Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til et af Danmarks største it-transformationsprogrammer

Har du lyst til at være en del af et af de største transformationsprojekter i staten og opleve den politiske verden på tæt hold? Og er du den praktiske blæksprutte, der får tingene gjort? Så er det måske dig, vi leder efter!

Tag del i udviklingen af fremtidens digitale, kundeorienterede og datadrevne toldvæsen
Der investeres massivt i data og it, i flere medarbejdere og nye kompetencer på hele Skatteministeriets område. På toldområdet er der igangsat en optimering inden for rammerne af det nye EU-toldkodeks, som medfører udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet i Danmark. Derfor er der et behov for at etablere nye, digitale, datadrevne forretningsprocesser for fremtidens toldvæsen. Det vil have stor betydning for den danske import og eksport og for kollegerne i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med.

Du vil blive en del af kontoret IT-Udvikling EUTK. Kontoret fungerer som en ressourcepulje inden for it og skal allokere medarbejdere og eksterne it-ressourcer til projekterne i EUTK-programmet. EUTK-programmet er etableret for at få udvikle det nye toldsystem.

Derudover bliver du en del af vores Studenternetværk. Netværket fungerer som et forum for videndeling, erfaringsudveksling og netværk på tværs af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Til dagligt vil du være med på den del af projektet, der hedder DMS, som er ét af de ’tre agile tog’ EUTK-programmet dækker over. Vi benytter det agile rammeværktøj SAFe i IT-Udvikling. Det vil derfor være en fordel, hvis du kender til agile principper, men det er dog ikke et krav. DMS består af både eksterne og interne konsulenter med forskellige fagligheder, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode.

Indgå i et dynamisk og tværfagligt udviklingsmiljø med højt til loftet
Som student skal du bistå det agile tog DMS, her er din primære rolle at supportere ART Management teamet. Du er med til at drive større og mindre opgaver, og der kommer også opgaver ind fra højre, som du skal håndtere og prioritere. Opgaverne er f-eks.: booke møder og mødeforplejning, vedligeholde / udbygge drejebøger for agile events, fakturahåndtering eller sørge for, at nye medarbejdere får tildelt diverse it-rettigheder. Der er mulighed for øget ansvar i takt med, at du kommer mere ind i opgaverne. Tempoet er højt, derfor er det vigtigt, at du er proaktiv, selvstændig og ikke lader dig slå ud, hvis du løber ind i forhindringer.

Du vil får en bred berøringsflade i både projektet og UFST som organisation, og du vil herigennem også få et godt indblik i, hvordan et stort offentligt it-program fungerer.

Dine opgaver består primært af:

  • Understøtte projektet i det agile setup – SAFe metodikken
  • Understøtte den praktiske del af onboarding af nye medarbejder
  • Planlægnings- og koordineringsopgaver – herunder faglige/sociale arrangementer
  • Diverse ad-hoc opgaver - herunder udarbejdelse af præsentationsoplæg
  • Hjælp til økonomistyring
  • Ansvarlig for journalisering
Derudover er der mulighed for, at du selv har indflydelse på dine opgaver, hvis der er et bestemt område, som du brænder for.

Om dig
Fagligt forventer vi os, at du:

  • Er organiseret og evner at gribe de bolde, som bliver kastet op i luften
  • Er dygtig til at kommunikere, og kan formulere dig klart og præcist
  • Er god til at planlægge og prioriterer dine opgaver
  • Er bekendt med Office pakken (Excel og PowerPoint)
Som person forestiller vi os, at du:

  • Er du serviceminded, har gode samarbejdsevner og en høj grad af selvstændighed
  • Er struktureret, initiativrig og god til at bevare overblikket
  • Er nysgering og fleksibel i forhold til varierende arbejdsopgaver
  • Er udadvendt og imødekommende og har let ved at indgå i forskellige samarbejder
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse fx, stud.it. eller lignende, har afsluttet din bachelor og er i gang med overbygningen. Det er en fordel, at du har en interesse for digitalisering og modernisering af den offentlige sektor.

Toldprogrammet (EUTK)
I Toldprogrammet er vi pt. ca. 200 medarbejdere, herunder både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Alene i 2020 har vi det første halve år rekrutteret og budt 80 nye kolleger velkommen, og vi forventer yderligere ca. 50 nye kolleger i 2020. Vi tager godt imod vores nye kolleger. Dedikerede kræfter sikrer en god onboarding til både styrelsen, programmet, kontoret, det agile tog og teamet – og det virker! Det viser de mange positive tilbagemeldinger, vi har fået, om at starte i Toldprogrammet. Vi er glade og stolte på fællesskabets vegne over, at vi i hverdagens travlhed stadig er i stand til at tage imod, involvere os og hjælpe hinanden. Det gør vores program til et attraktivt sted at arbejde, og det skaber den kultur, som vi trives i.

Vi har mange forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Som medarbejder i Toldprogrammet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub og fredagsbar m.m. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station og har gratis parkering i kælderen.

Ansættelsesvilkår og tiltrædelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 25. oktober 2020. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Heidi Ringholm på telefon 7237 0261.

Du ansættelses på overenskomstvilkår i henhold til overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK). Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Arbejdstiden er gennemsnitlig 15-20 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder. Tiltrædelse snarest muligt

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.