Styrelsen for Patientsikkerhed søger en chefkonsulent (projektleder) til implementering af "Det styrkede tilsyn på ældreområdet" med arbejdssted i Kolding

Styrket tilsyn på ældreområdet
 
Er du en dygtig og erfaren projektleder med akademisk baggrund og et indgående kendskab til ældreområdet, i særdeleshed i kommunerne, og har du flair for at få mange til at arbejde sammen om en fælles sag? Så er du måske vores nye kollega i Styrelsen for Patientsikkerhed.  
 
Som led i satspuljeaftalen for 2018-2021 styrkes tilsynet med ældreområdet. Styrelsen for Patientsikkerhed har fået en ny opgave med at føre et risikobaseret tilsyn med den social- og plejefaglige indsats efter serviceloven på plejecentre, midlertidige pladser og hjemmeplejeenheder. Styrelsens tilsyn vil supplere kommunernes tilsyn på området. Styrelsen opretter nu et antal nye stillinger for at udmønte denne del af satspuljeaftalen.  
 
Om kontoret  
I Tilsyn og Rådgivning Syd arbejder blandt andet sygeplejersker, læger, jurister, sundhedsvidenskabskandidater og administrativt personale. Vi udfører såvel individtilsyn som generelle tilsyn på sundhedsområdet i henhold til sundheds- og autorisationsloven. Formålet med tilsynet er blandt andet at identificere sundhedspersoner, organisatoriske enheder eller behandlingsområder, som udgør en risiko for patientsikkerheden eller patienternes retsstilling.  
 
Desuden varetages en række andre opgaver uden relation til tilsynet med sundhedsvæsenet, bl.a. inden for retsmedicin, smitsomme sygdomme, miljømedicin og beredskab.  
 
Dit arbejde  
Som chefkonsulent skal du primært være tovholder og have projektansvar for implementeringen af et nyt styrket tilsyn og læringsaktiviteter på ældreområdet i tæt samarbejde med en national strategisk følgegruppe.  
 
Det drejer sig om indførelse af et risikobaseret tilsyn med den social- og plejefaglige indsats på plejecentre, midlertidige pladser og hjemmeplejeenheder. Herudover vil du blive inddraget i enhedens øvrige opgaver, hovedsageligt med sagsbehandling og rådgivning.  
 
Du kommer til at indgå i tværfaglige teams bestående af såvel sundhedsfaglige som juridiske og administrative medarbejdere; både lokalt og i hele landet.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau.  
Derudover forventer vi, at du har:  

  • solid erfaring med projektledelse i større organisationer
  • en stærk analytisk profil og et stort fokus på planlægning, opfølgning og struktur  
  • evnen til hurtigt at sætte dig ind i forskellige fagområder og arbejde på tværs i relation til socialområdet, sundhed, jura, IT, strategi og organisation
  • erfaring med optimering af arbejdsgange  
  • erfaring med udvikling af IT-projekter  
  • kendskab til sundhedsvæsenet i alle sektorer.  
Vi lægger desuden vægt på, at du er ansvarsbevidst og omstillingsparat, samt at du er selvstændig, effektiv og har et stort overblik. Du kan lide at indgå i teamarbejde og er en hold spiller. Endvidere taler og skriver du et godt og flydende dansk, og kan formidle komplekse problemstillinger klart, præcist og enkelt, såvel skriftligt som mundtligt. Vi har et godt og tæt samarbejde mellem kolleger inden for og på tværs af faggrupper, og der vil altid være mulighed for sparring om opgaver og beslutninger.  
 
Vi tilbyder  
Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver. Du må påregne en vis rejseaktivitet, idet projektet foregår på tværs af landet. Vi bruger dog meget video-teknologi.  
 
Om ansættelsen  
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, herunder bilag 4 (protokollat om special- og chefkonsulenter).  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Thomas Lund Sørensen, tlf.: 7222 9375.  
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8.  
 
Generelt om styrelsen  
Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 16 forskellige autoriserede faggrupper, og vi behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.  
 
På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.  
 
Vi er mere end 450 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet.  
 
Som led i anden del af regeringens plan for flytning af statslige arbejdspladser vil behandlingen af klager fra patienter og ankesager om patienterstatninger blive varetaget af den kommende Styrelse for Patientklager og Erstatning fra forventeligt 1. maj 2018. Den opslåede stilling er ikke berørt af udflytningen”.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her