Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

systemforvalter til Center for It, Medico og Telefoni (CIMT)

Har du mod på at prøve kræfter med it i sundhedssektoren?

Har du it-teknisk viden og erfaring, som kan bidrage til at centret bliver en endnu bedre støtte og sparringspartner for hospitalerne på it-området?

Så har Region Hovedstaden en stilling med stor kompleksitet og udfordrende arbejdsopgaver til dig.

Til sektionen Laboratoriesystemer søger vi en ny kollega, som vil være med til at varetage forvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet.

Jobbet

Opgaver og ansvar dækker bredt, lige fra varetagelse af daglige driftsopgaver til systemopgraderinger og deltagelse i større projekter. De spænder fra at være akutte og kortvarige og kræve benhård prioritering – til at være langvarige og komplekse, hvor vedholdenhed er en vigtig parameter.

Sektionen Laboratoriesystemer består af tre teams, et forvalterteam, som du bliver en del af, et team som bygger til Sundhedsplatformen og et team, som huser projektledere og forretningsanalytikere.

Forvaltningsteamet har ansvar for laboratoriesystemerne, som er blandt de mest kritiske i systemporteføljen, og som anvendes bredt på hospitalerne i regionen. Laboratorieområdet dækker klinisk biokemi, mikrobiologi, patologi, immunologi og genetik.

Dit primære arbejdsområde bliver systemforvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet sammen med tre nære kolleger. Området er i rivende udvikling med store fællesregionale aktiviteter, projekter i regionen og udvikling ude på den enkelte afdeling hos behandlere og forskere. Opgaverne udføres i tæt samarbejde med mange aktører på tværs af CIMT, på hospitalerne, i de andre regioner samt med eksterne leverandører.

Ansvar og arbejdsopgaver

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • rådgivning, sagsbehandling og 3. level support
  • planlægning, koordinering og gennemførelse af tekniske opgaver – bl.a. ændringer i driftsmiljøet og opgraderinger
  • vedligeholdelse af overblik over services, roadmaps og øvrig dokumentation
  • projektdeltagelse og opgavehåndtering, både på regionens hospitaler og i fællesregionale projekter
  • budgettering og opfølgning
  • leverandør- og kontraktstyring
  • løbende interessenthåndtering i forbindelse med drift og udvikling af systemer
  • opgavestyring i forbindelse med klinikernes forespørgsler om It-understøttelse på området
  • deltagelse i udviklings- og implementeringsprojekter internt i CIMT
Vi søger en kollega som har

  • erfaring med og teknisk viden om drift af systemer, gerne i en koordinerende rolle
  • erfaring med komplekse systemlandskaber og integration mellem systemer
  • bredt kendskab til serverdrift og større servermiljøer
  • basisviden om netværk, Active Directory, desktop management og Citrix virtualisering
  • kendskab til/erfaring med ITIL-processer og Prince2
Desuden kan du sætte dig ind i forretningsmæssige behov og kan formidle it-discipliner til ikke it-kyndige personalegrupper i en løbende dialog.

Du har en it-teknisk baggrund, alternativt anden teknisk baggrund med it-erfaring.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har

  • erfaring med udbudsprocesser og kravsspecifikation
  • erfaring med leverandørstyring og budgetopfølgning
  • kendskab til standarder og processer indenfor sundheds-it
  • erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
Vi lægger vægt på, at du forstår at navigere og arbejde i en stor organisation, som har en kompleks struktur og et højt tempo. Du arbejder struktureret og systematisk – og kan samtidig trives med at du formentlig skal revurdere dine prioriteter dagligt. Du trives i teamwork og har samtidig glæde af at levere selvstændigt.

Vi tilbyder

Et spændende job i et socialt velfungerende team med mulighed for at præge dine egne arbejdsopgaver, med frihed under ansvar og med en positiv og uformel omgangstone i hele organisationen. Du får gode muligheder for personlig udvikling og faglige udfordringer.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Annette Kirchheiner på e-mail: annette.kirchheiner@regionh.dk eller tlf.: 24 87 99 23

Ansættelsesvilkår,

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge.

Arbejdsstedet er Lyngbyvej 24, 2100 København Ø.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning, Cv samt uddannelsesbeviser seneste den 17.februar 2020.

Send din ansøgning online via linket her på siden.

Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.

Center for It, Medico og Telefoni som arbejdsplads

Center for It, Medico og Telefoni er Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi. Vi driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni i Region Hovedstaden.

Du kan læse mere om os her: http://www.regionh.dk/imt






Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330164591Phoenix-1a39146112020-01-24T00:00:00systemforvalter til Center for It, Medico og Telefoni (CIMT)Har du mod på at prøve kræfter med it i sundhedssektoren?

Har du it-teknisk viden og erfaring, som kan bidrage til at centret bliver en endnu bedre støtte og sparringspartner for hospitalerne på it-området?

Så har Region Hovedstaden en stilling med stor kompleksitet og udfordrende arbejdsopgaver til dig.

Til sektionen Laboratoriesystemer søger vi en ny kollega, som vil være med til at varetage forvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet.

Jobbet

Opgaver og ansvar dækker bredt, lige fra varetagelse af daglige driftsopgaver til systemopgraderinger og deltagelse i større projekter. De spænder fra at være akutte og kortvarige og kræve benhård prioritering – til at være langvarige og komplekse, hvor vedholdenhed er en vigtig parameter.

Sektionen Laboratoriesystemer består af tre teams, et forvalterteam, som du bliver en del af, et team som bygger til Sundhedsplatformen og et team, som huser projektledere og forretningsanalytikere.

Forvaltningsteamet har ansvar for laboratoriesystemerne, som er blandt de mest kritiske i systemporteføljen, og som anvendes bredt på hospitalerne i regionen. Laboratorieområdet dækker klinisk biokemi, mikrobiologi, patologi, immunologi og genetik.

Dit primære arbejdsområde bliver systemforvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet sammen med tre nære kolleger. Området er i rivende udvikling med store fællesregionale aktiviteter, projekter i regionen og udvikling ude på den enkelte afdeling hos behandlere og forskere. Opgaverne udføres i tæt samarbejde med mange aktører på tværs af CIMT, på hospitalerne, i de andre regioner samt med eksterne leverandører.

Ansvar og arbejdsopgaver

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • rådgivning, sagsbehandling og 3. level support
  • planlægning, koordinering og gennemførelse af tekniske opgaver – bl.a. ændringer i driftsmiljøet og opgraderinger
  • vedligeholdelse af overblik over services, roadmaps og øvrig dokumentation
  • projektdeltagelse og opgavehåndtering, både på regionens hospitaler og i fællesregionale projekter
  • budgettering og opfølgning
  • leverandør- og kontraktstyring
  • løbende interessenthåndtering i forbindelse med drift og udvikling af systemer
  • opgavestyring i forbindelse med klinikernes forespørgsler om It-understøttelse på området
  • deltagelse i udviklings- og implementeringsprojekter internt i CIMT
Vi søger en kollega som har

  • erfaring med og teknisk viden om drift af systemer, gerne i en koordinerende rolle
  • erfaring med komplekse systemlandskaber og integration mellem systemer
  • bredt kendskab til serverdrift og større servermiljøer
  • basisviden om netværk, Active Directory, desktop management og Citrix virtualisering
  • kendskab til/erfaring med ITIL-processer og Prince2
Desuden kan du sætte dig ind i forretningsmæssige behov og kan formidle it-discipliner til ikke it-kyndige personalegrupper i en løbende dialog.

Du har en it-teknisk baggrund, alternativt anden teknisk baggrund med it-erfaring.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har

  • erfaring med udbudsprocesser og kravsspecifikation
  • erfaring med leverandørstyring og budgetopfølgning
  • kendskab til standarder og processer indenfor sundheds-it
  • erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
Vi lægger vægt på, at du forstår at navigere og arbejde i en stor organisation, som har en kompleks struktur og et højt tempo. Du arbejder struktureret og systematisk – og kan samtidig trives med at du formentlig skal revurdere dine prioriteter dagligt. Du trives i teamwork og har samtidig glæde af at levere selvstændigt.

Vi tilbyder

Et spændende job i et socialt velfungerende team med mulighed for at præge dine egne arbejdsopgaver, med frihed under ansvar og med en positiv og uformel omgangstone i hele organisationen. Du får gode muligheder for personlig udvikling og faglige udfordringer.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Annette Kirchheiner på e-mail: annette.kirchheiner@regionh.dk eller tlf.: 24 87 99 23

Ansættelsesvilkår,

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge.

Arbejdsstedet er Lyngbyvej 24, 2100 København Ø.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning, Cv samt uddannelsesbeviser seneste den 17.februar 2020.

Send din ansøgning online via linket her på siden.

Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.

Center for It, Medico og Telefoni som arbejdsplads

Center for It, Medico og Telefoni er Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi. Vi driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni i Region Hovedstaden.

Du kan læse mere om os her: http://www.regionh.dk/imt





2020-02-17T20:50:54.483 Har du mod på at prøve kræfter med it i sundhedssektoren? Har du it-teknisk viden og erfaring, som kan bidrage til at centret bliver en endnu bedre støtte og sparringspartner for hospitalerne på it-området? Så har Region Hovedstaden en stilling med stor kompleksitet og udfordrende arbejdsopgaver til dig. Til sektionen Laboratoriesystemer søger vi en ny kollega, som vil være med til at varetage forvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet. Jobbet Opgaver og ansvar dækker bredt, lige fra varetagelse af daglige driftsopgaver til systemopgraderinger og deltagelse i større projekter. De spænder fra at være akutte og kortvarige og kræve benhård prioritering til at være langvarige og komplekse, hvor vedholdenhed er en vigtig parameter. Sektionen Laboratoriesystemer består af tre teams, et forvalterteam, som du bliver en del af, et team som bygger til Sundhedsplatformen og et team, som huser projektledere og forretningsanalytikere. Forvaltningsteamet har ansvar for laboratoriesystemerne, som er blandt de mest kritiske i systemporteføljen, og som anvendes bredt på hospitalerne i regionen. Laboratorieområdet dækker klinisk biokemi, mikrobiologi, patologi, immunologi og genetik. Dit primære arbejdsområde bliver systemforvaltning af systemerne på patologi-, immunologi- og genetikområdet sammen med tre nære kolleger. Området er i rivende udvikling med store fællesregionale aktiviteter, projekter i regionen og udvikling ude på den enkelte afdeling hos behandlere og forskere. Opgaverne udføres i tæt samarbejde med mange aktører på tværs af CIMT, på hospitalerne, i de andre regioner samt med eksterne leverandører. Ansvar og arbejdsopgaver Dine opgaver vil bl.a. bestå af: rådgivning, sagsbehandling og 3. level support planlægning, koordinering og gennemførelse af tekniske opgaver bl.a. ændringer i driftsmiljøet og opgraderinger vedligeholdelse af overblik over services, roadmaps og øvrig dokumentation projektdeltagelse og opgavehåndtering, både på regionens hospitaler og i fællesregionale projekter budgettering og opfølgning leverandør- og kontraktstyring løbende interessenthåndtering i forbindelse med drift og udvikling af systemer opgavestyring i forbindelse med klinikernes forespørgsler om It-understøttelse på området deltagelse i udviklings- og implementeringsprojekter internt i CIMT Vi søger en kollega som har erfaring med og teknisk viden om drift af systemer, gerne i en koordinerende rolle erfaring med komplekse systemlandskaber og integration mellem systemer bredt kendskab til serverdrift og større servermiljøer basisviden om netværk, Active Directory, desktop management og Citrix virtualisering kendskab til erfaring med ITIL-processer og Prince2 Desuden kan du sætte dig ind i forretningsmæssige behov og kan formidle it-discipliner til ikke it-kyndige personalegrupper i en løbende dialog. Du har en it-teknisk baggrund, alternativt anden teknisk baggrund med it-erfaring. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med udbudsprocesser og kravsspecifikation erfaring med leverandørstyring og budgetopfølgning kendskab til standarder og processer indenfor sundheds-it erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation Vi lægger vægt på, at du forstår at navigere og arbejde i en stor organisation, som har en kompleks struktur og et højt tempo. Du arbejder struktureret og systematisk og kan samtidig trives med at du formentlig skal revurdere dine prioriteter dagligt. Du trives i teamwork og har samtidig glæde af at levere selvstændigt. Vi tilbyder Et spændende job i et socialt velfungerende team med mulighed for at præge dine egne arbejdsopgaver, med frihed under ansvar og med en positiv og uformel omgangstone i hele organisationen. Du får gode muligheder for personlig udvikling og faglige udfordringer. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Annette Kirchheiner på e-mail: annette.kirchheiner@regionh.dk eller tlf.: 24 87 99 23 Ansættelsesvilkår, Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Arbejdsstedet er Lyngbyvej 24, 2100 København Ø. Ansøgningsprocedure Send din ansøgning, Cv samt uddannelsesbeviser seneste den 17.februar 2020. Send din ansøgning online via linket her på siden. Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9. Center for It, Medico og Telefoni som arbejdsplads Center for It, Medico og Telefoni er Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi. Vi driver, supporterer og udvikler it, medico-udstyr og telefoni i Region Hovedstaden. Du kan læse mere om os her: http: www.regionh.dk imt11Jobnet1a391461100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=222636&DepartmentId=11912&MediaId=4723&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3698095It- medico og telefoni11Borgervænget 72100København Ø24879923DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent10000891437JobNet5105573510557310024-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a391461https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a391461https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a391461&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a391461&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/213116-242-1.jpgsystemforvalter til Center for It, Medico og Telefoni (CIMT)12007991Dansk3Læse/ tale213116IT-konsulent1IT363987417Anettenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330171135Analytiker søges til at hunte statsstøttet cyberspionage mod DanmarkRobot - Brænder du for at beskytte Danmark mod hacking? - Tør du bekæmpe verdens farligste hackergrupper? - Kan du koble geopolitik og tekniske indikatorer sammen? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du måske den person vi leder efter! Du får udfordringer og plads til at udvikle dig Du kommer til at indgå i Danmarks skarpeste cyberteam med et antal erfarne, initiativrige og meget dygtige analytikere, der brænder for at beskytte Danmark. Via netsikkerhedstjenestens sensornetværk og andre dybt fortrolige kilder skal du analysere internettrafik for at identificere cyberangreb og cyberspionage fra statsstøttede hackergrupper. Du kommer til at indgå i særlige opgaver og indsatsgrupper, der afdækker og håndterer de mest alvorlige cyberangreb mod Danmark. Dine opgaver vil primært være: • Netværksanalyse og cyber threat intelligence fra åbne og lukkede kilder • Udvikling af forskellige typer regler til at opdage avancerede netværksangreb • Teknisk netflowanalyse og analyse af logs og data • Videnopsamling i arbejdsdokumenter og databaser • Kommunikation af dit og teamets resultater i operative sammenhænge Derudover vil du skulle indgå i et tæt samarbejde med øvrige specialer i CFCS og FE samt udvalgte sikkerhedsansvarlige personer i Danmark. Du vil blive en del af lukkede specialistnetværk, hvor fortrolig viden om avancerede angreb udveksles, og du vil løbende blive videreuddannet på højt niveau med kolleger i ind- og udland. Du og din baggrund er vigtig Du skal opdage og bekæmpe de mest avancerede angreb mod Danmark, og du skal brænde for at gøre en forskel. Du skal være målfokuseret, nysgerrig, vedholdende, og du skal trives med at tackle komplekse og vanskelige problemstillinger. Du arbejder systematisk, og du har analytiske evner udover det normale. Du kan skelne mellem det væsentlige og uvæsentlige i store datamængder, og du evner at have fokus på de rigtige detaljer. Du skal have blik for, at du er en del af et team, og at de øvrige teammedlemmer og teamets resultater er dybt afhængige af din indsats. Derfor er det vigtigt, at du evner at kommunikere åbent og ærligt med dine kollegaer, og at du har en stor helhedsforståelse. Du har en god forståelse for computernetværk og netværksanalyse, herunder netværkstopologi og -protokoller. Du må også gerne have erfaring med regelskrivning. Du interesserer dig for og har viden om internetsikkerhed, sårbarheder og operativsystemer. Det vil være en fordel med kendskab til et eller flere af nedenstående områder: • Struktureret og ustruktureret data, gerne med fokus på open source-løsninger • Erfaring med og brug af BRO og Snort • Kendskab til programmering • Interesse for anvendelse af tcpdump wireshark og NetFlow samt evt. SIEM • Kendskab til værktøjer til loganalyse, f.eks. Logstash, Kibana, Splunk og eller ElasticSearch • Overvågning af computernetværk • Linux unix operativsystemer • Eventuel erfaring med modellering af data, f.eks. vha. RDF eller lignende Din nye arbejdsplads Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) er Danmarks udenrigsefterretningstjeneste og arbejder hemmeligt og åbent for at beskytte Danmark og danske interesser i en foranderlig verden. Vi er ikke alene om at beskytte Danmark, men vi er den eneste myndighed, der har fået mandat til at udnytte helt særlige midler til at afdække, hvad andre stater og udenlandske aktører forsøger at holde hemmeligt. Det giver mening for os at bidrage til fred, tryghed og sikkerhed for danskerne, både i den analoge og i den digitale verden og det gør vi ved at afdække, vurdere, rådgive om og modvirke både aktuelle trusler og trusler under udvikling. Vi værdsætter styrken i vores mangfoldighed med dybe fagligheder og specialister, og vi er en helt speciel og operativt orienteret vidensorganisation, der har mange forskellige opgaver, men fælles for dem alle er det vidensgrundlag, som vores efterretningsarbejde skaber. FE s Center for Cybersikkerhed udgør Danmarks nationale forsvar mod cybertrusler, og vi arbejder for et sikkert digitalt Danmark. Vi er med til at opdage og håndtere, når danske interesser udsættes for cyberangreb, og vi samler, opbygger og deler den viden, som kan forebygge det næste angreb. Afdelingen som du vil blive en del af, rummer netsikkerhedstjenesten, som varetager monitoreringen af de myndigheder og virksomheder, som er tilsluttet Center for cybersikkerheds sensornetværk. Via sensornetværket monitorerer vi internettrafikken med henblik på at varsle om og modvirke de mest avancerede hackerangreb, og vi gennemfører netværks- og malwareanalyser i forbindelse med sikkerhedshændelser. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler. Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest 18. februar 2020. Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 9 og stiler mod en ansættelse fra 1. maj 1. juni. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på på 33 32 55 66, lokal på 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.- Brænder du for at beskytte Danmark mod hacking?

