Teamleder med interesse for jura, sagsbehandling og administration

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kan du lede, motivere og koordinere et team bestående af 15 medarbejdere med forskellig baggrund? Og kan du sætte klare mål, styrke samarbejdet og vise retning? Så er du måske vores nye teamleder i Team Landbrugslov.

Bliv en del af enheden Natur- & Landbrugsudvikling
Enheden har 115 engagerede medarbejdere som arbejder med administration og lovarbejde ifm. landbrugsloven, jordfordelingsloven og tilskudsadministration på vand-, natur- og skovtilskudsordninger. Enheden ledes af 6 teamledere og to enhedschefer.

Dit ansvarsområde bliver Team Landbrugslov, hvor hovedopgaven er administration og lovarbejde ifm. landbrugsloven, lov om drift af landbrugsjorder, hegnsloven samt mark- og vejfredsloven. Teamet sagsbehandler og godkender alle handler af landbrugsejendomme og håndterer de deraf afledte spørgsmål om dispensation fra bopælspligt i forbindelse med en handel. Derudover håndterer teamet sager med ophævelse af landbrugspligt, når arealer eksempelvis ønskes anvendt til andre formål end landbrug, eksempelvis opstilling af solceller og udlægning af arealer til naturformål mv. Teamet håndterer derudover enhedens fælles sekretariatsfunktion og yder desuden juridisk bistand internt i enheden og til andre kontorer i styrelsen.

Skab værdi for landbruget sammen med dine engagerede medarbejdere
Du kommer til at stå i spidsen for en alsidig, kompetent og engageret medarbejdergruppe, der spænder over mange forskellige fagligheder og uddannelsesmæssige baggrunde, herunder akademikere og administrative sagsbehandlere.

Vi har fokus på godt arbejdsmiljø med plads til forskellighed og en uformel omgangstone. Hos os bliver du en del af et dynamisk miljø, hvor vi er optaget af at skabe værdi for både landbruget, klimaet og naturen.

Fokus på at skabe resultater, sikre ensartethed og kvalificeret sagsbehandling
Team Landbrugslov er et team på 15 medarbejdere, som du til dagligt understøtter, så de effektivt kan løse deres opgaver, har de rigtige kompetencer og er klædt godt på til de faglige udfordringer i teamet. Men du er også kulturbærer og formår at navigere i krydspresset mellem den enkeltstående opgave og det fælles bidrag til hele enhedens og styrelsens opgaver.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Lede og facilitere teamets opgaveløsning
  • Deltage aktivt i enhedsledelsen
  • Sikre god trivsel og medarbejderudvikling
  • Bedrive effektiv driftsledelse og sikre målopfyldelse i sagsbehandlingen
  • Sikre juridisk bistand af høj kvalitet
Den ideelle kandidat er juridisk og ledelsesmæssigt velfunderet og har derudover kendskab til forvaltningsret og arbejdet i en politisk styret organisation.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Hvis du er AC’er, sker ansættelsen som chefkonsulent med personaleansvar, og der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Pioner Allé 9, 6270 Tønder.

Stillingen er en fuldtidsstilling, og vi ønsker den besat pr. 1. august 2022.

Kontakt
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte enhedschef Frank Kargo på telefon 22 69 47 15.

Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk/job.

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest søndag den 22. maj 2022.

Du skal være indstillet på at gennemføre en test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag den 30. maj 2022 og 2. samtaler tirsdag den 7. juni 2022.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Teamleder med interesse for jura, sagsbehandling og administration

Kan du lede, motivere og koordinere et team bestående af 15 medarbejdere med forskellig baggrund? Og kan du sætte klare mål, styrke samarbejdet og vise retning? Så er du måske vores nye teamleder i Team Landbrugslov.

Bliv en del af enheden Natur- & Landbrugsudvikling
Enheden har 115 engagerede medarbejdere som arbejder med administration og lovarbejde ifm. landbrugsloven, jordfordelingsloven og tilskudsadministration på vand-, natur- og skovtilskudsordninger. Enheden ledes af 6 teamledere og to enhedschefer.

Dit ansvarsområde bliver Team Landbrugslov, hvor hovedopgaven er administration og lovarbejde ifm. landbrugsloven, lov om drift af landbrugsjorder, hegnsloven samt mark- og vejfredsloven. Teamet sagsbehandler og godkender alle handler af landbrugsejendomme og håndterer de deraf afledte spørgsmål om dispensation fra bopælspligt i forbindelse med en handel. Derudover håndterer teamet sager med ophævelse af landbrugspligt, når arealer eksempelvis ønskes anvendt til andre formål end landbrug, eksempelvis opstilling af solceller og udlægning af arealer til naturformål mv. Teamet håndterer derudover enhedens fælles sekretariatsfunktion og yder desuden juridisk bistand internt i enheden og til andre kontorer i styrelsen.

Skab værdi for landbruget sammen med dine engagerede medarbejdere
Du kommer til at stå i spidsen for en alsidig, kompetent og engageret medarbejdergruppe, der spænder over mange forskellige fagligheder og uddannelsesmæssige baggrunde, herunder akademikere og administrative sagsbehandlere.

Vi har fokus på godt arbejdsmiljø med plads til forskellighed og en uformel omgangstone. Hos os bliver du en del af et dynamisk miljø, hvor vi er optaget af at skabe værdi for både landbruget, klimaet og naturen.

Fokus på at skabe resultater, sikre ensartethed og kvalificeret sagsbehandling
Team Landbrugslov er et team på 15 medarbejdere, som du til dagligt understøtter, så de effektivt kan løse deres opgaver, har de rigtige kompetencer og er klædt godt på til de faglige udfordringer i teamet. Men du er også kulturbærer og formår at navigere i krydspresset mellem den enkeltstående opgave og det fælles bidrag til hele enhedens og styrelsens opgaver.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Lede og facilitere teamets opgaveløsning
  • Deltage aktivt i enhedsledelsen
  • Sikre god trivsel og medarbejderudvikling
  • Bedrive effektiv driftsledelse og sikre målopfyldelse i sagsbehandlingen
  • Sikre juridisk bistand af høj kvalitet
Den ideelle kandidat er juridisk og ledelsesmæssigt velfunderet og har derudover kendskab til forvaltningsret og arbejdet i en politisk styret organisation.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Hvis du er AC’er, sker ansættelsen som chefkonsulent med personaleansvar, og der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Pioner Allé 9, 6270 Tønder.

Stillingen er en fuldtidsstilling, og vi ønsker den besat pr. 1. august 2022.

Kontakt
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte enhedschef Frank Kargo på telefon 22 69 47 15.

Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk/job.

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest søndag den 22. maj 2022.

Du skal være indstillet på at gennemføre en test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag den 30. maj 2022 og 2. samtaler tirsdag den 7. juni 2022.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.