Studentermedarbejder til web og formidling

På Datalogisk Institut på Københavns Universitet (DIKU) søger vi en studentermedarbejder til vores kommunikationsteam, som skal bidrage til drift og udvikling af vores hjemmesider og intranet i en spændende tid med vækst og mange nye initiativer.

Kan du se dig selv arbejde på landets største uddannelsesinstitution med forskning og uddannelse i ny og banebrydende it på områder som kunstig intelligens og virtual reality? Så er jobbet som studentermedarbejder på Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU) måske noget for dig.

I kommunikationsteamet arbejder vi med alt fra intern kommunikation og events til forskningsformidling og rekruttering af studerende til vores uddannelser. Vi er ansvarlige for instituttets hjemmesider, intranet, sociale medier, nyhedsbreve samt præsentationsmateriale.

Vi kommunikerer til en bred målgruppe, der omfatter både den brede befolkning, politikere, pressen, folkeskole- og gymnasieelever, erhvervsliv, forskere samt DIKUs og KUs egne medarbejdere.

Vi har brug for studentermedarbejder, der er motiveret for at skabe gode brugeroplevelser, og som ønsker at udvikle sine kompetencer inden for web, intranet, grafik og sociale medier.

Arbejdsopgaver
Du vil blive tilknyttet vores kommunikation- og eventteam i Sekretariatet, hvor du kommer til at arbejde med følgende opgaver:

  • Webredigering: Understøtte drift samt bidrage til udviklingsopgaver på vores eksterne hjemmesider, bl.a. løbende opdatering samt oprettelse af nyt indhold.
  • Eventannoncering: Annoncering af events på web, intranet, sociale medier, infoskærme mv.
  • Intranet: Understøtte drift og udvikling af vores intranetportal.
  • Grafik: Grafisk arbejde i forbindelse med ovenstående opgaver.
  • Ad hoc kommunikations- og eventopgaver: Fx hjælpe til i forbindelse med eventafvikling, opsætning af nyhedsbreve, opslag på sociale medier mv.
Vi forventer, at

  • Du er i gang med en relevant videregående uddannelse inden for eksempelvis kommunikation, it, digital design eller multimedier
  • Du har kendskab til CMS-systemer (vi benytter Obvius og Sharepoint, men forventer ikke erfaring med netop disse – vi sørger for oplæring)
  • Du interesserer dig for at skabe gode brugeroplevelser
  • Kendskab til eller erfaring med InDesign og Photoshop er en fordel
  • Kendskab til eller erfaring med HTML og SEO er en fordel
  • Du er kvalitetsbevidst, struktureret, initiativrig og har et godt visuelt øje
  • Du kommunikerer på både dansk og engelsk
  • Du er nogenlunde fleksibel i forhold til arbejdstider og kan arbejde ca. 15 timer om ugen
Vi tilbyder

  • Et alsidigt job med stor selvstændighed og afveksling i opgaverne
  • At blive en del af en arbejdsplads i vækst, som løbende medfører nye typer af opgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på, hvordan de skal løses
  • At blive en del af et team i konstant udvikling med store ambitioner
  • Et udviklingsorienteret og godt socialt miljø med en uhøjtidelig omgangstone
  • Engagerede kolleger, som vægter faglig sparring og samarbejde højt, og som har en uhøjtidelig, åben og respektfuld omgangstone
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
Hvem er vi?
DIKU er Danmarks første datalogiske institut, som blev oprettet i 1970. Vores forskere og kandidater har bidraget til samfundets accelererende teknologiske transformation, og vores forskningsmiljø og -resultater har gjort os til et af Europas førende datalogiske institutter med international indflydelse.

DIKU er beliggende på Østerbro i Universitetsparken 1, hvor vi deler campus med en række andre naturvidenskabelige uddannelser og institutter. Vi er ca. 200 ansatte (inklusive ph.d.-studerende og instruktorer), heraf udgør administrationen pt. 31 fastansatte medarbejdere.

Du bliver en del af DIKUs kommunikation- og eventteam, der ud over dig består af to kommunikationskonsulenter og en eventkoordinator. Vi arbejder tæt sammen med DIKUs administration, ledelse, forskere og undervisere samt kommunikationsteamet på Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet og andre institutter.

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse og aflønning sker som studerende i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) samt Organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) § 35. Minimumstimelønnen er 125,22 kr.

Det er et krav for ansættelse, at du er indskrevet og aktiv studerende på en videregående uddannelse. Ved ophør af indskrivning, bortfalder ansættelsen.

