Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune

Er du en dygtig studerende med interesse for økonomiske analyser? Har du et ønske om at arbejde med økonomiske og politiske problemstillinger på Danmarks største arbejdsplads? Så kan vi tilbyde dig en ambitiøs og lærerig arbejdsplads tæt på direktionen og den politiske ledelse.  
 
Om stillingen
Du bliver en del af Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen. Direktionssekretariatet er bindeled mellem direktionen, den øvrige del af Økonomiforvaltningen og kommunens seks fagforvaltninger – og således tæt på de vigtige politiske beslutninger, der træffes i København.  
 
Som en del af Direktionssekretariatet er der oprettet en økonomisk enhed, som er ledet af vores cheføkonom. Enheden, som du kommer til at løse mange opgaver for, arbejder med strategiske økonomiske dagsordener og gennemfører blandt andet makroøkonomiske analyser med et overordnet perspektiv på vækst i hovedstaden og kommunens økonomi.  
 
I Direktionssekretariatet har vi fokus på at understøtte direktionens strategiske arbejde og sikre en professionel og smidig direktionsbetjening. Vi er sparringspartnere for resten af organisationen i forhold til at få uddybet og kvalificeret både bestillinger og leverancer til direktionen, så fagkontorerne får de bedste betingelser for at levere netop det, som bliver efterspurgt.  
 
Opgaver
Du vil stå til rådighed for løsning af opgaver i hele sekretariatet. Opgaverne vil derfor have varierende karakter, men kan bl.a. forventes at ligge inden for følgende områder:  
  • Bearbejdning og beregninger af økonomidata i SAS, Excel mv.  
  • Udarbejdelse af overordnede makroøkonomiske analyser.  
  • Udarbejdelse af økonometriske analyser på registerdata.  
  • Løsning af praktiske opgaver fx i forbindelse med større arrangementer og håndtering af anmodninger om aktindsigt, hvor vi sikrer, at anmodningen videreformidles til det rette kontor.  
  • Som udgangspunkt vil din arbejdsuge være ca. 15 timer. Omfanget af arbejdet kan variere hen over året alt efter vores arbejdsbelastning, men der vil blive taget hensyn til dine eksamensperioder mv.     
Vi lægger vægt på, at du 
  • læser en økonomfaglig uddannelse som cand.polit., cand.oecon. cand.scient.oecon. eller lignende
  • interesserer dig for økonomi og politik
  • har stærk analytisk sans
  • tager ansvar og følger dine opgaver til dørs
  • er god til at formulere dig på skrift
  • er serviceminded og fleksibel
  • er god til at samarbejde og er en god kollega både fagligt og socialt
Stillingen forudsætter, at du har overstået dit første år på studiet eller er på kandidatdelen.  
 
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du kan få værdifuld erfaring med arbejdet i hjertet af en politisk styret organisation med fokus på økonomi. Sekretariatet består af 10 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og en hverdag med højt tempo og store udfordringer.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse er den 1. august 2019 eller hurtigst muligt derefter. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.  
 
Vil du vide mere?  
For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anne Vejen Mathiasen på 2491 7850 eller specialkonsulent Sune Clausen på 2491 7932. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen på www.kk.dk/artikel/økonomiforvaltningen.
 
Ansøgning vedlægges CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter. 
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 14. juni 2019.  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 25.  
 
Økonomiforvaltningen  
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse. 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330027684Phoenix-ec46fc7012019-05-20T19:02:43.447Studentermedhjælper til Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune
Er du en dygtig studerende med interesse for økonomiske analyser? Har du et ønske om at arbejde med økonomiske og politiske problemstillinger på Danmarks største arbejdsplads? Så kan vi tilbyde dig en ambitiøs og lærerig arbejdsplads tæt på direktionen og den politiske ledelse.  
 
Om stillingen
Du bliver en del af Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen. Direktionssekretariatet er bindeled mellem direktionen, den øvrige del af Økonomiforvaltningen og kommunens seks fagforvaltninger – og således tæt på de vigtige politiske beslutninger, der træffes i København.  
 
Som en del af Direktionssekretariatet er der oprettet en økonomisk enhed, som er ledet af vores cheføkonom. Enheden, som du kommer til at løse mange opgaver for, arbejder med strategiske økonomiske dagsordener og gennemfører blandt andet makroøkonomiske analyser med et overordnet perspektiv på vækst i hovedstaden og kommunens økonomi.  
 
I Direktionssekretariatet har vi fokus på at understøtte direktionens strategiske arbejde og sikre en professionel og smidig direktionsbetjening. Vi er sparringspartnere for resten af organisationen i forhold til at få uddybet og kvalificeret både bestillinger og leverancer til direktionen, så fagkontorerne får de bedste betingelser for at levere netop det, som bliver efterspurgt.  
 
