Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Systematisk jurist til team jura i Socialtilsyn Syd

Systematisk jurist til team jura i Socialtilsyn Syd 
 

  • Er du en teoretisk velfunderet og arbejdsom jurist, der gerne vil løse opgaver inden for både det forvaltnings- og privatretlige felt?
  • Arbejder du systematisk, struktureret og målrettet med stillede opgaver?
  • Kan du se det vigtige i at levere en stabil og grundig indsats inden for den juridiske praksis, der er lagt, så parterne oplever ensartet og effektiv sagsbehandling?  
- Så kan du meget vel være Socialtilsyn Syds kommende jurist!

Du vil blive en del af team jura i et tværfagligt sekretariat, som målrettet understøtter, at organisationen til enhver tid har de bedst mulige betingelser for at optræde professionelt udadtil - og rationelt og ensartet indadtil.

Som juridisk fuldmægtig vil du skulle løse følgende hovedopgaver: 
  • Juridisk sagsbehandling, herunder screening, vurdering af selskabsretlige forhold og udarbejdelse af myndighedsafgørelser, i sager om ændring af godkendelser af sociale tilbud
  • Overordnet juridisk sagsbehandling, hvor du i tæt samarbejde med vores dygtige jurastuderende og faglige koordinator skal udarbejde myndighedsafgørelser vedrørende ændring af plejefamiliers godkendelse
  • Udarbejdelse af agterskrivelser og myndighedsafgørelser om bl.a. påbud og skærpet tilsyn
  • Medvirke ved behandling af aktindsigtssager
  • Medvirke til udvikling af Socialtilsyn Syds strukturerede tilsynsmæssige behandling af indberetninger af magtanvendelse 
Om dig forstiller vi os at du
  • Er cand.jur. eller cand.merc.jur. Nyuddannet, snart færdiguddannet eller med et par års erfaring, men først og fremmest med mod på at anvende og videreudvikle dit juridiske håndværk
  • Har et godt teoretisk fundament inden for forvaltningsret og eventuelt privatret
  • Har godt humør og en nøgtern, løsnings- og resultatfokuseret tilgang til de juridiske opgaver
  • Er en god skriftlig formidler, der formulerer sig enkelt og sprogligt korrekt – og gerne med et vist tempo
Endvidere tilbyder vi
  • Muligheden for at dygtiggøre dig og opnå specialiseret viden inden for et relativt nyt retsområde (lov om socialtilsyn) med begrænset praksis
  • En stilling, hvor opgaverne kan udvikle sig i takt med, at du viser dine kompetencer – og hvor du på længere sigt kan være med til at udvikle procedurer
  • Anerkendelse for juridiske resultater, der leveres metodisk, koncentreret og struktureret
Om Socialtilsyn Syd
I Socialtilsyn Syd er vi ca. 90 medarbejdere, som alle arbejder hen imod en fremtid, hvor vi sammen bliver klogere. Socialtilsyn Syd består af et sekretariat og to fagopdelte afdelinger inden for plejefamilie- og tilbudsområdet. Uafhængigt af, hvilken stilling og funktion, den enkelte udfylder, så vægtes fagligheden altid højest i Socialtilsyn Syd.

Socialtilsyn Syd er ét af fem selvstændige socialtilsyn, som 1. januar 2014 fik myndighedskompetencen til at godkende og føre tilsyn med sociale tilbud inden for Region Syddanmark og Frederiksberg Kommunes geografiske område.

Hovedopgaven er således veldefineret i lov om socialtilsyn, og udover at føre kontrol med og understøtte udviklingen i de sociale tilbud, skal socialtilsynet også påse, at der ikke sker misbrug af offentlige midler.

Socialtilsynet er relativt nyt og baseret på en lov, hvis anvendelse er ny, så der er til stadighed en naturlig og rimelig bevågenhed på socialtilsynenes arbejde, herunder afgørelser.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som fuldmægtig i henhold til gældende overenskomst, hvor de rette kompetencer kan honoreres gennem forhandling – også for dygtige nyuddannede. Socialtilsyn Syd indhenter børne- og straffeattest forud for en eventuel ansættelse. 
 
Tiltrædelse

1. juni 2020 eller tidligere
 
Yderligere oplysninger

Henvendelse vedrørende stillingen kan rettes til chefjurist Sissel Schmidt på telefon 7253 1964.

Samtaler forventes afholdt fredag den 17. april 2020 og 2. samtaler forventes afholdt mandag den 27. april 2020.

Det er vigtigt for os at få en dygtig kandidat, som kan trives med de rammer, der er for opgaven, så kandidater, der går videre til 2. samtale, skal mellem 1. og 2. samtale gennemføre tests af henholdsvis g-faktor og personlighed.

De to tests gennemføres hjemmefra og har en varighed af 1 time. Der gives en telefonisk tilbagemelding på testresultaterne af 1 times varighed.

Ansøgningsfrist tirsdag den 14. april 2020 kl. 08.00.

Søg stillingen på www.faaborgmidtfyn.dk


 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.