Studentermedhjælper til HR og rekruttering i Finansministeriets koncern

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for HR? Og vil du lære om rekrutteringsprocessen fra A-Z? Så har vi et godt og udviklende job til dig i hjertet af København hos Finansministeriets Koncern HR.

Om stillingen Du bliver en del af fagfællesskabet Rekruttering, hvor vi er en fagkoordinator og to studentermedhjælpere, som hjælper hinanden med at lykkes i en travl hverdag med bl.a. at sikre korrekte og relevante jobopslag på tværs af koncernen.

Vores tidligere studentermedhjælpere i Rekruttering har netop afsluttet deres uddannelser og fortsætter heldigvis hos os i andre roller. Vi søger derfor nu en studentermedhjælper, som vil tage del i de daglige driftsopgaver på rekrutterings- og onboardingområdet, og som kan hjælpe med forskellige HR-opgaver.

I hverdagen bliver dit arbejde bl.a. at

  • håndtere rekrutteringsopgaver, herunder publicere og kvalitetssikre jobopslag fra alle Finansministeriets institutioner

  • besvare og håndtere bestillinger og spørgsmål fra fx ledere og leverandører i vores rekrutteringspostkasse

  • administrere statens jobopslagsplatform Statens eRekruttering for Finansministeriets koncern

  • vedligeholde og opdatere sider om rekruttering på vores intranet

  • hjælpe med at administrere vores pre- og onboardingmateriale

Du vil desuden være med til at videreudvikle og optimere forskellige HR- og rekrutteringsopgaver.

Du kommer til at arbejde selvstændigt med alt lige fra publicering af jobopslag, rådgivning af ledere om annoncering samt korrektur- og indholdsoptimering samt afsendelse af afslag til kandidater. Du får med andre ord en spændende og udfordrende arbejdsdag, hvor du ikke kommer til at kede dig.

Hos os får du også en stejl læringskurve i jobbet fra dag et, hvor du vil have løbende faglig sparring og samarbejde med kollegaerne i kontoret, og særligt med din fagkoordinator.

Du vil kunne bruge din teoretiske viden på arbejdet, og du får samtidig praktisk erfaring med, hvordan en af statens bedste HR-kontorer fungerer.

Om dig Vi forestiller os, at du er i gang med en videregående uddannelse inden for HR, kommunikation eller anden relevant uddannelse. Du har i udgangspunktet minimum 2 år tilbage af din uddannelse. Det er desuden et plus, hvis du allerede har praktisk erfaring med HR og/eller rekruttering.

Vi leder efter dig, som

  • er positiv og servicemindet

  • kan arbejde struktureret, er pligtopfyldende og har øje for detaljer

  • har det fint med faste daglige arbejdsopgaver og ad hoc arbejdsopgaver

  • ønsker at lære nye systemer, processer og værktøjer at kende

  • er god til at kommunikere – både i tale og på skrift

  • er hjælpsom og trives i samarbejdet med andre

Du vil komme til at samarbejde tæt med en anden studentermedhjælperkollega, da I som udgangspunkt vil have 2-3 arbejdsdage om ugen på skift, hvor I vil få ansvaret for rekrutteringspostkassen i samarbejde med jeres fagkoordinator.

Hos os vil du kort sagt få praktisk erfaring med forskellige arbejdsopgaver i en politisk styret organisation med spændende muligheder og udfordringer, og hvor der er fokus på din faglige og personlige udvikling.

Bliv en del af et stort HR-kontor med usædvanlig gode kollegaer Du bliver en del af Finansministeriets Koncern HR, som organisatorisk hører til i Økonomistyrelsen. Du vil få snitflader til flere af koncernens ca. 160 ledere og ca. 1650 medarbejdere fordelt på Finansministeriets departement og fire styrelser: Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

I Koncern HR er vi 25 medarbejdere, der betjener koncernens ansatte med HR-drift, kommunikation og udvikling. Koncern HR er opdelt i seks fagfællesskaber inden for administration, jura, rekruttering, udvikling, kommunikation og HR-partnere. Kontoret ledes af kontorchef Tina Feldt Jessing, teamleder Katrine Dall Oxfeldt og teamleder Tina Høeg Brask.

Vi har en travl hverdag præget af mange samarbejdsflader, men vi har altid tid til at hjælpe hinanden. Vi er ambitiøse og arbejder for at levere målrettet og kvalificeret rådgivning samt effektiv og sikker drift af høj kvalitet.

Vores tidligere studentermedhjælper, Rikke, fortæller om at være en del af Koncern HR: ”Jeg får rådgivning og sparring fra mine kollegaer i kontoret, når jeg har brug for det. Vi griner ofte sammen, og det at vi er to studentermedhjælpere i Rekruttering gør, at vi er i samme situation og hjælper hinanden”.

Du vil blive introduceret til koncernen og kontoret gennem vores onboardingprogram i Finansministeriet og Koncern HR, hvor du også kan skabe netværk på tværs af koncernen og lære dine kollegaer at kende.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Du vil komme til at arbejde cirka 15-20 timer fordelt over ugen. Vi har brug for, at du er fleksibel, når der er behov for det, og vi er naturligvis fleksible i forbindelse med eksamener mv.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Katrine Dall Oxfeldt på mail katoxf@oes.dk eller på telefon 4020 4762.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest onsdag den 10. august 2022.