Opgaver
Du vil stå til rådighed for løsning af opgaver i hele sekretariatet. Opgaverne vil derfor have varierende karakter, men kan bl.a. forventes at ligge inden for følgende områder:  
  • Bearbejdning og beregninger af økonomidata i SAS, Excel mv.  
  • Udarbejdelse af overordnede makroøkonomiske analyser.  
  • Udarbejdelse af økonometriske analyser på registerdata.  
  • Løsning af praktiske opgaver fx i forbindelse med større arrangementer og håndtering af anmodninger om aktindsigt, hvor vi sikrer, at anmodningen videreformidles til det rette kontor.  
  • Som udgangspunkt vil din arbejdsuge være ca. 15 timer. Omfanget af arbejdet kan variere hen over året alt efter vores arbejdsbelastning, men der vil blive taget hensyn til dine eksamensperioder mv.     
Vi lægger vægt på, at du 
  • læser en økonomfaglig uddannelse som cand.polit., cand.oecon. cand.scient.oecon. eller lignende
  • interesserer dig for økonomi og politik
  • har stærk analytisk sans
  • tager ansvar og følger dine opgaver til dørs
  • er god til at formulere dig på skrift
  • er serviceminded og fleksibel
  • er god til at samarbejde og er en god kollega både fagligt og socialt
Stillingen forudsætter, at du har overstået dit første år på studiet eller er på kandidatdelen.  
 
Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du kan få værdifuld erfaring med arbejdet i hjertet af en politisk styret organisation med fokus på økonomi. Sekretariatet består af 10 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og en hverdag med højt tempo og store udfordringer.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse er den 1. august 2019 eller hurtigst muligt derefter. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.  
 
Vil du vide mere?  
For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anne Vejen Mathiasen på 2491 7850 eller specialkonsulent Sune Clausen på 2491 7932. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen på www.kk.dk/artikel/økonomiforvaltningen.
 
Ansøgning vedlægges CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter. 
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 14. juni 2019.  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 25.  
 
Økonomiforvaltningen  
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse. 
2019-06-15T01:00:33.640 Er du en dygtig studerende med interesse for økonomiske analyser? Har du et ønske om at arbejde med økonomiske og politiske problemstillinger på Danmarks største arbejdsplads? Så kan vi tilbyde dig en ambitiøs og lærerig arbejdsplads tæt på direktionen og den politiske ledelse. Om stillingen Du bliver en del af Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen. Direktionssekretariatet er bindeled mellem direktionen, den øvrige del af Økonomiforvaltningen og kommunens seks fagforvaltninger og således tæt på de vigtige politiske beslutninger, der træffes i København. Som en del af Direktionssekretariatet er der oprettet en økonomisk enhed, som er ledet af vores cheføkonom. Enheden, som du kommer til at løse mange opgaver for, arbejder med strategiske økonomiske dagsordener og gennemfører blandt andet makroøkonomiske analyser med et overordnet perspektiv på vækst i hovedstaden og kommunens økonomi. I Direktionssekretariatet har vi fokus på at understøtte direktionens strategiske arbejde og sikre en professionel og smidig direktionsbetjening. Vi er sparringspartnere for resten af organisationen i forhold til at få uddybet og kvalificeret både bestillinger og leverancer til direktionen, så fagkontorerne får de bedste betingelser for at levere netop det, som bliver efterspurgt. Opgaver Du vil stå til rådighed for løsning af opgaver i hele sekretariatet. Opgaverne vil derfor have varierende karakter, men kan bl.a. forventes at ligge inden for følgende områder: Bearbejdning og beregninger af økonomidata i SAS, Excel mv. Udarbejdelse af overordnede makroøkonomiske analyser. Udarbejdelse af økonometriske analyser på registerdata. Løsning af praktiske opgaver fx i forbindelse med større arrangementer og håndtering af anmodninger om aktindsigt, hvor vi sikrer, at anmodningen videreformidles til det rette kontor. Som udgangspunkt vil din arbejdsuge være ca. 15 timer. Omfanget af arbejdet kan variere hen over året alt efter vores arbejdsbelastning, men der vil blive taget hensyn til dine eksamensperioder mv. Vi lægger vægt på, at du læser en økonomfaglig uddannelse som cand.polit., cand.oecon. cand.scient.oecon. eller lignende interesserer dig for økonomi og politik har stærk analytisk sans tager ansvar og følger dine opgaver til dørs er god til at formulere dig på skrift er serviceminded og fleksibel er god til at samarbejde og er en god kollega både fagligt og socialt Stillingen forudsætter, at du har overstået dit første år på studiet eller er på kandidatdelen. Vi tilbyder Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du kan få værdifuld erfaring med arbejdet i hjertet af en politisk styret organisation med fokus på økonomi. Sekretariatet består af 10 engagerede medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse er den 1. august 2019 eller hurtigst muligt derefter. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Vil du vide mere? For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Anne Vejen Mathiasen på 2491 7850 eller specialkonsulent Sune Clausen på 2491 7932. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen på www.kk.dk artikel økonomiforvaltningen. Ansøgning vedlægges CV, eksamensbeviser og karakterudskrifter. Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 14. juni 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 25. Økonomiforvaltningen Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.10Phoenixec46fc70101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158499&DepartmentId=19151&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3530673Direktionssekretariatet11Rådhuspladsen 11550København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
7Deltid46Permanent764088KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15849900020-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec46fc70https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec46fc70https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec46fc70&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec46fc70&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/11.jpgStudentermedhjælper til Direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune12008011Dansk3Læse/ tale419022Studentermedhjælper5Kontor og administration361843750mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK