Styrelsen for Patientsikkerhed søger informationsmedarbejder til Behandlingsstedsregisteret

Brænder du for at systematisere informationer og data? Vil du være med til at skabe overblik over, hvor der foregår sundhedsfaglig behandling i Danmark og sikre høj datakvalitet i vores Behandlingsstedsregister? Så har vi brug for dig i Styrelsen for Patientsikkerhed, Autorisation og Analyse.  
 
Autorisation og Analyse søger en cand.scient.bibl. eller lignende til at arbejde med datakvalitet og informationsstrukturer, så vi har et godt grundlag for at understøtte det risikobaserede tilsyn med dataanalyser samt sekretariatsbetjene en række centrale fora.  
 
Om kontoret  
I Autorisation og Analyse arbejder mere end 20 medarbejdere, bl.a. læger, sygeplejersker, kontorfunktionærer, chefkonsulenter og specialkonsulenter m.fl. I analysesektionen er vi 6 medarbejdere med dig.  
 
Dit arbejde  
Behandlingsstedsregisteret giver overblik over samtlige behandlingssteder i Danmark. Registeret danner dermed blandt andet grundlag for, at styrelsen kan udvælge behandlingssteder til tilsyn samt opkræve et årligt gebyr fra behandlingsstederne.  
 
Dine primære arbejdsopgaver:  
• Sikring af datakvalitet i registreringerne  
• Videreudvikling af informationsstrukturer  
• Opsøgende arbejde i forhold til om alle behandlingssteder har registreret sig  
• Vejledning af behandlingssteder i forbindelse med registrering af nye behandlingssteder og vedligeholdelse af allerede registrerede behandlingssteder  
• Håndtering af spørgsmål vedrørende den årlige fakturering  
• Kommunikation af regler for registrering på eksempelvis hjemmeside og til møder med interessenter  
• Vejledning om og formidling af registerets anvendelsesmuligheder  
 
Din uddannelse og erfaring  
Vi forventer, at du er uddannet cand.scient.bibl. eller har anden relevant kandidatuddannelse.  
 
Vi lægger vægt på, at du har:  
- erfaring med systematisering af information og data  
- erfaring med eller interesse for at bestyre databaser  
- erfaring med interessenthåndtering, herunder samarbejde med eksterne IT-leverandører  
- forståelse for sammenhæng mellem forskellige databaser  
- lyst til opsøgende arbejde hos eksterne parter for at sikre, at alle behandlingssteder har registreret sig korrekt  
- lyst til at vejlede behandlingssteder i forhold til, hvordan de korrekt registreres.  
 
Det er en fordel, hvis du har erfaring med sundhedsvæsenet, dets aktører og generelle opbygning.  
 
Vi tilbyder  
Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.  
 
Om ansættelsen  
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Anders Welander-Haahr, telefonnummer 7222 7530, eller kontorchef Birgitte Drewes, telefonnummer 7221 6875.  
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge10 og anden samtale forventes afholdt i uge 11.  
 
Generelt om styrelsen  
Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 16 forskellige autoriserede faggrupper, og vi behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.  
 
På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.  
 
Vi er mere end 450 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet.  
 
Som led i anden del af regeringens plan for flytning af statslige arbejdspladser vil behandlingen af klager fra patienter og ankesager om patienterstatninger blive varetaget af den kommende Styrelse for Patientklager og Erstatning fra forventeligt 1. maj 2018. Den opslåede stilling er ikke berørt af udflytningen”.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her