Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper med sans for data, analyse og samfundsvidenskabelig metode til Socialstyrelsen

Vi tilbyder…

Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode.

En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform.

Stillingsbeskrivelse

Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid.

Din profil

Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis.

Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med:

  • At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata
  • At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact
  • Skarp formidling af resultater
  • Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer
  • Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav.
Du vil fx komme til at arbejde med:

  • Registeranalyser og formidling af resultater
  • Omkostningsvurderinger af sociale indsatser
  • Surveys og analyse af surveydata
  • Bidrag til videreudvikling af SØM
  • Nøgletal
  • Ad hoc opgaver
Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM)

CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads.

Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330045749Phoenix-e322e62012019-06-18T00:00:00Studentermedhjælper med sans for data, analyse og samfundsvidenskabelig metode til SocialstyrelsenVi tilbyder…

Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode.

En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform.

Stillingsbeskrivelse

Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid.

Din profil

Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis.

Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med:

  • At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata
  • At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact
  • Skarp formidling af resultater
  • Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer
  • Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav.
Du vil fx komme til at arbejde med:

  • Registeranalyser og formidling af resultater
  • Omkostningsvurderinger af sociale indsatser
  • Surveys og analyse af surveydata
  • Bidrag til videreudvikling af SØM
  • Nøgletal
  • Ad hoc opgaver
Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM)

CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads.

Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.

