunikationskonsulent, der kan være med til at videreføre arbejdet med udviklingen af Statsforvaltningens kommunikationsarbejde.

Arbejdsopgaver

Presse- og kommunikationskonsulenten er i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen ansvarlig for Statsforvaltningens eksterne og interne kommunikation.

Det indebærer blandt andet ansvaret for videreudvikling af Statsforvaltningens hjemmeside og Intranet samt udnyttelse af de digitale kanaler og sociale mediers mange muligheder.

Derudover har kommunikationskonsulenten også ansvaret for Statsforvaltningens tekster på borger.dk samt en vigtig funktion i forhold til modernisering af sproget i vores kommunikation med borgerne.

En anden væsentlig opgave er at være mediernes indgang til Statsforvaltningen, herunder at stå for udbredelsen af Statsforvaltningens egne nyheder til pressen.

Vi forventer, at du bl.a. kan:

  • Være sparringspartner for ledelsen i spørgsmål om organisationens strategiske kommunikation
  • Holde hovedet koldt i kritiske situationer
  • Varetage kontakten til medierne i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen
  • Tilrettelægge og gennemføre interne kommunikationsrelevante kurser, workshops og arrangementer
  • Udarbejde og bistå med opsætning af spørgeskemaer til både intern og ekstern brug
Om dig

Du skal have en solid kommunikationsfaglig uddannelse enten som journalist eller anden længerevarende kommunikationsuddannelse samt praktisk erfaring med såvel webbaseret som skriftlig kommunikation.

Du har sandsynligvis en baggrund som kommunikationsmedarbejder/ansvarlig i en kompleks organisation/afdeling – herunder erfaring med kontakt til eksterne samarbejdspartnere og medierne.

Du har erfaring med kommunikation via digitale kanaler og på de sociale medier.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejde med borger.dk guidelines og hvis du har erfaring med politisk styrede organisationer.

Derudover ønsker vi os en medarbejder som:

  •  Er engageret, ambitiøs og som brænder for formidling og kommunikation
  • Har en flydende og skarp pen og skriver et perfekt dansk hvilket bl.a. indebærer, at du mestrer grammatisk komma
  •  Er struktureret, ansvarlig og har organisatorisk forståelse
  • Er god til at samarbejde, har et godt humør og tør byde ind med sin faglighed
Vi tilbyder:

  • Et spændende, alsidigt og udfordrende job med højt arbejdstempo og mange deadlines
  • Mange forskelligartede opgaver på en dynamisk arbejdsplads
  • Et selvstændigt job med mulighed for at påvirke opgaverne efter egne styrker og interesser
 

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet vil være Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Statsforvaltningens hovedkontor i Aabenraa.

Stillingen er på fuld tid.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte direktør Helle Haxgart på mobil 41 32 52 40 eller HR-chef Inge Maria Frydendahl på mobil 22 43 97 33. Du kan også læse mere om Statsforvaltningens arbejdsopgaver på www.statsforvaltningen.dk.

Ansøgning  Hvis du er interesseret i stillingen, kan du sende en ansøgning, cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Statsforvaltningens hjemmeside – www.statsforvaltningen.dk – senest tirsdag den 20. februar 2018. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 23. februar 2018.  

Statsforvaltningen ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.



 

2018-02-20T05:50:34.670 Statsforvaltningen søger skarp kommunikationskonsulent Statsforvaltningen søger en skarp kommunikationskonsulent, der kan være med til at videreføre arbejdet med udviklingen af Statsforvaltningens kommunikationsarbejde. Arbejdsopgaver Presse- og kommunikationskonsulenten er i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen ansvarlig for Statsforvaltningens eksterne og interne kommunikation. Det indebærer blandt andet ansvaret for videreudvikling af Statsforvaltningens hjemmeside og Intranet samt udnyttelse af de digitale kanaler og sociale mediers mange muligheder. Derudover har kommunikationskonsulenten også ansvaret for Statsforvaltningens tekster på borger.dk samt en vigtig funktion i forhold til modernisering af sproget i vores kommunikation med borgerne. En anden væsentlig opgave er at være mediernes indgang til Statsforvaltningen, herunder at stå for udbredelsen af Statsforvaltningens egne nyheder til pressen. Vi forventer, at du bl.a. kan: Være sparringspartner for ledelsen i spørgsmål om organisationens strategiske kommunikation Holde hovedet koldt i kritiske situationer Varetage kontakten til medierne i tæt samarbejde med direktøren og HR-chefen Tilrettelægge og gennemføre interne kommunikationsrelevante kurser, workshops og arrangementer Udarbejde og bistå med opsætning af spørgeskemaer til både intern og ekstern brug Om dig Du skal have en solid kommunikationsfaglig uddannelse enten som journalist eller anden længerevarende kommunikationsuddannelse samt praktisk erfaring med såvel webbaseret som skriftlig kommunikation. Du har sandsynligvis en baggrund som kommunikationsmedarbejder ansvarlig i en kompleks organisation afdeling herunder erfaring med kontakt til eksterne samarbejdspartnere og medierne. Du har erfaring med kommunikation via digitale kanaler og på de sociale medier. Det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejde med borger.dk guidelines og hvis du har erfaring med politisk styrede organisationer. Derudover ønsker vi os en medarbejder som: Er engageret, ambitiøs og som brænder for formidling og kommunikation Har en flydende og skarp pen og skriver et perfekt dansk hvilket bl.a. indebærer, at du mestrer grammatisk komma Er struktureret, ansvarlig og har organisatorisk forståelse Er god til at samarbejde, har et godt humør og tør byde ind med sin faglighed Vi tilbyder: Et spændende, alsidigt og udfordrende job med højt arbejdstempo og mange deadlines Mange forskelligartede opgaver på en dynamisk arbejdsplads Et selvstændigt job med mulighed for at påvirke opgaverne efter egne styrker og interesser Ansættelsesvilkår Ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet vil være Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Statsforvaltningens hovedkontor i Aabenraa. Stillingen er på fuld tid. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte direktør Helle Haxgart på mobil 41 32 52 40 eller HR-chef Inge Maria Frydendahl på mobil 22 43 97 33. Du kan også læse mere om Statsforvaltningens arbejdsopgaver på www.statsforvaltningen.dk. Ansøgning Hvis du er interesseret i stillingen, kan du sende en ansøgning, cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Statsforvaltningens hjemmeside www.statsforvaltningen.dk senest tirsdag den 20. februar 2018. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 23. februar 2018. Statsforvaltningen ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.11Jobnet43ffaeb3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-20T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=110613&DepartmentId=8103&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandAabenraa3103565Statsforvaltningen11Storetorv 106200AabenraaDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent521869JobNet47645701000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=43ffaeb3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=43ffaeb3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=43ffaeb3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=43ffaeb3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Marketing/3.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Marketing?12008771Dansk3Læse/ tale241914Kommunikationskonsulent4Marketing352866476importimport_43ffaeb3DKDanmarkDKDanmarkda-DK