Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Styrelsen for Patientsikkerhed, Tilsyn og Rådgivning Syd, søger sekretær

Om kontoret  
Tilsyn og Rådgivning Syd varetager tilsynet med sundhedspersoner og sundhedsvæsenets organisationer inden for Region Syddanmarks område. Derudover yder vi sundhedsfaglig rådgivning til andre myndigheder i relation til bl.a. anmeldelsespligtige smitsomme sygdomme, beredskabsopgaver, miljøsager, retslægelige ligsyn og trafikmedicin.  
 
Vi er 25 medarbejdere, herunder læger, sygeplejersker, jurister, kandidater i folkesundhedsvidenskab, andre AC’ere og administrativt personale. Herudover er vi uddannelsesafdeling for speciallægeuddannelsen i samfundsmedicin.  
 
Dine arbejdsopgaver  
Arbejdet som sekretær er udfordrende og varieret, og til tider omskifteligt. Du vil indgå i det administrative team, der er med til at sikre den daglige drift i enheden. Arbejdsopgaverne er mange, bl.a. telefonpasning og journalisering, men omfatter også lettere sagsbehandling. Du vil desuden få selvstændigt ansvar for den administrative del af et eller flere konkrete fagområder.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Vi forventer, at du er uddannet som kontorassistent og har erfaring med arbejdet i en styrelse eller anden offentlig myndighed. Du skal også have rutine i journalisering og erfaring med telefonpasning.  
 
Derudover forudsætter vi, at du:  
• trives med driftsopgaver og faste procedurer for udførelse af arbejdsopgaverne  
• kan give en god og professionel service i telefonen  
• kan skrive sikkert og forståeligt på dansk  
• har erfaring med registreringer, workflows og journalisering i større journalsystemer, meget gerne Captia  
• har rutine i brug af Word, Excel og Outlook  
• har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer  
• har gode samarbejdsevner, et godt humør og kan bevare overblikket i en travl og ikke altid forudsigelig hverdag  
• kan trives og navigere i et tværfagligt fællesskab med såvel sekretærkolleger som andre faggrupper.  
 
Vi lægger vægt på, at du bidrager konstruktivt til teamsamarbejde, og at du byder ind med og løbende udvikler dine kompetencer i forhold til opgaverne.  
 
Om ansættelsen  
Du bliver ansat i henhold til organisationsaftalen for kontorfunktionærer mellem HK/Stat og Finansministeriet samt Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten).  
 
Kontakt os gerne  
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorfuldmægtig Ingrid Legaard, tlf. 7222 9397.  
 
Er du interesseret?  
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10.  
 
Generelt om styrelsen  
Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 16 forskellige autoriserede faggrupper og behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.  
 
På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.  
 
Vi er mere end 450 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet.  
 
Som led i anden del af regeringens plan for flytning af statslige arbejdspladser vil behandlingen af klager fra patienter og ankesager om patienterstatninger blive varetaget af den kommende Styrelse for Patientklager og Erstatning, forventeligt fra 1. maj 2018. Den opslåede stilling er ikke berørt af udflytningen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her