Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder for projektkontoret i Forsvarets Efterretningstjeneste

Har du den rolige hånd, der evner at skabe overblik midt i en hektisk udviklingsdagsorden? Brænder du for at opnå maksimal forretningsmæssigt udbytte af projekter? Og kan du fortsætte den modenhedsrejse mod en stadig mere professionel projekt- og porteføljeeksekvering, som FE er på? Hvis du kan svare JA til ovennævnte kunne du være den nye teamleder i FE’s projektkontor.

FE’s udviklingsdagsorden er meget ambitiøs, og det stiller store krav til vores evne til at igangsætte og drive udvikling. Her er projektkontoret en meget vigtig brik, der løbende skal kunne give temperaturen på FE’s udvikling: lige fra porteføljens strategiske match, over graden af fremdrift i tiltagene, til om vi opnår de forudsatte forretningsmæssige gevinster.

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
FE’s projektkontor er placeret i udviklingsafdelingen, og du vil som teamleder for projektkontoret skulle indgå i et meget tæt samarbejde med særligt projektlederne. Projekternes karakter gør, at du derudover vil have samarbejdsflader til stort set hele organisationen, men i særlig grad til FE’s øverste ledelse, de primære ressource- og gevinstejere, økonomisektionen, samt de øvrige dele af udviklingsafdelingen.

Du skal sørge for en rytme i planlægningen og eksekveringen af den strategiske portefølje, som sikrer overblik, gode rammer for udvikling, kvalitet i detaljen og opsamling af læring. Med det som udgangspunkt vil du have ansvaret for løbende at lancere tilpasninger af rammerne for udviklingsarbejdet i FE, samt for at tage hånd om for forankring af disse tiltag. Du vil have en høj grad af frihed i arbejdet i tæt dialog med projektchefen.

Du bliver teamleder for en lille kerneteam, men vil derudover vil du have mere eller mindre løst associerede projektledere, der på forskellig vis støtter op om projektkontorets arbejde. Det kan være i forbindelse med pilotprojekter, metodeudvikling eller andet.

Du og din baggrund er vigtig
Du har en solid erfaring med porteføljestyring og med arbejdet i et projektkontor eller lignende. Du har muligvis erfaring med projekt- eller programledelse, men brænder nu mere for at skabe gode rammer for udvikling.

Du har en stærk interesse for at indgå i et samarbejde med dine omgivelser, for kommunikation og du optræder med en naturlig autoritet og troværdighed. Du er visionær og evner at sætte mål som er vedkommende for særligt dit team og projektlederne, og du evner at holde fast i en retning.

Endvidere har du øje for detaljen, og driver porteføljestyringen ud fra en solid viden om tilstanden i de enkelte projekter kombineret med en god indsigt i FE’s strategier. Du har erfaring med økonomistyring, har indsigt i de grundlæggende termer herfor, og er i stand til at sikre, at porteføljestyringen hviler på et solidt økonomisk fundament. Indsigt i DeMars er en klar fordel.

Endelig har du et stærkt ønske om at arbejde for Danmarks sikkerhed og interesser.

Din nye arbejdsplads
Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser.
FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar.
Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.
Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest den 14.juni 2019.
Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 25/26 og stiler mod en ansættelse fra 1.september. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032383Phoenix-a17e876512019-05-27T00:00:00Teamleder for projektkontoret i Forsvarets EfterretningstjenesteHar du den rolige hånd, der evner at skabe overblik midt i en hektisk udviklingsdagsorden? Brænder du for at opnå maksimal forretningsmæssigt udbytte af projekter? Og kan du fortsætte den modenhedsrejse mod en stadig mere professionel projekt- og porteføljeeksekvering, som FE er på? Hvis du kan svare JA til ovennævnte kunne du være den nye teamleder i FE’s projektkontor.

FE’s udviklingsdagsorden er meget ambitiøs, og det stiller store krav til vores evne til at igangsætte og drive udvikling. Her er projektkontoret en meget vigtig brik, der løbende skal kunne give temperaturen på FE’s udvikling: lige fra porteføljens strategiske match, over graden af fremdrift i tiltagene, til om vi opnår de forudsatte forretningsmæssige gevinster.

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
FE’s projektkontor er placeret i udviklingsafdelingen, og du vil som teamleder for projektkontoret skulle indgå i et meget tæt samarbejde med særligt projektlederne. Projekternes karakter gør, at du derudover vil have samarbejdsflader til stort set hele organisationen, men i særlig grad til FE’s øverste ledelse, de primære ressource- og gevinstejere, økonomisektionen, samt de øvrige dele af udviklingsafdelingen.

Du skal sørge for en rytme i planlægningen og eksekveringen af den strategiske portefølje, som sikrer overblik, gode rammer for udvikling, kvalitet i detaljen og opsamling af læring. Med det som udgangspunkt vil du have ansvaret for løbende at lancere tilpasninger af rammerne for udviklingsarbejdet i FE, samt for at tage hånd om for forankring af disse tiltag. Du vil have en høj grad af frihed i arbejdet i tæt dialog med projektchefen.

Du bliver teamleder for en lille kerneteam, men vil derudover vil du have mere eller mindre løst associerede projektledere, der på forskellig vis støtter op om projektkontorets arbejde. Det kan være i forbindelse med pilotprojekter, metodeudvikling eller andet.

Du og din baggrund er vigtig
Du har en solid erfaring med porteføljestyring og med arbejdet i et projektkontor eller lignende. Du har muligvis erfaring med projekt- eller programledelse, men brænder nu mere for at skabe gode rammer for udvikling.

Du har en stærk interesse for at indgå i et samarbejde med dine omgivelser, for kommunikation og du optræder med en naturlig autoritet og troværdighed. Du er visionær og evner at sætte mål som er vedkommende for særligt dit team og projektlederne, og du evner at holde fast i en retning.

Endvidere har du øje for detaljen, og driver porteføljestyringen ud fra en solid viden om tilstanden i de enkelte projekter kombineret med en god indsigt i FE’s strategier. Du har erfaring med økonomistyring, har indsigt i de grundlæggende termer herfor, og er i stand til at sikre, at porteføljestyringen hviler på et solidt økonomisk fundament. Indsigt i DeMars er en klar fordel.

Endelig har du et stærkt ønske om at arbejde for Danmarks sikkerhed og interesser.

Din nye arbejdsplads
Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser.
FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar.
Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.
Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest den 14.juni 2019.
Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 25/26 og stiler mod en ansættelse fra 1.september. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

