Studentermedhjælp - nabokommunikation

Kan du omsætte byggetekniske forklaringer om store anlægsprojekter til brugbar viden for naboer til byggerierne? Og har du lyst til at assistere et dygtigt team af kommunikationsmedarbejdere, der hver dag arbejder for at holde naboerne opdateret om det, der sker i morgen, om tre måneder og næste år? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i enheden Naboer & Ejendomme. Du kommer til at indgå i vores nabokommunikationsteam bestående af fire engagerede kommunikationsmedarbejdere og en teamleder. I enheden vil du som studentermedhjælper få mulighed for at prøve kommunikationsfaget af i praksis og få erfaring med forskellige platforme.

Dine opgaver bliver bl.a. at aflaste og assistere kommunikationsmedarbejdere med:

  • Opdatere hjemmeside med korte tekster
  • Digitale nyhedsbreve til naboer
  • Nyhedshistorier om byggeriet til naboer
  • Breve og opslag om byggeriet til naboer
  • Opgaver indenfor research, journalisering og talbehandling
  • Praktisk forberedelse og deltagelse i events og møder/arrangementer

Selvstændig og initiativrig med stærke formidlingsevner Vi forventer, at du:

  • Læser på en videregående uddannelse (kommunikation, medievidenskab, retorik, journalistik eller lignende) og har mindst ét år tilbage af dine studier
  • Er hurtig til at sætte dig ind i nyt og kompliceret stof
  • Har stærke formidlingsevner i skrift og tale
  • Er god til at samarbejde på tværs af afdelinger med respekt for den enkeltes faglighed
  • Er initiativrig, udadvendt, fleksibel og får tingene gjort
  • Arbejder effektivt og selvstændigt
  • Bidrager med input og løsninger og inspirerer til nye måder at gøre tingene på

Bliv en del af en fagligt stærk og engageret enhed Vi tilbyder:

  • Gode kolleger og masser af udfordringer
  • Mulighed for at præge kommunikationen til naboer og andre målgrupper
  • Mulighed for at omsætte din teoretiske viden til konkret information og produkter

Stillingen er på 15-20 timer om ugen med fleksible arbejdstider, så det passer i forhold til dit studium. Send din ansøgning senest den 19. juli 2019. Stillingen ønskes besat i løbet af første halvdel af august 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Christian Bjerregaard på 7242 4782 til og med d. 26. juni og derefter kommunikationsmedarbejder Andrea Jørgensen på 7242 4944 fra d. 27. juni og frem til ansøgningsfristen d. 19. juli.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330044409Phoenix-729b94f712019-06-19T00:00:00Studentermedhjælp - nabokommunikation

Kan du omsætte byggetekniske forklaringer om store anlægsprojekter til brugbar viden for naboer til byggerierne? Og har du lyst til at assistere et dygtigt team af kommunikationsmedarbejdere, der hver dag arbejder for at holde naboerne opdateret om det, der sker i morgen, om tre måneder og næste år? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i enheden Naboer & Ejendomme. Du kommer til at indgå i vores nabokommunikationsteam bestående af fire engagerede kommunikationsmedarbejdere og en teamleder. I enheden vil du som studentermedhjælper få mulighed for at prøve kommunikationsfaget af i praksis og få erfaring med forskellige platforme.

Dine opgaver bliver bl.a. at aflaste og assistere kommunikationsmedarbejdere med:

  • Opdatere hjemmeside med korte tekster
  • Digitale nyhedsbreve til naboer
  • Nyhedshistorier om byggeriet til naboer
  • Breve og opslag om byggeriet til naboer
  • Opgaver indenfor research, journalisering og talbehandling
  • Praktisk forberedelse og deltagelse i events og møder/arrangementer

Selvstændig og initiativrig med stærke formidlingsevner Vi forventer, at du:

  • Læser på en videregående uddannelse (kommunikation, medievidenskab, retorik, journalistik eller lignende) og har mindst ét år tilbage af dine studier
  • Er hurtig til at sætte dig ind i nyt og kompliceret stof
  • Har stærke formidlingsevner i skrift og tale
  • Er god til at samarbejde på tværs af afdelinger med respekt for den enkeltes faglighed
  • Er initiativrig, udadvendt, fleksibel og får tingene gjort
  • Arbejder effektivt og selvstændigt
  • Bidrager med input og løsninger og inspirerer til nye måder at gøre tingene på

Bliv en del af en fagligt stærk og engageret enhed Vi tilbyder:

  • Gode kolleger og masser af udfordringer
  • Mulighed for at præge kommunikationen til naboer og andre målgrupper
  • Mulighed for at omsætte din teoretiske viden til konkret information og produkter

Stillingen er på 15-20 timer om ugen med fleksible arbejdstider, så det passer i forhold til dit studium. Send din ansøgning senest den 19. juli 2019. Stillingen ønskes besat i løbet af første halvdel af august 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Christian Bjerregaard på 7242 4782 til og med d. 26. juni og derefter kommunikationsmedarbejder Andrea Jørgensen på 7242 4944 fra d. 27. juni og frem til ansøgningsfristen d. 19. juli.

Kan du omsætte byggetekniske forklaringer om store anlægsprojekter til brugbar viden for naboer til byggerierne? Og har du lyst til at assistere et dygtigt team af kommunikationsmedarbejdere, der hver dag arbejder for at holde naboerne opdateret om det, der sker i morgen, om tre måneder og næste år? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i enheden Naboer Ejendomme. Du kommer til at indgå i vores nabokommunikationsteam bestående af fire engagerede kommunikationsmedarbejdere og en teamleder. I enheden vil du som studentermedhjælper få mulighed for at prøve kommunikationsfaget af i praksis og få erfaring med forskellige platforme. Dine opgaver bliver bl.a. at aflaste og assistere kommunikationsmedarbejdere med: Opdatere hjemmeside med korte tekster Digitale nyhedsbreve til naboer Nyhedshistorier om byggeriet til naboer Breve og opslag om byggeriet til naboer Opgaver indenfor research, journalisering og talbehandling Praktisk forberedelse og deltagelse i events og møder arrangementer Selvstændig og initiativrig med stærke formidlingsevner Vi forventer, at du: Læser på en videregående uddannelse (kommunikation, medievidenskab, retorik, journalistik eller lignende) og har mindst ét år tilbage af dine studier Er hurtig til at sætte dig ind i nyt og kompliceret stof Har stærke formidlingsevner i skrift og tale Er god til at samarbejde på tværs af afdelinger med respekt for den enkeltes faglighed Er initiativrig, udadvendt, fleksibel og får tingene gjort Arbejder effektivt og selvstændigt Bidrager med input og løsninger og inspirerer til nye måder at gøre tingene på Bliv en del af en fagligt stærk og engageret enhed Vi tilbyder: Gode kolleger og masser af udfordringer Mulighed for at præge kommunikationen til naboer og andre målgrupper Mulighed for at omsætte din teoretiske viden til konkret information og produkter Stillingen er på 15-20 timer om ugen med fleksible arbejdstider, så det passer i forhold til dit studium. Send din ansøgning senest den 19. juli 2019. Stillingen ønskes besat i løbet af første halvdel af august 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Christian Bjerregaard på 7242 4782 til og med d. 26. juni og derefter kommunikationsmedarbejder Andrea Jørgensen på 7242 4944 fra d. 27. juni og frem til ansøgningsfristen d. 19. juli.11jobnet729b94f7100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-19T00:00:000000https://metroselskabet.easycruit.com/vacancy/2324093/64397?iso=dk0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnTårnbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3548285METROSELSKABET I/S11Metrovej 52300København SDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark7Deltid46Permanent779299JobNet5005585500558510017-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=729b94f7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=729b94f7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=729b94f7&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=729b94f7&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Salg/2.jpgMed et job indenfor Salg bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Kommunikationsmedarbejder lige noget for dig.12008001Dansk3Læse/ tale241926Kommunikationsmedarbejder2Salg362104100noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330054818PR og kommunikationsmedarbejderRobot Vi søger en struktureret og visuelt stærk historiefortæller til nyoprettet stilling som PR- og kommunikationsmedarbejder hos Nicolaj Bo. Nicolaj Bo er en toneangivende møbelvirksomhed, som designer og producerer snedkerkøkkener og andre møbler især til private hjem. Vi er en virksomhed i vækst og har for nyligt åbnet showroom både på Gl. Kongevej og Esplanaden i det centrale København. Al møbelproduktion finder sted på vores snedkeri i Københavns Sydhavn, hvor virksomhedens hovedkontor og tegnestue også er placeret. Dette vil være den primære arbejdsplads for nærværende stilling. Du skal være det drivende samlingspunkt for vores branding og du vil få ansvaret for at udvikle og udbrede kendskabet til Nicolaj Bo gennem en bred vifte af kommunikationskanaler. I samråd med ledelsen og vores arkitekter skal du udføre historiefortællingen med afsæt i brandets æstetik og DNA. Da vi er en mindre virksomhed skal du besidde en bred vifte af kompetencer og arbejde selvstændigt og struktureret. Du mestrer det danske sprog og skriver på n gang korrekt, ligetil og sofistikeret. Ligeledes behersker du engelsk i skrift og tale. Du skal medvirke til at udarbejde vores kommunikationsplan på et overordnet strategisk niveau. Du skal kunne producere og publicere ugentlige historiefortællinger via pressemeddelelser, sociale medier og blog-indlæg. Du skal opdyrke et stærkt netværk blandt journalister, stylister, fotografer og andre fagpersoner tilknyttet pressen inden for boligindretning, arkitektur og design. Du skal have kendskab til og koordinere skabelsen af content inden for fotografi, grafisk design og film. Du skal have øje for udviklingen af vores website og koordinere indsatsen inden for webudvikling og sociale medier. Du er kreativ og har æstetisk sans. Du har en kommunikationsuddannelse gerne på kandidatniveau og så har du nogle års erhvervserfaring evt. fra et relevant studiejob. Frem for alt skal du være en positiv og dynamisk person med god gennemslagskraft og et proaktivt mindset. Vi tilbyder en deltidsstilling (25-32t ugentlig) i en mindre virksomhed i vækst med fantastiske kolleger i et kreativt og pragmatisk miljø. Løn efter kvalifikationer. Det vil glæde os at modtage ansøgning og cv på mail til: job@nicolajbo.dk Vi vil løbende afholde rekrutteringssamtaler fra starten af august og indtil stillingen er besat.

Vi søger en struktureret og visuelt stærk historiefortæller til nyoprettet stilling som PR- og kommunikationsmedarbejder hos Nicolaj Bo.

Nicolaj Bo er en toneangivende møbelvirksomhed, som designer og producerer snedkerkøkkener og andre møbler især til private hjem. Vi er en virksomhed i vækst og har for nyligt åbnet showroom både på Gl. Kongevej og Esplanaden i det centrale København. Al møbelproduktion finder sted på vores snedkeri i Københavns Sydhavn, hvor virksomhedens hovedkontor og tegnestue også er placeret. Dette vil være den primære arbejdsplads for nærværende stilling.

Du skal være det drivende samlingspunkt for vores branding og du vil få ansvaret for at udvikle og udbrede kendskabet til Nicolaj Bo gennem en bred vifte af kommunikationskanaler.

I samråd med ledelsen og vores arkitekter skal du udføre historiefortællingen med afsæt i brandets æstetik og DNA. Da vi er en mindre virksomhed skal du besidde en bred vifte af kompetencer og arbejde selvstændigt og struktureret.

  • Du mestrer det danske sprog og skriver på én gang korrekt, ligetil og sofistikeret. Ligeledes behersker du engelsk i skrift og tale.
  • Du skal medvirke til at udarbejde vores kommunikationsplan på et overordnet strategisk niveau.
  • Du skal kunne producere og publicere ugentlige historiefortællinger via pressemeddelelser, sociale medier og blog-indlæg.
  • Du skal opdyrke et stærkt netværk blandt journalister, stylister, fotografer og andre fagpersoner tilknyttet pressen inden for boligindretning, arkitektur og design.
  • Du skal have kendskab til og koordinere skabelsen af content inden for fotografi, grafisk design og film.
  • Du skal have øje for udviklingen af vores website og koordinere indsatsen inden for webudvikling og sociale medier.
  • Du er kreativ og har æstetisk sans.
  • Du har en kommunikationsuddannelse – gerne på kandidatniveau og så har du nogle års erhvervserfaring evt. fra et relevant studiejob.

Frem for alt skal du være en positiv og dynamisk person med god gennemslagskraft og et proaktivt mindset.

Vi tilbyder en deltidsstilling (25-32t/ugentlig) i en mindre virksomhed i vækst med fantastiske kolleger i et kreativt og pragmatisk miljø.

Løn efter kvalifikationer.

Det vil glæde os at modtage ansøgning og cv på mail til: job@nicolajbo.dk

Vi vil løbende afholde rekrutteringssamtaler fra starten af august og indtil stillingen er besat.

Nicolaj Bo I/SKøbenhavn SV2019-07-05T00:00:002019-08-19T00:00:00
330054676Pressemedarbejder med gåpåmod til Transport- og Boligministeriet (barselsvikariat)Robot I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med områder, alle har en holdning til. Det gælder, når der anlægges nye motorveje, jernbaner og broer. Eller når løsningen på fremtidens boligmangel i København diskuteres. Det giver ministeriet stor opmærksomhed fra pressen - og her kommer du ind i billedet som vores nye pressemedarbejder. Vores dygtige kollega skal på barsel, så vi søger en engageret og proaktiv pressemedarbejder, der sammen med pressechefen og en anden pressemedarbejder kan formidle ministeriets nyheder, så de fænger den enkelte borger. En vigtig del af jobbet bliver at opsøge historier, skrive pressemeddelelser og indlæg, forberede interviews og svare på henvendelser fra medierne. Det er vigtigt, at du har en skarp pen, politisk forståelse og kan rådgive i kommunikationsspørgsmål. Du skal være i stand til at præsentere argumenter og problemstillinger på en enkel og letforståelig måde, samtidig med at du arbejder struktureret og effektivt. Presseenheden arbejder tæt sammen med ministersekretariatet, og enheden består af pressechefen og to pressemedarbejdere samt en webredaktør. Du vil ligeledes komme til at arbejde tæt sammen med ministerens særlige rådgiver og have regelmæssig kontakt til medarbejderne i styrelserne og selskaberne under Transport- og Boligministeriet. Det er derfor afgørende, at du kan samarbejde på tværs i huset og skabe gode relationer i hele organisationen. Vi søger en medarbejder, som • kan få øje på nyheden • har evne og interesse for at sætte sig ind i komplekse sager på ministeriets fagområder, da god kommunikation kræver god indholdsforståelse • er åben og imødekommende samt en god mundtlig og skriftlig formidler • kan bevare roen og overblikket i hektiske og pressede situationer • har en skarp pen og formår at skrive klart om kompliceret stof • let får gode idéer, for eksempel til lancering af historier • er uddannet journalist, cand.comm. eller har en lignende relevant uddannelse og erfaring Det er en fordel, hvis du • er fortrolig med pressens virke i forhold til politiske sager • har kendskab til arbejdsformen og pressearbejdet i et ministerium • har kendskab til transport- og eller boligpolitik • har forståelse for sociale mediers rolle i nyhedsformidlingen • kan producere videoer og infografikker, som kan bruges på ministeriets sociale medier og hjemmeside Vi tilbyder • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces • et miljø med højt fagligt niveau • en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv • gode kollegaer i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone I Transport- og Boligministeriet er din faglige og personlige udvikling vigtig. Derfor har vi som led i udviklingen af vores organisation fokus på individuelle karriere- og kompetenceudviklingsplaner. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er et tidsbegrænset barselsvikariat på cirka 12 måneder med forventet start oktober november 2019. Aflønning sker efter relevant overenskomst. Ansættelsesområdet er Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte pressechef Mia Josiassen på tlf. 72 26 70 75. Din ansøgning Send din ansøgning med kopi af eksamensbevis inkl. karakterudskrift senest torsdag den 15. august 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside www.trm.dk. Vi indkalder løbende til samtaler. Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med områder, alle har en holdning til. Det gælder, når der anlægges nye motorveje, jernbaner og broer. Eller når løsningen på fremtidens boligmangel i København diskuteres. Det giver ministeriet stor opmærksomhed fra pressen - og her kommer du ind i billedet som vores nye pressemedarbejder.

