Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Talstærke akademikere til omkostningsestimering af fremtidens it-løsninger i Skatteforvaltningen

Motiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi og IT? Vil du være med til at udvikle en førende metode for estimering af it-omkostninger i Skatteforvaltningen? Så er du måske vores nye kollega.

Udviklings- og forenklingsstyrelsen skal skabe fundamentet for en datadrevet, digital skatteforvaltning. En væsentlig forudsætning for at lykkedes er en træfsikker omkostningsestimering af IT-projekter, der sikrer, at pengene både rækker til at tilpasse eksisterende løsninger, udvikle nye IT-løsninger og efterfølgende drive og vedligeholde dem.

Kontoret for Estimering er et nyt kontor, som har til opgave at sikre transparens og høj kvalitet i grundlaget og beregningsmetodikken for styrelsens estimater af it-omkostninger. Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer.

Kontoret skal arbejde med at sikre retvisende estimater for en lang række opgaver: fra ændringer af et felt i årsopgørelsen til udviklingen af et nyt system for ejendomsvurderinger. Det gør vi bl.a. ved at udvikle og implementere nye, state-of-the-art estimeringsmetoder og opbygge et solidt erfaringsgrundlag, som estimaterne kan stå på. Vi søger pt. 1-2 nye medarbejdere, der kan hjælpe os med at løfte opgaven.

Faglige udfordringer og gode muligheder for udvikling

Som medarbejder i Estimeringskontoret får du ansvar for udvikling af metoder og værktøjer inden for et eller flere estimeringsområder. Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • udvikle metoder til estimering af it-omkostninger og tilhørerende værktøjer som fx estimeringsmodeller, skabeloner mv.
  • bidrage til og gennemføre estimeringsopgaver i samarbejde med relevante fagpersoner, herunder bidrage med estimater til business cases og høringssvar
  • rådgive og sparre med projektledere og -ejere på it-projekter og systemejere ift. anvendelse af estimeringsmetodikker til udvikling af nye løsninger eller it-tilretninger
  • opbygge og vedligeholde en erfaringsdatabase ift. fx enhedspriser og opfølgning på estimater
  • optegne og implementere processer, der sikrer, at alle relevante aktører inddrages rettidigt i de relevante projektfaser
  • indhente best-practice viden om estimering af it-omkostninger fx fra andre offentlige myndigheder både i Danmark og udlandet.


Du får en bred kontaktflade både internt i styrelsen og til de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og departementet.

Vi kan tilbyde et job, hvor du kommer til at arbejde projektorienteret i en teamstruktur, og hvor der er fokus på styrkebaseret feedback og tæt sparring som en del af hverdagen. Sammen med dine kolleger vil du selv være med til at præge dine arbejdsopgaver i et miljø med frihed under ansvar. Kontoret har fokus på at opbygge en dyb faglig ekspertise indenfor omkostningsestimering og anvende best-practice metoder i arbejdet.

Er du den vi søger?

For at blive en succes i stillingen er det vigtigt, at du er vant til og har lyst til at arbejde med tal og strukturering af komplekse problemer. Du vil komme til at udvikle helt nye løsninger og beregningsmodeller, og derfor er det vigtigt, at du er en stærk problemløser og har flair for at anvende data på nye og kreative måder til at belyse problemstillinger.

Du skal være klar til at sætte dig ind i et til tider teknisk område, men samtidig kunne kommunikere komplekse problemstillinger på en letforståelig måde både skriftligt og mundtligt. Kontoret har brede samarbejdsflader, og du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer, der har vidt forskellig baggrund fra dig selv. Derfor er det vigtigt, at du er god til at samarbejde og bygge bro mellem forskellige fagligheder, men også at du har drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle.

Vi er et nyt kontor, og derfor er det afgørende, at du er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve. Du motiveres af at være med til at opbygge et stærkt sammenhold i kontoret og en kultur, hvor der er højt til loftet og masser af smil.

Du har en relevant videregående uddannelse. Det kan fx være med baggrund indenfor økonomi, IT, matematik, statskundskab, erhvervsøkonomi el lign. Vi er både på udkig efter den dygtige nyuddannede og den mere erfarne kandidat, der kan have erfaring fra fx centraladministrationen, regionerne, større privat virksomhed, en programorganisation eller konsulentbranchen.

Det er et krav, at du er dygtig til Excel. Kendskab til VBA vil være en fordel. Ligeledes vil tidligere erfaring med omkostningsestimering og/eller it-området, fx agile metoder, være en fordel, men er ikke et krav.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 16. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af Line Skytte Pedersen på 5132 8882. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler afholdes løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034483Phoenix-a419218a12019-05-29T00:00:00Talstærke akademikere til omkostningsestimering af fremtidens it-løsninger i SkatteforvaltningenMotiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi og IT? Vil du være med til at udvikle en førende metode for estimering af it-omkostninger i Skatteforvaltningen? Så er du måske vores nye kollega.

