Systemadministrator til Det Specialiserede Socialområde

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Odder Kommune søger en systemadministrator med bred interesse for digitalisering til Det Specialiserede Socialområde

Det Specialisede Socialområde (DSS) i Odder kommune søger en dygtig systemadministrator og digitaliseringskonsulent til udvikling og drift af fagsystemet KMD Nexus, samt understøttelse af implementering af Odder Kommunes Digitaliseringsstrategi. Vores digitaliseringsstrategi foreskriver overordnet et skærpet fokus på digitale løsninger til gavn for både borgere og medarbejdere. Her er vores fokusområder bl.a. at udbygge digitale kompetencer, effektivisere det administrative arbejde gennem automatisering, understøtte, udvikle og øge graden af datainformeret ledelse samt øge effektiviteten og kvaliteten i borgerbetjening, sagsbehandling og eksternt samarbejde via digitale kommunikationsløsninger.     

Vi forventer at du skal bruge en stor del af din arbejdstid som systemadministrator i KMD Nexus. KMD Nexus anvendes på tværs af både myndighedsfunktion, udførefunktioner og administrationen på Det Specialiserede Socialområde. Sundhed og Omsorg arbejder ligeledes i Nexus og du vil derfor komme til at arbejde tæt sammen med vores erfarne administratorer i Sundhed & Omsorg.

Virksomhederne på DSS i Odder er:

  • Myndighed
  • Forebyggelse og Rusmidler
  • Vejledning og Mestring
  • Bo og Beskæftigelse

Opgaven som systemadministrator indebærer sikring af den daglige drift, i tæt samarbejde med Nexus superbrugerne og ledere. Dette indebærer optimering og opsætning af arbejdsgange, implementering af nye tiltag i systemet samt vedligeholdelse i forbindelse med opdateringer.
I 2023 skal vi bl.a. implementere Fælles Faglige Begreber (FFB) samt VUM 2.0, og her vil du få en central rolle i systemunderstøttelsen.  

Det er derfor vigtigt at du har en forståelse for hvordan brugerne anvender systemet, og at du er dygtig til at formidle de tekniske løsninger til brugerne af systemet så I, i fællesskab kan finde frem til de optimale løsninger.

Opgaverne:

  • System & sikkerhedsadministration.
  • Understøttelse af drift og udvikling henvendt både medarbejdere og ledere.
  • Løbende implementering af nye visioner af fagsystemet.
  • Hotline funktion for brugere og superbrugere.
  • Kontakt til leverandør.

Vi forventer:

  • Faglig baggrund som f.eks. socialpædagog, socialrådgiver, terapeut. Meget gerne med erfaring fra tidligere arbejde inden for det specialiserede socialområde med handicap, psykiatri og socialt udsatte.
  • Systemforståelse ift. Dokumentationssystemer (gerne KMD Nexus)
  • Teknisk forståelse, som du kan oversætte til praktisk udførelse.
  • Du er omhyggelig og grundig.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og udfordrende job, i en kommune i udvikling og vækst.
  • En dynamisk arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere.
  • En arbejdsplads, der værdsætter et højt fagligt niveau, et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø.
  • Gode udviklingsmuligheder.

Du vil få dit kollegiale fællesskab i forebyggelse og rusmidler, som rummer mange forskellige tilbud – bl.a. rusmiddelbehandling for borgere over og under 18 år, råd- & vejledningsforløb, støttekontaktpersonsforløb, mentor- og støtteopgaver, forebyggende opgaver, formidling samt kommunens SSP-indsats.

Under forebyggelse og rusmidler, sidder enhed for tværgående udvikling og drift, og det er i denne gruppe af projektledere og konsulenter du vil få din kontorplads. Som systemadministrator vil dit faglige fælleskab dog være hele det specialiserede socialområde hvor du bl.a. forventes at agere bindeled mellem stabs-, udfører- og myndighedsenheder.

Stillingen ønskes besat pr. 1.2.23
Arbejdstid: stillingen er normeret til 37 timer
Løn og ansættelsesforhold iflg. gældende overenskomst
Ansøgningsfrist: 29.11.22
Samtaler afholdes: 5.12.22

Såfremt du ønsker at hører mere omkring stillingen er du velkommen til at kontakte Proces- og Digitaliseringskonsulent Jonas Roer Pedersen på jonas.pedersen@odder.dk tlf. 23432836, afdelingsleder Ditte Jensen på ditte.jensen@odder.dk tlf. 23808953 eller Virksomhedsleder Mette Nautrup Bruun mette.bruun@odder.dk tlf.: 30519014.