2019-08-03T00:51:03.853 Vi tilbyder… Trives du i et stærkt fagligt miljø? Er du en haj til samfundsvidenskabelig metode og kan du lave kvantitative analyser af høj kvalitet og formidle resultaterne knivskarpt? Er du selvstændig, idérig og frisk på at indgå i mange forskellige projekter? Så kan det være dig, vi søger som studentermedhjælper i Center for Data, Analyse og Metode. En af vores nuværende studentermedhjælpere er snart færdig med sit studie, derfor søger vi en ny student. Vi kan tilbyde spændende, studierelevante opgaver på et område, der er højt prioriteret både i kommunerne og i Børne- og Socialministeriet. Samtidig får du mulighed for at arbejde i et miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform. Stillingsbeskrivelse Du vil indgå i et team af dygtige analytikere, der arbejder med forskellige typer af effekt- og økonomiske evalueringer, registeranalyser og andre kvantitative analyser, og du kommer til at bidrage til flere forskellige projekter. Du vil også stifte bekendtskab med Den Socialøkonomiske Investeringsmodel (SØM), der er et beregningsværktøj til at belyse de økonomiske konsekvenser af sociale indsatser over tid. Din profil Vi forestiller os, at du læser økonomi, statskundskab, folkesundhedsvidenskab eller lign. Du er formentlig på kandidatdelen af dit studie, men dygtige bachelorstuderende kan også komme i betragtning. Du klarer dig godt på dit studie og har interesse for at prøve teorien af i praksis. Derudover vil vi særligt lægge vægt på, at du har evner til eller erfaring med: At gennemføre kvantitative analyser med udgangspunkt i store datasæt fx registerdata At udarbejde og analysere surveys, fx i SurveyXact Skarp formidling af resultater Databehandling i Excel, SAS, Stata eller lignende statistikprogrammer Kendskab til evaluering og socialområdet er en fordel, men er ikke et krav. Du vil fx komme til at arbejde med: Registeranalyser og formidling af resultater Omkostningsvurderinger af sociale indsatser Surveys og analyse af surveydata Bidrag til videreudvikling af SØM Nøgletal Ad hoc opgaver Om Center for Data, Analyse og Metode (CDAM) CDAM er et tværgående videns- og udviklingscenter i Socialstyrelsen. Centret har fokus på dataanalyse, evaluering, implementering og metodisk understøttelse af de sociale indsatser. Centrets formål er at understøtte en videns- og databaseret socialpolitik. CDAM medvirker til at belyse effekten af og de økonomiske konsekvenser ved sociale indsatser og stiller relevante metodiske redskaber til rådighed for kommunerne. I de kommende år vil der være særlig fokus på videreudviklingen og udbredelsen af SØM. Vi arbejder tæt sammen med en lang række eksterne samarbejdspartnere i kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, forskere og private leverandører. Arbejdet foregår ofte i højt tempo med en stor grad af selvstændighed og initiativ. Vi er ca. 35 medarbejdere i centret. Hverdagen er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Der er en ligefrem og åben kommunikation i centeret. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er ledig fra 1. oktober eller snarest muligt derefter. Vi regner med, at du kan arbejde ca. 10-15 timer om ugen. Vi er fleksible i forhold til, at jobbet skal passe ind sammen med dine studieaktiviteter. Vi har kontor på Edisonsvej i Odense, hvor du vil få en plads. Centret har gode erfaringer med at have studentermedhjælpere og også praktikanter. Vi har lige nu 5 studentermedhjælpere, som vi er rigtig glade for. Vi tilstræber, at vores studenter løser studierelevante opgaver, som udvikler deres faglige og organisatoriske kompetencer. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via opslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 2. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 36-37. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Tine Hjernø Lesner via mail på tihl@socialstyrelsen.dk eller på telefon 91 37 02 97 eller leder af SØM og Analyse Kenneth Lykke Sørensen via mail på klys@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 81 09 32.11jobnete322e620100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-02T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123683&DepartmentId=8894&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3549421Socialstyrelsen11Edisonsvej 18, 1.5000Odense CDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent780415JobNet5006857500685710018-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e322e620&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonStudentermedhjælper med sans for data, analyse og samfundsvidenskabelig metode til Socialstyrelsen1Dansk3Læse/ tale419022Studentermedhjælper0Øvrige362107324noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330104424Skatteankestyrelsen søger studentermedhjælper i OdenseRobot Mere end 300 jurister samarbejder i Skatteankestyrelsen om juridisk klagebehandling for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Vi behandler sager af stor samfundsmæssig betydning, som alle har konsekvenser for den enkelte virksomhed og borger. Derfor vil vi være Danmarks bedste klagemyndighed. Vi søger en studentermedhjælper til ansættelse i Odense, hvor du får til opgave at understøtte et af styrelsens fagkontorer med opgaver, der primært relaterer sig til den digitale sagsbehandling. Vores sagsbehandlere har travlt, og vores studenter hjælper dem derfor med en række administrative opgaver i forbindelse med den indledende sagsbehandling og med forberedelse af nævnsmøder. Vi søger Vi søger studerende på jurastudiet, på HA.jur eller professionsbacheloren i skat og andre lignende videregående uddannelser, gerne med flair for it og interesse for de digitale arbejdsgange og udvikling heraf. Du skal have gennemført det 1. år på studiet, og vi lægger vægt på, at du har opnået gode karakterer. Vi forventer, at du arbejder engageret og selvstændigt med opgaverne. Du skal have god ordenssans, være serviceminded og ansvarsfuld. Vi forventer ligeledes, at du har et godt skriftsprog. Du vil få til opgave at understøtte sagsbehandlerne i fagkontoret i deres sagsbehandling, og dine arbejdsopgaver kan bl.a. bestå i at: Incitere tekst fra klagen, skatteforvaltningens afgørelse og skatteforvaltningens udtalelse i afgørelsesudkastet. Hjælpe med at samle sagens dokumenter i ét dokument, for at sagsbehandleren kan få et godt overblik over sagen. Forberede materiale til nævnsmøder, herunder protokoller, mv. Vi tilbyder Et uformelt arbejdsmiljø med god omgangstone, hvor studentermedhjælpere også deltager i alle styrelsens sociale arrangementer. Du får igennem dit arbejde hos os et godt indblik i sagsbehandling i en klageinstans og indblik i, hvordan digital sagsbehandling foregår. Vi er en ung lokation med store ambitioner og høj faglighed. Vi har fokus på produktion og kvalitet, og vi tror på, at vi i fællesskab kan levere bedre sagsbehandling end enkeltvis. Vi vægter teamsamarbejde og trivsel højt. Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten mellem finansministeriet og HK-stat. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet vil være i Skatteankestyrelsen, Thomas B. Thriges Gade 44-48 i Odense C. Arbejdstiden vil være gennemsnitlig 15 timer om ugen. Hvis du vil høre mere om jobbet, kan du kontakte kontorchef i 12. kontor, Nina Mogensen på 3376 0281. Ansøgning og tiltrædelse Vi forventer tiltrædelse den 1. november 2019. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, karakterudskrift, samt andre relevante bilag snarest muligt, og senest den 23. oktober 2019 kl. 9.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 29. oktober 2019. Ansættelsen er tidsbegrænset til ét år. Ansøgning med relevant dokumentation sendes elektronisk via nedenstående link. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Mere end 300 jurister samarbejder i Skatteankestyrelsen om juridisk klagebehandling for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Vi behandler sager af stor samfundsmæssig betydning, som alle har konsekvenser for den enkelte virksomhed og borger. Derfor vil vi være Danmarks bedste klagemyndighed.

Vi søger en studentermedhjælper til ansættelse i Odense, hvor du får til opgave at understøtte et af styrelsens fagkontorer med opgaver, der primært relaterer sig til den digitale sagsbehandling.

Vores sagsbehandlere har travlt, og vores studenter hjælper dem derfor med en række administrative opgaver i forbindelse med den indledende sagsbehandling og med forberedelse af nævnsmøder.

Vi søger
Vi søger studerende på jurastudiet, på HA.jur eller professionsbacheloren i skat og andre lignende videregående uddannelser, gerne med flair for it og interesse for de digitale arbejdsgange og udvikling heraf. Du skal have gennemført det 1. år på studiet, og vi lægger vægt på, at du har opnået gode karakterer. Vi forventer, at du arbejder engageret og selvstændigt med opgaverne. Du skal have god ordenssans, være serviceminded og ansvarsfuld. Vi forventer ligeledes, at du har et godt skriftsprog.