Udviklings- og forenklingsstyrelsen skal skabe fundamentet for en datadrevet, digital skatteforvaltning. En væsentlig forudsætning for at lykkedes er en træfsikker omkostningsestimering af IT-projekter, der sikrer, at pengene både rækker til at tilpasse eksisterende løsninger, udvikle nye IT-løsninger og efterfølgende drive og vedligeholde dem.

Kontoret for Estimering er et nyt kontor, som har til opgave at sikre transparens og høj kvalitet i grundlaget og beregningsmetodikken for styrelsens estimater af it-omkostninger. Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer.

Kontoret skal arbejde med at sikre retvisende estimater for en lang række opgaver: fra ændringer af et felt i årsopgørelsen til udviklingen af et nyt system for ejendomsvurderinger. Det gør vi bl.a. ved at udvikle og implementere nye, state-of-the-art estimeringsmetoder og opbygge et solidt erfaringsgrundlag, som estimaterne kan stå på. Vi søger pt. 1-2 nye medarbejdere, der kan hjælpe os med at løfte opgaven.

Faglige udfordringer og gode muligheder for udvikling

Som medarbejder i Estimeringskontoret får du ansvar for udvikling af metoder og værktøjer inden for et eller flere estimeringsområder. Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • udvikle metoder til estimering af it-omkostninger og tilhørerende værktøjer som fx estimeringsmodeller, skabeloner mv.
  • bidrage til og gennemføre estimeringsopgaver i samarbejde med relevante fagpersoner, herunder bidrage med estimater til business cases og høringssvar
  • rådgive og sparre med projektledere og -ejere på it-projekter og systemejere ift. anvendelse af estimeringsmetodikker til udvikling af nye løsninger eller it-tilretninger
  • opbygge og vedligeholde en erfaringsdatabase ift. fx enhedspriser og opfølgning på estimater
  • optegne og implementere processer, der sikrer, at alle relevante aktører inddrages rettidigt i de relevante projektfaser
  • indhente best-practice viden om estimering af it-omkostninger fx fra andre offentlige myndigheder både i Danmark og udlandet.


Du får en bred kontaktflade både internt i styrelsen og til de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og departementet.

Vi kan tilbyde et job, hvor du kommer til at arbejde projektorienteret i en teamstruktur, og hvor der er fokus på styrkebaseret feedback og tæt sparring som en del af hverdagen. Sammen med dine kolleger vil du selv være med til at præge dine arbejdsopgaver i et miljø med frihed under ansvar. Kontoret har fokus på at opbygge en dyb faglig ekspertise indenfor omkostningsestimering og anvende best-practice metoder i arbejdet.

Er du den vi søger?

For at blive en succes i stillingen er det vigtigt, at du er vant til og har lyst til at arbejde med tal og strukturering af komplekse problemer. Du vil komme til at udvikle helt nye løsninger og beregningsmodeller, og derfor er det vigtigt, at du er en stærk problemløser og har flair for at anvende data på nye og kreative måder til at belyse problemstillinger.

Du skal være klar til at sætte dig ind i et til tider teknisk område, men samtidig kunne kommunikere komplekse problemstillinger på en letforståelig måde både skriftligt og mundtligt. Kontoret har brede samarbejdsflader, og du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer, der har vidt forskellig baggrund fra dig selv. Derfor er det vigtigt, at du er god til at samarbejde og bygge bro mellem forskellige fagligheder, men også at du har drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle.

Vi er et nyt kontor, og derfor er det afgørende, at du er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve. Du motiveres af at være med til at opbygge et stærkt sammenhold i kontoret og en kultur, hvor der er højt til loftet og masser af smil.

Du har en relevant videregående uddannelse. Det kan fx være med baggrund indenfor økonomi, IT, matematik, statskundskab, erhvervsøkonomi el lign. Vi er både på udkig efter den dygtige nyuddannede og den mere erfarne kandidat, der kan have erfaring fra fx centraladministrationen, regionerne, større privat virksomhed, en programorganisation eller konsulentbranchen.

Det er et krav, at du er dygtig til Excel. Kendskab til VBA vil være en fordel. Ligeledes vil tidligere erfaring med omkostningsestimering og/eller it-området, fx agile metoder, være en fordel, men er ikke et krav.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 16. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af Line Skytte Pedersen på 5132 8882. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler afholdes løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2019-06-17T00:53:43.447 Motiveres du af at arbejde i krydsfeltet mellem økonomi og IT? Vil du være med til at udvikle en førende metode for estimering af it-omkostninger i Skatteforvaltningen? Så er du måske vores nye kollega. Udviklings- og forenklingsstyrelsen skal skabe fundamentet for en datadrevet, digital skatteforvaltning. En væsentlig forudsætning for at lykkedes er en træfsikker omkostningsestimering af IT-projekter, der sikrer, at pengene både rækker til at tilpasse eksisterende løsninger, udvikle nye IT-løsninger og efterfølgende drive og vedligeholde dem. Kontoret for Estimering er et nyt kontor, som har til opgave at sikre transparens og høj kvalitet i grundlaget og beregningsmetodikken for styrelsens estimater af it-omkostninger. Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer. Kontoret skal arbejde med at sikre retvisende estimater for en lang række opgaver: fra ændringer af et felt i årsopgørelsen til udviklingen af et nyt system for ejendomsvurderinger. Det gør vi bl.a. ved at udvikle og implementere nye, state-of-the-art estimeringsmetoder og opbygge et solidt erfaringsgrundlag, som estimaterne kan stå på. Vi søger pt. 1-2 nye medarbejdere, der kan hjælpe os med at løfte opgaven. Faglige udfordringer og gode muligheder for udvikling Som medarbejder i Estimeringskontoret får du ansvar for udvikling af metoder og værktøjer inden for et eller flere estimeringsområder. Dine vigtigste opgaver bliver at: udvikle metoder til estimering af it-omkostninger og tilhørerende værktøjer som fx estimeringsmodeller, skabeloner mv. bidrage til og gennemføre estimeringsopgaver i samarbejde med relevante fagpersoner, herunder bidrage med estimater til business cases og høringssvar rådgive og sparre med projektledere og -ejere på it-projekter og systemejere ift. anvendelse af estimeringsmetodikker til udvikling af nye løsninger eller it-tilretninger opbygge og vedligeholde en erfaringsdatabase ift. fx enhedspriser og opfølgning på estimater optegne og implementere processer, der sikrer, at alle relevante aktører inddrages rettidigt i de relevante projektfaser indhente best-practice viden om estimering af it-omkostninger fx fra andre offentlige myndigheder både i Danmark og udlandet. Du får en bred kontaktflade både internt i styrelsen og til de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og departementet. Vi kan tilbyde et job, hvor du kommer til at arbejde projektorienteret i en teamstruktur, og hvor der er fokus på styrkebaseret feedback og tæt sparring som en del af hverdagen. Sammen med dine kolleger vil du selv være med til at præge dine arbejdsopgaver i et miljø med frihed under ansvar. Kontoret har fokus på at opbygge en dyb faglig ekspertise indenfor omkostningsestimering og anvende best-practice metoder i arbejdet. Er du den vi søger? For at blive en succes i stillingen er det vigtigt, at du er vant til og har lyst til at arbejde med tal og strukturering af komplekse problemer. Du vil komme til at udvikle helt nye løsninger og beregningsmodeller, og derfor er det vigtigt, at du er en stærk problemløser og har flair for at anvende data på nye og kreative måder til at belyse problemstillinger. Du skal være klar til at sætte dig ind i et til tider teknisk område, men samtidig kunne kommunikere komplekse problemstillinger på en letforståelig måde både skriftligt og mundtligt. Kontoret har brede samarbejdsflader, og du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer, der har vidt forskellig baggrund fra dig selv. Derfor er det vigtigt, at du er god til at samarbejde og bygge bro mellem forskellige fagligheder, men også at du har drive og gennemslagskraft til at varetage en udadvendt rolle. Vi er et nyt kontor, og derfor er det afgørende, at du er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve. Du motiveres af at være med til at opbygge et stærkt sammenhold i kontoret og en kultur, hvor der er højt til loftet og masser af smil. Du har en relevant videregående uddannelse. Det kan fx være med baggrund indenfor økonomi, IT, matematik, statskundskab, erhvervsøkonomi el lign. Vi er både på udkig efter den dygtige nyuddannede og den mere erfarne kandidat, der kan have erfaring fra fx centraladministrationen, regionerne, større privat virksomhed, en programorganisation eller konsulentbranchen. Det er et krav, at du er dygtig til Excel. Kendskab til VBA vil være en fordel. Ligeledes vil tidligere erfaring med omkostningsestimering og eller it-området, fx agile metoder, være en fordel, men er ikke et krav. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 16. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af Line Skytte Pedersen på 5132 8882. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler afholdes løbende. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobneta419218a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123319&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandBillund3537489Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej11Cargo Centervej 797190Billund51328882DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent770240JobNet4997999499799910029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a419218ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a419218ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a419218a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a419218a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361951168noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK