Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Strategisk konsulent til Fælleskommunalt Socialsekretariat

Vil du være med til at understøtte det tværkommunale samarbejde og føre de syddanske kommuners fælles visioner og mål inden for det specialiserede socialområde ud i livet?
 
Vi søger en strategisk konsulent, som får en nøglerolle i strategisk planlægning og understøttelse af kommunernes målsætninger og prioriteringer på det specialiserede socialområde. Du kommer til at spille en central rolle i udviklingen af det specialiserede socialområde og i understøttelsen af kommunernes interesser på området med de 22 syddanske kommuner som arbejdsgiver.
 
Fælleskommunalt Socialsekretariat
Fælleskommunalt Socialsekretariat understøtter Socialdirektørforums arbejde med at varetage de syddanske kommuners interesser på det specialiserede socialområde. Socialdirektørforum er et mødeforum for den kommunale topledelse på socialområdet i de 22 syddanske kommuner, som drøfter kommunale holdninger på strategiske og prioriterede områder. Sekretariatet sekretariatsbetjener Socialdirektørforum og laver tværgående og koordinerende opgaver for de 22 syddanske kommuner. Det primære fokus for sekretariatet er at understøtte videndeling, udvikling og implementering af rammeaftaler, fælles mål og en række udviklingsprojekter. Sekretariatet består af to konsulenter og en teamleder.
 
Centrale opgaver for sekretariatet
Opgaverne bliver løst i et tæt samarbejde, men du vil også selvstændigt skulle tage ansvar for en række opgaver, møder, netværk m.v. Opgaverne spænder fra at skabe et kvalificeret grundlag for drøftelser i Socialdirektørforum til planlægning af temadage og politiske møder.
 
De centrale opgaver for sekretariatet er at:

  • Sekretariatsbetjene og understøtte arbejdet i Socialdirektørforum via dagsordener og ved at følge op på beslutninger
  • Udarbejde og fremlægge beslutningsgrundlag til behandling i regi af Socialdirektørforum
  • Udmønte rammeaftalen på det specialiserede socialområde og understøtte udviklingen af politisk valgte initiativer fra rammeaftalen
  • Understøtte initiativer i arbejdsgrupper og projekter, der er igangsat af Socialdirektørforum i et samarbejde med blandt andet psykiatrien i Syddanmark, og sikre koordination mellem projekterne og Socialdirektørforum
  • Planlægge og afholde temadage, netværksmøder og lign.
  • Kommunikere om Socialdirektørforums aktiviteter.
Fagligt kompetent med selvstændig tilgang
Vi forventer, at du har en relevant akademisk baggrund og nogle års erhvervserfaring fra socialområdet eller psykiatriområdet, som har gjort dig velfunderet i at arbejde analytisk og strategisk. Du trives med at drive mange opgaver og projekter, der er højt prioriterede, og som af og til haster. Du ved, at du:
  • Er god til at skabe gode relationer og netværk og kan begå dig i en netværksstruktur på tværs af kommunegrænser
  • Kan håndtere betjening af en topledelse og har en god fornemmelse for politiske og administrative beslutningsprocesser
  • Evner at analysere, samarbejde og holde overblikket, når der er mange opgaver på samme tid
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Brænder for området og har en selvstændig tilgang til tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
  • Har personlig gennemslagskraft.
Vi tilbyder en alsidig hverdag med stor mulighed for udvikling
Vi tilbyder en stilling, hvor du får stor mulighed for at udvikle dig, præge dine opgaver og have fleksibilitet i din arbejdstilrettelæggelse. Du får en alsidig hverdag med tæt relation til de syddanske kommuner og Region Syddanmark. I sekretariatet har vi en uformel omgangstone og et tæt samarbejde med vores to kolleger i Fælleskommunalt Sundhedssekretariat (www.faelleskommunalsundhed.dk) og vores to kolleger i KKR-sekretariatet (www.kl.dk/kkr), som vi i det daglige deler kontor med. Her vil du også være med til at sætte dit præg på samarbejdet.
 
