Studentermedhjælper med sans for data, analyse og samfundsvidenskabelig metode til Socialstyrelsen

Vi tilbyder…

Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode.

En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform.

Stillingsbeskrivelse

Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid.

Din profil

Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis.

Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med:

  • At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata
  • At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact
  • Skarp formidling af resultater
  • Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer
  • Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav.
Du vil fx komme til at arbejde med:

  • Registeranalyser og formidling af resultater
  • Omkostningsvurderinger af sociale indsatser
  • Surveys og analyse af surveydata
  • Bidrag til videreudvikling af SØM
  • Nøgletal
  • Ad hoc opgaver
Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM)

CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads.

Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330045749Phoenix-e322e62012019-06-18T00:00:00Studentermedhjælper med sans for data, analyse og samfundsvidenskabelig metode til SocialstyrelsenVi tilbyder…

Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode.

En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform.

Stillingsbeskrivelse

Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid.

Din profil

Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis.

Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med:

  • At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata
  • At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact
  • Skarp formidling af resultater
  • Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer
  • Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav.
Du vil fx komme til at arbejde med:

  • Registeranalyser og formidling af resultater
  • Omkostningsvurderinger af sociale indsatser
  • Surveys og analyse af surveydata
  • Bidrag til videreudvikling af SØM
  • Nøgletal
  • Ad hoc opgaver
Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM)

CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads.

Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.

Vi tilbyder… Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode. En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform. Stillingsbeskrivelse Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid. Din profil Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis. Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med: At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact Skarp formidling af resultater Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav. Du vil fx komme til at arbejde med: Registeranalyser og formidling af resultater Omkostningsvurderinger af sociale indsatser Surveys og analyse af surveydata Bidrag til videreudvikling af SØM Nøgletal Ad hoc opgaver Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM) CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads. Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.11jobnete322e620100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-02T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123683&DepartmentId=8894&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3549421Socialstyrelsen11Edisonsvej 18, 1.5000Odense CDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent780415JobNet5006857500685710018-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale419022Studentermedhjælper0Øvrige362107324noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330059990Miljøstyrelsen søger studentermedhjælpere til Vandmiljø & Friluftsliv (midlertidige ansættelser)Robot Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse. Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er i gang med at opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark. Opgaver i enheden og organisering Vandmiljø- og Friluftsliv er en enhed på ca. 30 medarbejdere, to funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for at sikre det faglige grundlag for de kommende vandområdeplaner samt administrationen af de gældende vandområdeplaner. Derudover har vi ansvar for administration af havmiljøloven, ligesom vi har ansvar for arbejdet med friluftsliv rettet mod vandområder. Vi arbejder generelt med meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde både inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom vi lægger stor vægt på inddragelse af eksterne interessenter. Vi mangler to studentermedhjælpere Vi har brug for to studentermedhjælpere, der kan assistere kolleger på tværs, dels en biologistuderende, dels en IT- eller samfundsfaglig profil. Fælles for begge er, at vi forventer, at I:Er administrativt stærkeEr servicemindedeBesidder gode IT kompetencer og er omhyggelige i opgaveløsningenHar evne og lyst til at samarbejde og kommunikere med mange mennesker indenfor og uden for styrelsenEr dygtige formidlere i både skrift og tale og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren Det vil være en fordel at have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige institutioner. Vi forventer desuden, at I er positive og arbejdsomme. I trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet. Særligt for den biologistuderende Jobbet som biologistuderende i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte opgaver særligt inden for vandløbsområdet, herunder hjælp til færdiggørelse af vandrådspakken og i forbindelse med sagsbehandling af konkrete vandløbssager. Derudover kan der være forefaldende opgaver inden for enhedens øvrige fagområder, fx miljøfarlige stoffer, sø og hav. Vi forventer, at du har stor viden inden for vandløbsområdet, og derudover en generel biologisk viden, som du formår at bringe i spil i den konkrete opgaveløsning. Særligt for den IT- eller samfundsfagligt studerende Dette job i Vandmiljø og Friluftsliv vil primært omfatte opgaver knyttet til et IT-projekt om udvikling af en større database til opbevaring af data anvendt i vandplanarbejdet. Opgaverne omhandler, afhængigt af din profil, konkret hjælp til fx test af databasens funktionaliteter, indlæsning og opsætning af data, samt forefaldende opgaver relateret til projektet samt i enheden generelt, bl.a. opfølgning på enhedens mange opgaver, herunder udarbejdelse af notater og mødemateriale. Vi forventer, at du har en solid IT-baggrund, og er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet. Desuden skal du arbejde struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet. Løn og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Tjenestestedet vil være i Odense C og vores hovedadresse på Tolderlundsvej 5. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi forventer, at du kan starte snarest. Begge ansættelser forventes at ende 31 12-19. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lidde Bagge Jensen på tlf. 4131 8560, kontorchef Jane Hansen på tlf. 2016 1984 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78. Sådan søger du stillingen Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis og dokumentation for studieaktivitet m.m. senest d. 11. august 2019. Vi planlægger at holde samtaler medio august. Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og eller forberede en case. Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge. Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er i gang med at opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
Vandmiljø- og Friluftsliv er en enhed på ca. 30 medarbejdere, to funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for at sikre det faglige grundlag for de kommende vandområdeplaner samt administrationen af de gældende vandområdeplaner. Derudover har vi ansvar for administration af havmiljøloven, ligesom vi har ansvar for arbejdet med friluftsliv rettet mod vandområder. Vi arbejder generelt med meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde både inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom vi lægger stor vægt på inddragelse af eksterne interessenter.

