Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Strategiske indkøbskonsulenter til en af landets største offentlige it-indkøbsenheder

Har du lyst til at arbejde med it-indkøb til nogle af de største it-udviklingsprojekter og -programmer i Danmark? Er du skarp indenfor udbud og indkøb? Trives du i en travl hverdag og tætte samarbejdsrelationer til mange interessenter? Så er du måske vores nye kollega.

Anskaffelsesteamet, som er en del af kontoret Strategisk Indkøb og Leverandørstyring i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), søger flere skarpe profiler inden for it-indkøb, der kan bidrage med at gennemføre indkøb samt opbygge, rådgive og understøtte skatteforvaltningen indenfor it-indkøbsområdet.


Udviklende opgaver og samarbejde med engagerede kollegaer
Du får en vigtig rolle i arbejdet, hvor du blandt andet skal gennemføre indkøb via miniudbud, effektivisere de interne indkøbsprocesser, foretage løbende opfølgning og rapportering på leverandørerne samt opstille strategiske målbilleder for indkøbsområdet og sikre, at disse efterfølgende kan operationaliseres.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • gennemføre miniudbud i forbindelse med anskaffelse af it-konsulenter, hardware og/eller software.
  • vejlede og undervise i processen ved gennemførelse af miniudbud samt evalueringer
  • yde bistand og rådgivning i brug af Skatteministeriets og SKI’s rammeaftaler samt dynamiske indkøbssystemer
  • skrive og give input til oplæg og notater
  • deltage i opgaver af administrativ karakter
  • understøtte yderligere professionalisering og optimering af indkøbsområdet
  • controlling indenfor indkøbsområdet.


Hvem er du?

Vi forestiller os, at du er en, der kan samarbejde med alle, og ikke er bange for selv at smøge ærmerne op og undersøge ting til bunds eller se problemstillinger fra nye sider. Du evner at kombinere dit udprægede gå-på-mod med kreativitet, humor og analytiske evner og herigennem skabe gode resultater, der gavner fremtidens skattesystemer og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Du er god til at kommunikere, har forretningsforståelse og kan dermed spotte behovet hos vores bestillere gennem sparring og rådgivning, så vi sammen opnår det optimale indkøb.


Det vil yderligere være en fordel hvis du har erfaring med mindst én af følgende:

  • ser de kommercielle mulighederne for at bidrage til indkøbsbesparelser, kan identificere relevante cost-drivere i markedet såvel som internt i organisationen, og formår at omsætte din forretningsmæssige indsigt i realiserbare gevinster
  • viden om hardware, software og/eller IT-relaterede konsulenter
  • er hjemmevant med IT-systemer og er god til at tilegne dig anvendelsen af nye
  • juridisk rådgivning indenfor offentlige indkøb
  • erfaring med at udarbejde complianceopgørelser
  • dybdegående erfaring med at anvende Excel herunder brug af Pivot tabeller til indkøbsopfølgning.


Vi forstiller os, at du er rutineret med praktisk erfaring med salg, udbud og/eller indkøb, gerne fra det offentlige eller it-leverandørsiden fra det private helst indenfor it-området. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx som cand.merc., cand.scient.pol., cand.polit., cand.jur., cand.scient.adm., cand.merc., cand.it, ingeniør eller lignende.


Hvad tilbyder vi?
Du bliver ansat i SILS (Strategisk Indkøb og Leverandørstyring), hvor du bliver tilknyttet anskaffelsesteamet, som er et specialiseret indkøbsteam bestående af generalister, studerende og udbudsjurister, der bistår og vejleder dig i din opgaveudførelse. Vores team er præget af god stemning med en god og uformel omgangstone, hvor vi - selvom vi har travlt - spiller vi hinanden gode. Vi er ambitiøse og ansvarlige, så du får nogle professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på faglighed og skatteforvaltningens behov. Vi lægger vægt på videndeling, læring og på at have det sjovt, når vi går på arbejde.

Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der i UFST er gode muligheder for kompetenceudvikling. UFST har desuden en personaleforening, hvor vi som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden udenfor de vante rammer.


Anskaffelsesteamet er placeret i kontoret Strategisk Indkøb og Leverandørstyring, som har ansvaret for den fortsatte udvikling af indkøb og kontraktstyring på tværs af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Kontoret omfatter ca. 60 medarbejdere og ledes i en centerkonstruktion af to kontorchefer. I kontoret gennemføres mange forskelligartede opgaver på indkøbsområdet, herunder juridisk rådgivning, gennemførelse af gen- og ny-udbud, deltagelse i udviklingsprojekter samt anskaffelser/indkøb indenfor it-området.



Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 20. september 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enten kontorchef Claus Toftlund på tlf. 72 38 91 37 eller ansvarlig for anskaffelsesteamet Diana Kofod +45 72 37 56 62

?Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

?Der afholdes samtaler løbende, og der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

?Dit arbejdssted vil indtil videre være Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Nybrovej 110-116, 2800 Lyngby.



?Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

?Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

?Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

?Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

?Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.