Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Styrelsen for Patientsikkerhed søger lægefaglig chef til Tilsyn og Rådgivning Syd i Kolding

Styrelsen for Patientsikkerhed søger en lægefaglig enhedschef til styrelsens enhed i Kolding, Tilsyn og Rådgivning Syd. Enhedschefen skal bidrage til at gøre sundhedsvæsenet endnu mere sikkert og lærende.

Om stillingen
Den lægefaglige enhedschef har et brændende ønske om at arbejde for patienternes sikkerhed og har visioner og idéer til, hvordan det danske sundhedsvæsen kan gøres endnu mere patientsikkert. De overordnede opgaver er rådgivning, tilsyn og sundhedsfagligt samarbejde.

Opgaveløsningen tager udgangspunkt i patienten, og enhedens aktiviteter prioriteres, så de giver størst mulig gevinst for patientsikkerheden. Samtidig er der hele tiden fokus på balancen mellem rollen som myndighed og som inspirator.

Enhedens kerneopgaver:

  • Tilsyn med sundhedspersoner og organisationer i sundhedsvæsenet og i ældreplejen
  • Rådgivning af offentlige myndigheder i sundhedsjuridiske spørgsmål
  • Retslægelige ligsyn
  • Rådgivning af andre myndigheder vedrørende bl.a. anmeldelsespligtige smitsomme sygdomme, miljømedicin og trafikmedicin
  • Enheden er en del af sundhedsberedskabet.
Styrelsen for Patientsikkerhed har en flad og dynamisk ledelsesstruktur.

Vi dækker hele landet og har enheder i København, Kolding, Randers og på Færøerne. Enheden i Kolding har det nationale ansvar for udvikling af udvalgte fagområder og samarbejder tæt med styrelsens to andre tilsyns- og rådgivningsenheder og med andre enheder i styrelsen. I samarbejdet indgår også eksterne interessenter og myndigheder.

I det daglige har den lægefaglige enhedschef det overordnede ledelsesansvar for 24 medarbejdere bestående af bl.a. læger, jurister, sygeplejersker og kontorfunktionærer. Enhedschefen bistås af to sektionsledere, der har det primære personaleansvar.

Som enhedschef indgår man i styrelsens chefgruppe med reference til den administrerende direktør.

Din uddannelse og erfaring
Den lægefaglige enhedschef er speciallæge, og det er en fordel med en samfundsmedicinsk baggrund, men andre specialer kan også komme i betragtning. Enhedschefen har interesse for varetagelse af administrative sundhedsfaglige opgaver, herunder tilsynsopgaver og sundhedsjuridiske spørgsmål.

Den nye lægefaglige enhedschef har med fordel:
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Erfaring med at lede tværorganisatoriske drifts- og udviklingsopgaver
  • Viden om det danske sundhedsvæsen, herunder organisering, faggrupper, m.m.
  • Personaleledelseserfaring, herunder erfaring med ledelse af ledere
  • Erfaring med at sikre effektiv styring både økonomisk og organisatorisk
  • Erfaring med at indgå i samarbejder med både interne og eksterne interessenter
  • Solide kommunikative evner.
Derudover vil det være en fordel at have viden om og erfaring med at løse opgaver inden for en eller flere af enhedens kerneopgaver.

Om ansættelsen
Ansættelse sker i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1/lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremålsvilkår, jf. principperne i aftalen om åremålsansættelse.

Kontakt os gerne
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos administrerende direktør Anne-Marie Vangsted, tlf. 4488 9315, eller direktør Chris Petersen, MUUSMANN, tlf. 8171 7516.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019 og onsdag den 26. juni 2019.

Ansøgere skal være villige til at lade sig teste hos MUUSMANN fredag den 21. juni 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330026912Phoenix-b323d0e812019-05-20T00:00:00Styrelsen for Patientsikkerhed søger lægefaglig chef til Tilsyn og Rådgivning Syd i KoldingStyrelsen for Patientsikkerhed søger en lægefaglig enhedschef til styrelsens enhed i Kolding, Tilsyn og Rådgivning Syd. Enhedschefen skal bidrage til at gøre sundhedsvæsenet endnu mere sikkert og lærende.

