Styrelsen for Patientsikkerhed søger en studentermedhjælper til Sundhedsjura i København

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at få erfaringer som studentermedhjælper i Styrelsen for Patientsikkerhed? Arbejder du struktureret og har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner Så er du måske vores nye kollega.

Om Sundhedsjura
I Sundhedsjura er vores hovedopgave at varetage juridiske opgaver på tilsynsområdet. Det gælder både styrelsens sundhedsfaglige tilsyn med behandlingssteder og sundhedspersoner samt styrelsens social- og plejefaglige ældretilsyn. Vi løser vores opgaver i tæt samspil med de tre tilsynsenheder i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Ud over tilsynsområdet varetager vi lovgivningsarbejde, administration af og juridisk vejledning om en lang række centrale regler på sundhedsområdet. Det er fx regler om forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed, journalføring, patienters retsstilling, tvang ved somatisk behandling, kosmetisk behandling, markedsføring af sundhedsydelser, brug af medhjælp, alternativ behandling og området for blod, væv/celler og organer. Vi koordinerer desuden styrelsens opgaver ift. besvarelser af folketingsspørgsmål og lovhøringer.

Du vil indgå i enheden Sundhedsjura under sektionen for individtilsynet. Vi er pt. 35 medarbejdere, hvoraf hovedparten er jurister. Herudover vil der være 5 studentermedhjælpere i enheden.

Dit hverdag hos os
Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • screening af orienteringer om tilsynsforanstaltninger fra andre lande
  • varetagelse af forfaldende administrative opgaver, herunder oprettelse af sager, journalisering og kopiering.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du er i gang med at læse på en videregående uddannelse, gerne et studie med et administrativt islæt som eksempelvis jura, erhvervsøkonomi - og erhvervsjura, statskundskab, økonomi eller lignende.

Herudover forventer vi, at du har:

  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner på dansk og engelsk
  • overblik over dine egne opgaver, tager ansvar og arbejder selvstændigt og effektivt
  • stærke samarbejdsevner, udviser fleksibilitet og indgår ansvarsfuldt i løsning af teamets og enhedens opgaver
  • ode IT-kundskaber og arbejder hjemmevant med Officepakkens værktøjer, specielt Word og Excel, og du kan hurtigt sætte dig ind i andre it-programmer, herunder journalsystemer
  • lysten og evnen til at arbejde med samme arbejdsopgave det meste af din tid
  • en god ordenssans og føling for detaljen.
Afhængig af din erfaring og studie vil der kunne være lettere juridiske opgaver.

Som person er du serviceminded. Det er en fordel- men ingen betingelse - at du har kendskab til eller erfaring med offentlig sagsbehandling.

Vi tilbyder
Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer vil være en vigtig brik i samarbejdet med tilsynsmyndigheder på tværs af landegrænser. Du vil få et indblik i sagsbehandlingen i en travl styrelse samt mulighed for at udvikle færdigheder inden for effektiv sagsbehandling. Vores arbejdsmiljø er uformelt, dynamisk og præget af et stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende timelønnede.

Den ugentlige arbejdstid er 15 timer, der placeres fleksibelt under hensyntagen til både dit studie og opgaveløsningen.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Metta Detlefsen Frost på 7226 9489 eller fuldmægtig Peter Talbot på 2526 5226.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og dokumentation for studieaktivitet. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 43.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Styrelsen for Patientsikkerhed søger en studentermedhjælper til Sundhedsjura i København

Har du lyst til at få erfaringer som studentermedhjælper i Styrelsen for Patientsikkerhed? Arbejder du struktureret og har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner Så er du måske vores nye kollega.

Om Sundhedsjura
I Sundhedsjura er vores hovedopgave at varetage juridiske opgaver på tilsynsområdet. Det gælder både styrelsens sundhedsfaglige tilsyn med behandlingssteder og sundhedspersoner samt styrelsens social- og plejefaglige ældretilsyn. Vi løser vores opgaver i tæt samspil med de tre tilsynsenheder i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Ud over tilsynsområdet varetager vi lovgivningsarbejde, administration af og juridisk vejledning om en lang række centrale regler på sundhedsområdet. Det er fx regler om forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed, journalføring, patienters retsstilling, tvang ved somatisk behandling, kosmetisk behandling, markedsføring af sundhedsydelser, brug af medhjælp, alternativ behandling og området for blod, væv/celler og organer. Vi koordinerer desuden styrelsens opgaver ift. besvarelser af folketingsspørgsmål og lovhøringer.

Du vil indgå i enheden Sundhedsjura under sektionen for individtilsynet. Vi er pt. 35 medarbejdere, hvoraf hovedparten er jurister. Herudover vil der være 5 studentermedhjælpere i enheden.

Dit hverdag hos os
Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • screening af orienteringer om tilsynsforanstaltninger fra andre lande
  • varetagelse af forfaldende administrative opgaver, herunder oprettelse af sager, journalisering og kopiering.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du er i gang med at læse på en videregående uddannelse, gerne et studie med et administrativt islæt som eksempelvis jura, erhvervsøkonomi - og erhvervsjura, statskundskab, økonomi eller lignende.

Herudover forventer vi, at du har:

  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner på dansk og engelsk
  • overblik over dine egne opgaver, tager ansvar og arbejder selvstændigt og effektivt
  • stærke samarbejdsevner, udviser fleksibilitet og indgår ansvarsfuldt i løsning af teamets og enhedens opgaver
  • ode IT-kundskaber og arbejder hjemmevant med Officepakkens værktøjer, specielt Word og Excel, og du kan hurtigt sætte dig ind i andre it-programmer, herunder journalsystemer
  • lysten og evnen til at arbejde med samme arbejdsopgave det meste af din tid
  • en god ordenssans og føling for detaljen.
Afhængig af din erfaring og studie vil der kunne være lettere juridiske opgaver.

Som person er du serviceminded. Det er en fordel- men ingen betingelse - at du har kendskab til eller erfaring med offentlig sagsbehandling.

Vi tilbyder
Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer vil være en vigtig brik i samarbejdet med tilsynsmyndigheder på tværs af landegrænser. Du vil få et indblik i sagsbehandlingen i en travl styrelse samt mulighed for at udvikle færdigheder inden for effektiv sagsbehandling. Vores arbejdsmiljø er uformelt, dynamisk og præget af et stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende timelønnede.

Den ugentlige arbejdstid er 15 timer, der placeres fleksibelt under hensyntagen til både dit studie og opgaveløsningen.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Metta Detlefsen Frost på 7226 9489 eller fuldmægtig Peter Talbot på 2526 5226.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og dokumentation for studieaktivitet. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 43.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.