Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Syddjurs Kommune søger leder til sekretariatet i Teknik og Miljø

Vil du arbejde med faglig ledelse centralt placeret i en dynamisk og udviklingsorienteret organisation så er det nu du har chancen. Syddjurs Kommune søger en ny leder af sekretariatet i Teknik og miljø. Du bliver en del af et dedikeret hold i en kommune i udvikling. Naturen, de skønne rammer og de gode muligheder trækker flere og flere mennesker til Syddjurs og vi har kraftigt øget bosætning og fuld damp på udviklingen.

Opgaven

Stillingen er placeret i Teknik og Miljø Sekretariat med reference til Teknik-og miljøchefen. Du bliver en del af Teknik og Miljøs ledergruppe, der består af i alt 5 ledere foruden dig.

Teknik og miljø dækker det samlede tekniske område i Syddjurs Kommune og består foruden sekretariatet af følgende afdelinger:

  • Plan og udvikling
  • Miljø og klima
  • Byggeri og landbrug
  • Mobilitet
  • Ejendomme
  • Vej- og ejendomsservice (udførerenhed)

Der er samlet set ansat ca. 75 administrative medarbejdere og ca. 200 medarbejdere i Vej- og ejendomsservice.

Du skal varetage en central position på det samlede tekniske område, hvor du kommer til at stå i spidsen for en vigtig del af det strategiske ledelsesarbejde og skal være med til at sætte retning på vores fortsatte udvikling.

Foruden ledelsen af selve sekretariatet skal du stå i spidsen for vores strategiske arbejde med køb og salg af kommunale ejendomme og ikke mindst byggegrunde. I den forbindelse vil du være et vigtigt ansigt udadtil og en vigtig ambassadør for kommunen i forhold til projektudviklere og vigtige strategiske samarbejdspartnere.

I Teknik og Miljøs sekretariat løser vi i dag en alsidig række opgaver på det tekniske område. Først og fremmest er det i sekretariatet vi har samlet alle juridiske kompetencer indenfor det tekniske område.

Specielt følgende opgaver fylder meget:
  • Tilsyn og sagsbehandling vedrørende støttet boligbyggeri
  • Vejjura
  • Ekspropriationer
  • Ejendomshandler
  • Hegnssyn
  • Kommunens samlede forsikringer
  • Alkoholbevillinger
  • Administrativ støtte til Teknik og miljøchefen og det samlede område

Der er pt. ansat 6 medarbejdere i afdelingen. Men vi arbejder på at flere administrative opgaver flyttes fra den øvrige organisation til sekretariatet i fremtiden. Du skal være med til at fastsætte den fremtidige portefølje.

Kompetencer
Vi søger en kompetent og dygtig leder, der er stærk i forhold til personaleledelse og i forhold til kommunikation og eksternt samarbejde med både borgere og professionelle samarbejdspartnere. Det er vigtigt, at du selv mestrer professionel og tillidsvækkende kommunikation og sagsbehandling samt at du kan stå i spidsen for at fastholde og udvikle netop dette fokus i organisationen.

Vi søger en leder, der f.eks. er uddannet jurist eller har anden relevant videregående uddannelse. Det er en fordel, hvis du samtidigt har en lederuddannelse, men det vigtigste er, at du har lyst til og talent for ledelse samt, at du har lyst til at uddanne dig, hvis du ikke allerede er det. 

Vi søger en leder, der har faglig erfaring med det tekniske område og fra arbejdet i en politisk ledet organisation. Specielt vil det være en fordel, hvis du har erfaring med ejendomshandler, støttet boligbyggeri og ekspropriationer. Måske har du erfaring med rådgivning f.eks. fra advokatbranchen.

Vi tilbyder
Vi tilbyder konkurrencedygtige ansættelsesvilkår med stor frihed til at tilrettelægge din egen hverdag. Du får gode lederkolleger til sparring omkring dine opgaver. Vi har et sjovt og uformelt arbejdsmiljø, og arbejder i en flad organisation, hvor der ikke er langt til samarbejdet med direktion og politikere.

Vilkår
Tiltrædelse 1. marts 2021 eller hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den relevante faglige organisation.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte chef for Teknik og Miljø, Rune Asmussen på 20 31 28 10

Om ansøgningsprocessen

Ansøgningsfrist er den 17. januar 2021.

Der afholdes 1. samtaler onsdag den 20. januar 2021

2. samtaler onsdag den 27. januar 2021.

Ansøgning, CV og relevante bilag skal sendes via Syddjurs Kommunes e-rekrutteringssystem på: http://www.syddjurs.dk/job

Kandidater til stillingen skal forvente at gennemføre en test inden samtalen.

Om Syddjurs Kommune
Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, om er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.