Vores dygtige kollega skal på barsel, så vi søger en engageret og proaktiv pressemedarbejder, der sammen med pressechefen og en anden pressemedarbejder kan formidle ministeriets nyheder, så de fænger den enkelte borger.

En vigtig del af jobbet bliver at opsøge historier, skrive pressemeddelelser og indlæg, forberede interviews og svare på henvendelser fra medierne. Det er vigtigt, at du har en skarp pen, politisk forståelse og kan rådgive i kommunikationsspørgsmål. Du skal være i stand til at præsentere argumenter og problemstillinger på en enkel og letforståelig måde, samtidig med at du arbejder struktureret og effektivt.

Presseenheden arbejder tæt sammen med ministersekretariatet, og enheden består af pressechefen og to pressemedarbejdere samt en webredaktør. Du vil ligeledes komme til at arbejde tæt sammen med ministerens særlige rådgiver og have regelmæssig kontakt til medarbejderne i styrelserne og selskaberne under Transport- og Boligministeriet. Det er derfor afgørende, at du kan samarbejde på tværs i huset og skabe gode relationer i hele organisationen.

Vi søger en medarbejder, som
• kan få øje på nyheden
• har evne og interesse for at sætte sig ind i komplekse sager på ministeriets fagområder, da god kommunikation kræver god indholdsforståelse
• er åben og imødekommende samt en god mundtlig og skriftlig formidler
• kan bevare roen og overblikket i hektiske og pressede situationer
• har en skarp pen og formår at skrive klart om kompliceret stof
• let får gode idéer, for eksempel til lancering af historier
• er uddannet journalist, cand.comm. eller har en lignende relevant uddannelse og erfaring

Det er en fordel, hvis du
• er fortrolig med pressens virke i forhold til politiske sager
• har kendskab til arbejdsformen og pressearbejdet i et ministerium
• har kendskab til transport- og/eller boligpolitik
• har forståelse for sociale mediers rolle i nyhedsformidlingen
• kan producere videoer og infografikker, som kan bruges på ministeriets sociale medier og hjemmeside

Vi tilbyder
• et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces
• et miljø med højt fagligt niveau
• en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv
• gode kollegaer i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone

I Transport- og Boligministeriet er din faglige og personlige udvikling vigtig. Derfor har vi som led i udviklingen af vores organisation fokus på individuelle karriere- og kompetenceudviklingsplaner.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er et tidsbegrænset barselsvikariat på cirka 12 måneder med forventet start oktober/november 2019. Aflønning sker efter relevant overenskomst. Ansættelsesområdet er Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte pressechef Mia Josiassen på tlf. 72 26 70 75.

Din ansøgning
Send din ansøgning med kopi af eksamensbevis inkl. karakterudskrift senest torsdag den 15. august 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside www.trm.dk.

Vi indkalder løbende til samtaler.


Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.






