Supporter til tværgående team
Har du interesse for økonomi, budgetter og processer? Har du øje for procesoptimering, og er du god til at videreformidle din viden? Så er du måske den kollega, vi mangler i vores tværgående team, til at bistå og supportere styrelsens ejendomssøjle.
Slots- og Kulturstyrelsen har ansvaret for at passe på statens slotte og haver og på de bygninger, som huser Danmarks vigtigste kulturinstitutioner. Vi arbejder på at bevare og udvikle kulturarven til glæde for nuværende og kommende generationer, og det gør vi sammen i en kombination af stærke fagligheder og administrative ildsjæle.
Om jobbet
Ejendomsområdet består af to centre og en enhed, som samlet varetager de forskellige opgaver på vores ejendomsportefølje. Ejendomsområdet udgøres af ca. 150 medarbejdere med mange forskellige fagligheder fra gartner og ejendomstekniker til arkitekt og generalist.
Ejendomsområdet er under stadig udvikling, og vi har et ligeligt fokus på bevaring og benyttelse af kulturarven på den ene side og løbende effektivisering af opgaver og processer på den anden side.
Stillingen er placeret i et nyoprettet tværgående team, der fungerer som support og bindeled mellem de to centre og styrelsens øvrige stabsfunktioner.
Vi tilbyder
Teamets opgaver rummer både generelle administrative opgaver og udviklingsopgaver. Vi arbejder med implementering og fastholdelse af gode processer, der understøtter en solid økonomistyring og forvaltningspraksis hos medarbejderne i ejendomsdelen.
I denne stilling er der et særlig fokus på support af økonomistyring og interne processer på anlægsområdet.
Du vil bl.a.:
- fungere som sparringspartner for vores projektledere ift. budgetstruktur og økonomistyring for de enkelte anlægssager,
- indgå som en væsentlig rolle ift. ledelsesrapportering til ejendomsområdets chefer og områdets vicedirektør,
- være med til at sikre, at vi når vores mål og samtidig overholder vores interne processer.
Vi har en høj grad af hjælpsomhed, sparring og god stemning mellem både chefer og medarbejdere på tværs af hele ejendomsområdet.
Da teamet er under etablering, vil der i nogen grad være mulighed for at præge stillingens indhold.
Om dig Vi forstiller os, at du har en akademisk uddannelse, kontoruddannelse eller tilsvarende og har erfaring med eller interesse for økonomistyring af byggesager eller anlægsøkonomi.
Vi forventer, at du
- har en god økonomisk forståelse og er god til at skabe overblik over processer
- kan sikre fremdrift på dine opgaver og besidder en høj grad af selvledelse
- evner at balancere rollen som rådgiver og sparringspartner for dine kolleger med din sideløbende opgave med at føre tilsyn med, at regler og processer overholdes og følges
- har let ved nye it-systemer. Hvis du er fortrolig med Navision, er det en fordel
Ansættelsesvilkår Der er tale om en stilling på fuld tid. Hvis du er akademiker, ansættes og aflønnes du efter gældende overenskomst mellem Staten og Akademikerne. Hvis du er kontorfunktionær ansættes og aflønnes du efter gældende overenskomst mellem Staten og HK Stat.
Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.
Information og ansøgning Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Teamleder Kasper Husted Oeverdick på tlf. 33927160/mail khu@slks.dk. Du kan læse mere om Slots- og Kulturstyrelsen på
www.slks.dk Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på
www.slks.dk/job senest den 10. august 2022.
Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde jobsamtaler i uge 33 og 34.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk