Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sygeplejersker til Udkørende Akutteam

Brænder du for akut sygepleje, og vil du være med til at præge den videre udvikling af vores akutfunktion til gavn for borgerne i det nære sundhedsvæsen?

Københavns Kommunes Udkørende Akutteam har været i gang siden januar 2019. Det bærende princip for akutteamet er, at borgere behandles i nærmiljøet, hvis der ikke er behov for en indlæggelse.

Teamet varetager sygeplejefaglig indsats i hjemmet til borgere fra 18 år og op, der er i en ustabil eller akut forværret helbredssituation. Formålet med indsatsen er blandt andet at forebygge unødige indlæggelser. Endvidere varetager akutteamet særlige sygeplejeopgaver hos en lille gruppe børn i samarbejde med Palliativ Enhed for Børn og Unge på Rigshospitalet.

Akutteamets opgaver
Du bliver en del af et team af sygeplejersker, der kan kontaktes af sundhedsfagligt personale, eksempelvis hjemmesygeplejen, plejehjem, almen praksis, 1813 og hospitaler, og som kan træde til inden for kort tid.

Dine opgaver er mange og varierede, og din rolle bliver bl.a. at

  • agere som lægens forlængede arm i vurderingen af borgere i en ustabil eller akut forværret helbredssituation. Du skal f.eks. måle kliniske værdier og i samarbejde med lægen prioritere, hvad der skal gøres i den konkrete situation og inden for få timer iværksætte pleje, observationer og/eller behandling i borgers hjem. Du vil få kompetencer til at sætte handlinger i gang og sikre fremdrift i forløbet og sammen med en læge vurdere, hvordan fremdriften skal være for at undgå en eventuel indlæggelse
  • sikre det gode samarbejde med den enhed/de medarbejdere, der normalt kommer hos borgeren
  • fordele de daglige opgaver sammen med dine kollegaer. Akutteamet har en vigtig koordinerende funktion, både i forhold til andre enheder i organisationen og til almen praksis, 1813 og hospitalerne
  • yde sygeplejefaglig sparring samt vejledning af sundhedsfaglige kollegaer i konkrete kliniske indsatser (fx anlæggelse af kateter eller sonde)

Dine kvalifikationer
Akutteamet arbejder efter Sundhedsstyrelsens 'Kvalitetsstandarder for kommunale akutfunktioner i hjemmesygeplejen'.

Vi forventer derfor, at du

  • er uddannet sygeplejerske med mindst 5 års erfaring fra praksis, heraf mindst 2 år indenfor akutområdet (akutmodtagelse, anæstesi- eller intensivafdeling)
  • arbejder og handler selvstændigt efter gældende vejledninger og instrukser, at du mestrer dialogen og argumenterer fagligt og sagligt – og skaber tillidsfulde relationer i et tværfagligt samarbejde med mange interessenter
  • trives i rollen som vejleder og underviser, både i forhold til den enkelte og i små og store grupper
  • har kørekort og er indforstået med at transportere dig til opgaverne i bil
  • trives med at arbejde alene hos borgeren

Vi tilbyder
Vi er et nystartet team med 20 erfarne sygeplejersker, som er nytænkende og ambitiøse. Du skal sammen med os være med til fortsat at præge udviklingen af Københavns Kommunes akutteam.

De praktiske oplysninger
Ansættelsen er pr. 1. marts 2021, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst.

Arbejdstiden ligger mellem 7.30-23.00 alle ugens dage.

Vi har 8-timers vagter i hverdagene og 12-timers vagter lør-, søn- og helligdage og arbejder hver 4. weekend.

Akutteamet består udelukkende af erfarne sygeplejersker, og vi lægger vægt på, at bredden i vores kompetencer bliver brugt gennem vores sygeplejefaglige sparring.

Vores ambition er at skabe en arbejdsplads, hvor fleksibilitet er vores ledetråd. Vi vil udvise fleksibilitet ikke alene over for vores samarbejdspartnere, men også høj fleksibilitet i teamets daglige arbejdsmiljø og vagtplanlægning.

Som akutsygeplejerske får du et grundigt introduktionsprogram. Københavns Kommune har endvidere stort fokus på karriereveje og vedvarende uddannelsesmuligheder.

Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at ringe til akutteamets leder Charlotte Westh på 2384 2260.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 14. januar 2021
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 19. januar 2021.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, sosu-assistent eller sosu-hjælper, har du derudover fra 1. september 2020 ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om os på vores-hverdag.dk.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.