Du vil blive lønindplaceret på baggrund af din studieanciennitet og/eller relevant erhvervserfaring.

Arbejdstiden vil gennemsnitligt være på 15 timer pr. uge.

Vil du vide mere?
Spørgsmål til stillingen kan rettes til sekretariatsleder Tina Virenfeldt Kristensen på tlf. 40 59 40 54 / tikr@di.ku.dk

Ansøgnings- og ansættelsesprocedure
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning, CV og relevant dokumentation ved at klikke på "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget senest den 1. december 2020. Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Samtaler finder sted i uge 50.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi ønsker, at du tiltræder pr. 1. eller 15. januar 2021 eller hurtigst muligt herefter.

Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Presse- og kommunikationskonsulent til Københavns Rådhus

Koncernkommunikation

København V
Brænder du for at fortælle historierne om København om visionerne for byens udvikling, den grønne dagsorden og rollen som Danmarks hovedstad? Og kan du også lave skarpe strategier for større kommunikationsindsatser både internt og eksternt rettet og...
Indrykket:17. november 2020

Taleskriver til Minister- og Ledelsessekretariatet

Sundheds- og Ældreministeriet

København K
Vil du være med til at sætte fokus på sundheds- og ældrepolitik? Kan du levere klare politiske budskaber? Er du god til at skabe fortællinger og gøre budskaber relevante, uanset om det er fagprofessionelle eller borgere, der kommunikeres til? Så er ...
Indrykket:19. november 2020

Barselsvikar for kommunikationskonsulent

Region Hovedstadens Psykiatri

København Ø
Region Hovedstadens Psykiatri søger en barselsvikar i et år fra 1. februar 2021. Har du blik for strategisk kommunikation, og kan du omsætte projekter og strategi til konkrete kommunikationsplaner, historier og værdiskabende indhold, der rammer fors...
Indrykket:27. november 2020

Kommunikationskonsulent til agilt team hos ATP

MOMENT A/S

København V
Jobbet For ATP søger vi nu en kommunikationskonsulent til Pension Sikring i ATP, som arbejder med ATP Livslang pension, LG, FerieKonto, AUB og mange andre ordninger. Du vil komme til at arbejde i et agilt team sammen med andre faggrupper, hvor du vi...
Indrykket:9. november 2020

PUBLIC RELATIONS MANAGER

Verisure A/S

Glostrup
Verisure gennemgår en meget spændende udvikling, der er præget af nye markedsledende produkter, øget kundetilgang og en voksende andel af markedet for alarmydelser til private og erhvervsvirksomheder. Som følge heraf, oplever vi et øget behov for at...
Indrykket:24. november 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Presse- og kommunikationskonsulent til Københavns Rådhus

Koncernkommunikation

København V
Brænder du for at fortælle historierne om København om visionerne for byens udvikling, den grønne dagsorden og rollen som Danmarks hovedstad? Og kan du også lave skarpe strategier for større kommunikationsindsatser både internt og eksternt rettet og...
Indrykket:17. november 2020

Taleskriver til Minister- og Ledelsessekretariatet

Sundheds- og Ældreministeriet

København K
Vil du være med til at sætte fokus på sundheds- og ældrepolitik? Kan du levere klare politiske budskaber? Er du god til at skabe fortællinger og gøre budskaber relevante, uanset om det er fagprofessionelle eller borgere, der kommunikeres til? Så er ...
Indrykket:19. november 2020

Barselsvikar for kommunikationskonsulent

Region Hovedstadens Psykiatri

København Ø
Region Hovedstadens Psykiatri søger en barselsvikar i et år fra 1. februar 2021. Har du blik for strategisk kommunikation, og kan du omsætte projekter og strategi til konkrete kommunikationsplaner, historier og værdiskabende indhold, der rammer fors...
Indrykket:27. november 2020

Kommunikationskonsulent til agilt team hos ATP

MOMENT A/S

København V
Jobbet For ATP søger vi nu en kommunikationskonsulent til Pension Sikring i ATP, som arbejder med ATP Livslang pension, LG, FerieKonto, AUB og mange andre ordninger. Du vil komme til at arbejde i et agilt team sammen med andre faggrupper, hvor du vi...
Indrykket:9. november 2020

PUBLIC RELATIONS MANAGER

Verisure A/S

Glostrup
Verisure gennemgår en meget spændende udvikling, der er præget af nye markedsledende produkter, øget kundetilgang og en voksende andel af markedet for alarmydelser til private og erhvervsvirksomheder. Som følge heraf, oplever vi et øget behov for at...
Indrykket:24. november 2020