 

 

 

 

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Systemadministrator til Det Specialiserede Socialområde

Odder Kommune søger en systemadministrator med bred interesse for digitalisering til Det Specialiserede Socialområde

Det Specialisede Socialområde (DSS) i Odder kommune søger en dygtig systemadministrator og digitaliseringskonsulent til udvikling og drift af fagsystemet KMD Nexus, samt understøttelse af implementering af Odder Kommunes Digitaliseringsstrategi. Vores digitaliseringsstrategi foreskriver overordnet et skærpet fokus på digitale løsninger til gavn for både borgere og medarbejdere. Her er vores fokusområder bl.a. at udbygge digitale kompetencer, effektivisere det administrative arbejde gennem automatisering, understøtte, udvikle og øge graden af datainformeret ledelse samt øge effektiviteten og kvaliteten i borgerbetjening, sagsbehandling og eksternt samarbejde via digitale kommunikationsløsninger.     

Vi forventer at du skal bruge en stor del af din arbejdstid som systemadministrator i KMD Nexus. KMD Nexus anvendes på tværs af både myndighedsfunktion, udførefunktioner og administrationen på Det Specialiserede Socialområde. Sundhed og Omsorg arbejder ligeledes i Nexus og du vil derfor komme til at arbejde tæt sammen med vores erfarne administratorer i Sundhed & Omsorg.

Virksomhederne på DSS i Odder er:

  • Myndighed
  • Forebyggelse og Rusmidler
  • Vejledning og Mestring
  • Bo og Beskæftigelse

Opgaven som systemadministrator indebærer sikring af den daglige drift, i tæt samarbejde med Nexus superbrugerne og ledere. Dette indebærer optimering og opsætning af arbejdsgange, implementering af nye tiltag i systemet samt vedligeholdelse i forbindelse med opdateringer.
I 2023 skal vi bl.a. implementere Fælles Faglige Begreber (FFB) samt VUM 2.0, og her vil du få en central rolle i systemunderstøttelsen.  

Det er derfor vigtigt at du har en forståelse for hvordan brugerne anvender systemet, og at du er dygtig til at formidle de tekniske løsninger til brugerne af systemet så I, i fællesskab kan finde frem til de optimale løsninger.

Opgaverne:

  • System & sikkerhedsadministration.
  • Understøttelse af drift og udvikling henvendt både medarbejdere og ledere.
  • Løbende implementering af nye visioner af fagsystemet.
  • Hotline funktion for brugere og superbrugere.
  • Kontakt til leverandør.

Vi forventer:

  • Faglig baggrund som f.eks. socialpædagog, socialrådgiver, terapeut. Meget gerne med erfaring fra tidligere arbejde inden for det specialiserede socialområde med handicap, psykiatri og socialt udsatte.
  • Systemforståelse ift. Dokumentationssystemer (gerne KMD Nexus)
  • Teknisk forståelse, som du kan oversætte til praktisk udførelse.
  • Du er omhyggelig og grundig.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og udfordrende job, i en kommune i udvikling og vækst.
  • En dynamisk arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere.
  • En arbejdsplads, der værdsætter et højt fagligt niveau, et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø.
  • Gode udviklingsmuligheder.

Du vil få dit kollegiale fællesskab i forebyggelse og rusmidler, som rummer mange forskellige tilbud – bl.a. rusmiddelbehandling for borgere over og under 18 år, råd- & vejledningsforløb, støttekontaktpersonsforløb, mentor- og støtteopgaver, forebyggende opgaver, formidling samt kommunens SSP-indsats.

Under forebyggelse og rusmidler, sidder enhed for tværgående udvikling og drift, og det er i denne gruppe af projektledere og konsulenter du vil få din kontorplads. Som systemadministrator vil dit faglige fælleskab dog være hele det specialiserede socialområde hvor du bl.a. forventes at agere bindeled mellem stabs-, udfører- og myndighedsenheder.

Stillingen ønskes besat pr. 1.2.23
Arbejdstid: stillingen er normeret til 37 timer
Løn og ansættelsesforhold iflg. gældende overenskomst
Ansøgningsfrist: 29.11.22
Samtaler afholdes: 5.12.22

Såfremt du ønsker at hører mere omkring stillingen er du velkommen til at kontakte Proces- og Digitaliseringskonsulent Jonas Roer Pedersen på jonas.pedersen@odder.dk tlf. 23432836, afdelingsleder Ditte Jensen på ditte.jensen@odder.dk tlf. 23808953 eller Virksomhedsleder Mette Nautrup Bruun mette.bruun@odder.dk tlf.: 30519014.

 

 

 

 

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.