Fælleskommunalt Socialsekretariat er fysisk placeret sammen med det politiske formandskab i KKR, som ligger i Haderslev Kommune i denne valgperiode. Vi har hele regionen som arbejdsplads, og derfor må du forvente, at der er møder forskellige steder i regionen.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Løn efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.
 
Tiltrædelsestidspunkt
1. april 2020 eller tidligere, hvis du har mulighed for det.
 
Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig teamleder, Stinna Kruse Sonnichsen, telefon 21 42 12 98, mail sks@haderslev.dk, eller strategisk analytiker Camilla Holst Milland, telefon 21 33 91 84.
 
Se desuden www.socialsekretariatet.dk.
 
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag via knappen ”Send ansøgning”, senest 18. februar 2020.

1. runde ansættelsessamtaler afholdes 20. februar 2020 og 2. runde afholdes den 24. februar 2020.
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indførte Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen. 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330167697Phoenix-46aa7df312020-02-11T00:00:00Strategisk konsulent til Fælleskommunalt SocialsekretariatVil du være med til at understøtte det tværkommunale samarbejde og føre de syddanske kommuners fælles visioner og mål inden for det specialiserede socialområde ud i livet?
 
Vi søger en strategisk konsulent, som får en nøglerolle i strategisk planlægning og understøttelse af kommunernes målsætninger og prioriteringer på det specialiserede socialområde. Du kommer til at spille en central rolle i udviklingen af det specialiserede socialområde og i understøttelsen af kommunernes interesser på området med de 22 syddanske kommuner som arbejdsgiver.
 
Fælleskommunalt Socialsekretariat
Fælleskommunalt Socialsekretariat understøtter Socialdirektørforums arbejde med at varetage de syddanske kommuners interesser på det specialiserede socialområde. Socialdirektørforum er et mødeforum for den kommunale topledelse på socialområdet i de 22 syddanske kommuner, som drøfter kommunale holdninger på strategiske og prioriterede områder. Sekretariatet sekretariatsbetjener Socialdirektørforum og laver tværgående og koordinerende opgaver for de 22 syddanske kommuner. Det primære fokus for sekretariatet er at understøtte videndeling, udvikling og implementering af rammeaftaler, fælles mål og en række udviklingsprojekter. Sekretariatet består af to konsulenter og en teamleder.
 
Centrale opgaver for sekretariatet
Opgaverne bliver løst i et tæt samarbejde, men du vil også selvstændigt skulle tage ansvar for en række opgaver, møder, netværk m.v. Opgaverne spænder fra at skabe et kvalificeret grundlag for drøftelser i Socialdirektørforum til planlægning af temadage og politiske møder.
 
De centrale opgaver for sekretariatet er at:
  • Sekretariatsbetjene og understøtte arbejdet i Socialdirektørforum via dagsordener og ved at følge op på beslutninger
  • Udarbejde og fremlægge beslutningsgrundlag til behandling i regi af Socialdirektørforum
  • Udmønte rammeaftalen på det specialiserede socialområde og understøtte udviklingen af politisk valgte initiativer fra rammeaftalen
  • Understøtte initiativer i arbejdsgrupper og projekter, der er igangsat af Socialdirektørforum i et samarbejde med blandt andet psykiatrien i Syddanmark, og sikre koordination mellem projekterne og Socialdirektørforum
  • Planlægge og afholde temadage, netværksmøder og lign.
  • Kommunikere om Socialdirektørforums aktiviteter.
Fagligt kompetent med selvstændig tilgang
Vi forventer, at du har en relevant akademisk baggrund og nogle års erhvervserfaring fra socialområdet eller psykiatriområdet, som har gjort dig velfunderet i at arbejde analytisk og strategisk. Du trives med at drive mange opgaver og projekter, der er højt prioriterede, og som af og til haster. Du ved, at du:
  • Er god til at skabe gode relationer og netværk og kan begå dig i en netværksstruktur på tværs af kommunegrænser
  • Kan håndtere betjening af en topledelse og har en god fornemmelse for politiske og administrative beslutningsprocesser
  • Evner at analysere, samarbejde og holde overblikket, når der er mange opgaver på samme tid
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Brænder for området og har en selvstændig tilgang til tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
  • Har personlig gennemslagskraft.
Vi tilbyder en alsidig hverdag med stor mulighed for udvikling
Vi tilbyder en stilling, hvor du får stor mulighed for at udvikle dig, præge dine opgaver og have fleksibilitet i din arbejdstilrettelæggelse. Du får en alsidig hverdag med tæt relation til de syddanske kommuner og Region Syddanmark. I sekretariatet har vi en uformel omgangstone og et tæt samarbejde med vores to kolleger i Fælleskommunalt Sundhedssekretariat (www.faelleskommunalsundhed.dk) og vores to kolleger i KKR-sekretariatet (www.kl.dk/kkr), som vi i det daglige deler kontor med. Her vil du også være med til at sætte dit præg på samarbejdet.
 
Fælleskommunalt Socialsekretariat er fysisk placeret sammen med det politiske formandskab i KKR, som ligger i Haderslev Kommune i denne valgperiode. Vi har hele regionen som arbejdsplads, og derfor må du forvente, at der er møder forskellige steder i regionen.
 
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Løn efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.
 
Tiltrædelsestidspunkt
1. april 2020 eller tidligere, hvis du har mulighed for det.
 
Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig teamleder, Stinna Kruse Sonnichsen, telefon 21 42 12 98, mail sks@haderslev.dk, eller strategisk analytiker Camilla Holst Milland, telefon 21 33 91 84.
 
Se desuden www.socialsekretariatet.dk.
 
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag via knappen ”Send ansøgning”, senest 18. februar 2020.

1. runde ansættelsessamtaler afholdes 20. februar 2020 og 2. runde afholdes den 24. februar 2020.
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indførte Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen. 

2020-02-19T01:07:15.620 Vil du være med til at understøtte det tværkommunale samarbejde og føre de syddanske kommuners fælles visioner og mål inden for det specialiserede socialområde ud i livet? Vi søger en strategisk konsulent, som får en nøglerolle i strategisk planlægning og understøttelse af kommunernes målsætninger og prioriteringer på det specialiserede socialområde. Du kommer til at spille en central rolle i udviklingen af det specialiserede socialområde og i understøttelsen af kommunernes interesser på området med de 22 syddanske kommuner som arbejdsgiver. Fælleskommunalt SocialsekretariatFælleskommunalt Socialsekretariat understøtter Socialdirektørforums arbejde med at varetage de syddanske kommuners interesser på det specialiserede socialområde. Socialdirektørforum er et mødeforum for den kommunale topledelse på socialområdet i de 22 syddanske kommuner, som drøfter kommunale holdninger på strategiske og prioriterede områder. Sekretariatet sekretariatsbetjener Socialdirektørforum og laver tværgående og koordinerende opgaver for de 22 syddanske kommuner. Det primære fokus for sekretariatet er at understøtte videndeling, udvikling og implementering af rammeaftaler, fælles mål og en række udviklingsprojekter. Sekretariatet består af to konsulenter og en teamleder. Centrale opgaver for sekretariatetOpgaverne bliver løst i et tæt samarbejde, men du vil også selvstændigt skulle tage ansvar for en række opgaver, møder, netværk m.v. Opgaverne spænder fra at skabe et kvalificeret grundlag for drøftelser i Socialdirektørforum til planlægning af temadage og politiske møder. De centrale opgaver for sekretariatet er at: Sekretariatsbetjene og understøtte arbejdet i Socialdirektørforum via dagsordener og ved at følge op på beslutninger Udarbejde og fremlægge beslutningsgrundlag til behandling i regi af Socialdirektørforum Udmønte rammeaftalen på det specialiserede socialområde og understøtte udviklingen af politisk valgte initiativer fra rammeaftalen Understøtte initiativer i arbejdsgrupper og projekter, der er igangsat af Socialdirektørforum i et samarbejde med blandt andet psykiatrien i Syddanmark, og sikre koordination mellem projekterne og Socialdirektørforum Planlægge og afholde temadage, netværksmøder og lign. Kommunikere om Socialdirektørforums aktiviteter. Fagligt kompetent med selvstændig tilgangVi forventer, at du har en relevant akademisk baggrund og nogle års erhvervserfaring fra socialområdet eller psykiatriområdet, som har gjort dig velfunderet i at arbejde analytisk og