Vi forventer at holde samtaler løbende. Ansættelse forventes at blive pr. 1. oktober 2022, eller før hvis det er muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Dette er et genopslag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Studentermedhjælper til HR og rekruttering i Finansministeriets koncern

Brænder du for HR? Og vil du lære om rekrutteringsprocessen fra A-Z? Så har vi et godt og udviklende job til dig i hjertet af København hos Finansministeriets Koncern HR.

Om stillingen Du bliver en del af fagfællesskabet Rekruttering, hvor vi er en fagkoordinator og to studentermedhjælpere, som hjælper hinanden med at lykkes i en travl hverdag med bl.a. at sikre korrekte og relevante jobopslag på tværs af koncernen.

Vores tidligere studentermedhjælpere i Rekruttering har netop afsluttet deres uddannelser og fortsætter heldigvis hos os i andre roller. Vi søger derfor nu en studentermedhjælper, som vil tage del i de daglige driftsopgaver på rekrutterings- og onboardingområdet, og som kan hjælpe med forskellige HR-opgaver.

I hverdagen bliver dit arbejde bl.a. at

  • håndtere rekrutteringsopgaver, herunder publicere og kvalitetssikre jobopslag fra alle Finansministeriets institutioner

  • besvare og håndtere bestillinger og spørgsmål fra fx ledere og leverandører i vores rekrutteringspostkasse

  • administrere statens jobopslagsplatform Statens eRekruttering for Finansministeriets koncern

  • vedligeholde og opdatere sider om rekruttering på vores intranet

  • hjælpe med at administrere vores pre- og onboardingmateriale

Du vil desuden være med til at videreudvikle og optimere forskellige HR- og rekrutteringsopgaver.

Du kommer til at arbejde selvstændigt med alt lige fra publicering af jobopslag, rådgivning af ledere om annoncering samt korrektur- og indholdsoptimering samt afsendelse af afslag til kandidater. Du får med andre ord en spændende og udfordrende arbejdsdag, hvor du ikke kommer til at kede dig.

Hos os får du også en stejl læringskurve i jobbet fra dag et, hvor du vil have løbende faglig sparring og samarbejde med kollegaerne i kontoret, og særligt med din fagkoordinator.

Du vil kunne bruge din teoretiske viden på arbejdet, og du får samtidig praktisk erfaring med, hvordan en af statens bedste HR-kontorer fungerer.

Om dig Vi forestiller os, at du er i gang med en videregående uddannelse inden for HR, kommunikation eller anden relevant uddannelse. Du har i udgangspunktet minimum 2 år tilbage af din uddannelse. Det er desuden et plus, hvis du allerede har praktisk erfaring med HR og/eller rekruttering.

Vi leder efter dig, som

  • er positiv og servicemindet

  • kan arbejde struktureret, er pligtopfyldende og har øje for detaljer

  • har det fint med faste daglige arbejdsopgaver og ad hoc arbejdsopgaver

  • ønsker at lære nye systemer, processer og værktøjer at kende

  • er god til at kommunikere – både i tale og på skrift

  • er hjælpsom og trives i samarbejdet med andre

Du vil komme til at samarbejde tæt med en anden studentermedhjælperkollega, da I som udgangspunkt vil have 2-3 arbejdsdage om ugen på skift, hvor I vil få ansvaret for rekrutteringspostkassen i samarbejde med jeres fagkoordinator.

Hos os vil du kort sagt få praktisk erfaring med forskellige arbejdsopgaver i en politisk styret organisation med spændende muligheder og udfordringer, og hvor der er fokus på din faglige og personlige udvikling.

Bliv en del af et stort HR-kontor med usædvanlig gode kollegaer Du bliver en del af Finansministeriets Koncern HR, som organisatorisk hører til i Økonomistyrelsen. Du vil få snitflader til flere af koncernens ca. 160 ledere og ca. 1650 medarbejdere fordelt på Finansministeriets departement og fire styrelser: Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

I Koncern HR er vi 25 medarbejdere, der betjener koncernens ansatte med HR-drift, kommunikation og udvikling. Koncern HR er opdelt i seks fagfællesskaber inden for administration, jura, rekruttering, udvikling, kommunikation og HR-partnere. Kontoret ledes af kontorchef Tina Feldt Jessing, teamleder Katrine Dall Oxfeldt og teamleder Tina Høeg Brask.

Vi har en travl hverdag præget af mange samarbejdsflader, men vi har altid tid til at hjælpe hinanden. Vi er ambitiøse og arbejder for at levere målrettet og kvalificeret rådgivning samt effektiv og sikker drift af høj kvalitet.

Vores tidligere studentermedhjælper, Rikke, fortæller om at være en del af Koncern HR: ”Jeg får rådgivning og sparring fra mine kollegaer i kontoret, når jeg har brug for det. Vi griner ofte sammen, og det at vi er to studentermedhjælpere i Rekruttering gør, at vi er i samme situation og hjælper hinanden”.

Du vil blive introduceret til koncernen og kontoret gennem vores onboardingprogram i Finansministeriet og Koncern HR, hvor du også kan skabe netværk på tværs af koncernen og lære dine kollegaer at kende.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Du vil komme til at arbejde cirka 15-20 timer fordelt over ugen. Vi har brug for, at du er fleksibel, når der er behov for det, og vi er naturligvis fleksible i forbindelse med eksamener mv.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Katrine Dall Oxfeldt på mail katoxf@oes.dk eller på telefon 4020 4762.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest onsdag den 10. august 2022.

Vi forventer at holde samtaler løbende. Ansættelse forventes at blive pr. 1. oktober 2022, eller før hvis det er muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Dette er et genopslag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.