- Tør du bekæmpe verdens farligste hackergrupper?

- Kan du koble geopolitik og tekniske indikatorer sammen?

Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du måske den person vi leder efter!

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
Du kommer til at indgå i Danmarks skarpeste cyberteam med et antal erfarne, initiativrige og meget dygtige analytikere, der brænder for at beskytte Danmark. Via netsikkerhedstjenestens sensornetværk og andre dybt fortrolige kilder skal du analysere internettrafik for at identificere cyberangreb og cyberspionage fra statsstøttede hackergrupper. Du kommer til at indgå i særlige opgaver og indsatsgrupper, der afdækker og håndterer de mest alvorlige cyberangreb mod Danmark.

Dine opgaver vil primært være:
• Netværksanalyse og cyber threat intelligence fra åbne og lukkede kilder
• Udvikling af forskellige typer regler til at opdage avancerede netværksangreb
• Teknisk netflowanalyse og analyse af logs og data
• Videnopsamling i arbejdsdokumenter og databaser
• Kommunikation af dit og teamets resultater i operative sammenhænge

Derudover vil du skulle indgå i et tæt samarbejde med øvrige specialer i CFCS og FE samt udvalgte sikkerhedsansvarlige personer i Danmark.
Du vil blive en del af lukkede specialistnetværk, hvor fortrolig viden om avancerede angreb udveksles, og du vil løbende blive videreuddannet på højt niveau med kolleger i ind- og udland.

Du og din baggrund er vigtig
Du skal opdage og bekæmpe de mest avancerede angreb mod Danmark, og du skal brænde for at gøre en forskel. Du skal være målfokuseret, nysgerrig, vedholdende, og du skal trives med at tackle komplekse og vanskelige problemstillinger. Du arbejder systematisk, og du har analytiske evner udover det normale. Du kan skelne mellem det væsentlige og uvæsentlige i store datamængder, og du evner at have fokus på de rigtige detaljer.

Du skal have blik for, at du er en del af et team, og at de øvrige teammedlemmer og teamets resultater er dybt afhængige af din indsats. Derfor er det vigtigt, at du evner at kommunikere åbent og ærligt med dine kollegaer, og at du har en stor helhedsforståelse.

Du har en god forståelse for computernetværk og netværksanalyse, herunder netværkstopologi og -protokoller. Du må også gerne have erfaring med regelskrivning. Du interesserer dig for og har viden om internetsikkerhed, sårbarheder og operativsystemer. Det vil være en fordel med kendskab til et eller flere af nedenstående områder:

• Struktureret og ustruktureret data, gerne med fokus på open source-løsninger
• Erfaring med og brug af BRO og Snort
• Kendskab til programmering
• Interesse for anvendelse af tcpdump/wireshark og NetFlow samt evt. SIEM
• Kendskab til værktøjer til loganalyse, f.eks. Logstash, Kibana, Splunk og/eller ElasticSearch
• Overvågning af computernetværk
• Linux/unix operativsystemer
• Eventuel erfaring med modellering af data, f.eks. vha. RDF eller lignende

Din nye arbejdsplads
Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) er Danmarks udenrigsefterretningstjeneste og arbejder – hemmeligt og åbent – for at beskytte Danmark og danske interesser i en foranderlig verden.