Vi mangler to studentermedhjælpere
Vi har brug for to studentermedhjælpere, der kan assistere kolleger på tværs, dels en biologistuderende, dels en IT- eller samfundsfaglig profil. Fælles for begge er, at vi forventer, at I:
  • Er administrativt stærke
  • Er servicemindede
  • Besidder gode IT kompetencer og er omhyggelige i opgaveløsningen
  • Har evne og lyst til at samarbejde og kommunikere med mange mennesker indenfor og uden for styrelsen
  • Er dygtige formidlere i både skrift og tale og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren

Det vil være en fordel at have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige institutioner.

Vi forventer desuden, at I er positive og arbejdsomme. I trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet.

Særligt for den biologistuderende
Jobbet som biologistuderende i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte opgaver særligt inden for vandløbsområdet, herunder hjælp til færdiggørelse af vandrådspakken og i forbindelse med sagsbehandling af konkrete vandløbssager. Derudover kan der være forefaldende opgaver inden for enhedens øvrige fagområder, fx miljøfarlige stoffer, sø og hav.

Vi forventer, at du har stor viden inden for vandløbsområdet, og derudover en generel biologisk viden, som du formår at bringe i spil i den konkrete opgaveløsning.

Særligt for den IT- eller samfundsfagligt studerende
Dette job i Vandmiljø og Friluftsliv vil primært omfatte opgaver knyttet til et IT-projekt om udvikling af en større database til opbevaring af data anvendt i vandplanarbejdet.
Opgaverne omhandler, afhængigt af din profil, konkret hjælp til fx test af databasens funktionaliteter, indlæsning og opsætning af data, samt forefaldende opgaver relateret til projektet samt i enheden generelt, bl.a. opfølgning på enhedens mange opgaver, herunder udarbejdelse af notater og mødemateriale.

Vi forventer, at du har en solid IT-baggrund, og er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet. Desuden skal du arbejde struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Tjenestestedet vil være i Odense C og vores hovedadresse på Tolderlundsvej 5.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi forventer, at du kan starte snarest. Begge ansættelser forventes at ende 31/12-19.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lidde Bagge Jensen på tlf. 4131 8560, kontorchef Jane Hansen på tlf. 2016 1984 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis og dokumentation for studieaktivitet m.m. senest d. 11. august 2019.

Vi planlægger at holde samtaler medio august.

Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 

MiljøstyrelsenOdense C2019-07-15T00:00:002019-08-11T00:00:00
330056510Socialstyrelsen søger studentermedhjælper til LedelsessekretariatetRobot Har du lyst til at prøve kræfter med ledelsesbetjening i en statslig styrelse? Er du hurtig til at sætte dig ind i nye områder, og evner du at løse opgaver både selvstændigt og i samarbejde med andre? Har du talent for det skriftlige og blik for at skære et notat til, så det centrale træder tydeligt frem? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Ledelsessekretariatet. Om Ledelsessekretariatet Ledelsessekretariatet har bl.a. til opgave at understøtte direktionen og chefgruppen. Det gøres bl.a. ved at sekretariatsbetjene en række interne mødefora samt koordinere sager og øvrige beslutningsgrundlag på tværs af organisationen. Sekretariatet er derudover også ansvarlig for en række tværgående og strategisk vigtige opgaver og udviklingstiltag, samt tovholder for Socialstyrelsens interne og eksterne kommunikation. Ledelsessekretariatet består samlet af i alt syv medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og er præget af et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone. Ledelsessekretariatet er en del af Center for Administration og Service, der også består af enhederne HR, Jura og Service. Centret består samlet set af knap 40 medarbejdere og er en central del af Socialstyrelsens organisationsstyring. Stillingsbeskrivelse Som studentermedhjælper i Ledelsessekretariatet kommer du til at arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i sekretariatet i forhold til at betjene styrelsens direktion og chefgruppe. Dine opgaver vil bl.a. bestå af følgende: Generel understøttelse af arbejdet i Ledelsessekretariatet, herunder driftsopgaver. Det kan fx være i forhold til udarbejdelse af notater og mødemateriale til direktionen, planlægning af seminarer mv. Bidrag til interne og eksterne kommunikationsopgaver Varetagelse af mindre analyse- og koordineringsopgaver Ad hoc opgaver. Din profil Vi forventer, at du er i gang med en relevant akademisk uddannelse. Derudover lægger vi vægt på, at du: kan arbejde selvstændigt er ansvars- og kvalitetsbevidst med blik for både konteksten og detaljerne hurtigt kan sætte dig ind i forskellige sager er god til skriftlig og mundtlig formidling kan indgå i samarbejde med medarbejdere i Ledelsessekretariatet og på tværs af Socialstyrelsen er interesseret i og bidrager til egen læring og udvikling udviser engagement og motivation både fagligt og socialt. Yderligere oplysninger Hvis du har nogen spørgsmål, så er du velkommen til at henvende dig i uge 32 eller 33 til sekretariatschef for Ledelsessekretariatet Thomas Dethlefsen på tlf. 61 96 56 76 eller på e-mail: tdet@socialstyrelsen.dk. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelsen som studentermedhjælper sker efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen og med mulighed for fleksibel tilrettelæggelse efter aftale med kontoret og med hensynstagen til eksaminer og lignende. Tiltrædelse snarest. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 15. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 35.Har du lyst til at prøve kræfter med ledelsesbetjening i en statslig styrelse? Er du hurtig til at sætte dig ind i nye områder, og evner du at løse opgaver både selvstændigt og i samarbejde med andre? Har du talent for det skriftlige og blik for at skære et notat til, så det centrale træder tydeligt frem? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Ledelsessekretariatet.

Om Ledelsessekretariatet

Ledelsessekretariatet har bl.a. til opgave at understøtte direktionen og chefgruppen. Det gøres bl.a. ved at sekretariatsbetjene en række interne mødefora samt koordinere sager og øvrige beslutningsgrundlag på tværs af organisationen. Sekretariatet er derudover også ansvarlig for en række tværgående og strategisk vigtige opgaver og udviklingstiltag, samt tovholder for Socialstyrelsens interne og eksterne kommunikation.

Ledelsessekretariatet består samlet af i alt syv medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og er præget af et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone. Ledelsessekretariatet er en del af Center for Administration og Service, der også består af enhederne HR, Jura og Service. Centret består samlet set af knap 40 medarbejdere og er en central del af Socialstyrelsens organisationsstyring.

Stillingsbeskrivelse

Som studentermedhjælper i Ledelsessekretariatet kommer du til at arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i sekretariatet i forhold til at betjene styrelsens direktion og chefgruppe.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af følgende:

  • Generel understøttelse af arbejdet i Ledelsessekretariatet, herunder driftsopgaver. Det kan fx være i forhold til udarbejdelse af notater og mødemateriale til direktionen, planlægning af seminarer mv.
  • Bidrag til interne og eksterne kommunikationsopgaver
  • Varetagelse af mindre analyse- og koordineringsopgaver
  • Ad hoc opgaver.
Din profil

Vi forventer, at du er i gang med en relevant akademisk uddannelse. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan arbejde selvstændigt
  • er ansvars- og kvalitetsbevidst med blik for både konteksten og detaljerne
  • hurtigt kan sætte dig ind i forskellige sager
  • er god til skriftlig og mundtlig formidling
  • kan indgå i samarbejde med medarbejdere i Ledelsessekretariatet og på tværs af Socialstyrelsen
  • er interesseret i og bidrager til egen læring og udvikling
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt.
Yderligere oplysninger

Hvis du har nogen spørgsmål, så er du velkommen til at henvende dig i uge 32 eller 33 til sekretariatschef for Ledelsessekretariatet Thomas Dethlefsen på tlf. 61 96 56 76 eller på e-mail: tdet@socialstyrelsen.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelsen som studentermedhjælper sker efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen og med mulighed for fleksibel tilrettelæggelse efter aftale med kontoret og med hensynstagen til eksaminer og lignende. Tiltrædelse snarest.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 15. august 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34/35.



SocialstyrelsenOdense C2019-07-08T00:00:002019-08-15T00:00:00
330052332Studentermedhjælp, korrekturlæsningRobot Vi har gemt tre fejl i jobopslaget - kan du finde dem? Klør din hjerne, når et komma er sat forkert, eller der mangler et nutids-r, og er du samtidig struktureret og serviceminded? Så er det dig, vi har brug for. Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole mangler vi fra 1. september 2019 en studentermedhjælper, som kan fordele sin tid mellem kommunikationsteamet og Studieadministrationen. Som en del af kommunikationsteamet vil du have ansvar for at læse korrektur på og rette tekster til bl.a. web, sociale medier, brochurer, nyhedsmails og annoncer. Hos Studieadministrationen vil du skulle hjælpe med forskellige forfaldne opgaver. Kvalifikationer: Du skal have et skarpt øje, når det kommer til komma-, taste-, og stavefejl Du skal have flair for it og være god til at sætte dig ind i nye programmer Du skal kunne arbejde selvstændigt og overholde deadlines Du skal væres serviceminded Omfang af opgaver vil variere, men i gennemsnit regner vi med 8-10 timer pr. uge. Vores opgaver kommer ofte ind med en kort tidsmargin, og det er derfor en forudsætning, at du kan arbejde fleksibelt. Du bliver en del af et lille team på i alt tre studentermedhjælpere med hver jeres ansvarsområde. Om os Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole laver vi kompetenceudvikling til den offentlige og private sektor inden for en bred vifte af områder, herunder: pædagogik, læring, sundhed, socialt arbejde, beskæftigelse, ledelse, organisation, business og teknologi. Vi tilbyder Du vil blive ansat efter OAO s fællesoverenskomst eller AC-overenskomsten mellem AC og Finansministeriet afhængig af, hvor langt du er i dit uddannelsesforløb. Arbejdsstedet vil veksle mellem Niels Bohrs Alle 1, 5230 Odense M - ca. 2 km fra Syddansk Universitet og Seebladsgade 1, 5000 Odense C - ca. 500 m fra Odense Banegård. Flere informationer Du kan læse om vores aktiviteter på https: www.ucl.dk kompetenceudvikling og på https: www.facebook.com UCLefterogvidereuddannelse . Hvis du har spørgsmål eller brug for uddybende oplysninger kontakt konsulent for Kompetence- og Organisationsudvikling Anne-Kathrine Brorsen Michelsen på abmi@ucl.dk. Ansøgning Send din ansøgning via www.ucl.dk job senest den 5. august 2019.

Vi har gemt tre fejl i jobopslaget - kan du finde dem?

Klør din hjerne, når et komma er sat forkert, eller der mangler et nutids-r, og er du samtidig struktureret og serviceminded? Så er det dig, vi har brug for.

Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole mangler vi fra 1. september 2019 en studentermedhjælper, som kan fordele sin tid mellem kommunikationsteamet og Studieadministrationen.

Som en del af kommunikationsteamet vil du have ansvar for at læse korrektur på og rette tekster til bl.a. web, sociale medier, brochurer, nyhedsmails og annoncer. Hos Studieadministrationen vil du skulle hjælpe med forskellige forfaldne opgaver.