TransportministerietKøbenhavn K2019-07-04T00:00:002019-08-15T00:00:00
330053817Kommunikationsmedarbejder til varieret hverdag i forskningsmiljø (barselsvikar)Robot De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS) søger en alsidig kommunikationsmedarbejder til et barselsvikariat. Hvis du har evnerne og lysten til at drive og eksekvere forskelligartede kommunikationsopgaver i en naturvidenskabelig organisation i staten, kunne det her være det rette job for dig. Vi tilbyder et job, hvor opgaverne kan veksle mellem f.eks. at Udvikle nyt brandingmateriale Arrangere events Målrette præsentationen af bl.a. GEUS data til de faglige interessenter og markedsføre dem Rådgive om og gennemføre den interne kommunikation i forbindelse med nye it-systemer og laboratorier Samt bidrage til at skrive interne og eksterne nyheder samt besvare pressehenvendelser om emner som klimaforandringer og grundvand. Lyder det som noget for dig, har du nu muligheden for at blive en del af vores kommunikationsafdeling og være med til at udvikle GEUS kommunikationsindsatser ud fra strategiske mål om øget synlighed og øget videndeling. Kommunikationsafdelingen er inde i en spændende udvikling og består bl.a. også af grafikere og redaktører af både digitale, videnskabelige og populærvidenskabelige udgivelser, som du selvfølgelig kommer til at samarbejde med. Herudover kommer du til at have en stor kontaktflade med resten af GEUS inkl. de passionerede forskere. Kvalifikationer Vi er på udkig efter en person med en bred kommunikationsfaglig ballast, der både kan rådgive, drive og producere. Du skal være idérig og analytisk, have en god naturvidenskabelig og teknisk forståelse samt skrive godt og effektivt. Du holder dig også opdateret på de nyeste formidlingsmuligheder og forstår at udnytte dem med organisationens strategi og modtagernes behov i tankerne. Vi lægger vægt på, at du Har kommunikationsfaglig baggrund og gerne erfaring fra lignende stilling Har virkelig gode formidlings- og skrivekundskaber både når det er målrettet medarbejdere, borgere og fagfolk Kan arbejde selvstændigt, er initiativrig og tager ansvar Har godt overblik, er en god projektleder og har respekt for deadlines Er god til at samarbejde også med andre fagligheder Har forståelse for strategisk kommunikation Har gode dansk- og engelskkundskaber. Det er en fordel med Interesse for og kendskab til det tekniske, naturvidenskabelige og forskningsmæssige felt. Vi tilbyder Variation, ansvar og gode muligheder for at påvirke GEUS kommunikationsarbejde Et levende og uformelt arbejdsmiljø med engagerede kolleger Arbejdsplads i hjertet af København tæt på offentlig transport Kantine, træningscenter, personalearrangementer og -foreninger. Løn- og ansættelsesforhold I henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede faglige organisation. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Barselsvikariatet forventes at løbe fra 1. november 2019 til 31. august 2020. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om GEUS og stillingen kan fås ved henvendelse til GEUS presse- og kommunikationschef Mette Buck Jensen på mobil 6166 6159 og e-mail meb@geus.dk. Læs mere om GEUS her: www.geus.dk Ansøgning Den motiverede ansøgning skal være vedlagt et CV, eksempler på lignende arbejde samt relevante eksamenspapirer og evt. kontaktoplysninger på referencepersoner. Ansøgning skal være GEUS i hænde senest onsdag den 7. august 2019 kl. 12.00. Du kan sende (uploade) din ansøgning via GEUS hjemmeside www.geus.dk under Job og Uddannelse. Ansøgninger modtaget efter tidsfristen vil ikke blive taget i betragtning. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34.De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS) søger en alsidig kommunikationsmedarbejder til et barselsvikariat.

Hvis du har evnerne og lysten til at drive og eksekvere forskelligartede kommunikationsopgaver i en naturvidenskabelig organisation i staten, kunne det her være det rette job for dig. Vi tilbyder et job, hvor opgaverne kan veksle mellem f.eks. at

  • Udvikle nyt brandingmateriale
  • Arrangere events
  • Målrette præsentationen af bl.a. GEUS’ data til de faglige interessenter og markedsføre dem
  • Rådgive om og gennemføre den interne kommunikation i forbindelse med nye it-systemer og laboratorier
  • Samt bidrage til at skrive interne og eksterne nyheder samt besvare pressehenvendelser om emner som klimaforandringer og grundvand.
Lyder det som noget for dig, har du nu muligheden for at blive en del af vores kommunikationsafdeling og være med til at udvikle GEUS’ kommunikationsindsatser ud fra strategiske mål om øget synlighed og øget videndeling.

Kommunikationsafdelingen er inde i en spændende udvikling og består bl.a. også af grafikere og redaktører af både digitale, videnskabelige og populærvidenskabelige udgivelser, som du selvfølgelig kommer til at samarbejde med. Herudover kommer du til at have en stor kontaktflade med resten af GEUS inkl. de passionerede forskere.



Kvalifikationer

Vi er på udkig efter en person med en bred kommunikationsfaglig ballast, der både kan rådgive, drive og producere. Du skal være idérig og analytisk, have en god naturvidenskabelig og teknisk forståelse samt skrive godt og effektivt. Du holder dig også opdateret på de nyeste formidlingsmuligheder og forstår at udnytte dem med organisationens strategi og modtagernes behov i tankerne.

Vi lægger vægt på, at du

  • Har kommunikationsfaglig baggrund og gerne erfaring fra lignende stilling
  • Har virkelig gode formidlings- og skrivekundskaber – både når det er målrettet medarbejdere, borgere og fagfolk
  • Kan arbejde selvstændigt, er initiativrig og tager ansvar
  • Har godt overblik, er en god projektleder og har respekt for deadlines
  • Er god til at samarbejde – også med andre fagligheder
  • Har forståelse for strategisk kommunikation
  • Har gode dansk- og engelskkundskaber.
Det er en fordel med

  • Interesse for og kendskab til det tekniske, naturvidenskabelige og forskningsmæssige felt.