2019-06-15T01:00:10.827 Har du den rolige hånd, der evner at skabe overblik midt i en hektisk udviklingsdagsorden? Brænder du for at opnå maksimal forretningsmæssigt udbytte af projekter? Og kan du fortsætte den modenhedsrejse mod en stadig mere professionel projekt- og porteføljeeksekvering, som FE er på? Hvis du kan svare JA til ovennævnte kunne du være den nye teamleder i FE s projektkontor. FE s udviklingsdagsorden er meget ambitiøs, og det stiller store krav til vores evne til at igangsætte og drive udvikling. Her er projektkontoret en meget vigtig brik, der løbende skal kunne give temperaturen på FE s udvikling: lige fra porteføljens strategiske match, over graden af fremdrift i tiltagene, til om vi opnår de forudsatte forretningsmæssige gevinster. Du får udfordringer og plads til at udvikle dig FE s projektkontor er placeret i udviklingsafdelingen, og du vil som teamleder for projektkontoret skulle indgå i et meget tæt samarbejde med særligt projektlederne. Projekternes karakter gør, at du derudover vil have samarbejdsflader til stort set hele organisationen, men i særlig grad til FE s øverste ledelse, de primære ressource- og gevinstejere, økonomisektionen, samt de øvrige dele af udviklingsafdelingen. Du skal sørge for en rytme i planlægningen og eksekveringen af den strategiske portefølje, som sikrer overblik, gode rammer for udvikling, kvalitet i detaljen og opsamling af læring. Med det som udgangspunkt vil du have ansvaret for løbende at lancere tilpasninger af rammerne for udviklingsarbejdet i FE, samt for at tage hånd om for forankring af disse tiltag. Du vil have en høj grad af frihed i arbejdet i tæt dialog med projektchefen. Du bliver teamleder for en lille kerneteam, men vil derudover vil du have mere eller mindre løst associerede projektledere, der på forskellig vis støtter op om projektkontorets arbejde. Det kan være i forbindelse med pilotprojekter, metodeudvikling eller andet. Du og din baggrund er vigtig Du har en solid erfaring med porteføljestyring og med arbejdet i et projektkontor eller lignende. Du har muligvis erfaring med projekt- eller programledelse, men brænder nu mere for at skabe gode rammer for udvikling. Du har en stærk interesse for at indgå i et samarbejde med dine omgivelser, for kommunikation og du optræder med en naturlig autoritet og troværdighed. Du er visionær og evner at sætte mål som er vedkommende for særligt dit team og projektlederne, og du evner at holde fast i en retning. Endvidere har du øje for detaljen, og driver porteføljestyringen ud fra en solid viden om tilstanden i de enkelte projekter kombineret med en god indsigt i FE s strategier. Du har erfaring med økonomistyring, har indsigt i de grundlæggende termer herfor, og er i stand til at sikre, at porteføljestyringen hviler på et solidt økonomisk fundament. Indsigt i DeMars er en klar fordel. Endelig har du et stærkt ønske om at arbejde for Danmarks sikkerhed og interesser. Din nye arbejdsplads Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser. FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar. Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser. Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler. Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn-profil senest den 14.juni 2019. Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 25 26 og stiler mod en ansættelse fra 1.september. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på www.fe-ddis.dk, hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.11jobneta17e8765100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123141&DepartmentId=7574&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3535803Forsvarets Efterretningstjeneste11Kastellet 302100København Ø79592212DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent768181JobNet4995565499556510027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a17e8765https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a17e8765https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a17e8765&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a17e8765&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale341204Teamleder6Ledelse361932523fe1924@fe-ddis.dkDKDanmarkDKDanmark330059768Teamleder til HR-administrativt fællesskab i Borgercenter Voksne, SocialforvaltningenBasic Genopslag Vil du være med til at sætte retningen for vores nye organisering i HR-administrative fællesskaber i Socialforvaltningen og brænder du for at skabe et stærkt samarbejde med fokus på drift og service på HR-området for vores ledere? Så er dette job måske noget for dig. Socialforvaltningen har valgt at etablere administrative fællesskaber på HR- og på økonomiområdet. Fremover vil HR-administrationsfællesskabet blive samlet i én gruppe og i den forbindelse er der blevet oprettet en teamlederstilling for HR-administration. Sammen skal vi skabe et fællesskab, som servicerer ledelsen og driften på HR-området i Borgercenter Voksne. Dette vil ske i et tæt samarbejde med borgercentrets ledelse. Når du starter, vil nogle af dine første opgaver være implementering af fælles arbejdsgange i samarbejde med erfarne HR-konsulenter og den øvrige forvaltning skabelse af et velfungerende administrativt fællesskab, som fungerer understøttende og servicerende overfor chefer og ledere Vi forventer, at du har følgende faglige kompetencer Solidt kendskab og faglighed indenfor HR-administrative processer. Godt kendskab til personalejura. Det vil samtidig være en fordel, såfremt du har erfaring med forandringsledelse og implementering af nye processer og arbejdsopgaver. Om dig Som person har du en naturlig autoritet, samtidig med at du er imødekommende og har en tillidsbaseret tilgang til dine medarbejdere. Du er motiveret af at udvikle mennesker og organisationer, samtidig med et fokus på at sikre god trivsel i samarbejde med medarbejdergruppen. Du har fokus på forretningsforståelse foruden en servicetilgang, som er afgørende for at lykkes i stillingen. Du er nysgerrig og opsøgende i dit arbejde, og du er god til at få opgaver bragt helt til dørs. Du sætter retning og udøver driftsledelse, dit fokus er på sikker og ensartet drift i en høj kvalitet over for vores ledere. Du motiveres af at have et driftsmæssigt overblik og evner at prioritere opgaverne i gruppen. Du kender vilkårene for arbejdet i en politisk ledet organisation og vi ser gerne, at du har kommunal erfaring. Har du ledererfaring eller tilsvarende erfaring fra projektledelse eller andet fagligt ansvar, vil det ligeledes være en fordel. Om Borgercenter Voksne Borgercenter Voksne i Københavns Kommunes socialforvaltning yder hjælp og støtte til voksne, som er socialt udsatte og eller har socialpsykiatriske problemstillinger. Borgercenteret består af myndighed, der arbejder med at tilkende ydelser og enheder, der leverer ydelser, som bl.a. botilbud, herberger, aktivitetstilbud og behandlingstilbud til stofmisbrugere. Borgercentret består af ca. 2.100 medarbejdere og 120 ledere og chefer. HR-administrativt fællesskab i Borgercenter Voksne, Socialforvaltningen Du bliver teamleder for 13 HR-konsulenter og to sekretariatsmedarbejdere. Formålet med etableringen af et HR-administrativt fællesskab, er at højne kvaliteten og effektiviteten i opgaveløsningen af de administrative opgaver inden for HR-området. Dette skal blandt andet ske gennem udviklingen af nye tværgående arbejdsgange og processer. Målet er i denne sammenhæng en mere ensartet hjælp og understøttelse af forvaltningens ledere. Opgaveporteføljen for fællesskabet indeholder blandt andet: ansættelser og rekrutteringer, planlægning af lønforhandlingsproces, vagtplanlægning, opfølgning på sygefravær, organisationsændringer, kompetenceudvikling mv. Det HR-administrative fællesskab er et nyt element i borgercentrets stab, hvor den øvrige stab varetager socialfaglige og sundhedsfaglige policy-opgaver, budgetprocesser, digitalisering og velfærdsteknologi mv. I det daglige refererer du til stabschef Anne Hare og du vil komme til at arbejde tæt sammen med HR-partnerne, stabschefen og de faglige koordinatorer for Jura ogdigitalisering velfærdsteknologi. Du kan læse mere på borgercenterets hjemmeside: www.kk.dk bcv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse senest den 1. oktober 2019. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Hvis du er omfattet af AC overenskomst, vil du blive ansat som chefkonsulent. Lønniveauet i stillingen vil være mellem 552.000 og 575.000 kr. om året afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Hertil kommer pension. Stabsenheden ligger i attraktive omgivelser på Islands Brygge. Om rekrutteringsprocessen 1. runde samtaler afholdes den 16. august 2019 i tidsrummet kl. 09-16.00. 2. runde samtaler afholdes den 22. august 2019 i tidsrummet kl. 12-16.00 (tilbagemelding på test). I perioden mellem første og anden samtale gennemfører vi tests og samtaler med tilbagemeldinger på tests. Disse gennemføres af Genitor. Hvis du ønsker at komme i betragtning til stillingen, skal du kunne møde de nævnte dage. Spørgsmål? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Stabschef Anne Hare på 2711 7232. Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019.