Om stillingen
Den lægefaglige enhedschef har et brændende ønske om at arbejde for patienternes sikkerhed og har visioner og idéer til, hvordan det danske sundhedsvæsen kan gøres endnu mere patientsikkert. De overordnede opgaver er rådgivning, tilsyn og sundhedsfagligt samarbejde.

Opgaveløsningen tager udgangspunkt i patienten, og enhedens aktiviteter prioriteres, så de giver størst mulig gevinst for patientsikkerheden. Samtidig er der hele tiden fokus på balancen mellem rollen som myndighed og som inspirator.

Enhedens kerneopgaver:
  • Tilsyn med sundhedspersoner og organisationer i sundhedsvæsenet og i ældreplejen
  • Rådgivning af offentlige myndigheder i sundhedsjuridiske spørgsmål
  • Retslægelige ligsyn
  • Rådgivning af andre myndigheder vedrørende bl.a. anmeldelsespligtige smitsomme sygdomme, miljømedicin og trafikmedicin
  • Enheden er en del af sundhedsberedskabet.
Styrelsen for Patientsikkerhed har en flad og dynamisk ledelsesstruktur.

Vi dækker hele landet og har enheder i København, Kolding, Randers og på Færøerne. Enheden i Kolding har det nationale ansvar for udvikling af udvalgte fagområder og samarbejder tæt med styrelsens to andre tilsyns- og rådgivningsenheder og med andre enheder i styrelsen. I samarbejdet indgår også eksterne interessenter og myndigheder.

I det daglige har den lægefaglige enhedschef det overordnede ledelsesansvar for 24 medarbejdere bestående af bl.a. læger, jurister, sygeplejersker og kontorfunktionærer. Enhedschefen bistås af to sektionsledere, der har det primære personaleansvar.

Som enhedschef indgår man i styrelsens chefgruppe med reference til den administrerende direktør.

Din uddannelse og erfaring
Den lægefaglige enhedschef er speciallæge, og det er en fordel med en samfundsmedicinsk baggrund, men andre specialer kan også komme i betragtning. Enhedschefen har interesse for varetagelse af administrative sundhedsfaglige opgaver, herunder tilsynsopgaver og sundhedsjuridiske spørgsmål.

Den nye lægefaglige enhedschef har med fordel:
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Erfaring med at lede tværorganisatoriske drifts- og udviklingsopgaver
  • Viden om det danske sundhedsvæsen, herunder organisering, faggrupper, m.m.
  • Personaleledelseserfaring, herunder erfaring med ledelse af ledere
  • Erfaring med at sikre effektiv styring både økonomisk og organisatorisk
  • Erfaring med at indgå i samarbejder med både interne og eksterne interessenter
  • Solide kommunikative evner.
Derudover vil det være en fordel at have viden om og erfaring med at løse opgaver inden for en eller flere af enhedens kerneopgaver.

Om ansættelsen
Ansættelse sker i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1/lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremålsvilkår, jf. principperne i aftalen om åremålsansættelse.

Kontakt os gerne
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos administrerende direktør Anne-Marie Vangsted, tlf. 4488 9315, eller direktør Chris Petersen, MUUSMANN, tlf. 8171 7516.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019 og onsdag den 26. juni 2019.

