Studentermedhjælper til digital kommunikation i Direktionssekretariatet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at vedligeholde vores website, digst.dk? Og vil du have indblik i, hvordan vi arbejder med webtilgængelighed for at sikre, at alle mennesker kan læse informationerne på vores website? Så vil vi gerne have dig med ombord i Direktionssekretariatet i Digitaliseringsstyrelsen.

Om stillingen Vi søger en studentermedhjælper, der kan tage del i de daglige driftsopgaver om digital kommunikation – særligt på webområdet. Afhængigt af din profil vil der også være mulighed for at bidrage til arbejdet med SoMe og gå i dybden webtilgængelighed.

I hverdagen vil du blandt andet understøtte arbejdet med at:

  • redigere og opsætte indhold på vores website
  • redigere og opsætte indhold på vores intranet
  • bidrage til, at vores website og pdf’er lever op til kravene for webtilgængelighed
  • evt. bidrage til produktion og overvågning af SoMe
Derudover kan der være forefaldende opgaver i resten af Direktionssekretariatet.

Har du lyst, vil du også få mulighed for at arbejde med sociale medier, fx ved at lave udkast til opslag og grafikker.

Om dig Du er i gang med en relevant uddannelse og har helst minimum 2 år tilbage. Det er et stort plus, hvis du har erfaring med at redigere websites. Desuden er det en fordel, men ikke et krav, hvis du kender til webtilgængelighed og/eller kan skrue et godt SoMe-opslag sammen.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder selvstændigt, struktureret og overholder deadlines
  • har gode formidlingsevner på skrift
  • har let ved at sætte dig ind i nye værktøjer og it-systemer
  • er imødekommende, servicemindet og trives med at holde mange bolde i luften.
Om os I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.

Du bliver en del af styrelsens direktionssekretariat, hvor 12 kollegaer allerede står klar til at byde dig velkommen. Det er en afdeling, hvor der ofte er fart på, men humøret er højt, og vi hjælper altid hinanden godt i mål.

Opgaverne i Direktionssekretariatet spænder bredt – fra direktionsbetjening over det strategiske arbejde med styrelsens mål og resultater til organisations- og ledel-sesudvikling. I afdelingen ligger også ansvaret for arbejdet med styrelsens interne og eksterne kommunikation, herunder presse, web, sociale medier og employer branding.

Ansættelsesvilkår Vi har brug for dig ca. 15 timer om ugen. Arbejdstid og dage aftaler vi nærmere, men vi er fleksible og tager naturligvis hensyn til dit studie.

Du bliver ansat efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Rie Graversen, web- og kommunikationskonsulent, på riegr@digst.dk eller telefon 4178 2288.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg her” senest mandag den 16. maj.

Vi forventer at holde 1. samtaler fredag den 20. maj og 2. samtaler tirsdag den 24. maj. Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen hurtigst muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Studentermedhjælper til digital kommunikation i Direktionssekretariatet

Vil du være med til at vedligeholde vores website, digst.dk? Og vil du have indblik i, hvordan vi arbejder med webtilgængelighed for at sikre, at alle mennesker kan læse informationerne på vores website? Så vil vi gerne have dig med ombord i Direktionssekretariatet i Digitaliseringsstyrelsen.

Om stillingen Vi søger en studentermedhjælper, der kan tage del i de daglige driftsopgaver om digital kommunikation – særligt på webområdet. Afhængigt af din profil vil der også være mulighed for at bidrage til arbejdet med SoMe og gå i dybden webtilgængelighed.

I hverdagen vil du blandt andet understøtte arbejdet med at:

  • redigere og opsætte indhold på vores website
  • redigere og opsætte indhold på vores intranet
  • bidrage til, at vores website og pdf’er lever op til kravene for webtilgængelighed
  • evt. bidrage til produktion og overvågning af SoMe
Derudover kan der være forefaldende opgaver i resten af Direktionssekretariatet.

Har du lyst, vil du også få mulighed for at arbejde med sociale medier, fx ved at lave udkast til opslag og grafikker.

Om dig Du er i gang med en relevant uddannelse og har helst minimum 2 år tilbage. Det er et stort plus, hvis du har erfaring med at redigere websites. Desuden er det en fordel, men ikke et krav, hvis du kender til webtilgængelighed og/eller kan skrue et godt SoMe-opslag sammen.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder selvstændigt, struktureret og overholder deadlines
  • har gode formidlingsevner på skrift
  • har let ved at sætte dig ind i nye værktøjer og it-systemer
  • er imødekommende, servicemindet og trives med at holde mange bolde i luften.
Om os I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.

Du bliver en del af styrelsens direktionssekretariat, hvor 12 kollegaer allerede står klar til at byde dig velkommen. Det er en afdeling, hvor der ofte er fart på, men humøret er højt, og vi hjælper altid hinanden godt i mål.

Opgaverne i Direktionssekretariatet spænder bredt – fra direktionsbetjening over det strategiske arbejde med styrelsens mål og resultater til organisations- og ledel-sesudvikling. I afdelingen ligger også ansvaret for arbejdet med styrelsens interne og eksterne kommunikation, herunder presse, web, sociale medier og employer branding.

Ansættelsesvilkår Vi har brug for dig ca. 15 timer om ugen. Arbejdstid og dage aftaler vi nærmere, men vi er fleksible og tager naturligvis hensyn til dit studie.

Du bliver ansat efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Rie Graversen, web- og kommunikationskonsulent, på riegr@digst.dk eller telefon 4178 2288.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg her” senest mandag den 16. maj.

Vi forventer at holde 1. samtaler fredag den 20. maj og 2. samtaler tirsdag den 24. maj. Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen hurtigst muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.