Du vil få til opgave at understøtte sagsbehandlerne i fagkontoret i deres sagsbehandling, og dine arbejdsopgaver kan bl.a. bestå i at:

  • Incitere tekst fra klagen, skatteforvaltningens afgørelse og skatteforvaltningens udtalelse i afgørelsesudkastet.
  • Hjælpe med at samle sagens dokumenter i ét dokument, for at sagsbehandleren kan få et godt overblik over sagen.
  • Forberede materiale til nævnsmøder, herunder protokoller, mv.

Vi tilbyder
Et uformelt arbejdsmiljø med god omgangstone, hvor studentermedhjælpere også deltager i alle styrelsens sociale arrangementer. Du får igennem dit arbejde hos os et godt indblik i sagsbehandling i en klageinstans og indblik i, hvordan digital sagsbehandling foregår. Vi er en ung lokation med store ambitioner og høj faglighed. Vi har fokus på produktion og kvalitet, og vi tror på, at vi i fællesskab kan levere bedre sagsbehandling end enkeltvis. Vi vægter teamsamarbejde og trivsel højt.

Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten mellem finansministeriet og HK-stat. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet vil være i Skatteankestyrelsen, Thomas B. Thriges Gade 44-48 i Odense C.

Arbejdstiden vil være gennemsnitlig 15 timer om ugen.

Hvis du vil høre mere om jobbet, kan du kontakte kontorchef i 12. kontor, Nina Mogensen på 3376 0281.

Ansøgning og tiltrædelse
Vi forventer tiltrædelse den 1. november 2019.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, karakterudskrift, samt andre relevante bilag snarest muligt, og senest den 23. oktober 2019 kl. 9.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 29. oktober 2019.

Ansættelsen er tidsbegrænset til ét år.

Ansøgning med relevant dokumentation sendes elektronisk via nedenstående link.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Skatteankestyrelsen OdsenseOdense C2019-10-10T00:00:002019-10-23T00:00:00
330101576Danmarks Frie Forskningsfonds sekretariat i Odense søger datastærk studentermedhjælperRobot Har du erfaring med at bearbejde store datamængder i STATA og præsentere dem i Excel? Har du overblik og sans for detaljen og lyst til lære den danske forskningsverden bedre at kende samtidig med, at dine kompetencer sættes i spil i en travl hverdag? Så er du måske vores nye studentermedhjælper. Vi skaber fundamentet for fremtiden Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst. Sekretariatet for Danmarks Frie Forskningsfond understøtter fondens arbejde med ansøgningsbehandling, forskningsfinansiering og forskningsfaglig rådgivning. Dataknuser med hands-on erfaring Enheden for Planlægning, Økonomi, Statistik og It har ansvaret for at udarbejde statistik til fonden, fondens bestyrelse og fondens interessenter. Vi arbejder med store datamængder og udarbejder statistiske analyser på baggrund af data, som vi indsamler via vores bevillingssystem, e-grant. Vi søger en studentermedhjælper, der har erfaring med og lyst til at arbejde med følgende opgaver: datamanipulation og merge af data i statistikprogrammet STATA databearbejdning og præsentation i Excel validering og kvalitetstjek af talmateriale statistikopsætning og vask af data ad hoc opgaver, eksempelvis løbende udvikling af Word-skabeloner og vedligeholdelsesopgaver i bevillingssystemet e-grant. Er du vores nye kollega? Vi forestiller os, at du er godt i gang med en relevant videregående uddannelse, f.eks. Datalogi, Matematik, Cand. Oecon eller Cand. Scient. Du er frisk på at hjælpe med både store og små opgaver, og vi forventer, at du: er teknisk stærk har konkret erfaring med STATA er vant til at arbejde med Excel og evt. andre værktøjer til datapræsentation har flair for data og herunder forståelse for datasammenhænge har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer arbejder struktureret og finder energi i at få styr på alle detaljer er god til at samarbejde med forskellige fagligheder og har en åben og positiv tilgang til løsning af opgaverne. Hvis du har erfaring med SQL og VBA-programmering, er det et plus. En ambitiøs og social arbejdsplads Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Løn og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 15 timer om ugen på sekretariatet i Asylgade i Odense C. Dagene er som udgangspunkt fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedsleder Birgit Pedersen på 7231 9567 eller på mail bip@ufm.dk. Eller fuldmægtig Katrine Bisgaard på 7231 8423 eller på mail kbi@ufm.dk. Søg stillingen Klik på knappen søg stillingen eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk job-i-ministeriet. Din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer skal være uploadet senest onsdag 23. oktober 2019 kl. 12.00. Vi holder samtaler den 28. oktober. Der er jobstart den 4. november 2019 eller snarest derefter. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker. Om Styrelsen for Forskning og Uddannelse I Styrelsen for Forskning og Uddannelse arbejder vi for at øge kvaliteten og relevansen af forskning, uddannelse og innovation og skabe et effektivt forsknings- og uddannelsessystem med et internationalt udsyn. Vi den faglige ekspertise, så Folketinget og regeringen altid baserer deres politiske beslutninger på den nyeste viden om uddannelse, forskning og innovation. Vi arbejder med videnopbygning, politikudvikling, implementering, drift samt formidling og rådgivning. Til dagligt udarbejder vi bl.a. politikoplæg, analyser og evalueringer, sekretariatsbetjener råd, fonde og nævn, udmønter uddannelses- og forskningsbevillinger og meget mere.Har du erfaring med at bearbejde store datamængder i STATA og præsentere dem i Excel? Har du overblik og sans for detaljen og lyst til lære den danske forskningsverden bedre at kende samtidig med, at dine kompetencer sættes i spil i en travl hverdag? Så er du måske vores nye studentermedhjælper.


Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst. Sekretariatet for Danmarks Frie Forskningsfond understøtter fondens arbejde med ansøgningsbehandling, forskningsfinansiering og forskningsfaglig rådgivning.


Dataknuser med hands-on erfaring
Enheden for Planlægning, Økonomi, Statistik og It har ansvaret for at udarbejde statistik til fonden, fondens bestyrelse og fondens interessenter. Vi arbejder med store datamængder og udarbejder statistiske analyser på baggrund af data, som vi indsamler via vores bevillingssystem, e-grant. Vi søger en studentermedhjælper, der har erfaring med og lyst til at arbejde med følgende opgaver:

  • datamanipulation og merge af data i statistikprogrammet STATA
  • databearbejdning og præsentation i Excel
  • validering og kvalitetstjek af talmateriale
  • statistikopsætning og ”vask” af data
  • ad hoc opgaver, eksempelvis løbende udvikling af Word-skabeloner og vedligeholdelsesopgaver i bevillingssystemet e-grant.
Er du vores nye kollega?
Vi forestiller os, at du er godt i gang med en relevant videregående uddannelse, f.eks. Datalogi, Matematik, Cand. Oecon eller Cand. Scient. Du er frisk på at hjælpe med både store og små opgaver, og vi forventer, at du:

  • er teknisk stærk
  • har konkret erfaring med STATA
  • er vant til at arbejde med Excel og evt. andre værktøjer til datapræsentation
  • har flair for data og herunder forståelse for datasammenhænge
  • har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer
  • arbejder struktureret og finder energi i at få styr på alle detaljer
  • er god til at samarbejde med forskellige fagligheder og har en åben og positiv tilgang til løsning af opgaverne.
Hvis du har erfaring med SQL og VBA-programmering, er det et plus.


En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag.


Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 15 timer om ugen på sekretariatet i Asylgade i Odense C. Dagene er som udgangspunkt fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedsleder Birgit Pedersen på 7231 9567 eller på mail bip@ufm.dk. Eller fuldmægtig Katrine Bisgaard på 7231 8423 eller på mail kbi@ufm.dk.


Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer skal være uploadet senest onsdag 23. oktober 2019 kl. 12.00.

Vi holder samtaler den 28. oktober. Der er jobstart den 4. november 2019 eller snarest derefter.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.


Om Styrelsen for Forskning og Uddannelse
I Styrelsen for Forskning og Uddannelse arbejder vi for at øge kvaliteten og relevansen af forskning, uddannelse og innovation og skabe et effektivt forsknings- og uddannelsessystem med et internationalt udsyn. Vi den faglige ekspertise, så Folketinget og regeringen altid baserer deres politiske beslutninger på den nyeste viden om uddannelse, forskning og innovation. Vi arbejder med videnopbygning, politikudvikling, implementering, drift samt formidling og rådgivning. Til dagligt udarbejder vi bl.a. politikoplæg, analyser og evalueringer, sekretariatsbetjener råd, fonde og nævn, udmønter uddannelses- og forskningsbevillinger og meget mere.

Styrelsen for Forskning og Uddannelse - OdenseOdense C2019-10-07T00:00:002019-10-23T00:00:00
330101290Studentermedhjælp til transskription, Juridisk InstitutRobot Studentermedhjælp søges til transskriptionsopgaver og lignende på Juridisk Institut, SDU. Forskningsgruppen Retten i samfundet på Juridisk Institut søger en studentermedhjælper til blandt andet transskribering af interviewsamtaler samt diverse administrative opgaver. Den studerende må derfor have indsigt i juridiske emner samt gode sproglige kompetencer og forudsætninger. Det er endvidere en forudsætning, at den studerende, er omhyggelig og formår at overholde deadlines. Desuden må den studerende have adgang til en PC og internetadgang. Eftersom der er tale om forefaldende opgaver aftales timetallet nærmere med forskere i forskningsgruppen Retten i samfundet. Det er muligt at løse nogle opgaver på alle tider af døgnet, idet transskriptionsopgaver ikke kræver, at den studerende befinder sig fysisk på SDU. Ansøgningsfrist den 20. oktober 2019. Samtaler gennemføres medio november 2019 på Juridisk institut, Campusvej 55, 5230 Odense. Spørgsmål kan rettes til: Forskningsgruppeleder, lektor Linda Kjær Minke: mail: lkm@sam.sdu.dk Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund. Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her. Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Studentermedhjælp søges til transskriptionsopgaver og lignende på Juridisk Institut, SDU. 

