Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælpere til Anklagemyndigheden

Roskilde, Midt- og Vestsjællands Politi
Midt- og Vestsjællands Politi søger et antal jurastuderende til stillinger som studentermedhjælpere i Anklagemyndigheden med tiltræden i løbet af foråret og sommeren 2018.

Opgaven
Arbejdet består i at assistere anklagerne med udkast til afgørelser bl.a. i sager vedrørende aktindsigt, erstatning, påtaleopgivelser og indstilling af efterforskning. Dine arbejdsopgaver kan også bestå i at søge og vedligeholde praksis på udvalgte fagområder til brug for anklagernes sager. Der vil også være tale om administrativt arbejde, herunder kopieringsopgaver, journalisering og digitalisering af straffesager.

Du får et unikt indblik i politiets og anklagemyndighedens arbejde og et ansvar, der følger dine evner og indsats.

Dig
Du er fagligt velfunderet og har interesse for strafferet, straffeproces, og forvaltningsret. Vi lægger vægt på, at du som person er udadvendt og kan få noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten og på, at du er engageret, fleksibel og bidrager til at skabe en god arbejdsplads.

Vi lægger endvidere vægt på, at du har flair for it og kan hjælpe i forhold til digitale retssager og elektroniske hjælpemidler samt har kendskab til Microsoft Office herunder særligt Word og Excel, ligesom det vil være en fordel, hvis du har bestået strafferet.

Os
I Anklagemyndigheden ved Midt- og Vestsjællands Politi er vi omkring 65 medarbejdere (jurister, administrative medarbejdere, politianklagere og studentermedhjælpere), organiseret i tre advokaturer: Advokaturen for Kvalitet og Udvikling, der varetager en række opgaver i relation til at sikre kvalitet, udvikling og legalitet i den samlede straffesagskæde i politikredsen, Advokaturen for Almene Straffesager, der behandler sager fra kredsens lokalstationer, herunder arrestantsager, samt Advokaturen for Specielle Straffesager, der behandler sager om økonomisk, personfarlig og organiseret kriminalitet fra den centrale efterforskningsafdeling samt komplicerede særlovssager og færdselssager, herunder tungvognssager fra Tungvognscenter Øst (TCØ), der er beliggende i Greve.

Løn- og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil være 15 timer. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale, og vi er selvfølgelig fleksible i forhold til eksamener mv.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte senioranklager Camilla Bech-Larsen på telefon 72411948.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund.

Samtaler forventes afholdt i uge 9 og 10.

Lidt om os
Midt- og Vestsjællands Politi er politi for borgerne i Greve, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Odsherred, Ringsted, Roskilde, Solrød og Stevns Kommune. Politikredsen har et samlet indbyggertal på ca. 450.000 borgere og strækker sig over et areal på ca. 3000 km2 fra Stevns i syd og til Sjællands Odde i nord. Der er ca. 800 ansatte i Midt- og Vestsjællands Politi, heraf er ca. 540 politifolk.

Du kan læse mere på politikredsens hjemmeside: http://www.politi.dk/Midtvestsjaelland.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329749619Phoenix-3e9a5fbd12018-01-29T20:02:48.690Studentermedhjælpere til Anklagemyndigheden

Roskilde, Midt- og Vestsjællands Politi
Midt- og Vestsjællands Politi søger et antal jurastuderende til stillinger som studentermedhjælpere i Anklagemyndigheden med tiltræden i løbet af foråret og sommeren 2018.

Opgaven
Arbejdet består i at assistere anklagerne med udkast til afgørelser bl.a. i sager vedrørende aktindsigt, erstatning, påtaleopgivelser og indstilling af efterforskning. Dine arbejdsopgaver kan også bestå i at søge og vedligeholde praksis på udvalgte fagområder til brug for anklagernes sager. Der vil også være tale om administrativt arbejde, herunder kopieringsopgaver, journalisering og digitalisering af straffesager.

Du får et unikt indblik i politiets og anklagemyndighedens arbejde og et ansvar, der følger dine evner og indsats.

Dig
Du er fagligt velfunderet og har interesse for strafferet, straffeproces, og forvaltningsret. Vi lægger vægt på, at du som person er udadvendt og kan få noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten og på, at du er engageret, fleksibel og bidrager til at skabe en god arbejdsplads.

Vi lægger endvidere vægt på, at du har flair for it og kan hjælpe i forhold til digitale retssager og elektroniske hjælpemidler samt har kendskab til Microsoft Office herunder særligt Word og Excel, ligesom det vil være en fordel, hvis du har bestået strafferet.