Ansøgere skal være villige til at lade sig teste hos MUUSMANN fredag den 21. juni 2019.
2019-06-17T00:53:24.930 Styrelsen for Patientsikkerhed søger en lægefaglig enhedschef til styrelsens enhed i Kolding, Tilsyn og Rådgivning Syd. Enhedschefen skal bidrage til at gøre sundhedsvæsenet endnu mere sikkert og lærende. Om stillingen Den lægefaglige enhedschef har et brændende ønske om at arbejde for patienternes sikkerhed og har visioner og idéer til, hvordan det danske sundhedsvæsen kan gøres endnu mere patientsikkert. De overordnede opgaver er rådgivning, tilsyn og sundhedsfagligt samarbejde. Opgaveløsningen tager udgangspunkt i patienten, og enhedens aktiviteter prioriteres, så de giver størst mulig gevinst for patientsikkerheden. Samtidig er der hele tiden fokus på balancen mellem rollen som myndighed og som inspirator. Enhedens kerneopgaver: Tilsyn med sundhedspersoner og organisationer i sundhedsvæsenet og i ældreplejen Rådgivning af offentlige myndigheder i sundhedsjuridiske spørgsmål Retslægelige ligsyn Rådgivning af andre myndigheder vedrørende bl.a. anmeldelsespligtige smitsomme sygdomme, miljømedicin og trafikmedicin Enheden er en del af sundhedsberedskabet. Styrelsen for Patientsikkerhed har en flad og dynamisk ledelsesstruktur. Vi dækker hele landet og har enheder i København, Kolding, Randers og på Færøerne. Enheden i Kolding har det nationale ansvar for udvikling af udvalgte fagområder og samarbejder tæt med styrelsens to andre tilsyns- og rådgivningsenheder og med andre enheder i styrelsen. I samarbejdet indgår også eksterne interessenter og myndigheder. I det daglige har den lægefaglige enhedschef det overordnede ledelsesansvar for 24 medarbejdere bestående af bl.a. læger, jurister, sygeplejersker og kontorfunktionærer. Enhedschefen bistås af to sektionsledere, der har det primære personaleansvar. Som enhedschef indgår man i styrelsens chefgruppe med reference til den administrerende direktør. Din uddannelse og erfaring Den lægefaglige enhedschef er speciallæge, og det er en fordel med en samfundsmedicinsk baggrund, men andre specialer kan også komme i betragtning. Enhedschefen har interesse for varetagelse af administrative sundhedsfaglige opgaver, herunder tilsynsopgaver og sundhedsjuridiske spørgsmål. Den nye lægefaglige enhedschef har med fordel: Erfaring fra en politisk ledet organisation Erfaring med at lede tværorganisatoriske drifts- og udviklingsopgaver Viden om det danske sundhedsvæsen, herunder organisering, faggrupper, m.m. Personaleledelseserfaring, herunder erfaring med ledelse af ledere Erfaring med at sikre effektiv styring både økonomisk og organisatorisk Erfaring med at indgå i samarbejder med både interne og eksterne interessenter Solide kommunikative evner. Derudover vil det være en fordel at have viden om og erfaring med at løse opgaver inden for en eller flere af enhedens kerneopgaver. Om ansættelsen Ansættelse sker i henhold til rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med en grundløn efter gruppe 1 lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremålsvilkår, jf. principperne i aftalen om åremålsansættelse. Kontakt os gerne Yderligere oplysninger om stillingen fås hos administrerende direktør Anne-Marie Vangsted, tlf. 4488 9315, eller direktør Chris Petersen, MUUSMANN, tlf. 8171 7516. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019 og onsdag den 26. juni 2019. Ansøgere skal være villige til at lade sig teste hos MUUSMANN fredag den 21. juni 2019.11jobnetb323d0e8100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122933&DepartmentId=8843&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3530062Styrelsen for Patientsikkerhed, SYD11Nytorv 2, 1. sal6000Kolding44889315DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent763312JobNet4991653499165310020-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b323d0e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b323d0e8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b323d0e8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b323d0e8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241915Kontorchef6Ledelse361843132noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330043305Sekretariatsleder til Professionshøjskolernes CensorsekretariatRobot Vil du være med til at sætte retning, effektivisere samt strukturere processer og procedurer? Så er det helt sikkert dig, vi søger til en nyoprettet