Vi er ikke alene om at beskytte Danmark, men vi er den eneste myndighed, der har fået mandat til at udnytte helt særlige midler til at afdække, hvad andre stater og udenlandske aktører forsøger at holde hemmeligt. Det giver mening for os at bidrage til fred, tryghed og sikkerhed for danskerne, både i den analoge og i den digitale verden og det gør vi ved at afdække, vurdere, rådgive om og modvirke både aktuelle trusler og trusler under udvikling.

Vi værdsætter styrken i vores mangfoldighed med dybe fagligheder og specialister, og vi er en helt speciel og operativt orienteret vidensorganisation, der har mange forskellige opgaver, men fælles for dem alle er det vidensgrundlag, som vores efterretningsarbejde skaber.

FE’s Center for Cybersikkerhed udgør Danmarks nationale forsvar mod cybertrusler, og vi arbejder for et sikkert digitalt Danmark. Vi er med til at opdage og håndtere, når danske interesser udsættes for cyberangreb, og vi samler, opbygger og deler den viden, som kan forebygge det næste angreb.

Afdelingen som du vil blive en del af, rummer netsikkerhedstjenesten, som varetager monitoreringen af de myndigheder og virksomheder, som er tilsluttet Center for cybersikkerheds’ sensornetværk. Via sensornetværket monitorerer vi internettrafikken med henblik på at varsle om og modvirke de mest avancerede hackerangreb, og vi gennemfører netværks- og malwareanalyser i forbindelse med sikkerhedshændelser.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.

Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest 18. februar 2020.

Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 9 og stiler mod en ansættelse fra 1. maj/1. juni. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på på 33 32 55 66, lokal på 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.





Forsvarets EfterretningstjenesteKøbenhavn Ø2020-02-04T00:00:002020-02-18T00:00:00
330169321Skarp it-profil til webtilgængelighed i den offentlige sektorRobot Offentlige websteder skal være mere tilgængelige, så alle borgere, uanset eventuelle funktionsnedsættelser, kan deltage i samfundslivet på lige vilkår. Har du lyst til at bidrage til denne ambitiøse målsætning? Og trives du i et tværfagligt miljø, hvor resultaterne skabes i tæt samarbejde med de borgere og offentlige myndigheder, som tilgængelighedsdagsordenen berører? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for digital inklusion. Om stillingen Dit primære arbejdsområde bliver at opbygge og drive en ny kommunikationsplatform, hvorfra Digitaliseringsstyrelsen bedre kan understøtte og supportere offentlige organer i deres arbejde med webtilgængelighed. Vi oplever nemlig allerede nu stor efterspørgsel på råd og vejledning. Loven om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer trådte i kraft i 2018, og siden den 23. september 2019 har de nyere websteder været omfattet. I Digitaliseringsstyrelsen har vi til opgave at implementere EU-webtilgængelighedsdirektivet i Danmark, sikre udførelsen af lovbestemte forpligtelser samt vejlede myndighederne i at leve op til kravene. Vi har også til opgave at føre tilsyn med myndighedernes overholdelse af loven. Om dig Du bliver en del af Kontor for digital inklusion, hvor du ud over kontorets andre kolleger vil arbejde tæt sammen med to medarbejdere, som udelukkende arbejder med webtilgængelighed. Dine opgaver er mange og alsidige og løses ofte i samarbejde med andre kontorer og interessenter. Det tæller det positivt, hvis du: har arbejdet konkret med webtilgængelighed, herunder tilgængelighedstest af websteder løsninger samt har erfaringer med tilgængeliggørelse af dokumentformater (fx pdf ere mv.) har et godt kendskab til WCAG-standarden og kan oversætte den til praktisk råd og vejledning ved forespørgsel har en skarp it-profil og erfaringer med at varetage systemejerskab og leverandøropfølgning på it-løsninger har weberfaring og eller kendskab til de tilgængelighedsudfordringer, som webansvarlige redaktører oplever har gode kommunikationsegenskaber og kan bidrage med teknisk råd og sparring på en letforståelig måde har kendskab til diverse programmer, løsninger og markedsaktører, der beskæftiger sig med webtilgængelighed. Du har en relevant akademisk uddannelse og mod på at drive en digital forandringsdagsorden i offentligt regi. Du har ideer til, hvordan vi kan indsamle og opbygge viden for at skabe større tilgængelighed, samt hvordan vi bedst understøtter og kommunikerer med de berørte myndigheder herom. Derudover leder vi efter en kollega, som: har gode samarbejdsevner, og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation har stor teknisk forståelse og gode formidlingsevner er opsøgende og kan komme med konkrete løsningsforslag på komplekse problemstillinger arbejder systematisk og kan bevare overblikket er fleksibel og indstillet på at yde en ekstra indsats, når en travl hverdag kræver det. Om os I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling. Digitaliseringsstyrelsen indgår i et partnerskab med Erhvervsstyrelsen og Styrelsen for it og læring om at skabe de mest attraktive arbejdspladser for it-specialister i staten. Det betyder, at du som medarbejder kan sparre med ligesindede fra de andre styrelser i partnerskabet og på sigt bistå i særlige opgaver i de andre styrelser inden for dit fagområde. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på: https: digst.dk digital-service webtilgaengelighed Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Duus, tlf. 33 95 10 50 og e-mail sud@digst.dk eller chefkonsulent Søren Bjerring, tlf. 20 27 32 59 og e-mail sbjer@digst.dk. Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på Søg her , og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest fredag den 21. februar 2020. Vi forventer at holde samtaler i uge 9, 10 og 11 og ser frem til at byde vores nye kollega velkommen pr. 1. maj 2020. Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.Offentlige websteder skal være mere tilgængelige, så alle borgere, uanset eventuelle funktionsnedsættelser, kan deltage i samfundslivet på lige vilkår. Har du lyst til at bidrage til denne ambitiøse målsætning? Og trives du i et tværfagligt miljø, hvor resultaterne skabes i tæt samarbejde med de borgere og offentlige myndigheder, som tilgængelighedsdagsordenen berører? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for digital inklusion.
Om stillingen
Dit primære arbejdsområde bliver at opbygge og drive en ny kommunikationsplatform, hvorfra Digitaliseringsstyrelsen bedre kan understøtte og supportere offentlige organer i deres arbejde med webtilgængelighed. Vi oplever nemlig allerede nu stor efterspørgsel på råd og vejledning.

Loven om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer trådte i kraft i 2018, og siden den 23. september 2019 har de nyere websteder været omfattet. I Digitaliseringsstyrelsen har vi til opgave at implementere EU-webtilgængelighedsdirektivet i Danmark, sikre udførelsen af lovbestemte forpligtelser samt vejlede myndighederne i at leve op til kravene. Vi har også til opgave at føre tilsyn med myndighedernes overholdelse af loven.


