Studiekoordinator

 

Studiekoordinator til nystartet uddannelse i Hedensted

Har du en solid teknisk baggrund og stor indsigt i uddannelsesverdenen? Kan du være sparingspartner for såvel studerende som aftagervirksomheder? Vil du være en del af en spændende opstartsproces? Så er det måske dig, vi søger som studiekoordinator for automationsteknolog- uddannelsen på uddannelsesstationen i Hedensted.

”Den kommende studiekoordinator skal mestre balancen mellem fokus på den studerendes uddannelse og den studerendes integration af uddannelsen ude i virksomheden. Hertil kommer et spændende udviklingsarbejde, hvor vi blandt andet kommer til at sætte spot på digitale læringsforløb,” fortæller campuschef Annette Poulsen, som den kommende studiekoordinator vil referere til.

Til sommer åbner vi på vores nye adresse i Hedensted. Det sker i forbindelse med regeringens udflytning af uddannelsespladser til provinsen og på grund af manglen på medarbejdere inden for det teknologiske område i Hedensted og omegn.

Du vil som studiekoordinator få det daglige driftsansvar for uddannelsen, og for at kunne udfylde det ansvar lægger vi vægt på en profil med:

• Teknisk baggrund (meget højt prioriteret)
• Løsningsorienteret og skal kunne eksekvere
• Netværksorienteret
• Stærk kommunikator

Ansættelsen er på fuld tid med start 1. juni 2018 og gerne før. Løn-, pensions- og ansættelsesvilkår følger gældende statslig overenskomst. Arbejdsstedet vil være fordelt på flere adresser, dels på uddannelsesstationen i Hedensted, Campus Randers og Horsens.

Har du spørgsmål til stillingen, kontakt campuschef Annette Poulsen på annp@eadania.dk

Ansøgningen sendes via vores rekrutteringsmodul på følgende link: http://www.eadania.dk/om-os/job.aspx senest fredag den 6. april 2018. Første samtalerunde bliver den 18. april og evt. anden runde i uge 17.

 

 

Job- og personprofil for
studiekoordinator på automationsteknolog-uddannelsen i Hedensted

Stillingen som studiekoordinator
Det er en spændende opgave at være med til at starte en uddannelsesstation op, da det kræver samspil mellem de studerende i Hedensted, vore aftagervirksomheder og de studerende på Campus Randers, som også læser til automationsteknolog. Det kræver nemlig, at alle forstår deres rolle, og at vi i fælleskab arbejder mod målene. Som studiekoordinator er du helt central, for at vi lykkes med den opgave!
Studiekoordinatoren refererer til Campuschefen i Horsens, der har det overordnede strategiske ansvar for uddannelsesstationen i Hedensted samt den overordnede økonomi, organisering og kvalitet. Jobbet som studiekoordinator er centreret omkring 2 væsentlige opgaver. Den ene er ansvaret for uddannelsen, hvor udvikling af uddannelsen indgår, opsøgning og udvikling af samarbejder med relevante partnere fra såvel erhvervene som forskningsverdenen. Derudover klagebehandling fra studerende samt kvalitetssikring af udbuddet. Den anden væsentlige opgave er kontakten og samarbejdet med aftagervirksomhederne.
Som studiekoordinator har du en stor andel i konstant at have fokus på at udvikle og forbedre uddannelsen inden for rammerne af studieordningen – og du har også modet til at udfordre rammerne, når rammerne ikke længere passer med den udvikling, der sker ude i erhvervet. Praksisnærhed og udvikling af uddannelsen sammen med de virksomheder, der ansætter vores studerende under og efter deres uddannelse, er en af Erhvervsakademi Danias styrker og et kendetegn for erhvervsakademiuddannelserne.
På Erhvervsakademi Dania arbejder vores teams som professionelle læringsfællesskaber. Vi arbejder kontinuerligt med udvikling af deres pædagogiske og didaktiske kompetencer for derigennem at øge de studerendes læringsudbytte.
Du skal have lyst og kompetencer til at være en del af en organisation, hvor teknologien i kombination med professionelle overvejelser omkring pædagogik og didaktik danner fundamentet for, hvordan vi designer morgendagens uddannelser.
Du skal kunne gentænke og på professionel vis udfordre og indgå i dialoger, omkring hvordan vi kan gentænke den måde, vi laver uddannelser på. Således er det vigtigt, at du har et stærkt pædagogisk fundament, og at du løbende tilegner dig ny pædagogisk viden, som du kan sætte i spil i forhold til udvikling af uddannelserne.
Vi ønsker med uddannelsesstationen at skabe en uddannelse, hvor læringen opstår gennem tæt interaktion mellem virksomhed, campus og uddannelsesstation. Vi ser den pædagogiske anvendelse af nyeste teknologier som afgørende for at opnå dette mål.
Vi uddanner unge til at kunne navigere i en fremtid kendetegnet ved konstante forandringer, og hvor det at kunne forholde sig kritisk til viden og kunne producere ny viden er afgørende. Vi ønsker at skabe en uddannelse, der udfordrer og danner de studerende til mødet med fremtiden.