Forskningsgruppen ”Retten i samfundet” på Juridisk Institut søger en studentermedhjælper til blandt andet transskribering af interviewsamtaler samt diverse administrative opgaver. Den studerende må derfor have indsigt i juridiske emner samt gode sproglige kompetencer og forudsætninger. Det er endvidere en forudsætning, at den studerende, er omhyggelig og formår at overholde deadlines. Desuden må den studerende have adgang til en PC og internetadgang. 
 
Eftersom der er tale om forefaldende opgaver aftales timetallet nærmere med forskere i forskningsgruppen ”Retten i samfundet.” Det er muligt at løse nogle opgaver på alle tider af døgnet, idet transskriptionsopgaver ikke kræver, at den studerende befinder sig fysisk på SDU.  

Ansøgningsfrist den 20. oktober 2019. 

Samtaler gennemføres medio november 2019 på Juridisk institut, Campusvej 55, 5230 Odense.
 
Spørgsmål kan rettes til:

Forskningsgruppeleder, lektor Linda Kjær Minke: mail: lkm@sam.sdu.dk

 Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund.

Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.
 
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.
 
Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-10-04T00:00:002019-10-20T00:00:00
330100599Studentermedhjælper til Plus Pack IT-afdelingRobot Er du studerende på en videregående uddannelse, og har du lyst til at få noget praktisk erfaring med IT? Vi søger en studentermedhjælper til primært programmering og sekundært andre IT opgaver på vores kontor i Odense S. Du kommer til at hjælpe vores IT afdeling på i alt fem medarbejdere, i et job med mulighed for en masse spændende opgaver. Velkommen til Plus Pack Plus Pack er en af Europas førende virksomheder inden for fremstilling af plast- og aluminium-emballager til fødevareindustrien. Du har nok haft et af vores produkter i hånden, når du har været ude at handle, for vi leverer bl.a. fødevareemballage til mange af de store supermarkedskæder. Vi tilbyder dig en attraktiv studentermedhjælper stilling, som vil give dig en stejl læringskurve og erfaring fra en international virksomhed. Dine opgaver Du bliver en del af IT-teamet i Odense, og du skal dermed være med til at sikre de bedste rammer for virksomhedens IT ressourcer. Dine kunder vil være interne afdelinger og IT og dine hovedopgaver omfatter bl.a. Programmering på højere niveau - Optimeringer af allerede udviklede web-løsninger der kører i vores produktion, på lager med mere - Nye løsninger kan være mindre komponenter, websider eller lignende som der opstår behov for - Automatiseringer med mere Kendskab til værktøjer der benyttes er en klar fordel, disse er: - Visual Studio (C , asp.net, Javascript, HTML, CSS mm.) - Git extension og GitHub til kode versionsstyring etc. - MS SQL management studio og databaser til de udviklede programmer - MS Azure for opsamling af brugs data m.m. - Infor M3 (ERP system) hvis du ikke allerede har erfaringer med dette, så klæder vi dig på I perioder (f.eks. ferier) deltage i IT first-line support - Tage telefon og hjælpe med IT Servicedesken - Generel IT bruger support - Opsætte udstyr og andre runner opgaver - Bistå IT afdelingen med diverse ad hoc opgaver Generel IT support sammen med resten af IT afdelingen efter aftale Din profil Du brænder for IT og kan programmerer Du læser en relevant videregående IT-uddannelse og ønsker at opbygge en praktisk erfaring fra en IT-funktionDu er åbenminded, imødekommende og venlig Du behersker: - God kunde service - Viden om hvorledes du af-tester programmer som du har udviklet (fra udviklingsmiljø til produktion - Dokumentations evner Du kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk såvel mundtligt som skriftligt Lyder det som noget for dig? Så fortæl os hvorfor du skal have jobbet, og upload din ansøgning og CV på linket nederst på siden hurtigst muligt og senest 1. november 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Group IT Manager John Kaldahl på tlf. 6550 6073 eller mail j.kaldahl@pluspack.com Plus Pack er en international og innovativ virksomhed med hovedkontor i Danmark og med produktion i såvel Danmark (Odense) som i Belgien (Genk). Plus Pack er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1914, og virksomheden drives i dag af 4. generation i Haustrup-familien. Plus Pack er specialiseret i udvikling og produktion af emballage-løsninger til fødevareindustrien og er i dag en af Europas førende virksomheder indenfor fremstilling af aluminium- og plastemballage med salg til 47 forskellige lande. Plus Pack har 220 medarbejdere, virksomheden vækster og er midt i en spændende udvikling med udgangspunkt i løftet We make food stand out .

Er du studerende på en videregående uddannelse, og har du lyst til at få noget praktisk erfaring med IT? Vi søger en studentermedhjælper til primært programmering og sekundært andre IT opgaver på vores kontor i Odense S. Du kommer til at hjælpe vores IT afdeling på i alt fem medarbejdere, i et job med mulighed for en masse spændende opgaver.