Os
I Anklagemyndigheden ved Midt- og Vestsjællands Politi er vi omkring 65 medarbejdere (jurister, administrative medarbejdere, politianklagere og studentermedhjælpere), organiseret i tre advokaturer: Advokaturen for Kvalitet og Udvikling, der varetager en række opgaver i relation til at sikre kvalitet, udvikling og legalitet i den samlede straffesagskæde i politikredsen, Advokaturen for Almene Straffesager, der behandler sager fra kredsens lokalstationer, herunder arrestantsager, samt Advokaturen for Specielle Straffesager, der behandler sager om økonomisk, personfarlig og organiseret kriminalitet fra den centrale efterforskningsafdeling samt komplicerede særlovssager og færdselssager, herunder tungvognssager fra Tungvognscenter Øst (TCØ), der er beliggende i Greve.

Løn- og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil være 15 timer. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale, og vi er selvfølgelig fleksible i forhold til eksamener mv.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte senioranklager Camilla Bech-Larsen på telefon 72411948.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund.

Samtaler forventes afholdt i uge 9 og 10.

Lidt om os
Midt- og Vestsjællands Politi er politi for borgerne i Greve, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Odsherred, Ringsted, Roskilde, Solrød og Stevns Kommune. Politikredsen har et samlet indbyggertal på ca. 450.000 borgere og strækker sig over et areal på ca. 3000 km2 fra Stevns i syd og til Sjællands Odde i nord. Der er ca. 800 ansatte i Midt- og Vestsjællands Politi, heraf er ca. 540 politifolk.

Du kan læse mere på politikredsens hjemmeside: http://www.politi.dk/Midtvestsjaelland.

2018-02-21T01:04:10.603 Roskilde, Midt- og Vestsjællands Politi Midt- og Vestsjællands Politi søger et antal jurastuderende til stillinger som studentermedhjælpere i Anklagemyndigheden med tiltræden i løbet af foråret og sommeren 2018. Opgaven Arbejdet består i at assistere anklagerne med udkast til afgørelser bl.a. i sager vedrørende aktindsigt, erstatning, påtaleopgivelser og indstilling af efterforskning. Dine arbejdsopgaver kan også bestå i at søge og vedligeholde praksis på udvalgte fagområder til brug for anklagernes sager. Der vil også være tale om administrativt arbejde, herunder kopieringsopgaver, journalisering og digitalisering af straffesager. Du får et unikt indblik i politiets og anklagemyndighedens arbejde og et ansvar, der følger dine evner og indsats. Dig Du er fagligt velfunderet og har interesse for strafferet, straffeproces, og forvaltningsret. Vi lægger vægt på, at du som person er udadvendt og kan få noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten og på, at du er engageret, fleksibel og bidrager til at skabe en god arbejdsplads. Vi lægger endvidere vægt på, at du har flair for it og kan hjælpe i forhold til digitale retssager og elektroniske hjælpemidler samt har kendskab til Microsoft Office herunder særligt Word og Excel, ligesom det vil være en fordel, hvis du har bestået strafferet. Os I Anklagemyndigheden ved Midt- og Vestsjællands Politi er vi omkring 65 medarbejdere (jurister, administrative medarbejdere, politianklagere og studentermedhjælpere), organiseret i tre advokaturer: Advokaturen for Kvalitet og Udvikling, der varetager en række opgaver i relation til at sikre kvalitet, udvikling og legalitet i den samlede straffesagskæde i politikredsen, Advokaturen for Almene Straffesager, der behandler sager fra kredsens lokalstationer, herunder arrestantsager, samt Advokaturen for Specielle Straffesager, der behandler sager om økonomisk, personfarlig og organiseret kriminalitet fra den centrale efterforskningsafdeling samt komplicerede særlovssager og færdselssager, herunder tungvognssager fra Tungvognscenter Øst (TCØ), der er beliggende i Greve. Løn- og ansættelsesvilkår Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil være 15 timer. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale, og vi er selvfølgelig fleksible i forhold til eksamener mv. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes. Kontakt og ansøgning Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte senioranklager Camilla Bech-Larsen på telefon 72411948. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund. Samtaler forventes afholdt i uge 9 og 10. Lidt om os Midt- og Vestsjællands Politi er politi for borgerne i Greve, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Odsherred, Ringsted, Roskilde, Solrød og Stevns Kommune. Politikredsen har et samlet indbyggertal på ca. 450.000 borgere og strækker sig over et areal på ca. 3000 km2 fra Stevns i syd og til Sjællands Odde i nord. Der er ca. 800 ansatte i Midt- og Vestsjællands Politi, heraf er ca. 540 politifolk. Du kan læse mere på politikredsens hjemmeside: http: www.politi.dk Midtvestsjaelland.11Jobnet3e9a5fbd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-20T00:00:000010http://jobipolitiet.dk/ledige-stillinger0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-TaastrupEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandLejreEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3091643Midt- og Vestsjællands Politi11Skovbogade 34000RoskildeDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent514578JobNet47531771000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3e9a5fbdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3e9a5fbdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3e9a5fbd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3e9a5fbd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale419022Studentermedhjælper0Øvrige352615836importimport_3e9a5fbdDKDanmarkDKDanmarkda-DK