Om dig
Du bliver en del af Kontor for digital inklusion, hvor du ud over kontorets andre kolleger vil arbejde tæt sammen med to medarbejdere, som udelukkende arbejder med webtilgængelighed. Dine opgaver er mange og alsidige og løses ofte i samarbejde med andre kontorer og interessenter. Det tæller det positivt, hvis du:

  • har arbejdet konkret med webtilgængelighed, herunder tilgængelighedstest af websteder/løsninger samt har erfaringer med tilgængeliggørelse af dokumentformater (fx pdf’ere mv.)
  • har et godt kendskab til WCAG-standarden og kan oversætte den til praktisk råd og vejledning ved forespørgsel
  • har en skarp it-profil og erfaringer med at varetage systemejerskab og leverandøropfølgning på it-løsninger
  • har weberfaring og/eller kendskab til de tilgængelighedsudfordringer, som webansvarlige/redaktører oplever
  • har gode kommunikationsegenskaber og kan bidrage med teknisk råd og sparring på en letforståelig måde
  • har kendskab til diverse programmer, løsninger og markedsaktører, der beskæftiger sig med webtilgængelighed.
Du har en relevant akademisk uddannelse og mod på at drive en digital forandringsdagsorden i offentligt regi. Du har ideer til, hvordan vi kan indsamle og opbygge viden for at skabe større tilgængelighed, samt hvordan vi bedst understøtter og kommunikerer med de berørte myndigheder herom.

Derudover leder vi efter en kollega, som:

  • har gode samarbejdsevner, og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
  • har stor teknisk forståelse og gode formidlingsevner
  • er opsøgende og kan komme med konkrete løsningsforslag på komplekse problemstillinger
  • arbejder systematisk og kan bevare overblikket
  • er fleksibel og indstillet på at yde en ekstra indsats, når en travl hverdag kræver det.

Om os
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.

Digitaliseringsstyrelsen indgår i et partnerskab med Erhvervsstyrelsen og Styrelsen for it og læring om at skabe de mest attraktive arbejdspladser for it-specialister i staten. Det betyder, at du som medarbejder kan sparre med ligesindede fra de andre styrelser i partnerskabet og på sigt bistå i særlige opgaver i de andre styrelser inden for dit fagområde.

Hvis du er interesseret, kan du læse mere om vores arbejde på: https://digst.dk/digital-service/webtilgaengelighed/


Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.


Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Duus, tlf. 33 95 10 50 og e-mail sud@digst.dk eller chefkonsulent Søren Bjerring, tlf. 20 27 32 59 og e-mail sbjer@digst.dk.


Ansøgning
Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg her”, og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest fredag den 21. februar 2020.

Vi forventer at holde samtaler i uge 9, 10 og 11 og ser frem til at byde vores nye kollega velkommen pr. 1. maj 2020.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

DigitaliseringsstyrelsenKøbenhavn K2020-01-31T00:00:002020-02-21T00:00:00
330168472Vil du være ekspert i malwareanalyse, og brænder du for cybersikkerhed?Robot Kunne du tænke dig at reverse-engineere den malware, der bliver benyttet af de mest avancerede statssponsorerede hackergrupper? Hos os får du lov til at dyrke de tekniske udfordringer og udvikle din ekspertviden indenfor fagområdet. Du får udfordringer og plads til at udvikle dig Du er 1. mand på pletten, når de mest avancerede cyberangreb rammer Danmark. Du vil fungere som teknisk og analytisk bindeled mellem efterretningstjenesten og den ramte myndighed, virksomhed eller militære enhed. Når du arbejder med malwareanalyse, er du en del af et dedikeret og højt specialiseret team, hvor fagligheden er helt i top. Du vil løse opgaver med reversering af APT malware, analyse af kompromitteringer i særlige systemer, frembringelse af IOC er samt udvikling og integration af sandkasser og andre støtteværktøjer. Ved større cyberangreb vil du indgå i et incident response team, hvor du bidrager med at identificere og beskytte de angrebne systemer. Som en del af din faglige udvikling, vil du bl.a. få mulighed for at komme på kurser som SANS og Blackhat samt tid til at sætte dig ind i nye teknologier. Desuden får du adgang til unik viden, og cutting edge teknologier som er særlige for os. Du og din baggrund er vigtig Du har sandsynligvis en uddannelse inden for it, eksempelvis som ingeniør, datalog, datamatiker eller besidder tilsvarende autodidakte kompetencer. Du brænder for dybt tekniske opgaver, er nysgerrig og initiativrig. Derudover værdsætter du både at arbejde selvstændigt og som en del af et team. Det er et krav, at du har solid programmeringserfaring. Samtidig behersker du engelsk både på skrift og i tale. Din nye arbejdsplads Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) er Danmarks udenrigsefterretningstjeneste og arbejder hemmeligt og åbent for at beskytte Danmark og danske interesser i en foranderlig verden. Vi er ikke alene om at beskytte Danmark, men vi er den eneste myndighed, der har fået mandat til at udnytte helt særlige midler til at afdække, hvad andre stater og udenlandske aktører forsøger at holde hemmeligt. Det giver mening for os at bidrage til fred, tryghed og sikkerhed for danskerne, både i den analoge og i den digitale verden og det gør vi ved at afdække, vurdere, rådgive om og modvirke både aktuelle trusler og trusler under udvikling. Vi værdsætter styrken i vores mangfoldighed med dybe fagligheder og specialister og vi er en helt speciel og operativt orienteret vidensorganisation, der har mange forskellige opgaver, men fælles for dem alle er det vidensgrundlag, som vores efterretningsarbejde skaber. FE s Center for Cybersikkerhed udgør Danmarks nationale forsvar mod cybertrusler, og vi arbejder for et sikkert digitalt Danmark. Vi er med til at opdage og håndtere, når danske interesser udsættes for cyberangreb, og vi samler, opbygger og deler den viden, som kan forebygge det næste angreb. Arbejdsmiljøet på kontoret er præget af teamwork og en uformel omgangstone og af, at vi i fællesskab har målet for øje. Vi har et højt teknisk niveau, og vil via kurser og intern oplæring klæde nye medarbejdere på til de mange opgaver. Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler. Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest 20. februar 2020. Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted fra uge 9 og stiler mod en ansættelse fra 1. maj 1. juni 2020. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Kunne du tænke dig at reverse-engineere den malware, der bliver benyttet af de mest avancerede statssponsorerede hackergrupper? Hos os får du lov til at dyrke de tekniske udfordringer og udvikle din ekspertviden indenfor fagområdet.

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
Du er 1. mand på pletten, når de mest avancerede cyberangreb rammer Danmark. Du vil fungere som teknisk og analytisk bindeled mellem efterretningstjenesten og den ramte myndighed, virksomhed eller militære enhed.

Når du arbejder med malwareanalyse, er du en del af et dedikeret og højt specialiseret team, hvor fagligheden er helt i top. Du vil løse opgaver med reversering af APT malware, analyse af kompromitteringer i særlige systemer, frembringelse af IOC’er samt udvikling og integration af sandkasser og andre støtteværktøjer. Ved større cyberangreb vil du indgå i et incident response team, hvor du bidrager med at identificere og beskytte de angrebne systemer.

Som en del af din faglige udvikling, vil du bl.a. få mulighed for at komme på kurser som SANS og Blackhat samt tid til at sætte dig ind i nye teknologier. Desuden får du adgang til unik viden, og cutting edge teknologier som er særlige for os.