Dit ansættelsessted vil være fordelt på tre lokationer nemlig på uddannelsesstationen i Hedensted, på Campus Randers (Minervavej 63) og Campus Horsens (Holmboes Alle 1c). Dog med den primære del af tiden i Hedensted fra 1. september 2018.
Heri ligger også en opgave i få alt til at fungere fra starten. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med de tekniske undervisere i Randers med fokus på fagligheden samt have lokal sparring fra underviserne i Horsens med fokus på de studerendes trivsel og fastholdelse.
Om Erhvervsakademi Dania
Danias værdier er udsyn, nysgerrig og dynamisk. Værdier der i høj grad er kommet i spil gennem akademiets levetid. Erhvervsakademi Dania er en relativ ung organisation, der har været gennem en rivende udvikling over de seneste 6 år. Vi er geografisk organiseret med syv campusser fordelt i Region Midtjylland og Region Nordjylland.
Fra at være forankret på de respektive ungdomsuddannelser i de byer, Dania er repræsenteret i, blev erhvervsakademierne i 2011 en selvstændig uddannelsessektor under ministeriet for forskning og uddannelse (UFM). Det betød, at vi blev udspaltet fra ungdomsuddannelserne og fusioneret ind i én fælles organisation.
I 2013 annulleredes de eksisterende arbejdstidsregler, og der indførtes en ny stillingsstruktur med adjunktforløb og lektorstillinger.
På nuværende tidspunkt er vi i en proces med at blive institutionsakkrediteret, hvilket betyder, at vores interne kvalitetssystem er i proces med at blive godkendt, så vi ikke længere skal have eksterne til at evaluere kvaliteten af vores udbud, men at det bliver en proces, vi selv kan gennemføre.
De tre processer har været markante omvæltninger for akademiet og betyder, at både måden vi organiserer os på, og måden vi bedriver undervisning, har været - og stadig er - i en forandringsproces. Vores organisering og mange af vores processer er blevet professionaliseret, og vi har i dag en sammenhængende og velfungerende chefgruppe, hvor fokus er på samarbejde mellem såvel campusser som fællesfunktioner.
At være underlagt UFM stiller store krav til, at undervisningen er forskningsbaseret, og at vi kan indgå i forskning og udviklingsaktiviteter. Da vi er geografisk spredt, har vi valgt en matrix-organisation med videnuniverser, der sikrer uddannelsernes videngrundlag på tværs af de geografiske udbud.
For os som erhvervsakademi er det vigtigt at have en nærhed til de studerende. Vores studerende kommer ofte fra erhvervsskoler og lignende, hvorfor det at studere på en videregående uddannelse med store krav til studieintensitet er en tilvænningsproces. For at sikre nærheden og de studerendes læring er vi i gang med at udvikle vores underviserteams til professionelle læringsfællesskaber, hvor omdrejningspunktet i høj grad er på, at underviserne i fælleskab har fokus på at fremme de studerendes læring.
Personprofil
Som studiekoordinator for den tekniske uddannelse stilles der store krav til kandidatens faglige og personlige kompetencer.
Den ideelle kandidat har kompetencer inden for og erfaring i at arbejde med såvel de tekniske fag såvel som didaktik og undervisningsplanlægning. Kandidaten formår at udvikle undervisningen og optimere planlægningen, samtidig med at der er et stærkt fokus på undervisningen og uddannelsernes kvalitet. Et fokus der kun kan sikres gennem en stærk forståelse for og indsigt i de tekniske fag. Du er eksempelvis uddannet diplomingeniør eller maskinmester, eller alternativt er dine kompetencer og indsigt opbygget gennem erfaring fra dine tidligere ansættelser.
I vores vægtning mellem de tekniske kompetencer over for erfaringen med undervisningsplanlægning, didaktik mv. vægtes de tekniske kompetencer højest. Men det vil i tilfælde af, at du ikke har erfaring med og indsigt i uddannelsesverdenen, være et krav jf. stillingsstrukturen, at du indgår i et lektorforløb.
Har du indsigt i og erfaring med at starte noget nyt op, vil det blive vurderet som et stort plus. Det samme vil viden og erfaring med forandringsledelse. Som det fremgår ovenfor, har akademiet gennemgået mange forandringer. Med den forestående opbygning af uddannelsesstationen i Hedensted, den hastige forandring inden for teknologi og en ung organisation, der stadig vokser og udvikler sig, vil du i denne stilling i høj grad have mulighed for at bruge og udvikle dine kompetencer inden for netop disse områder.
Som person har du en positiv indstilling og trives med at blive udfordret. Du er ikke uvant med at håndtere et stort ansvar og i perioder en presset hverdag. Du er i balance med dig selv og ved, hvad du står for. Du tager ansvar for at løse dine egne opgaver, men du er ikke den ensomme ulv, der løser alt selv. Du trives i at være en del af et velfungerende underviserteam, hvor udfordringer, sejre, viden mm. deles. Humor er et stort plus.
For at kandidaten kommer til at trives i jobbet som studiekoordinator, skal kandidaten være motiveret af at finde de gode løsninger og drive forandringer igennem. Det er vigtigt, at vedkommende har den personlige og faglige styrke til at holde fast i målet, samtidig med at der lyttes, og de gode input samles op og inkorporeres i løsningerne.

 

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her