Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Systemejer til straffesagsområdet til Danmarks Domstole

Har du lyst til at være med til at sikre optimal anvendelse af retternes digitale løsninger? Vil du være en del af en enhed med høj faglig stolthed i både opgaveløsningen og tilgangen til brugerne? Så er vores stilling som systemejer måske noget for dig.

Domstolene værner om vores demokrati, retssamfund og den enkeltes retssikkerhed. Domstolene spiller en central rolle i det danske samfund og har dagligt en bred berøringsflade til mange borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og pressen. Domstolsstyrelsen er en del af Danmarks Domstole. Vores opgave er at udvikle, administrere og understøtte arbejdet ved retterne, og vi er derfor med til at arbejde for ret og retfærdighed.

Vi søger en systemejer, der vil være med til at sikre optimal anvendelse af retternes digitale løsninger og dermed den bedst mulige understøttelse af domstolenes kerneopgaver inden for straffesagsområdet. Straffesagerne behandles i DSI-straffesystemet, som er et af de mest benyttede systemer ved Danmarks Domstole. Det er afgørende for brugerunderstøttelsen, at systemerne er a jour og funktionelt velfungerende, og systemejerne spiller en helt afgørende rolle i det arbejde.

Vi tilbyder dig en spændende stilling:

  • hvor du får en høj grad af frihed og et stort ansvar i opgaveløsningen
  • hvor der er et tæt samarbejde og god sparring mellem systemejerne på tværs af systemerne
  • i et alsidigt fagligt miljø med stor kontaktflade til bl.a. vores leverandører, brugere og kollegaer i styrelsens andre enheder og centre
  • på en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på høj faglig standard, professionalisme og ikke mindst arbejdsglæde.
Du bliver en del af It-fagsystemer, hvor vi er ni engagerede medarbejdere. It-fagsystemer er en del af Center for It, der også består af enhederne It-projekter og It-drift samt en stabsfunktion.

Du bliver bindeled mellem it og Danmarks Domstoles brugere

Du skal være med til at sikre, at beslutninger vedrørende drift såvel som udvikling på dit system træffes på et solidt fagligt fundament. Du skal også sikre en god systemunderstøttelse for de arbejdsopgaver og arbejdsprocesser, som systemerne understøtter gennem et godt samarbejde med forretningsejeren og andre medarbejdere i hele organisationen, it-driftsorganisationen og vores leverandører.

Dine opgaver bliver alsidige og vil bl.a. omfatte følgende:

  • vedligeholdelse, videreudvikling samt 3. level support af systemet
  • leverandørstyring
  • deltagelse i aktuelle projekter
  • fastlæggelse af årshjul for systemvedligeholdelse, herunder risikovurdering, beredskabsplan og systemejerhåndbog
  • test af systemet i forbindelse med udvikling og fejlsøgning.
Som systemejer på straffesagsområdet kommer du til at arbejde tæt sammen med Jura og Forretnings forretningsejer på straffesagsområdet om afklaringer og prioriteringer.

Du kommer til at arbejde sammen med den anden systemejer på DSI-systemporteføljen, men du vil være hovedansvarlig for straffesystemet. Du bliver primær systemejer i forhold til byretterne, og du bliver tæt samarbejdspartner med de overordnede retter.

Danmarks Domstole står i de kommende år foran modernisering og udskiftning af flere it-systemer, herunder på straffesagsområdet. Som systemejer på straffesagsområdet vil du have ansvaret for det eksisterende straffesystem, og i takt med at systemet udskiftes, vil det nye system blive en del af din portefølje.

Du er ankerperson med stor tværfaglig berøringsflade

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, hvis dine erfaringer og kvalifikationer er i orden, men du kan have en akademisk generalistuddannelse kombineret med erfaring inden for de beskrevne opgaver. Du har måske en baggrund som systemejer, service level-manager, service manager, leverandørstyrer eller tilsvarende funktion, hvor du har arbejdet i spændingsfeltet mellem it og forretningsprocesser. Du kan også have en baggrund som sagsbehandler fra retterne med stor erfaring med arbejde i straffesystemet. Det er vigtigt, at du har en god forståelse for it-understøttelse af forretningsbehov samt en god teknisk forståelse.

Du vil få en bred kontaktflade med forskellige faggrupper i retterne og styrelsen og ikke mindst med vores leverandører. Det er derfor afgørende, at du mestrer etablering og vedligeholdelse af gode relationer.

Derudover lægger vi vægt på, at

  • det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt, at prioritere og planlægge dine opgaver og levere dem til tiden
  • du kan bevare overblikket over systemporteføljen samtidig med, at du har indsigt i detaljerne.
Endelig trives du i en hverdag, hvor opgavernes prioritering og karakter hurtigt kan ændre sig.

Løn og ansættelsesvilkår

Du vil afhængig af din erfaringer og kvalifikationer blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter Finansministeriets overenskomst med AC. Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat i henhold til Finansministeriets overenskomst med HK/STAT og OAO-S-fællesoverenskomsten. Der vil kunne forhandles et pensionsgivende kvalifikationstillæg, hvis størrelse vil afhænge af erfaring og kvalifikationer.

Hvis du kommer fra en stilling fra retterne og har spørgsmål til ansættelsesvilkår og eventuel orlov, er du velkommen til at kontakte Trine Skov fra HRC på tlf. 23 60 27 14.

Vi ønsker stillingen besat den 1. juni 2021.

Mere om os og stillingen

Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedschef It-fagsystemer Katrine Bork på tlf. 22 60 73 84.

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk. Her kan du også læse Danmarks Domstoles digitaliseringsstrategi 2019 - 2022.

Ansøgningen

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk under job. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på "Søg stillingen" i stillingsopslaget på vores hjemmeside.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 12. april 2021, kl. 10.00.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 16. og 19. april 2021. 2. samtaler forventes afholdt med udvalgte kandidater den 23. april 2021.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold mv.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.