Kvalifikationer:

  • Du skal have et skarpt øje, når det kommer til komma-, taste-, og stavefejl

  • Du skal have flair for it og være god til at sætte dig ind i nye programmer

  • Du skal kunne arbejde selvstændigt og overholde deadlines

  • Du skal væres serviceminded

Omfang af opgaver vil variere, men i gennemsnit regner vi med 8-10 timer pr. uge. Vores opgaver kommer ofte ind med en kort tidsmargin, og det er derfor en forudsætning, at du kan arbejde fleksibelt. Du bliver en del af et lille team på i alt tre studentermedhjælpere med hver jeres ansvarsområde.  

Om os

Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole laver vi kompetenceudvikling til den offentlige og private sektor inden for en bred vifte af områder, herunder: pædagogik, læring, sundhed, socialt arbejde, beskæftigelse, ledelse, organisation, business og teknologi. 

Vi tilbyder

Du vil blive ansat efter OAO’s fællesoverenskomst eller AC-overenskomsten mellem AC og Finansministeriet afhængig af, hvor langt du er i dit uddannelsesforløb.

Arbejdsstedet vil veksle mellem Niels Bohrs Alle 1, 5230 Odense M - ca. 2 km fra Syddansk Universitet og Seebladsgade 1, 5000 Odense C - ca. 500 m fra Odense Banegård.

Flere informationer

Du kan læse om vores aktiviteter på https://www.ucl.dk/kompetenceudvikling og på https://www.facebook.com/UCLefterogvidereuddannelse/.

Hvis du har spørgsmål eller brug for uddybende oplysninger kontakt konsulent for Kompetence- og Organisationsudvikling Anne-Kathrine Brorsen Michelsen på abmi@ucl.dk.

Ansøgning

Send din ansøgning via www.ucl.dk/job senest den 5. august 2019.

UCL Niels Bohrs AlléOdense M2019-07-02T00:00:002019-08-05T00:00:00
330052330StudentermedhjælperRobot Brænder du for at skrive fangende tekster om kompliceret fagstof og svære problemstillinger inden for pædagogik, socialt arbejde, sundhed, it og ledelse? Så er det måske dig, der er vores nye studentermedhjælper. Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole laver vi kompetenceudvikling til den offentlige og private sektor i akademi- og diplomuddannelser samt kurser og konferencer. I den forbindelse har vi brug for en studentermedhjælper med en skarp pen og et kreativt sind til kommunikationsopgaver. Herunder tekstforfatning til web, sociale medier, brochurer, nyhedsmails og annoncer. Derudover vil du skulle hjælpe med at vedligeholde websider og opdatere eksisterende tekster. Det er vigtigt for os, at du udvikler dig fagligt som studentermedhjælper. Derfor får du også mulighed for at være en del af den strategiske planlægning samt større kommunikationsindsatser. Faglige kompetencer Du er i gang med en journalist- eller kommunikationsuddannelse eller lignende Du kan skrive let og flydende om kompliceret stof og gerne have erfaring som tekstforfatter Du er hurtig til at sætte dig ind i nyt stof og søge den viden, du har brug for Du er tryg ved at bruge programmer som Adobe, Photoshop og MailChimp eller har flair for at lære det Personlige kompetencer Du er god til at samarbejde med mange forskellige fagfolk Du kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt og kender til vigtigheden af at overholde deadlines Du trives med at have mange bolde i luften Vi tilbyder En glad og engageret arbejdsplads og mulighed for at lære meget om kommunikation i en videnorganisation. Omfang af opgaver vil variere, men i gennemsnit regner vi med 10-12 timer pr. uge. Vores opgaver kommer ofte ind med en kort tidsmargin, og det er derfor en forudsætning, at du kan arbejde fleksibelt. Ansættelse fra 1. september 2019. Du vil blive ansat efter OAO s fællesoverenskomst eller AC-overenskomsten mellem AC og Finansministeriet afhængig af, hvor langt du er i dit uddannelsesforløb. Arbejdsstedet er normalt Niels Bohrs Alle 1, 5230 Odense M - ca. 2 km fra Syddansk Universitet. Flere informationer Du kan læse om vores aktiviteter på https: www.ucl.dk kompetenceudvikling og på https: www.facebook.com UCLefterogvidereuddannelse . Hvis du har spørgsmål eller brug for uddybende oplysninger kontakt konsulent for Kompetence- og Organisationsudvikling Anne-Kathrine Brorsen Michelsen på abmi@ucl.dk. Ansøgning Send din ansøgning via www.ucl.dk job senest den 5. august 2019.