Velkommen til Plus Pack
Plus Pack er en af Europas førende virksomheder inden for fremstilling af plast- og aluminium-emballager til fødevareindustrien. Du har nok haft et af vores produkter i hånden, når du har været ude at handle, for vi leverer bl.a. fødevareemballage til mange af de store supermarkedskæder. Vi tilbyder dig en attraktiv studentermedhjælper stilling, som vil give dig en stejl læringskurve og erfaring fra en international virksomhed.

Dine opgaver
Du bliver en del af IT-teamet i Odense, og du skal dermed være med til at sikre de bedste rammer for virksomhedens IT ressourcer. Dine kunder vil være interne afdelinger og IT og dine hovedopgaver omfatter bl.a.

  • Programmering på højere niveau
    - Optimeringer af allerede udviklede web-løsninger der kører i vores produktion, på lager med mere
    - Nye løsninger – kan være mindre komponenter, websider eller lignende som der opstår behov for
    - Automatiseringer med mere

  • Kendskab til værktøjer der benyttes er en klar fordel, disse er:
    - Visual Studio (C#, asp.net, Javascript, HTML, CSS mm.)
    - Git extension og GitHub til kode versionsstyring etc.
    - MS SQL management studio og databaser til de udviklede programmer
    - MS Azure for opsamling af brugs data m.m.
    - Infor M3 (ERP system) – hvis du ikke allerede har erfaringer med dette, så klæder vi dig på

  • I perioder (f.eks. ferier) deltage i IT first-line support
    - Tage telefon og hjælpe med IT Servicedesken
    - Generel IT bruger support
    - Opsætte udstyr og andre ”runner” opgaver
    - Bistå IT afdelingen med diverse ad hoc opgaver

  • Generel IT support sammen med resten af IT afdelingen efter aftale

Din profil

  • Du brænder for IT og kan programmerer
  • Du læser en relevant videregående IT-uddannelse og ønsker at opbygge en praktisk erfaring fra en IT-funktionDu er åbenminded, imødekommende og venlig
  • Du behersker:
    - God kunde service
    - Viden om hvorledes du af-tester programmer som du har udviklet (fra udviklingsmiljø til produktion
    - Dokumentations evner
  • Du kommunikerer ubesværet på dansk og engelsk – såvel mundtligt som skriftligt

Lyder det som noget for dig?
Så fortæl os hvorfor du skal have jobbet, og upload din ansøgning og CV på linket nederst på siden hurtigst muligt og senest 1. november 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Group IT Manager John Kaldahl på tlf. 6550 6073 eller mail j.kaldahl@pluspack.com

Plus Pack er en international og innovativ virksomhed med hovedkontor i Danmark og med produktion i såvel Danmark (Odense) som i Belgien (Genk). Plus Pack er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1914, og virksomheden drives i dag af 4. generation i Haustrup-familien. Plus Pack er specialiseret i udvikling og produktion af emballage-løsninger til fødevareindustrien og er i dag en af Europas førende virksomheder indenfor fremstilling af aluminium- og plastemballage med salg til 47 forskellige lande. Plus Pack har 220 medarbejdere, virksomheden vækster og er midt i en spændende udvikling med udgangspunkt i løftet ”We make food stand out”.