Genopslag

Vil du være med til at sætte retningen for vores nye organisering i HR-administrative fællesskaber i Socialforvaltningen og brænder du for at skabe et stærkt samarbejde med fokus på drift og service på HR-området for vores ledere? Så er dette job måske noget for dig.

Socialforvaltningen har valgt at etablere administrative fællesskaber på HR- og på økonomiområdet. Fremover vil HR-administrationsfællesskabet blive samlet i én gruppe og i den forbindelse er der blevet oprettet en teamlederstilling for HR-administration. Sammen skal vi skabe et fællesskab, som servicerer ledelsen og driften på HR-området i Borgercenter Voksne. Dette vil ske i et tæt samarbejde med borgercentrets ledelse.

Når du starter, vil nogle af dine første opgaver være

  • implementering af fælles arbejdsgange i samarbejde med erfarne HR-konsulenter og den øvrige forvaltning
  • skabelse af et velfungerende administrativt fællesskab, som fungerer understøttende og servicerende overfor chefer og ledere

Vi forventer, at du har følgende faglige kompetencer

  • Solidt kendskab og faglighed indenfor HR-administrative processer.
  • Godt kendskab til personalejura.
  • Det vil samtidig være en fordel, såfremt du har erfaring med forandringsledelse og implementering af nye processer og arbejdsopgaver.

Om dig
Som person har du en naturlig autoritet, samtidig med at du er imødekommende og har en tillidsbaseret tilgang til dine medarbejdere. Du er motiveret af at udvikle mennesker og organisationer, samtidig med et fokus på at sikre god trivsel i samarbejde med medarbejdergruppen.

Du har fokus på forretningsforståelse foruden en servicetilgang, som er afgørende for at lykkes i stillingen. Du er nysgerrig og opsøgende i dit arbejde, og du er god til at få opgaver bragt helt til dørs. Du sætter retning og udøver driftsledelse, dit fokus er på sikker og ensartet drift i en høj kvalitet over for vores ledere. Du motiveres af at have et driftsmæssigt overblik og evner at prioritere opgaverne i gruppen.

Du kender vilkårene for arbejdet i en politisk ledet organisation og vi ser gerne, at du har kommunal erfaring. Har du ledererfaring eller tilsvarende erfaring fra projektledelse eller andet fagligt ansvar, vil det ligeledes være en fordel.

Om Borgercenter Voksne
Borgercenter Voksne i Københavns Kommunes socialforvaltning yder hjælp og støtte til voksne, som er socialt udsatte og/eller har socialpsykiatriske problemstillinger. Borgercenteret består af myndighed, der arbejder med at tilkende ydelser og enheder, der leverer ydelser, som bl.a. botilbud, herberger, aktivitetstilbud og behandlingstilbud til stofmisbrugere. Borgercentret består af ca. 2.100 medarbejdere og 120 ledere og chefer.