strategisk. Du trives med at drive mange opgaver og projekter, der er højt prioriterede, og som af og til haster. Du ved, at du: Er god til at skabe gode relationer og netværk og kan begå dig i en netværksstruktur på tværs af kommunegrænser Kan håndtere betjening af en topledelse og har en god fornemmelse for politiske og administrative beslutningsprocesser Evner at analysere, samarbejde og holde overblikket, når der er mange opgaver på samme tid Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale med blik for målgruppen Brænder for området og har en selvstændig tilgang til tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver Har personlig gennemslagskraft. Vi tilbyder en alsidig hverdag med stor mulighed for udviklingVi tilbyder en stilling, hvor du får stor mulighed for at udvikle dig, præge dine opgaver og have fleksibilitet i din arbejdstilrettelæggelse. Du får en alsidig hverdag med tæt relation til de syddanske kommuner og Region Syddanmark. I sekretariatet har vi en uformel omgangstone og et tæt samarbejde med vores to kolleger i Fælleskommunalt Sundhedssekretariat (www.faelleskommunalsundhed.dk) og vores to kolleger i KKR-sekretariatet (www.kl.dk kkr), som vi i det daglige deler kontor med. Her vil du også være med til at sætte dit præg på samarbejdet. Fælleskommunalt Socialsekretariat er fysisk placeret sammen med det politiske formandskab i KKR, som ligger i Haderslev Kommune i denne valgperiode. Vi har hele regionen som arbejdsplads, og derfor må du forvente, at der er møder forskellige steder i regionen. Løn og ansættelsesvilkårStillingen er på 37 timer ugentligt. Løn efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelsestidspunkt1. april 2020 eller tidligere, hvis du har mulighed for det. Vil du vide mere?Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig teamleder, Stinna Kruse Sonnichsen, telefon 21 42 12 98, mail sks@haderslev.dk, eller strategisk analytiker Camilla Holst Milland, telefon 21 33 91 84. Se desuden www.socialsekretariatet.dk. AnsøgningsfristSend din ansøgning, CV og bilag via knappen Send ansøgning , senest 18. februar 2020.1. runde ansættelsessamtaler afholdes 20. februar 2020 og 2. runde afholdes den 24. februar 2020. Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.Fra januar 2020 indførte Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.10Phoenix46aa7df3101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-18T00:00:000010https://haderslev.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=9637abab-f88d-4189-bac9-4b16402ddc9f0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKoldingEuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandHaderslev3701319Fælleskommunalt Social- og Sundhedssekretariat11Gåskærgade 266100HaderslevDKDanmarkORS/46aa7df3_logo.gifORS/Small/46aa7df3_logo.gif0dohe@haderslev.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent11011894664EmplyMedium43e38a97-e3f6-4ea9-b22c-58f0edcfd5ad_39482020021101029-01-2020111https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=46aa7df3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=46aa7df3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=46aa7df3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=46aa7df3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/241210-58-1.jpgStrategisk konsulent til Fælleskommunalt Socialsekretariat12008001Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder25Akademisk sekretær938304Konsulent5Kontor og administration11Socialvæsen25Offentlig administration364050716Stinna Kruse Sonnichsendohe@haderslev.dkDanmarkDanmarkda-DK