Du og din baggrund er vigtig
Du har sandsynligvis en uddannelse inden for it, eksempelvis som ingeniør, datalog, datamatiker eller besidder tilsvarende autodidakte kompetencer. Du brænder for dybt tekniske opgaver, er nysgerrig og initiativrig. Derudover værdsætter du både at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Det er et krav, at du har solid programmeringserfaring. Samtidig behersker du engelsk både på skrift og i tale.

Din nye arbejdsplads
Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) er Danmarks udenrigsefterretningstjeneste og arbejder – hemmeligt og åbent – for at beskytte Danmark og danske interesser i en foranderlig verden.

Vi er ikke alene om at beskytte Danmark, men vi er den eneste myndighed, der har fået mandat til at udnytte helt særlige midler til at afdække, hvad andre stater og udenlandske aktører forsøger at holde hemmeligt. Det giver mening for os at bidrage til fred, tryghed og sikkerhed for danskerne, både i den analoge og i den digitale verden og det gør vi ved at afdække, vurdere, rådgive om og modvirke både aktuelle trusler og trusler under udvikling.

Vi værdsætter styrken i vores mangfoldighed med dybe fagligheder og specialister og vi er en helt speciel og operativt orienteret vidensorganisation, der har mange forskellige opgaver, men fælles for dem alle er det vidensgrundlag, som vores efterretningsarbejde skaber.

FE’s Center for Cybersikkerhed udgør Danmarks nationale forsvar mod cybertrusler, og vi arbejder for et sikkert digitalt Danmark. Vi er med til at opdage og håndtere, når danske interesser udsættes for cyberangreb, og vi samler, opbygger og deler den viden, som kan forebygge det næste angreb.

Arbejdsmiljøet på kontoret er præget af teamwork og en uformel omgangstone og af, at vi i fællesskab har målet for øje. Vi har et højt teknisk niveau, og vil via kurser og intern oplæring klæde nye medarbejdere på til de mange opgaver.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.

Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest 20. februar 2020. Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted fra uge 9 og stiler mod en ansættelse fra 1. maj/1. juni 2020.
Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Forsvarets EfterretningstjenesteKøbenhavn Ø2020-01-31T00:00:002020-02-20T00:00:00
330168191Engagerede og ambitiøse IT udviklere til sikring af fremtidens momsløsningRobot Som IT udvikler i vores relativt nye kontor Udvikling OSM vil du have mulighed for at præge den agile udvikling og at være med til at udvikle centrale IT-løsninger til fremtidens skattevæsen. Arbejdet vil være forankret i agile teams, og hvor din nysgerrighed, ambition og evner til at udfordre ift. optimering af løsningsdesign vil være i centrum. Vi søger ambitiøse udviklere, som vil være en del af et af vores nyere kontorer, der skal drive gennemførelsen af IT-udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Kontoret bidrager som en af de primære opgaver med fullstack, frontend og backend udviklere i IT-udviklingsprojekter, der også består af teams af arkitekter, løsningsdesignere, tekniske testere, mv. Som IT udvikler i Udvikling OSM (One Stop Moms) bliver du en del af et agilt, tværfagligt team, med basis i agile arbejdsprincipper, hvor vi arbejder vi i korte sprints og med daglige stand-up møder. Det er en vigtig del af opgaveløsningen at medvirke til at udfordre opgaver og løsninger, og der er derfor vigtigt, at du er nysgerrig af natur og trives i et uformelt, dynamisk og til tider hektisk miljø. Kontoret indgår som en enhed i fagafdelingen Kvalitet og Udvikling, som har ansvar for den IT-tekniske del af Skatteforvaltningens IT-projektportefølje. Afdelingen består af i alt 7 kontorer med tætte snitflader, relationer og samarbejde med hinanden. De øvrige kontorer beskæftiger sig med sammenlignelige opgaveporteføljer tilknyttet programmer og projekter, ligesom kvalitetssikring i relation til IT-udviklingsopgaver også er forankret her. Som den første opgave vil du blive engageret i One Stop Moms projektet, som i dag er en af de største IT udviklingsopgaver i Skatteforvaltningen. One Stop Moms er et EU-projekt, der skal opbygge en IT-løsning til tilsikring af lettelser til erhvervslivet og mere fair konkurrence på tværs af EU, samt nedbringe svindlen med moms. På længere sigt vil du skulle bruge dine kompetencer i relation til nogle af vores mange andre kommende udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Om os Vi er en innovativ og moderne arbejdsplads med attraktive arbejdsforhold i balance, god introduktion til opgaverne, og med plads til personlig udvikling. I det daglige har vi en uformel omgangstone, og vi prioriterer den løbende sparring imellem medarbejdere imellem. Du vil i nødvendigt omfang kunne støtte dig op ad erfarne kolleger i både kontoret og i projekterne, og du vil derfor løbende kunne bygge videre på og skærpe dine kompetencer. Herunder vil blive lagt særlig vægt på at understøtte din evne til at kunne forholde dig til forretningskrav med henblik på at omsætte dem til effektiv kode. Om dig Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring med IT udvikling, med udgangspunkt i en relevant videregående uddannelse fra eksempelvis DTU, ITU, DIKU, Erhvervsakademi eller tilsvarende. Du skal have lyst til at arbejde med mange forskellige teknologier, være løsningsorienteret og tænke kreativt, når det kommer til anvendelsesmulighederne. Du er social og handler proaktivt, og du er nysgerrig af natur og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger. Endvidere har du en god forståelse for udfordringer og styrker, der er forbundet med IT-udvikling. ?Vi arbejder med en række af de nyeste teknologier, og du forventes bl.a. at komme til at arbejde med følgende: Java, Spring Boot Angular eller Vue, Bootstrap, SASS Git, Jenkins, Docker, OpenShift, Artifactory PostgreSQL REST API Microservices og event-drevet arkitektur Continuous Deployment og Integration Agile og Scrum Det vil være en fordel, såfremt du har kendskab til flere af disse værktøjer, teknologier og metoder. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 28. februar 2020. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jakob Kristoffersen på tlf. 52150165. Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil på kort sigt være Østbanegade 123, 2100 København Ø. Men til sommer forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens nye fælles lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Som IT udvikler i vores relativt nye kontor "Udvikling OSM" vil du have mulighed for at præge den agile udvikling og at være med til at udvikle centrale IT-løsninger til fremtidens skattevæsen. Arbejdet vil være forankret i agile teams, og hvor din nysgerrighed, ambition og evner til at udfordre ift. optimering af løsningsdesign vil være i centrum.

Vi søger ambitiøse udviklere, som vil være en del af et af vores nyere kontorer, der skal drive gennemførelsen af IT-udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Kontoret bidrager som en af de primære opgaver med fullstack, frontend og backend udviklere i IT-udviklingsprojekter, der også består af teams af arkitekter, løsningsdesignere, tekniske testere, mv.

Som IT udvikler i Udvikling OSM (One Stop Moms) bliver du en del af et agilt, tværfagligt team, med basis i agile arbejdsprincipper, hvor vi arbejder vi i korte sprints og med daglige stand-up møder. Det er en vigtig del af opgaveløsningen at medvirke til at udfordre opgaver og løsninger, og der er derfor vigtigt, at du er nysgerrig af natur og trives i et uformelt, dynamisk og til tider hektisk miljø.