Brænder du for at skrive fangende tekster om kompliceret fagstof og svære problemstillinger inden for pædagogik, socialt arbejde, sundhed, it og ledelse? Så er det måske dig, der er vores nye studentermedhjælper.

Hos Kompetence- og Organisationsudvikling ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole laver vi kompetenceudvikling til den offentlige og private sektor i akademi- og diplomuddannelser samt kurser og konferencer. I den forbindelse har vi brug for en studentermedhjælper med en skarp pen og et kreativt sind til kommunikationsopgaver. Herunder tekstforfatning til web, sociale medier, brochurer, nyhedsmails og annoncer. Derudover vil du skulle hjælpe med at vedligeholde websider og opdatere eksisterende tekster. Det er vigtigt for os, at du udvikler dig fagligt som studentermedhjælper. Derfor får du også mulighed for at være en del af den strategiske planlægning samt større kommunikationsindsatser. 

Faglige kompetencer

  • Du er i gang med en journalist- eller kommunikationsuddannelse eller lignende

  • Du kan skrive let og flydende om kompliceret stof og gerne have erfaring som tekstforfatter

  • Du er hurtig til at sætte dig ind i nyt stof og søge den viden, du har brug for

  • Du er tryg ved at bruge programmer som Adobe, Photoshop og MailChimp eller har flair for at lære det

Personlige kompetencer

  • Du er god til at samarbejde med mange forskellige fagfolk

  • Du kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt og kender til vigtigheden af at overholde deadlines

  • Du trives med at have mange bolde i luften

Vi tilbyder

En glad og engageret arbejdsplads og mulighed for at lære meget om kommunikation i en videnorganisation.

Omfang af opgaver vil variere, men i gennemsnit regner vi med 10-12 timer pr. uge. Vores opgaver kommer ofte ind med en kort tidsmargin, og det er derfor en forudsætning, at du kan arbejde fleksibelt.

Ansættelse fra 1. september 2019.

Du vil blive ansat efter OAO’s fællesoverenskomst eller AC-overenskomsten mellem AC og Finansministeriet afhængig af, hvor langt du er i dit uddannelsesforløb.

Arbejdsstedet er normalt Niels Bohrs Alle 1, 5230 Odense M - ca. 2 km fra Syddansk Universitet.

Flere informationer

Du kan læse om vores aktiviteter på https://www.ucl.dk/kompetenceudvikling og på https://www.facebook.com/UCLefterogvidereuddannelse/.

Hvis du har spørgsmål eller brug for uddybende oplysninger kontakt konsulent for Kompetence- og Organisationsudvikling Anne-Kathrine Brorsen Michelsen på abmi@ucl.dk.

Ansøgning

Send din ansøgning via www.ucl.dk/job senest den 5. august 2019.

UCL Niels Bohrs AlléOdense M2019-07-02T00:00:002019-08-05T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Miljøstyrelsen søger studentermedhjælpere til Vandmiljø & Friluftsliv (midlertidige ansættelser)

Miljøstyrelsen

Odense C
Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkel...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019

Socialstyrelsen søger studentermedhjælper til Ledelsessekretariatet

Socialstyrelsen

Odense C
Har du lyst til at prøve kræfter med ledelsesbetjening i en statslig styrelse? Er du hurtig til at sætte dig ind i nye områder, og evner du at løse opgaver både selvstændigt og i samarbejde med andre? Har du talent for det skriftlige og blik for at ...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:15. august 2019

Studentermedhjælp, korrekturlæsning

UCL Niels Bohrs Allé

Odense M
Vi har gemt tre fejl i jobopslaget - kan du finde dem? Klør din hjerne, når et komma er sat forkert, eller der mangler et nutids-r, og er du samtidig struktureret og serviceminded? Så er det dig, vi har brug for. Hos Kompetence- og Organisationsudvi...
Indrykket:2. juli 2019
Udløbsdato:5. august 2019

Studentermedhjælper

UCL Niels Bohrs Allé

Odense M
Brænder du for at skrive fangende tekster om kompliceret fagstof og svære problemstillinger inden for pædagogik, socialt arbejde, sundhed, it og ledelse? Så er det måske dig, der er vores nye studentermedhjælper. Hos Kompetence- og Organisationsudvi...
Indrykket:2. juli 2019
Udløbsdato:5. august 2019