Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til Finansministeriets Kontor for Justits, skat, udlændinge og forsvar

Har du lyst til at arbejde med nogle af statens største driftsområder? Og har du lyst til at være helt tæt på den politiske proces? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Finansministeriets Kontor for Justits, skat, udlændinge og forsvar (6. kontor).

Om stillingen Som studentermedhælper i 6. kontor kommer du til:

  • at bidrage til det løbende finanslovs- og budgetarbejde
  • at bidrage til analyser og beslutningsoplæg på kontorets arbejdsområder
  • at hjælpe til med en bred vifte af kontorets løbende opgaver.
Vi lægger stor vægt på at inddrage vores studentermedhjælpere i kontorets daglige arbejde, i de faglige diskussioner og i vores sociale aktiviteter. Vi har i den forbindelse fokus på bedst muligt at understøtte din faglige og personlige udvikling.

Som studentermedhjælper i 6. kontor vil du få indsigt i Finansministeriets arbejde og den udgiftspolitiske beslutningsproces. Derudover vil du komme til at bidrage til analyser af den udgiftsmæssige udvikling på kontorets arbejdsområder, og du vil i den forbindelse få mulighed for at bringe din viden og erfaring fra studiet i spil.

Om dig Vi forventer, at du:

  • har en stærk faglig profil (stud.scient.pol., stud.oecon., stud.polit., el.lign.)
  • har en skarp analytisk sans, god talforståelse og øje for detaljer
  • har gode skriftlige formidlingsevner
  • går til nye opgaver med stort gåpåmod og har lyst til at lære
  • har gode samarbejdsevner og tager selvstændigt ansvar for dine opgaver
  • bidrager til den gode stemning i kontoret.
Desuden er det en fordel, hvis du har kendskab til Office-pakken og særligt Excel.

Om os 6. kontor har ansvaret for finanslovsbudgettet på en række af de store statslige driftsområder, herunder Justitsministeriet, Skatteministeriet, Udlændinge- og Integrationsministeriet og Forsvarsministeriet samt mindre områder som Statsministeriet, Folketinget og Kongehuset. På disse områder varetager kontoret alle opgaver i relation til finanslovsarbejdet, herunder det løbende budgetarbejde, analyser af den udgiftsmæssige udvikling, politiske forhandlingsforløb mv. Kontoret har desuden ansvaret for den løbende håndtering af diverse politiske sager på kontorets områder.

Kontoret består af én kontorchef, én souschef, ni akademiske medarbejdere og tre studentermedhjælpere.

Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår følger fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Generelt tilstræber vi en arbejdstid på ca. 15 timer i gennemsnit pr. uge - dog med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tobias Brogaard Larsen på tlf. 25 26 27 85 eller på mail: tobrl@fm.dk.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 14. januar 2021.

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi forventer at holde samtaler i uge 3.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.