Kontoret indgår som en enhed i fagafdelingen Kvalitet og Udvikling, som har ansvar for den IT-tekniske del af Skatteforvaltningens IT-projektportefølje. Afdelingen består af i alt 7 kontorer med tætte snitflader, relationer og samarbejde med hinanden. De øvrige kontorer beskæftiger sig med sammenlignelige opgaveporteføljer tilknyttet programmer og projekter, ligesom kvalitetssikring i relation til IT-udviklingsopgaver også er forankret her.

Som den første opgave vil du blive engageret i One Stop Moms projektet, som i dag er en af de største IT udviklingsopgaver i Skatteforvaltningen. One Stop Moms er et EU-projekt, der skal opbygge en IT-løsning til tilsikring af lettelser til erhvervslivet og mere fair konkurrence på tværs af EU, samt nedbringe svindlen med moms. På længere sigt vil du skulle bruge dine kompetencer i relation til nogle af vores mange andre kommende udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen.


Om os
Vi er en innovativ og moderne arbejdsplads med attraktive arbejdsforhold i balance, god introduktion til opgaverne, og med plads til personlig udvikling.

I det daglige har vi en uformel omgangstone, og vi prioriterer den løbende sparring imellem medarbejdere imellem. Du vil i nødvendigt omfang kunne støtte dig op ad erfarne kolleger i både kontoret og i projekterne, og du vil derfor løbende kunne bygge videre på og skærpe dine kompetencer. Herunder vil blive lagt særlig vægt på at understøtte din evne til at kunne forholde dig til forretningskrav med henblik på at omsætte dem til effektiv kode.


Om dig
Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring med IT udvikling, med udgangspunkt i en relevant videregående uddannelse fra eksempelvis DTU, ITU, DIKU, Erhvervsakademi eller tilsvarende.

Du skal have lyst til at arbejde med mange forskellige teknologier, være løsningsorienteret og tænke kreativt, når det kommer til anvendelsesmulighederne. Du er social og handler proaktivt, og du er nysgerrig af natur og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger. Endvidere har du en god forståelse for udfordringer og styrker, der er forbundet med IT-udvikling.

?Vi arbejder med en række af de nyeste teknologier, og du forventes bl.a. at komme til at arbejde med følgende:

  • Java, Spring Boot
  • Angular eller Vue, Bootstrap, SASS
  • Git, Jenkins, Docker, OpenShift, Artifactory
  • PostgreSQL
  • REST API
  • Microservices og event-drevet arkitektur
  • Continuous Deployment og Integration
  • Agile og Scrum


Det vil være en fordel, såfremt du har kendskab til flere af disse værktøjer, teknologier og metoder.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 28. februar 2020. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jakob Kristoffersen på tlf. 52150165. Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil på kort sigt være Østbanegade 123, 2100 København Ø. Men til sommer forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens nye fælles lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2020-01-30T00:00:002020-02-28T00:00:00
330172677IT-konsulent til Storage ManagementRobot IT-konsulent til Storage Management i DR Infrastruktur DR søger kollega til storage management stillingen DR søger en medarbejder der brænder for at arbejde med storage, specielt storage brugt af broadcast redigeringssystemer. Du kommer til at indgå i en afdeling som spænder vidt it fagligt, hvor vi arbejder med Storage, Linux, OS X, Windows, Netværk, Backup og meget mere. Alt i alt et meget bredt team med megen erfaring, hvor man i høj grad støtter hinanden og har et ligeværdigt forhold. Afdelingen har ansvaret for alle operativsystemer, netværk og databaser, samt DRs Mediearkiv. Som ny medarbejder i DRs Mediearkivsteam kommer du til at tage ansvar for de storage systemer som bliver brugt som central broadcast redigeringsplatform. Opgaverne inkluderer opsætning og vedligeholdelse, samt deltagelse vores overordnede storage-gruppe, der definerer strategi for storage i DR. Endvidere vil du, med resten af teamet, sørge for, at driften af vores systemer kører stabilt. DR har en større serverpark, broadcast systemer og komplekse løsninger hvor oppetid er essentielt for, at DR kan udkomme til danskerne med vores produkter Stillingen kræver stor forandringsvillighed, og hvor der er plads til at fortsat at udvikle sig. Vores nye kollega Vi forestiller os, at du har følgende egenskaber: Arbejdsopgaver Du vil få ansvar for storage-platformen dedikeret til support af vores broadcast redigering systemer Du er med til at definere DR storage-platform fremadrettet Du deltager i tværgående support-gruppe med ansvar for DRs SAN-infrastruktur Arbejde med Linux, Mac OSX og Windows Arbejde med IP netværket i løsning af problemer der vedrører NAS-storage Arbejde med broadcast systemer og server platform, når de er relateret fagligt Kendskab til Server teknologi, Dell ISILON, Synology, Quantum Stornext og Video Audio redigeringssystemer vil være et plus Personlige egenskaber og kvalifikationer Kendetegnende for dig er, at du er positiv, har ordenssans og er struktureret, ligesom du har en fleksibel indgangsvinkel til tingene Du skal kunne koordinere mellem mange opgaver, endvidere har du viljen til at ville lykkes Du er åben og kundeorienteret Du finder glæden ved at yde service og hjælpe andre Du har en relevant uddannelse eller kurser Du har tilegnet dig viden gennem et job i en liggende stilling Du behersker både dansk og engelsk i skrift og tale, du kan formulere dig mundtligt og skriftligt om tekniske emner på en let forståelig måde Du kan løse opgaver med stor selvstændighed Du dokumenterer dit arbejde, endvidere deler du din viden Du har en god evne til at forstå behovet hos vores samarbejdspartnere DR tilbyder Udfordringer du ikke finder andre steder i Danmark En stilling i en dynamisk virksomhed, hvor arbejdsglæde vægtes højt Høj grad af mulighed for at præge din hverdag samt præge din faglige udvikling Vi har fokus på trivsel hos medarbejderne, og tilstræber trods skiftende arbejdstider, en god balance mellem privatliv og job. Dvs. 37-timers arbejdsuge. Hvis der er overarbejde, afspadseres det efterfølgende. Som ansat har du 7 ugers årlig ferie. Du får mulighed for at benytte et toptunet fitnesscenter og de mange forskellige foreninger i DR. DR har en god kantine og gratis kaffe, te og frugtordning. Løn efter overenskomst aftale og ud fra princippet om personlig løn og lønforhandling. Om DR Teknologi Infrastruktur DR s IT Infrastruktur er varieret og kompleks. Vi favner alt fra medie- og broadcast systemer til Office 365 og web. Infrastrukturafdelingen varetager både udviklingen og driften af infrastrukturen. Jobbet indeholder et godt udviklingspotentiale, både inden for Microsoft produkter, Cloudplatforme og Infrastruktur generelt. Du vil indgå i et team af Microsoft Server og cloud specialister, med stor erfaring og et super godt kollegaskab. DR Teknologi s målsætning er at være den foretrukne samarbejdspartner over for resten af DR. Vi lægger derfor lægges vægt på det gode samarbejde og den faglige stolthed. For at opnå dette, bruger vi aktivt MUS og Teambuilding. Du er velkommen til at kontakte Teamleder Peter Macskassy på pmac@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen. Send os en ansøgning og et CV, hvor du fortæller om hvorfor dette job er det rette for dig, og hvordan du vil kunne gøre en forskel i jobbet. Vi lægger vægt på, at vi får den rette personlighed, frem for de bedste faglige kompetencer. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk, ved at benytte linket Søg stilling i højre side. Ansøgningsfrist er 17 2 2020. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer.IT-konsulent til Storage Management i DR Infrastruktur



DR søger kollega til storage management stillingen

DR søger en medarbejder der brænder for at arbejde med storage, specielt storage brugt af broadcast redigeringssystemer. Du kommer til at indgå i en afdeling som spænder vidt it fagligt, hvor vi arbejder med Storage, Linux, OS X, Windows, Netværk, Backup og meget mere. Alt i alt et meget bredt team med megen erfaring, hvor man i høj grad støtter hinanden og har et ligeværdigt forhold. Afdelingen har ansvaret for alle operativsystemer, netværk og databaser, samt DRs Mediearkiv.