Plus Pack ASOdense S2019-10-04T00:00:002019-11-01T00:00:00
330100547Studentermedhjælpere søges til arbejde med internationale uddannelsesprogrammerRobot Vil du være med til at forme fremtiden for uddannelse på den internationale scene? Vil du være en del af et ministerium, hvor uddannelse og forskning er i fokus? Og drømmer du om et studiejob, hvor du får ansvar, udfordringer og mulighed for at bruge din uddannelse? Så er du måske én af vores nye studentermedhjælpere. Vi skaber fundamentet for fremtiden Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst. Om stillingerne i Kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer Styrelsen for Forskning og Uddannelse søger to studentermedhjælpere ved kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer, til at hjælpe med at administrere, udvikle og informere om tilskud til udveksling og internationale projekter blandt andet gennem EU s uddannelsesprogram Erasmus . Kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer består af 34 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, hvoraf fem er studentermedhjælpere. Vi har brug for to studentermedhjælpere, der har lyst til at være selvstændige og kvalitetsbevidste medspillere på et kontor med ambitiøse, dedikerede og hjælpsomme kolleger. Til team for videregående uddannelser: I team for videregående uddannelser skal du bidrage til international uddannelsesudvikling og udveksling i universiteter, professionshøjskoler og andre videregående uddannelsesinstitutioner via Erasmus , Nordplus, Kulturaftalerne, Lektoratsordningen og Study in Denmark. Arbejdsopgaverne omfatter: information og formidling om uddannelsesprogrammer og Study in Denmark kommunikere med brugere medvirke ved planlægning og gennemførelse af events dataarbejde, herunder statistik, analysemateriale og formidling af data administrative opgaver og ad hoc-opgaver for Erasmus og Study in Denmark bidrage til kommunikation for Erasmus og Study in Denmark, fx webredigering og informationsmateriale. Til skole- voksen teamet: Som studentermedarbejder vil du som medlem af skole- voksen-teamet komme til at arbejde med at fremme internationale aktiviteter inden for børnehaver, grundskoler og ungdomsuddannelser samt voksenuddannelsesområdet igennem EU s uddannelsesprogram Erasmus og Nordisk Råds uddannelsesprogram Nordplus. Arbejdsopgaverne er mangeartede og omfatter blandt andet kommunikation, information, analyseopgaver og administrative opgaver, herunder: redigering, opdatering og udvikling af indhold til kontorets hjemmeside information om og promovering af Erasmus og Nordplus programmerne opdatering og videreudvikling af de sociale medier, som teamet administrerer administrative opgaver, f.eks. elektronisk journalisering og besvarelse af borgerhenvendelser forberedelse af materiale til eksterne repræsentanter forberedelse og deltagelse i møder samt arrangementer af forskellig art analyse- og statistikarbejde i samarbejde med dine kolleger i teamet Er du vores nye kollega? Du kan se dig selv i et dynamisk politisk landskab med fokus på uddannelse og internationalisering. Vi ser gerne, at du er i gang med en videregående uddannelse inden for f.eks. samfundsvidenskab eller humaniora, og at du har mindst ét år tilbage af studiet. Vi forestiller os, at du: har interesse for international uddannelse og udvikling af uddannelser har gode mundtlige og skriftlige sprogkundskaber på både dansk og engelsk kan arbejde både selvstændig og i tæt samarbejde med dine kolleger har lyst til at bidrage til analysearbejde er fleksibel, systematisk og ansvarlig har humor. Har du også flair for sociale medier er det en fordel, men ikke et krav. En ambitiøs og social arbejdsplads Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur, med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Løn og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 15 timer om ugen, der som udgangspunkt er fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten. Arbejdsstedet vil være Jessens Mole 12, 5700 Svendborg med forventet tiltrædelse november 2019 eller snarest derefter. Vil du vide mere om stillingerne, så kontakt: Anne Mygind Brodersen (det videregående team) på telefonnummer 7231 8862 eller e-mail ambr@ufm.dk. Niels Martiny (skole- voksen teamet) på telefonnummer 7231 8223 eller e-mail nima@ufm.dk. Søg stillingen Klik på knappen Søg stillingen eller søg via hjemmesiden www.ufm.dk job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag d. 23. oktober kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 44. Uddannelses- og Forskningsministeriet ønsker at fremme ligestilling i alle dens aspekter. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker. Om Styrelsen for Forskning og Uddannelse I Styrelsen for Forskning og Uddannelse arbejder vi for at øge kvaliteten og relevansen af forskning, uddannelse og innovation og skabe et effektivt forsknings- og uddannelsessystem med et internationalt udsyn. Vi har den faglige ekspertise, så Folketinget og regeringen altid baserer deres politiske beslutninger på den nyeste viden om uddannelse, forskning og innovation. Vi arbejder med videnopbygning, politikudvikling, implementering, drift samt formidling og rådgivning. Til dagligt udarbejder vi bl.a. politikoplæg, analyser og evalueringer, sekretariatsbetjener råd, fonde og nævn, udmønter uddannelses- og forskningsbevillinger og meget mere.Vil du være med til at forme fremtiden for uddannelse på den internationale scene? Vil du være en del af et ministerium, hvor uddannelse og forskning er i fokus? Og drømmer du om et studiejob, hvor du får ansvar, udfordringer og mulighed for at bruge din uddannelse? Så er du måske én af vores nye studentermedhjælpere.


Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.


Om stillingerne i Kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer
Styrelsen for Forskning og Uddannelse søger to studentermedhjælpere ved kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer, til at hjælpe med at administrere, udvikle og informere om tilskud til udveksling og internationale projekter blandt andet gennem EU's uddannelsesprogram Erasmus+.

Kontoret for Internationale Uddannelsesprogrammer består af 34 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, hvoraf fem er studentermedhjælpere.

Vi har brug for to studentermedhjælpere, der har lyst til at være selvstændige og kvalitetsbevidste medspillere på et kontor med ambitiøse, dedikerede og hjælpsomme kolleger.


Til team for videregående uddannelser:
I team for videregående uddannelser skal du bidrage til international uddannelsesudvikling og udveksling i universiteter, professionshøjskoler og andre videregående uddannelsesinstitutioner via Erasmus+, Nordplus, Kulturaftalerne, Lektoratsordningen og Study in Denmark.

Arbejdsopgaverne omfatter:

  • information og formidling om uddannelsesprogrammer og Study in Denmark
  • kommunikere med brugere
  • medvirke ved planlægning og gennemførelse af events
  • dataarbejde, herunder statistik, analysemateriale og formidling af data
  • administrative opgaver og ad hoc-opgaver for Erasmus+ og Study in Denmark
  • bidrage til kommunikation for Erasmus+ og Study in Denmark, fx webredigering og informationsmateriale.
Til skole-/voksen teamet:
Som studentermedarbejder vil du som medlem af skole-/voksen-teamet komme til at arbejde med at fremme internationale aktiviteter inden for børnehaver, grundskoler og ungdomsuddannelser samt voksenuddannelsesområdet igennem EU's uddannelsesprogram Erasmus+ og Nordisk Råds uddannelsesprogram Nordplus.