HR-administrativt fællesskab i Borgercenter Voksne, Socialforvaltningen
Du bliver teamleder for 13 HR-konsulenter og to sekretariatsmedarbejdere. Formålet med etableringen af et HR-administrativt fællesskab, er at højne kvaliteten og effektiviteten i opgaveløsningen af de administrative opgaver inden for HR-området. Dette skal blandt andet ske gennem udviklingen af nye tværgående arbejdsgange og processer. Målet er i denne sammenhæng en mere ensartet hjælp og understøttelse af forvaltningens ledere. Opgaveporteføljen for fællesskabet indeholder blandt andet: ansættelser og rekrutteringer, planlægning af lønforhandlingsproces, vagtplanlægning, opfølgning på sygefravær, organisationsændringer, kompetenceudvikling mv. Det HR-administrative fællesskab er et nyt element i borgercentrets stab, hvor den øvrige stab varetager socialfaglige og sundhedsfaglige policy-opgaver, budgetprocesser, digitalisering og velfærdsteknologi mv. I det daglige refererer du til stabschef Anne Hare og du vil komme til at arbejde tæt sammen med HR-partnerne, stabschefen og de faglige koordinatorer for Jura ogdigitalisering/velfærdsteknologi. Du kan læse mere på borgercenterets hjemmeside: www.kk.dk/bcv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse senest den 1. oktober 2019. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Hvis du er omfattet af AC overenskomst, vil du blive ansat som chefkonsulent. Lønniveauet i stillingen vil være mellem 552.000 og 575.000 kr. om året afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Hertil kommer pension. Stabsenheden ligger i attraktive omgivelser på Islands Brygge.

Om rekrutteringsprocessen
1. runde samtaler afholdes den 16. august 2019 i tidsrummet kl. 09-16.00.
2. runde samtaler afholdes den 22. august 2019 i tidsrummet kl. 12-16.00 (tilbagemelding på test).
I perioden mellem første og anden samtale gennemfører vi tests og samtaler med tilbagemeldinger på tests. Disse gennemføres af Genitor.

Hvis du ønsker at komme i betragtning til stillingen, skal du kunne møde de nævnte dage.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Stabschef Anne Hare på 2711 7232.

Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngStabsområde 1København S2019-07-15T12:00:55.5072019-08-11T00:00:00
330055942To arkæologiske teamledere til Københavns MuseumBasic Københavns Museum søger to arkæologiske teamledere med speciale i forhistorisk- eller middelalderarkæologi og substantiel ledelseserfaring til Antikvarisk Afdeling, som varetager ansvaret for forvaltningen af Museumslovens kapitel 8 indenfor såvel arkæologi som bygningsmassen i museets ansvarsområde. Københavns Museum dækker forskning i og formidling af alle perioder af Københavns historie og samarbejder med kommunale forvaltninger, borgere og private aktører om kulturmiljø og den faste kulturarv. Vi tilbyder et spændende job i et innovativt miljø med engagerede medarbejdere og dygtige kollegaer. Københavns Museum er en del af Historie & Kunst under Kultur- og Fritidsforvaltningen. Københavns Museum har oplevet en stor tilgang af opgaver de senere år og står overfor flere store udgravningsprojekter de kommende år. Der oprettes derfor et sagsbehandler- og et udgravningsteam i afdelingen, som sikrer rammerne for udgravningsprojekterne. Det bliver de to teamlederes opgave indenfor eget team at sikre de faglige og logistiske rammer for museets projekter, herunder udgravninger. De to teamledere skal være nøglepersoner for økonomi, faglig udvikling og projektmodning i afdelingen. I praksis bliver afdelingens ledelse altså todimensionel, udgravningerne og tilsvarende opgaver gennemføres i projektorganisationen, hvorimod personaleledelse, kompetenceudvikling, afdelingens overordnede økonomi og logistiske ressourcer gennemføres i linjeorganisationen. De to teamledere vil endvidere indgå i, eller forestå, større tværgående- eller strategiske projekter. Antikvarisk Afdeling består pt. af ca. 40 dedikerede medarbejdere, hvoraf ca. 12-15 placeres i sagsbehandlerteamet og ca. 15-20 i udgravningsteamet. Resten af medarbejderstaben refererer direkte til lederen af Antikvarisk Afdeling. De to nye teamledere har personaleansvaret for hver deres område og refererer begge til lederen af afdelingen. Museet har behov for to teamledere, der skal vurdere indkomne projekter udgravninger og tildele dem mandskab fra de to teams udvikle medarbejdere og sikre bemanding af teams, så de samlede kompetencer afspejler afdelingens behov sikre hensigtsmæssig arbejdsmængde hos de enkelte medarbejdere indenfor eget team sikre at de nødvendige ressourcer i form af udstyr, licenser mv. afspejler afdelingens behov gennemføre udvikling af metoder og procedurer mv. inden for eget team indgå i udgravningsprojekter, hvor karakteren af projektet kræver ledelseskraft bidrage til eller forestå projektmodning og fondsansøgninger til arkæologifaglige projekter forestå projektledelse deltage i formidlingstiltag deltage i og forestå projekter på tværs af Københavns Museum eller Historie & Kunst Sagsbehandlerteamet omfatter forvaltningen af Museumslovens kap. 8, såvel arkæologi som nyere tid, og GIS funktionen. Teamlederen bliver ansvarlig for implementering af Slots- og Kulturstyrelsens nye vejledning for arkæologi på land og korrekt ensartet forvaltning af den bygherrebetalte arkæologi at sikre kvaliteten af arkæologiske indstillinger, ved at indstillingerne forholder sig til København Museums arkæologiske forskningsstrategi som Slots- og Kulturstyrelsens nationale strategier samt forholder sig til relevante naturvidenskabelige problemstillinger med arkæologisk potentiale udviklingen af GIS funktionen til at understøtte og effektivisere sagsbehandlingen ved akut behov at bidrage til sagsbehandlingen deltagelse i eller forestå projekter om forvaltningen af den bygherrebetalte arkæologi Udgravningsteamet omfatter udgravningsledere og udgravere. Teamlederen bliver ansvarlig for i samarbejde med de arkæologiske sagsbehandlere at sikre, at indstillinger og forskningsstrategi omsættes til praktisk arkæologi i felten vejledning i samarbejde med de sagsansvarlige om anvendelsen af økonomiske midler i felten med henblik på at realisere det største arkæologiske potentiale på en given udgravning økonomi i forbindelse med anskaffelser af udgravningsmateriel og opmålingsudstyr kvalitetssikring af de logistiske processer i forbindelse med fundhåndtering og overdragelse til samlingsgruppen deltagelse i eller forestå projekter, som udvikler eller implementerer arkæologiske metoder i feltarkæologien Det er for begge stillinger nødvendigt at besidde følgende kompetencer betydelig erfaring med ledelse af store udgravningsprojekter i middelalderlig bykerne betydelig erfaring med budgettering og forvaltning af arkæologiske budgetter og regnskabsaflæggelse efter Slots- og Kulturstyrelsens retningslinjer indgående kendskab til centrale arkæologiske problemstillinger i middelalder-, renæssance- og nyere tids arkæologi samt deres metodiske udfordringer evner og forudsætninger for at lede akademiske medarbejdere med et højt specialiseret vidensniveau solid erfaring med økonomi og prioritering af indsatsen i en arkæologisk sammenhæng et strategisk blik på afdelingens muligheder for at udnytte de arkæologiske udgravningsresultater selvstændigt at kunne vurdere afdelingens behov for kompetenceudvikling af medarbejdere og kompetenceprofiler i forhold til rekruttering erfaring som projektleder, herunder tids- og økonomisk planlægning erfaring med projektmodning og fondsansøgninger kunne løse opgaver i tværgående team og være skarp på egen rolle For teamlederen til sagsbehandlerteamet er yderligere følgende kompetencer nødvendige godt kendskab til relevante regler i Forvaltningsloven og Offentlighedsloven samt til reglerne om persondata erfaring med at omsætte strategier til konkrete mål for arkæologiske indstillinger samt identificere de største arkæologiske potentialer for en given lokalitet erfaring med naturvidenskabelige metoder og evne til at vurdere naturvidenskabelige metoders potentiale for at understøtte de arkæologiske problemstillinger kendskab til GIS For teamlederen af det udgravningsfaglige team er yderligere følgende kompetencer nødvendige solid erfaring med og prioritering af den arkæologiske indsats til konkrete handlinger i felten kunne vejlede i og implementere undersøgelsesmetoder med størst muligt udbytte med respekt for de udgravningsansvarliges prioriteringer på de enkelte udgravninger stor erfaring med eksisterende, og nysgerrig overfor nye, naturvidenskabelige metoder med henblik at understøtte de arkæologiske resultater stor viden om arkæologisk udstyr (herunder elektronisk udstyr) flere års erfaring med fundhåndtering, registrering og kendskab til øvrigt samlingsarbejde være opmærksom på grænseflader og egen rolle mellem udgravningsprojekterne og eget teams udvikling samt implementering af strategiske tiltag og nye metoder Om Københavns Museum Københavns Museum er en del af enheden Historie & Kunst i Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns Kommune. Enheden omfatter endvidere Nikolaj Kunsthal, Thorvaldsens Museum og Københavns Stadsarkiv. Arbejdet på Københavns Museum planlægges og gennemføres i sammenhæng med strategi- og indsatsområder i Historie & Kunst. Løn- og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Stillingerne vil være med ansættelsesstart den 1. oktober 2019 eller hurtigst derefter. Du bedes angive, hvilken stilling du søger evt. om begge stillinger søges. Yderligere oplysninger om stillingerne kan får hos ved henvendelse til arkæologisk Leder Lars Ewald Jensen på 4042 6427. Søg via nedenstående link senest lørdag den 10. august 2019 Ansættelsessamtaler afholdes den 14. og 15. august 2019.

Københavns Museum søger to arkæologiske teamledere med speciale i forhistorisk- eller middelalderarkæologi og substantiel ledelseserfaring til Antikvarisk Afdeling, som varetager ansvaret for forvaltningen af Museumslovens kapitel 8 indenfor såvel arkæologi som bygningsmassen i museets ansvarsområde.

Københavns Museum dækker forskning i og formidling af alle perioder af Københavns historie og samarbejder med kommunale forvaltninger, borgere og private aktører om kulturmiljø og den faste kulturarv. Vi tilbyder et spændende job i et innovativt miljø med engagerede medarbejdere og dygtige kollegaer. Københavns Museum er en del af Historie & Kunst under Kultur- og Fritidsforvaltningen.

Københavns Museum har oplevet en stor tilgang af opgaver de senere år og står overfor flere store udgravningsprojekter de kommende år. Der oprettes derfor et sagsbehandler- og et udgravningsteam i afdelingen, som sikrer rammerne for udgravningsprojekterne. Det bliver de to teamlederes opgave indenfor eget team at sikre de faglige og logistiske rammer for museets projekter, herunder udgravninger.

De to teamledere skal være nøglepersoner for økonomi, faglig udvikling og projektmodning i afdelingen. I praksis bliver afdelingens ledelse altså todimensionel, udgravningerne og tilsvarende opgaver gennemføres i projektorganisationen, hvorimod personaleledelse, kompetenceudvikling, afdelingens overordnede økonomi og logistiske ressourcer gennemføres i linjeorganisationen. De to teamledere vil endvidere indgå i, eller forestå, større tværgående- eller strategiske projekter.

Antikvarisk Afdeling består pt. af ca. 40 dedikerede medarbejdere, hvoraf ca. 12-15 placeres i sagsbehandlerteamet og ca. 15-20 i udgravningsteamet. Resten af medarbejderstaben refererer direkte til lederen af Antikvarisk Afdeling. De to nye teamledere har personaleansvaret for hver deres område og refererer begge til lederen af afdelingen.

Museet har behov for to teamledere, der skal

  • vurdere indkomne projekter/udgravninger og tildele dem mandskab fra de to teams
  • udvikle medarbejdere og sikre bemanding af teams, så de samlede kompetencer afspejler afdelingens behov
  • sikre hensigtsmæssig arbejdsmængde hos de enkelte medarbejdere indenfor eget team
  • sikre at de nødvendige ressourcer i form af udstyr, licenser mv. afspejler afdelingens behov
  • gennemføre udvikling af metoder og procedurer mv. inden for eget team
  • indgå i udgravningsprojekter, hvor karakteren af projektet kræver ledelseskraft
  • bidrage til eller forestå projektmodning og fondsansøgninger til arkæologifaglige projekter
  • forestå projektledelse
  • deltage i formidlingstiltag
  • deltage i og forestå projekter på tværs af Københavns Museum eller Historie & Kunst

Sagsbehandlerteamet omfatter forvaltningen af Museumslovens kap. 8, såvel arkæologi som nyere tid, og GIS funktionen.

Teamlederen bliver ansvarlig for

  • implementering af Slots- og Kulturstyrelsens nye vejledning for arkæologi på land og korrekt ensartet forvaltning af den bygherrebetalte arkæologi
  • at sikre kvaliteten af arkæologiske indstillinger, ved at indstillingerne forholder sig til København Museums arkæologiske forskningsstrategi som Slots- og Kulturstyrelsens nationale strategier samt forholder sig til relevante naturvidenskabelige problemstillinger med arkæologisk potentiale
  • udviklingen af GIS funktionen til at understøtte og effektivisere sagsbehandlingen
  • ved akut behov at bidrage til sagsbehandlingen
  • deltagelse i eller forestå projekter om forvaltningen af den bygherrebetalte arkæologi

Udgravningsteamet omfatter udgravningsledere og udgravere.