Som ny medarbejder i DRs Mediearkivsteam kommer du til at tage ansvar for de storage systemer som bliver brugt som central broadcast redigeringsplatform. Opgaverne inkluderer opsætning og vedligeholdelse, samt deltagelse vores overordnede storage-gruppe, der definerer strategi for storage i DR. Endvidere vil du, med resten af teamet, sørge for, at driften af vores systemer kører stabilt.

DR har en større serverpark, broadcast systemer og komplekse løsninger hvor oppetid er essentielt for, at DR kan udkomme til danskerne med vores produkter

Stillingen kræver stor forandringsvillighed, og hvor der er plads til at fortsat at udvikle sig.



Vores nye kollega

Vi forestiller os, at du har følgende egenskaber:

Arbejdsopgaver

  • Du vil få ansvar for storage-platformen dedikeret til support af vores broadcast redigering systemer
  • Du er med til at definere DR storage-platform fremadrettet
  • Du deltager i tværgående support-gruppe med ansvar for DRs SAN-infrastruktur
  • Arbejde med Linux, Mac OSX og Windows
  • Arbejde med IP netværket i løsning af problemer der vedrører NAS-storage
  • Arbejde med broadcast systemer og server platform, når de er relateret fagligt
  • Kendskab til Server teknologi, Dell/ISILON, Synology, Quantum Stornext og Video/Audio redigeringssystemer vil være et plus


Personlige egenskaber og kvalifikationer

  • Kendetegnende for dig er, at du er positiv, har ordenssans og er struktureret, ligesom du har en fleksibel indgangsvinkel til tingene
  • Du skal kunne koordinere mellem mange opgaver, endvidere har du viljen til at ville lykkes
  • Du er åben og kundeorienteret
  • Du finder glæden ved at yde service og hjælpe andre
  • Du har en relevant uddannelse eller kurser
  • Du har tilegnet dig viden gennem et job i en liggende stilling
  • Du behersker både dansk og engelsk i skrift og tale, du kan formulere dig mundtligt og skriftligt om tekniske emner på en let forståelig måde
  • Du kan løse opgaver med stor selvstændighed
  • Du dokumenterer dit arbejde, endvidere deler du din viden
  • Du har en god evne til at forstå behovet hos vores samarbejdspartnere


DR tilbyder

Udfordringer du ikke finder andre steder i Danmark

En stilling i en dynamisk virksomhed, hvor arbejdsglæde vægtes højt

Høj grad af mulighed for at præge din hverdag samt præge din faglige udvikling

Vi har fokus på trivsel hos medarbejderne, og tilstræber trods skiftende arbejdstider, en god balance mellem privatliv og job. Dvs. 37-timers arbejdsuge. Hvis der er overarbejde, afspadseres det efterfølgende.

Som ansat har du 7 ugers årlig ferie.

Du får mulighed for at benytte et toptunet fitnesscenter og de mange forskellige foreninger i DR.

DR har en god kantine og gratis kaffe, te og frugtordning.

Løn efter overenskomst/aftale og ud fra princippet om ”personlig løn” og lønforhandling.



Om DR Teknologi – Infrastruktur

DR’s IT Infrastruktur er varieret og kompleks. Vi favner alt fra medie- og broadcast systemer til Office 365 og web. Infrastrukturafdelingen varetager både udviklingen og driften af infrastrukturen. Jobbet indeholder et godt udviklingspotentiale, både inden for Microsoft produkter, Cloudplatforme og Infrastruktur generelt. Du vil indgå i et team af Microsoft Server og cloud specialister, med stor erfaring og et super godt kollegaskab.

DR Teknologi’s målsætning er at være den foretrukne samarbejdspartner over for resten af DR. Vi lægger derfor lægges vægt på det gode samarbejde og den faglige stolthed. For at opnå dette, bruger vi aktivt MUS og Teambuilding.

Du er velkommen til at kontakte Teamleder Peter Macskassy på pmac@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen.

Send os en ansøgning og et CV, hvor du fortæller om hvorfor dette job er det rette for dig, og hvordan du vil kunne gøre en forskel i jobbet. Vi lægger vægt på, at vi får den rette personlighed, frem for de bedste faglige kompetencer.

Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk, ved at benytte linket ”Søg stilling” i højre side. Ansøgningsfrist er 17/2 2020. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer.

DANMARKS RADIO DR-ByenKøbenhavn S2020-02-06T00:00:002020-02-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Analytiker søges til at hunte statsstøttet cyberspionage mod Danmark

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
- Brænder du for at beskytte Danmark mod hacking? - Tør du bekæmpe verdens farligste hackergrupper? - Kan du koble geopolitik og tekniske indikatorer sammen? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du måske den person vi leder efter! Du får ...
Indrykket:4. februar 2020

Skarp it-profil til webtilgængelighed i den offentlige sektor

Digitaliseringsstyrelsen

København K
Offentlige websteder skal være mere tilgængelige, så alle borgere, uanset eventuelle funktionsnedsættelser, kan deltage i samfundslivet på lige vilkår. Har du lyst til at bidrage til denne ambitiøse målsætning? Og trives du i et tværfagligt miljø, h...
Indrykket:31. januar 2020

Vil du være ekspert i malwareanalyse, og brænder du for cybersikkerhed?

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Kunne du tænke dig at reverse-engineere den malware, der bliver benyttet af de mest avancerede statssponsorerede hackergrupper? Hos os får du lov til at dyrke de tekniske udfordringer og udvikle din ekspertviden indenfor fagområdet. Du får udfordrin...
Indrykket:31. januar 2020

Engagerede og ambitiøse IT udviklere til sikring af fremtidens momsløsning

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Som IT udvikler i vores relativt nye kontor Udvikling OSM vil du have mulighed for at præge den agile udvikling og at være med til at udvikle centrale IT-løsninger til fremtidens skattevæsen. Arbejdet vil være forankret i agile teams, og hvor din ny...
Indrykket:30. januar 2020

IT-konsulent til Storage Management

DANMARKS RADIO DR-Byen

København S
IT-konsulent til Storage Management i DR Infrastruktur DR søger kollega til storage management stillingen DR søger en medarbejder der brænder for at arbejde med storage, specielt storage brugt af broadcast redigeringssystemer. Du kommer til at indgå...
Indrykket:6. februar 2020