Sundhedsdatastyrelsen søger AC fuldmægtige til en fast stilling samt to barselsvikariater i Afdeling for Datakvalitet og Dataindhold (DAKI)

Har du en akademisk uddannelse, flair for IT og er du interesseret i at arbejde med registre og store datamængder inden for sundhedsområdet? Så er du måske den profil vi søger til en af vores tre ledige stillinger som henholdsvis registeransvarlig/datasteward og forretningskonsulent i forhold til videreudvikling og forvaltning af de nationale sundhedsregistre.  
 
Om kontoret  
I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af hele sundhedssektoren. I Afdeling for Datakvalitet og -indhold indsamler, bearbejder og formidler vi data til en række af de nationale sundhedsregistre. Vores målsætning er at skabe transparens på sundhedsområdet ved at tilvejebringe data om aktivitet, økonomi og kvalitet i sundhedsvæsenet. Udover de løbende driftsopgaver i forbindelse med indhentning af data fra de forskellige etablerede datakilder har vi også en række udviklingsprojekter, hvor vi arbejder på at sikre bedre og mere tidssvarende formidling af data gennem bedre dataintegration, effektivisering af processer og dokumentation.  
 
Afdelingen for Datakvalitet og -indhold er opdelt i to sektioner. I Klassifikationer og Patientregistrering (KOP) arbejdes der med udvikling og vedligeholdelse af de nationale klassifikationer og registreringsstandarder på sundhedsområdet. I Datasektionen (DIOR), har vi ansvaret for størstedelen af de nationale registre på sundhedsområdet og for nye projekter indenfor databeredskab. Stillingerne er placeret i Datasektionen.  
 
Dit arbejde  
Dine opgaver med sundhedsregistre vil strække sig fra dannelse af registre til etablering og formidling af data. Dit fokus bliver særligt datahåndtering, hvilket blandt andet vil omfatte:  
 
• Registerdrift, herunder opfølgning og opdatering af data  
• Kvalitetssikring af datagrundlaget, herunder dokumentation af data, drift og metode  
• Registergovernance, dokumentation af krav til indberetning og dialog med indberettere og anvendere  
• Dataprofilering og ad hoc dataanalyse  
• Ansvar for og bidrag til udviklingsprojekter på registerområdet.  
 
Vores primære arbejdsredskab til databehandling, udtræk og analyse er SAS med stor vægt på macro- og SQL-kode. Fremover vil analyser og præsentation af data i høj grad foregå i Qlik.  
 
Din uddannelse og erfaring  
Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse, med f.eks. en sundhedsvidenskabelig, samfunds-videnskabelig eller teknisk baggrund. Det vigtigste er, at du har lyst til og erfaring med at arbejde med store datamængder og nye datakilder. Vi ser også meget gerne, at du kan bidrage til planlægning og koordinering af vores udviklings- og tilpasningsprojekter.  
 
Dine personlige kvalifikationer  
Herudover forventer vi, at du:  
• Hurtigt kan sætte dig ind i nye arbejdsredskaber og problemstillinger  
• Er systematisk og struktureret og vant til at dokumentere dit arbejde  
• Er fleksibel, diplomatisk og empatisk samt har gode kommunikationsevner, både mundtlige og skriftlige  
• Kan arbejde selvstændigt med databehandling og dataudtræk fra databaser og registre  
• Har erfaring med værktøjer til f.eks. dataprofilering og datarens.  
 
Sidst, men ikke mindst, skal du have et godt humør og have lyst til at samarbejde med kollegaer og brugere med meget forskellig baggrund.  
 
Vi tilbyder  
Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø omkring de centrale Sundhedsregistre. Du får spændende opgaver ift. sundhedsdata og udfordringer med håndtering af store datamængder og komplekst indhold. Du får mulighed for at arbejde med avancerede teknologier til håndtering af de centrale registre og tilbydes løbende kompetenceudvikling, herunder uddannelse i metoder, teknikker og værktøjer.  
Endvidere bliver du en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer, med et tæt samarbejde med de øvrige afdelinger i Sundhedsdatastyrelsen og de regionale driftsorganisationer. Vi er en fleksibel arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering på området  
 
Løn og ansættelsesvilkår  
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Der er tale om en fast stilling og to barselsvikariater.  
 
Kontakt os gerne  
Får mere at vide om de ledige stillinger ved at ringe til sektionsledere Henrik Mulvad Hansen på 32 68 51 32. Du kan læse mere om, hvad vi arbejder med på www.Sundhedsdatastyrelsen.dk.  
 
Er du interesseret?  
Klik på ”søg stillingen” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9 og 10. Du er velkommen til at sende din ansøgning før deadline, da vi løbende samler op på de indkomne ansøgninger. Du bedes i din ansøgning angive, hvorvidt du alene er interesseret i den faste stilling eller om du også er interesseret i et af vikariaterne.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:31. januar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Forretningsudvikler til årsopgørelsen i den kommende Skattestyrelse

SKAT

Vil du hjælpe med at servicere 5 millioner skatteydere? Brænder du for udvikling og for at skabe gode processer? Så har du muligheden nu, hvor du sammen med dygtige kollegaer i vores lønmodtagerteam skal drive udviklingen af årsopgørelsen. Spændende...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Teknisk specialist med interesse for offshore og arbejdsmiljø

Arbejdstilsynet

København
Er du ingeniør, maskinmester el. lign. med viden om indvinding og produktion af olie og gas? Vil du arbejde med sikkerhed og sundhed i forbindelse med olie- og gas aktiviteter offshore? Og er du god til at samarbejde og dele din viden? Så har vi en ...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:2. marts 2018

International koordinator

Den Danske Scenekunstskole

København
Den Danske Scenekunstskole søger en koordinator på det internationale område, der får til opgave at formulere overordnede strategier og konkrete handlingsplaner for skolens internationale aktiviteter. Koordinatoren skal desuden rådgive på det intern...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Talstærke AC-medarbejdere til Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet

København
Elsker du at arbejde med data, tal og analyser? Så er du måske en af vores nye kolleger i ministeriets Kontor for Analyse og Implementering. Om kontoret Kontor for Analyse og Implementering er organisatorisk placeret i ministeriets departement og be...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

Rådgiver til Operation Resolute Support i Afghanistan

Civile stillinger

København
Hjemmeværnet søger rådgiver til Operation Resolute Support i Afghanistan. Er du økonom eller har en anden relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, f.eks. bac.soc, cand.scient.adm., cand. polit, cand.oecon. eller cand.scient.pol, og samtidig er akt...