Vi tilbyder

  • Variation, ansvar og gode muligheder for at påvirke GEUS’ kommunikationsarbejde
  • Et levende og uformelt arbejdsmiljø med engagerede kolleger
  • Arbejdsplads i hjertet af København tæt på offentlig transport
  • Kantine, træningscenter, personalearrangementer og -foreninger.


Løn- og ansættelsesforhold

I henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede faglige organisation.



Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.



Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Barselsvikariatet forventes at løbe fra 1. november 2019 til 31. august 2020.



Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om GEUS og stillingen kan fås ved henvendelse til GEUS’ presse- og kommunikationschef Mette Buck Jensen på mobil 6166 6159 og e-mail meb@geus.dk.

Læs mere om GEUS her: www.geus.dk



Ansøgning

Den motiverede ansøgning skal være vedlagt et CV, eksempler på lignende arbejde samt relevante eksamenspapirer og evt. kontaktoplysninger på referencepersoner.

Ansøgning skal være GEUS i hænde senest onsdag den 7. august 2019 kl. 12.00. Du kan sende (uploade) din ansøgning via GEUS hjemmeside www.geus.dk under Job og Uddannelse.

Ansøgninger modtaget efter tidsfristen vil ikke blive taget i betragtning.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 34.

GEUSKøbenhavn K2019-07-04T00:00:002019-08-07T00:00:00
330058729Innovative content creator to ParalenzRobot Do you dream about being a part of a fast-growing company? Do you want the opportunity to unfold your creative abilities within communication on different platforms? At Paralenz you will get an insight into a groundbreaking universe, where the ocean and great adventures are the core! Apply for the job today! About the role Academic Work is on behalf of our client Paralenz looking for a content creator. In the job as content creator you will be a part of an energetic team of 20 people, where a good sense of humor and a friendly environment have high priority. Paralenz is a fast-growing global tech-company, which in November 2017 put the finishing touches on the Paralenz Dive Camera. The team has been working on the camera for over 2 years in collaboration with 250 divers worldwide. Paralenz has through its unique patented features created a truly innovative take on the diving camera by developing an easy-to-use, high quality and slick instrument for both the professional and the enthusiastic hobby diver. This autumn Paralenz is launching an updated version - therefore they are scaling their operations and are looking for a new colleague to strengthen the organisation. Job duties As a content creator for Paralenz you will be working with communication on their website, SoMe and blog. Your job is among others to ensure that the content and brand identity across all the platforms are according to the brand guidelines. For example, you will Create content to SoMe, website and Google Make research to create insight into our target group Write appealing and relevant blogposts to the website Repost reviews on the website We are looking for We are looking for a person who is curious, has good energy and is driven by new challenges. You should be an independent and talented writer. You have a creative and innovative mindset and you like working with projects both in teams and individually. You have a relevant academic education, for instance within communication or journalism You need a very high level of both spoken and written English You have strong and engaging writing skills You have 1-3 years of experience with creative writing You have basic knowledge within graphic design, for instance InDesign You do not have to speak danish, but speaking danish is an advantage. You do not have to be a diver either, but a desire for the ocean is an advantage aswell. Other information Start: As soon as possible Work extent: Full time Location: Copenhagen This recruitment process is conducted by Academic Work. The request from Paralenz is that all questions regarding the position is handled by Academic Work Apply by pressing the Apply here button below. Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. We do not handle applications through e-mail, but if you have questions about the position you are welcome to email us at (info@academicwork.dk) we will answer during office hours. Please write the advert title in the subject and paste the advert link in the mail. ABOUT US Academic Work is Home of the young professionals. This means that most of our jobs are relevant if you are currently studying at a university or have completed your studies and are in the beginning of your career. You can work as a consultant on a specific assignment, be recruited directly by one of our clients through our recruitment service or start your career by working internally at one of our Academic Work offices. Find more information on our website www.academicwork.dk Client information Paralenz is a global tech company. The Danish start-up Paralenz developed and successfully launched the Paralenz Dive Camera in November 2017. The camera was developed over 2 years in collaboration with 250 divers worldwide and represents a completely new take on the diving camera category with unique patented features. Since its launch the camera been widely acclaimed among divers, influencers and retailers in more than 40 countries.

Do you dream about being a part of a fast-growing company? Do you want the opportunity to unfold your creative abilities within communication on different platforms? At Paralenz you will get an insight into a groundbreaking universe, where the ocean and great adventures are the core! Apply for the job today!

About the role

Academic Work is on behalf of our client Paralenz looking for a content creator.

In the job as content creator you will be a part of an energetic team of 20 people, where a good sense of humor and a friendly environment have high priority. Paralenz is a fast-growing global tech-company, which in November 2017 put the finishing touches on the Paralenz Dive Camera. The team has been working on the camera for over 2 years in collaboration with 250 divers worldwide. Paralenz has through its unique patented features created a truly innovative take on the diving camera by developing an easy-to-use, high quality and slick instrument for both the professional and the enthusiastic hobby diver. This autumn Paralenz is launching an updated version - therefore they are scaling their operations and are looking for a new colleague to strengthen the organisation.

Job duties

As a content creator for Paralenz you will be working with communication on their website, SoMe and blog. Your job is among others to ensure that the content and brand identity across all the platforms are according to the brand guidelines.

For example, you will

  • Create content to SoMe, website and Google
  • Make research to create insight into our target group
  • Write appealing and relevant blogposts to the website
  • Repost reviews on the website

We are looking for

We are looking for a person who is curious, has good energy and is driven by new challenges. You should be an independent and talented writer. You have a creative and innovative mindset and you like working with projects both in teams and individually.

  • You have a relevant academic education, for instance within communication or journalism
  • You need a very high level of both spoken and written English
  • You have strong and engaging writing skills
  • You have 1-3 years of experience with creative writing
  • You have basic knowledge within graphic design, for instance InDesign

You do not have to speak danish, but speaking danish is an advantage. You do not have to be a diver either, but a desire for the ocean is an advantage aswell.

Other information

  • Start: As soon as possible

  • Work extent: Full time

  • Location: Copenhagen

This recruitment process is conducted by Academic Work. The request from Paralenz is that all questions regarding the position is handled by Academic Work

Apply by pressing the “Apply here” button below. Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

We do not handle applications through e-mail, but if you have questions about the position you are welcome to email us at (info@academicwork.dk) we will answer during office hours. Please write the advert title in the subject and paste the advert link in the mail.

ABOUT US

Academic Work is Home of the young professionals. This means that most of our jobs are relevant if you are currently studying at a university or have completed your studies and are in the beginning of your career. You can work as a consultant on a specific assignment, be recruited directly by one of our clients through our recruitment service or start your career by working internally at one of our Academic Work offices. Find more information on our website www.academicwork.dk

Client information

Paralenz is a global tech company. The Danish start-up Paralenz developed and successfully launched the Paralenz Dive Camera in November 2017. The camera was developed over 2 years in collaboration with 250 divers worldwide and represents a completely new take on the diving camera category with unique patented features. Since its launch the camera been widely acclaimed among divers, influencers and retailers in more than 40 countries.

ACADEMIC WORK DENMARK A/SKøbenhavn V2019-07-11T00:00:002019-08-15T00:00:00
3300613542 pressemedarbejdere til LandbrugsstyrelsenRobot Kan du skrive fængende pressemeddelelser om minivådområder, jordfordelinger og økologi, mens du hjælper journalister med, hvor langt vi er med udbetalingen af støttekroner til landbruget? Så kan du blive en del af vores lille presseteam i Landbrugsstyrelsen. Du får et spændende, varieret job med et stort selvstændigt ansvar og god sparring i et ungt og engagerede presseteam, der arbejder tæt sammen med kolleger i hele landet, de øvrige styrelser og departementet i Miljø- og Fødevareministeriet. Du bliver en del af en stor organisation, præget af høj faglig kompetence, en uformel tone og højt til loftet. Dine kerneopgaver er, at: Skrive pressemeddelelser fra Landbrugsstyrelsen Udforme pressemeddelelser til ministeren Lave grafikker og opslag til Twitter og øvrige sociale medier. Overvåge mediebilledet Håndtere henvendelser fra pressen Rådgive chefer og fagpersoner ved henvendelser Mestrer både pressehenvendelser og opsøgende pressearbejde Du er formentlig uddannet journalist eller har en videregående uddannelse indenfor journalistik eller kommunikation og erfaring med nyhedsproduktion enten fra et nyhedsmedie eller en organisation. Pressearbejde og pressehåndtering er din spidskompetence. Du har en skarp pen og kan hurtigt udforme fængende pressemeddelelser på fejlfrit dansk. Du elsker at opsnuse historier og er god til at samarbejde også med kolleger med anden faglig baggrund end din. Du har det godt med at arbejde i en hverdag, hvor opgaverne ændrer sig fra dag til dag og fra time til time og kan håndtere tingene, når det spidser til. Du forstår at begå dig i en stor, politisk styret organisation og er på hjemmebane på sociale medier. Du ved lige, hvordan en pressemeddelelse kan forvandles til et fængende Facebookopslag eller til et Twitteropslag, som folk deler. I hjertet af Landbrugsstyrelsen Du bliver en del af et presseteam, som udover to pressemedarbejdere, består af en pressechef. Vi er en del af Direktionssekretariatet, der omfatter AC-medarbejdere og sekretærer, som betjener Landbrugsstyrelsens direktion og er i alt 11 kolleger. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner og tjenestested i København, hvor vi holder til lige ved søerne. Tiltrædelse 1. oktober 2019 eller snarest muligt. Flere oplysninger Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte pressechef Malene Kristensen på tlf. 21 76 82 56 eller på mail: malkri@lbst.dk. Fra den 9. august 2019 og frem kan sekretariatschef Rikke Slot Benyahia kontaktes på tlf. 41 67 69 07 eller på mail: risben@lbst.dk. Du kan læse mere om Landbrugsstyrelsen på lbst.dk job. Sådan søger du Du søger stillingen online ved at trykke på søg stillingen til højre i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt CV, dokumentation for uddannelse, oplysninger om tidligere beskæftigelse og evt. referencer skal vi have senest den 18. august 2019. Vi forventer at holde samtaler med test den 22. august 2019.Kan du skrive fængende pressemeddelelser om minivådområder, jordfordelinger og økologi, mens du hjælper journalister med, hvor langt vi er med udbetalingen af støttekroner til landbruget? Så kan du blive en del af vores lille presseteam i Landbrugsstyrelsen.



Du får et spændende, varieret job med et stort selvstændigt ansvar og god sparring i et ungt og engagerede presseteam, der arbejder tæt sammen med kolleger i hele landet, de øvrige styrelser og departementet i Miljø- og Fødevareministeriet. Du bliver en del af en stor organisation, præget af høj faglig kompetence, en uformel tone og højt til loftet.

Dine kerneopgaver er, at:

  • Skrive pressemeddelelser fra Landbrugsstyrelsen
  • Udforme pressemeddelelser til ministeren
  • Lave grafikker og opslag til Twitter og øvrige sociale medier.
  • Overvåge mediebilledet
  • Håndtere henvendelser fra pressen
  • Rådgive chefer og fagpersoner ved henvendelser


Mestrer både pressehenvendelser og opsøgende pressearbejde
Du er formentlig uddannet journalist eller har en videregående uddannelse indenfor journalistik eller kommunikation og erfaring med nyhedsproduktion enten fra et nyhedsmedie eller en organisation. Pressearbejde og pressehåndtering er din spidskompetence. Du har en skarp pen og kan hurtigt udforme fængende pressemeddelelser på fejlfrit dansk.



Du elsker at opsnuse historier og er god til at samarbejde – også med kolleger med anden faglig baggrund end din. Du har det godt med at arbejde i en hverdag, hvor opgaverne ændrer sig fra dag til dag og fra time til time og kan håndtere tingene, når det spidser til. Du forstår at begå dig i en stor, politisk styret organisation og er på hjemmebane på sociale medier. Du ved lige, hvordan en pressemeddelelse kan forvandles til et fængende Facebookopslag eller til et Twitteropslag, som folk deler.



I hjertet af Landbrugsstyrelsen
Du bliver en del af et presseteam, som udover to pressemedarbejdere, består af en pressechef. Vi er en del af Direktionssekretariatet, der omfatter AC-medarbejdere og sekretærer, som betjener Landbrugsstyrelsens direktion og er i alt 11 kolleger.



Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.



Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner og tjenestested i København, hvor vi holder til lige ved søerne.



Tiltrædelse
1. oktober 2019 eller snarest muligt.



Flere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte pressechef Malene Kristensen på tlf. 21 76 82 56 eller på mail: malkri@lbst.dk. Fra den 9. august 2019 og frem kan sekretariatschef Rikke Slot Benyahia kontaktes på tlf. 41 67 69 07 eller på mail: risben@lbst.dk.



Du kan læse mere om Landbrugsstyrelsen på lbst.dk/job.



Sådan søger du
Du søger stillingen online ved at trykke på ”søg stillingen” til højre i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt CV, dokumentation for uddannelse, oplysninger om tidligere beskæftigelse og evt. referencer skal vi have senest den 18. august 2019. Vi forventer at holde samtaler med test den 22. august 2019.



LandbrugsstyrelsenKøbenhavn V2019-07-17T00:00:002019-08-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

PR og kommunikationsmedarbejder

Nicolaj Bo I/S

København SV
Vi søger en struktureret og visuelt stærk historiefortæller til nyoprettet stilling som PR- og kommunikationsmedarbejder hos Nicolaj Bo. Nicolaj Bo er en toneangivende møbelvirksomhed, som designer og producerer snedkerkøkkener og andre møbler især ...
Indrykket:5. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Pressemedarbejder med gåpåmod til Transport- og Boligministeriet (barselsvikariat)

Transportministeriet

København K
I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med områder, alle har en holdning til. Det gælder, når der anlægges nye motorveje, jernbaner og broer. Eller når løsningen på fremtidens boligmangel i København diskuteres. Det giver ministeriet sto...
Indrykket:4. juli 2019
Udløbsdato:15. august 2019

Kommunikationsmedarbejder til varieret hverdag i forskningsmiljø (barselsvikar)

GEUS

København K
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS) søger en alsidig kommunikationsmedarbejder til et barselsvikariat. Hvis du har evnerne og lysten til at drive og eksekvere forskelligartede kommunikationsopgaver i en naturvidenska...
Indrykket:4. juli 2019
Udløbsdato:7. august 2019

Innovative content creator to Paralenz

ACADEMIC WORK DENMARK A/S

København V
Do you dream about being a part of a fast-growing company? Do you want the opportunity to unfold your creative abilities within communication on different platforms? At Paralenz you will get an insight into a groundbreaking universe, where the ocean...
Indrykket:11. juli 2019
Udløbsdato:15. august 2019

2 pressemedarbejdere til Landbrugsstyrelsen

Landbrugsstyrelsen

København V
Kan du skrive fængende pressemeddelelser om minivådområder, jordfordelinger og økologi, mens du hjælper journalister med, hvor langt vi er med udbetalingen af støttekroner til landbruget? Så kan du blive en del af vores lille presseteam i Landbrugss...
Indrykket:17. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019