Arbejdsopgaverne er mangeartede og omfatter blandt andet kommunikation, information, analyseopgaver og administrative opgaver, herunder:

  • redigering, opdatering og udvikling af indhold til kontorets hjemmeside
  • information om og promovering af Erasmus+ og Nordplus programmerne
  • opdatering og videreudvikling af de sociale medier, som teamet administrerer
  • administrative opgaver, f.eks. elektronisk journalisering og besvarelse af borgerhenvendelser
  • forberedelse af materiale til eksterne repræsentanter
  • forberedelse og deltagelse i møder samt arrangementer af forskellig art
  • analyse- og statistikarbejde i samarbejde med dine kolleger i teamet
Er du vores nye kollega?
Du kan se dig selv i et dynamisk politisk landskab med fokus på uddannelse og internationalisering. Vi ser gerne, at du er i gang med en videregående uddannelse inden for f.eks. samfundsvidenskab eller humaniora, og at du har mindst ét år tilbage af studiet.

Vi forestiller os, at du:

  • har interesse for international uddannelse og udvikling af uddannelser
  • har gode mundtlige og skriftlige sprogkundskaber på både dansk og engelsk
  • kan arbejde både selvstændig og i tæt samarbejde med dine kolleger
  • har lyst til at bidrage til analysearbejde
  • er fleksibel, systematisk og ansvarlig
  • har humor.
Har du også flair for sociale medier er det en fordel, men ikke et krav.


En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur, med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag.


Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 15 timer om ugen, der som udgangspunkt er fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten.

Arbejdsstedet vil være Jessens Mole 12, 5700 Svendborg med forventet tiltrædelse november 2019 eller snarest derefter.

Vil du vide mere om stillingerne, så kontakt:

  • Anne Mygind Brodersen (det videregående team) på telefonnummer 7231 8862 eller e-mail ambr@ufm.dk.
  • Niels Martiny (skole-/voksen teamet) på telefonnummer 7231 8223 eller e-mail nima@ufm.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen ”Søg stillingen” eller søg via hjemmesiden www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag d. 23. oktober kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 44.

Uddannelses- og Forskningsministeriet ønsker at fremme ligestilling i alle dens aspekter. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.


Om Styrelsen for Forskning og Uddannelse
I Styrelsen for Forskning og Uddannelse arbejder vi for at øge kvaliteten og relevansen af forskning, uddannelse og innovation og skabe et effektivt forsknings- og uddannelsessystem med et internationalt udsyn. Vi har den faglige ekspertise, så Folketinget og regeringen altid baserer deres politiske beslutninger på den nyeste viden om uddannelse, forskning og innovation. Vi arbejder med videnopbygning, politikudvikling, implementering, drift samt formidling og rådgivning. Til dagligt udarbejder vi bl.a. politikoplæg, analyser og evalueringer, sekretariatsbetjener råd, fonde og nævn, udmønter uddannelses- og forskningsbevillinger og meget mere.



Styrelsen for Forskning og Uddannelse - SvendborgSvendborg2019-10-04T00:00:002019-10-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Skatteankestyrelsen søger studentermedhjælper i Odense

Skatteankestyrelsen Odsense

Odense C
Mere end 300 jurister samarbejder i Skatteankestyrelsen om juridisk klagebehandling for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Vi behandler sager af stor samfundsmæssig betydning, som alle har konsekvenser for den enkelte vi...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019

Danmarks Frie Forskningsfonds sekretariat i Odense søger datastærk studentermedhjælper

Styrelsen for Forskning og Uddannelse - Odense

Odense C
Har du erfaring med at bearbejde store datamængder i STATA og præsentere dem i Excel? Har du overblik og sans for detaljen og lyst til lære den danske forskningsverden bedre at kende samtidig med, at dine kompetencer sættes i spil i en travl hverdag...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019

Studentermedhjælp til transskription, Juridisk Institut

Syddansk Universitet

Odense M
Studentermedhjælp søges til transskriptionsopgaver og lignende på Juridisk Institut, SDU. Forskningsgruppen Retten i samfundet på Juridisk Institut søger en studentermedhjælper til blandt andet transskribering af interviewsamtaler samt diverse admin...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Studentermedhjælper til Plus Pack IT-afdeling

Plus Pack AS

Odense S
Er du studerende på en videregående uddannelse, og har du lyst til at få noget praktisk erfaring med IT? Vi søger en studentermedhjælper til primært programmering og sekundært andre IT opgaver på vores kontor i Odense S. Du kommer til at hjælpe vore...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:1. november 2019

Studentermedhjælpere søges til arbejde med internationale uddannelsesprogrammer

Styrelsen for Forskning og Uddannelse - Svendborg

Svendborg
Vil du være med til at forme fremtiden for uddannelse på den internationale scene? Vil du være en del af et ministerium, hvor uddannelse og forskning er i fokus? Og drømmer du om et studiejob, hvor du får ansvar, udfordringer og mulighed for at brug...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019