stilling som sekretariatsleder for Professionshøjskolernes censorsekretariat. Der er tale om en fuldtidsstilling, og sekretariatet er for nuværende placeret på UC SYD s campus i Haderslev. Om jobbet Som leder for Professionshøjskolernes censorsekretariat får du ansvaret for et sekretariat, som i dag organisatorisk er forankret ved UC SYD, og jobbet som leder refererer til UC SYD s strategichef. Der er pr. dags dato ansat fire sekretærer i sekretariatet og herudover er der eksternt tilknyttet en systemudvikler, som varetager opgaver vedrørende IT-systemerne Censor-IT og Lektor-IT. Sekretariatet løser opgaver på vegne af primært professionshøjskolerne i Danmark, men selve IT-løsningen anvendes også til allokering af censorer for både erhvervsakademier og universiteter. Der er også lavet aftale om sekretariatsbistand for enkelte af universitetsuddannelserne. Der ydes sekretariatsbistand til censorformandskaberne. For nuværende betjenes i alt 78 uddannelsesinstitutioner og censorformandskaber. De daglige opgaver for sekretariatet er følgende: Sekretariatsbetjening af censorformandskaber herunder ad-hoc forespørgsler, økonomi, mødeorganisering, referatskrivning samt udarbejdelse af censorrapporter Allokering af censorer til eksamener via IT-systemet - Censor-IT Allokering af bedømmere til lektorbedømmelsesudvalg via IT-systemet - Lektor-IT Oplæring af eksterne i ovenstående IT-systemer Planlægning og koordinering af to årlige styregruppemøder med deltagelse af uddannelsesledere, rektorer og censorformandskaber Afdelingen er kendetegnende ved at være meget serviceorienteret og erfaren i forhold til den daglige opgaveløsning. Din rolle bliver bl.a. at sætte gang i den mere udviklende del af sekretariatet, herunder at sikre en mere strømlinet moderne forvaltning. Af konkrete udviklingsopgaver vil der indenfor meget kort tid være arbejdet med datasikkerhed, analyse af og gennemførelse af ny juridisk konstruktion organisering f.eks. administrativt fællesskab samt indgåelse af service level agreements med de enkelte formandskaber. En vigtig del at dit arbejde vil være at medvirke til at censorsekretariatet bliver en mere integreret del af UC SYDs øvrige administrative enheder. Du vil indgå i en ledergruppe under UC SYD s strategichef og den vej igennem opnå ledersparring. Din profil og baggrund Vi søger en leder: Med relevant videregående uddannelse Som har erfaring med ledelsesopgaven og som kan sætte retning og rammer for sekretariatet Som kan arbejde struktureret og analytisk indenfor de givne juridiske rammer Som kan arbejde selvstændigt Som er god til at samarbejde og pleje relationer med eksterne parter Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til kvalitetssikringsarbejdet indenfor uddannelsessektoren, da en stor andel af data genereret i censorsekretariatet anvendes i forhold til kvalitetsarbejdet på de danske professionshøjskoler. Vi tilbyder Du får en udviklingsorienteret arbejdsplads med plads til personlig og faglig udvikling. Kollegialt omgås vi hinanden i en munter og fortrolig tone. Tiltrædelse 1. september 2019 eller snarest derefter. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Information Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte økonomichef på UC SYD og nuværende funktionschef for censorsekretariatet, Torben Mark Buch, tmbu@ucsyd.dk eller tlf. 7266 5192. Ansøgning Hvis du mener, du er den rette til jobbet, skal du sende os din ansøgning via linket senest den 27. juni 2019 klokken 23.59. Vi gennemfører ansættelsessamtaler den 3. juli 2019. Om os UC SYD uddanner lige nu ca. 6.300 studerende til professionsbachelorer. De uddanner sig for eksempel til lærere, pædagoger, sygeplejersker eller lyd designere. Mange af dem vender tilbage for at videreuddanne sig hos os senere i livet. Samtidig forsker vi i professionernes felter og driver udviklingsprojekter i blandt andet børnehaver, skoler og på sygehuse. Sammenhængen mellem uddannelse, forskning og udvikling er et vigtigt pejlemærke for os. Vi er 700 ansatte på fire campusser i Syd- og Sønderjylland. Vi er glade for vores regionale forankring og har et tæt samarbejde med offentlige og private organisationer.Vil du være med til at sætte retning, effektivisere samt strukturere processer og procedurer? Så er det helt sikkert dig, vi søger til en nyoprettet stilling som sekretariatsleder for Professionshøjskolernes censorsekretariat.

Der er tale om en fuldtidsstilling, og sekretariatet er for nuværende placeret på UC SYD’s campus i Haderslev.

Om jobbet
Som leder for Professionshøjskolernes censorsekretariat får du ansvaret for et sekretariat, som i dag organisatorisk er forankret ved UC SYD, og jobbet som leder refererer til UC SYD’s strategichef.

Der er pr. dags dato ansat fire sekretærer i sekretariatet og herudover er der eksternt tilknyttet en systemudvikler, som varetager opgaver vedrørende IT-systemerne Censor-IT og Lektor-IT.

Sekretariatet løser opgaver på vegne af primært professionshøjskolerne i Danmark, men selve IT-løsningen anvendes også til allokering af censorer for både erhvervsakademier og universiteter.

Der er også lavet aftale om sekretariatsbistand for enkelte af universitetsuddannelserne.

Der ydes sekretariatsbistand til censorformandskaberne. For nuværende betjenes i alt 78 uddannelsesinstitutioner og censorformandskaber.

De daglige opgaver for sekretariatet er følgende:

  • Sekretariatsbetjening af censorformandskaber herunder ad-hoc forespørgsler, økonomi, mødeorganisering, referatskrivning samt udarbejdelse af censorrapporter
  • Allokering af censorer til eksamener via IT-systemet - Censor-IT
  • Allokering af bedømmere til lektorbedømmelsesudvalg via IT-systemet - Lektor-IT
  • Oplæring af eksterne i ovenstående IT-systemer
  • Planlægning og koordinering af to årlige styregruppemøder med deltagelse af uddannelsesledere, rektorer og censorformandskaber
Afdelingen er kendetegnende ved at være meget serviceorienteret og erfaren i forhold til den daglige opgaveløsning. Din rolle bliver bl.a. at sætte gang i den mere udviklende del af sekretariatet, herunder at sikre en mere strømlinet moderne forvaltning.

Af konkrete udviklingsopgaver vil der indenfor meget kort tid være arbejdet med datasikkerhed, analyse af og gennemførelse af ny juridisk konstruktion/organisering f.eks. administrativt fællesskab samt indgåelse af service level agreements med de enkelte formandskaber.

En vigtig del at dit arbejde vil være at medvirke til at censorsekretariatet bliver en mere integreret del af UC SYDs øvrige administrative enheder.

Du vil indgå i en ledergruppe under UC SYD’s strategichef og den vej igennem opnå ledersparring.

Din profil og baggrund
Vi søger en leder:

  • Med relevant videregående uddannelse
  • Som har erfaring med ledelsesopgaven og som kan sætte retning og rammer for sekretariatet
  • Som kan arbejde struktureret og analytisk indenfor de givne juridiske rammer
  • Som kan arbejde selvstændigt
  • Som er god til at samarbejde og pleje relationer med eksterne parter
Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til kvalitetssikringsarbejdet indenfor uddannelsessektoren, da en stor andel af data genereret i censorsekretariatet anvendes i forhold til kvalitetsarbejdet på de danske professionshøjskoler.

Vi tilbyder
Du får en udviklingsorienteret arbejdsplads med plads til personlig og faglig udvikling.

Kollegialt omgås vi hinanden i en munter og fortrolig tone.

Tiltrædelse 1. september 2019 eller snarest derefter.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Information
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte økonomichef på UC SYD og nuværende funktionschef for censorsekretariatet, Torben Mark Buch, tmbu@ucsyd.dk eller tlf. 7266 5192.

Ansøgning
Hvis du mener, du er den rette til jobbet, skal du sende os din ansøgning via linket senest den 27. juni 2019 klokken 23.59.

Vi gennemfører ansættelsessamtaler den 3. juli 2019.

Om os
UC SYD uddanner lige nu ca. 6.300 studerende til professionsbachelorer. De uddanner sig for eksempel til lærere, pædagoger, sygeplejersker eller lyd designere. Mange af dem vender tilbage for at videreuddanne sig hos os senere i livet. Samtidig forsker vi i professionernes felter og driver udviklingsprojekter i blandt andet børnehaver, skoler og på sygehuse. Sammenhængen mellem uddannelse, forskning og udvikling er et vigtigt pejlemærke for os.

Vi er 700 ansatte på fire campusser i Syd- og Sønderjylland. Vi er glade for vores regionale forankring og har et tæt samarbejde med offentlige og private organisationer.

UC Syddanmark, HaderslevHaderslev2019-06-15T00:00:002019-06-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sekretariatsleder til Professionshøjskolernes Censorsekretariat

UC Syddanmark, Haderslev

Haderslev
Vil du være med til at sætte retning, effektivisere samt strukturere processer og procedurer? Så er det helt sikkert dig, vi søger til en nyoprettet stilling som sekretariatsleder for Professionshøjskolernes censorsekretariat. Der er tale om en fuld...
Indrykket:15. juni 2019
Udløbsdato:27. juni 2019