Styrelsen for Patientsikkerhed søger medarbejder til implementering af tilsyn med den social- og plejefaglige indsats

Styrket tilsyn på ældreområdet
 
Vil du være med til at implementere et nyt risikobaseret tilsyn på det sociale område? Vil du være med til at sikre synergieffekter mellem tilsynet med den sundhedsfaglige indsats og tilsynet med den social- og plejefaglige indsats? Vil du være med til at videreudvikle styrelsens risikobaserede tilsyn med sundhedsområdet? Har du samtidig sans for data, så har vi stillingen til dig.  
 
Som led i satspuljeaftalen for 2018-2021 styrkes tilsynet med ældreområdet. Styrelsen for Patientsikkerhed har fået en ny opgave med at føre et risikobaseret tilsyn med den social- og plejefaglige indsats efter serviceloven på plejecentre, midlertidige pladser og hjemmeplejeenheder. Styrelsens tilsyn vil supplere kommunernes tilsyn på området. Styrelsen opretter nu et antal nye stillinger for at udmønte denne del af satspuljeaftalen.  
 
Om kontoret  
I Autorisation og Analyse er vi mere end 20 medarbejdere, bl.a. sygeplejersker, kontorfunktionærer, chefkonsulenter og specialkonsulenter m.fl. I analysesektionen er vi 7 medarbejdere med dig.  
 
Dit arbejde  
Dine arbejdsopgaver vil både være inden for tilsynet med den social- og plejefaglige indsats samt det risikobaserede tilsyn med sundhedsområdet. Vi søger en kandidat til analysesektionen, som blandt andet skal understøtte tilsynet med den social- og plejefaglige indsats med sekretariatsbetjening af en række centrale fora samt dataanalyser.  
 
Herudover skal du:  
• Sekretariatsbetjene diverse udvalg, herunder:  
    o Udarbejde dagsorden, referat og notater  
    o Tilrettelægge form på møderne  
    o Sikre opsamling på møder  
    o Stå for mødeindkaldelse  
• Sikre inddragelse af interessenter i forhold til udvælgelsen af områder og temaer for tilsynet.  
• Sikre fremdrift i den årlige prioriteringsproces i forhold til udvælgelsen af områder og temaer for tilsynet.  
• Koordinere den administrative understøttelse af det risikobaserede tilsyn på den social- og plejefaglige indsats samt det risikobaserede tilsyn med sundhedsområdet.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Det er en forudsætning, at du er kandidat i folkesundhedsvidenskab eller har anden relevant akademisk uddannelse med nogle års erfaring.  
 
Derudover lægger vi vægt på, at du:  
• har erfaring med sekretariatsbetjening  
• har erfaring med inddragelse af eksterne aktører  
• har erfaring med at tilrettelægge møder med mange deltagere  
• formår at koordinere inputs fra mange forskellige aktører-  
 
Det er en fordel, hvis du:  
• har sans for dataanalyser  
• har erfaring med projektledelse.  
 
Vi tilbyder  
Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.  
 
Om ansættelsen  
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Birgitte Drewes, tlf.: 7221 6875 eller sektionsleder Anders Welander-Haahr, tlf.: 7222 7530.  
 
Du kan læse mere om os på vores hjemmeside www.stps.dk.
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8.  
 
Generelt om styrelsen  
Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 16 forskellige autoriserede faggrupper, og vi behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.  
 
På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.  
 
Vi er mere end 450 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet.  
 
Som led i anden del af regeringens plan for flytning af statslige arbejdspladser vil behandlingen af klager fra patienter og ankesager om patienterstatninger blive varetaget af den kommende Styrelse for Patientklager og Erstatning fra forventeligt 1. maj 2018. Den opslåede stilling er ikke berørt af udflytningen”.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:22. februar 2018

Ambitiøse data- og analyseprofiler søges til undervisningsområdet

Styrelsen for It og Læring

Har du lyst til at være en del af udviklingen af data i undervisningssektoren og er du vild med at arbejde med data, tal og analyser? Så er et job som fuldmægtig i Center for Data og Analyse lige noget for dig. Hvem er vi? Styrelsen for It og Læring...
Indrykket:31. januar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Forretningsudvikler til årsopgørelsen i den kommende Skattestyrelse

SKAT

Vil du hjælpe med at servicere 5 millioner skatteydere? Brænder du for udvikling og for at skabe gode processer? Så har du muligheden nu, hvor du sammen med dygtige kollegaer i vores lønmodtagerteam skal drive udviklingen af årsopgørelsen. Spændende...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:21. februar 2018

To regulatoriske projektledere til godkendelse af lægemidler

Lægemiddelgodkendelse

Er du farmaceut og interesseret i at arbejde med godkendelse af lægemidler? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens enhed for Lægemiddelgodkendelse. Vi søger to nye kollegaer til sektionen Regulatorisk projektledelse. Om os Lægemidde...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:21. februar 2018

Økonomispecialister til Udenrigsministeriet

Udenrigsministeriet

København
Økonomispecialister til Udenrigsministeriet Har du en skarp pen og vil du være med til at styre Udenrigsministeriets økonomi og sikre grundlaget for udenrigs- og udviklingspolitikken, så er her chancen for at blive en del af en global og spændende o...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

AC-specialist til IT-arkitektur og forretningsmodellering

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

København
Er koblingen mellem forretning og IT-arkitektur din spidskompetence?Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering er den drivende kraft i arbejdet med at udnytte mulighederne for at bruge data effektivt og innovativt til gavn for samfundet. Vi arbe...