Teamlederen bliver ansvarlig for

  • i samarbejde med de arkæologiske sagsbehandlere at sikre, at indstillinger og forskningsstrategi omsættes til praktisk arkæologi i felten
  • vejledning i samarbejde med de sagsansvarlige om anvendelsen af økonomiske midler i felten med henblik på at realisere det største arkæologiske potentiale på en given udgravning
  • økonomi i forbindelse med anskaffelser af udgravningsmateriel og opmålingsudstyr
  • kvalitetssikring af de logistiske processer i forbindelse med fundhåndtering og overdragelse til samlingsgruppen
  • deltagelse i eller forestå projekter, som udvikler eller implementerer arkæologiske metoder i feltarkæologien

Det er for begge stillinger nødvendigt at besidde følgende kompetencer

  • betydelig erfaring med ledelse af store udgravningsprojekter i middelalderlig bykerne
  • betydelig erfaring med budgettering og forvaltning af arkæologiske budgetter og regnskabsaflæggelse efter Slots- og Kulturstyrelsens retningslinjer
  • indgående kendskab til centrale arkæologiske problemstillinger i middelalder-, renæssance- og nyere tids arkæologi samt deres metodiske udfordringer
  • evner og forudsætninger for at lede akademiske medarbejdere med et højt specialiseret vidensniveau
  • solid erfaring med økonomi og prioritering af indsatsen i en arkæologisk sammenhæng
  • et strategisk blik på afdelingens muligheder for at udnytte de arkæologiske udgravningsresultater
  • selvstændigt at kunne vurdere afdelingens behov for kompetenceudvikling af medarbejdere og kompetenceprofiler i forhold til rekruttering
  • erfaring som projektleder, herunder tids- og økonomisk planlægning
  • erfaring med projektmodning og fondsansøgninger
  • kunne løse opgaver i tværgående team og være skarp på egen rolle

For teamlederen til sagsbehandlerteamet er yderligere følgende kompetencer nødvendige

  • godt kendskab til relevante regler i Forvaltningsloven og Offentlighedsloven samt til reglerne om persondata
  • erfaring med at omsætte strategier til konkrete mål for arkæologiske indstillinger samt identificere de største arkæologiske potentialer for en given lokalitet
  • erfaring med naturvidenskabelige metoder og evne til at vurdere naturvidenskabelige metoders potentiale for at understøtte de arkæologiske problemstillinger
  • kendskab til GIS

For teamlederen af det udgravningsfaglige team er yderligere følgende kompetencer nødvendige

  • solid erfaring med og prioritering af den arkæologiske indsats til konkrete handlinger i felten
  • kunne vejlede i og implementere undersøgelsesmetoder med størst muligt udbytte med respekt for de udgravningsansvarliges prioriteringer på de enkelte udgravninger
  • stor erfaring med eksisterende, og nysgerrig overfor nye, naturvidenskabelige metoder med henblik at understøtte de arkæologiske resultater
  • stor viden om arkæologisk udstyr (herunder elektronisk udstyr)
  • flere års erfaring med fundhåndtering, registrering og kendskab til øvrigt samlingsarbejde
  • være opmærksom på grænseflader og egen rolle mellem udgravningsprojekterne og eget teams udvikling samt implementering af strategiske tiltag og nye metoder

Om Københavns Museum
Københavns Museum er en del af enheden Historie & Kunst i Kultur- og Fritidsforvaltningen, Københavns Kommune. Enheden omfatter endvidere Nikolaj Kunsthal, Thorvaldsens Museum og Københavns Stadsarkiv. Arbejdet på Københavns Museum planlægges og gennemføres i sammenhæng med strategi- og indsatsområder i Historie & Kunst.

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Stillingerne vil være med ansættelsesstart den 1. oktober 2019 eller hurtigst derefter.

Du bedes angive, hvilken stilling du søger – evt. om begge stillinger søges.

Yderligere oplysninger om stillingerne kan får hos ved henvendelse til arkæologisk Leder Lars Ewald Jensen på 4042 6427.

Søg via nedenstående link senest lørdag den 10. august 2019

Ansættelsessamtaler afholdes den 14. og 15. august 2019.

 

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngAntikvarisk AfdelingKøbenhavn V2019-07-06T03:01:12.4002019-08-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Teamleder til HR-administrativt fællesskab i Borgercenter Voksne, Socialforvaltningen

Stabsområde 1

København S
Genopslag Vil du være med til at sætte retningen for vores nye organisering i HR-administrative fællesskaber i Socialforvaltningen og brænder du for at skabe et stærkt samarbejde med fokus på drift og service på HR-området for vores ledere? Så er de...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019

To arkæologiske teamledere til Københavns Museum

Antikvarisk Afdeling

København V
Københavns Museum søger to arkæologiske teamledere med speciale i forhistorisk- eller middelalderarkæologi og substantiel ledelseserfaring til Antikvarisk Afdeling, som varetager ansvaret for forvaltningen af Museumslovens kapitel 8 indenfor såvel a...
Indrykket:6. juli 2019
Udløbsdato:9. august 2019